2 клас. Літературне читання
Тема Сашко Дерманський «Про двох бездобних джинів та один нічийний глек»
Мета ознайомити учнів з творчістю Сашка Дерманського, вправляти у виразності та швидкості читання; розвивати зв’язне мовлення, формувати вміння аналізувати, робити висновки; виховувати любов до художнього слова, бажання читати сучасну художню літературу.
Тип уроку урок формування знань, умінь та навичок
Обладнання. Підручники, завдання з розвитку навичок читання за методикою В.Едігея, портрет Сашка Дерманського, виставка книг, відеозапис фізкультхвилинки, презентація про життєвий та творчий шлях Сашка Дерманського, відео http://youtube.com/watch?v=vln-NK5LdZ0
Хід уроку:
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1.Вправи на розвиток дихання.
2.Читання текстів за методикою В. Едігея.
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1.Читання казки В.Чухліба «Заячий холодок» за особами. (с.143-146).
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
- Сьогодні ми знову поринемо у світ творів сучасних українських письменників і познайомимося із творами Сашка Дерманського. Його чудовими творами зачитуються як наймолодші читачі, так і підлітки. Не залишають вони байдужими і дорослих. З-під його пера виходять чарівні казки, повісті, твори в жанрі фентезі, чудові вірші та публіцистичні твори.
V. СПРИЙМАННЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ УРОКУ.
1. Перегляд презентації про життєвий та творчий шлях О. Дерманського з коментарем учнів та вчителя
Сашко Дерманський — чи не найталановитіший і найпопулярніший в Україні Дитячий поет, прозаїк та казкар народився 28 листопада 1976 року в селі Гайворон Володарського району на Київщині. Навчався у Володарській середній школі № 1. За освітою – учитель української та зарубіжної мови та літератури, 1999 року закінчив Київський національний педагогічний університет ім. М. Драгоманова. Викладає за фахом у Київському технікумі електронних приладів. Одружений, виховує двох доньок – Владиславу (2001) та Злату (2011).
Із дитинства пробував писати вірші, часом пише й тепер, однак ставиться до них не так серйозно, як до прози. Перші вірші для малечі опублікував у дитячому журналі «Стежка», де довгий час працював літературним редактором.
Сашко Дерманський – автор популярних пригодницьких повістей і казок для дітей, зокрема, дилогії «Чудове Чудовисько», «Царство Яблукарство», «Володар макуци, або Пригоди вужа Ониська», «Король буків, або Таємниця Смарагдової книги», «Казки Дракона Омелька» та інших. Видав 14 книжок, 1 аудіокнигу та 2 інтерактивні-книжки для дітей.
Перші вірші для малечі опублікував 2001 року. З того часу було надруковано в періодичних дитячих виданнях чимало його віршів, оповідань та казок. Дещо виходило під псевдонімами Сашко Володарський та Назар Діброва.
Член Спілки письменників України.
2.Робота над твором Сашка Дерманського «Про двох бездобних джинів та один нічийний глек».
1. Слухання учнями відеопрезентації твору. (http://youtube.com/watch?v=vln-NK5LdZ0).
- Хто такі джини і навіщо їм потрібний глек ? Казка, яку ви прослухали входить до книжки Сашка Дерманського « Казки дракона Омелька», яку ви бачите на виставці книжок автора.
2. Визначення дійових осіб казки.
Дракон Омелько – любить розповідати казки. Дракониця Килина – його дружина. Жаби Кумка та Гамка, зайчик Сашко, лосі Ось, Осьось, та Лосось – його друзі. Любили не тільки слухати, а й обговорювати казки дракона.
4).Словникова робота. Прочитайте слова і поясніть, що вони означають.
Джини – казкові істоти, могутні чарівники.
Догори дригом Кажани Мулько – тривожно, неспокійно. Вичаклувати Валізи
5.Читання тексту казки учнями.
6. Перевірка сприймання змісту твору учнями .
-Хто є головними героями казки ? Яка посудина підходить для житла джина? На що натрапили одного дня джини?
Фізкуультхвилинка
VІ.УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ.
1.Читання казки учнями за логічно закінченими частинами.
2.Читання за особами суперечки між добрим та злим джином.
3. Характеристика дійових осіб каазки. Метод «Асоціативний кущ». Робота в групах
Добрий джин Злий джин
Перший побачив глека Сильніший
Хоче все робити чесно Старший за роками
Розумніший Передражнює доброго джина
Хитрий Могутніший
Молодший за роками
-Знайдіть та прочитайте як герої казки висловились про вчинок доброго джина. Чи погоджуєтесь ви із цими висловами?
Завжди мусить перемагати добро. А зло мусить зазнати поразки
VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.
VІІІ.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Перечитайте казку «Про двох бездомних джинів та один нічийний глек» Сашка Дерманського в Хрестоматії на с. 125 – 127 та складіть запитання за змістом казки.