2 клас. Літературне читання. Тема. Творчість Марини Павленко. Марина Павленко «Півтора бажання»

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Марини Павленко, з її творчістю; удосконалювати читацькі навички; розвивати уяву, мислення, зв’язне мовлення школярів, розвивати вміння здобувати необхідну інформацію з різних джерел; збагачувати лексичний запас учнів; викликати інтерес читання літературних творів; виховувати моральні якості.
Перегляд файлу

2 клас.  Літературне читання

Тема Творчість Марини Павленко. Марина Павленко «Півтора бажання»

Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Марини Павленко, з її творчістю; удосконалювати читацькі навички; розвивати  уяву, мислення, зв’язне мовлення школярів,  розвивати вміння здобувати необхідну інформацію з різних джерел; збагачувати лексичний запас учнів; викликати інтерес читання літературних творів;  виховувати  моральні якості.

Тип уроку урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Книжки із творами Марини Павленко; «Хрестоматія сучасної української літератури для читання в 1, 2 класах» (2016р.), портрет Марини Павленко; уривок з аудіохрестоматії «Півтора бажання», презентація, ілюстрації до творів.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1.Вправи на розвиток дихання.                                                        

2.Читання текстів за методикою В. Едігея.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.

  •              На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося із казкою Марини Павленко,  твори якої вражають та захоплюють читача.

ІV. СПРИЙМАННЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ УРОКУ.

  1.           Результат пошуку зображень за запитом "марина павленко"Презентація про життєвий та творчий шлях Марини павленко  з коментарем вчителя та учнів.

Марина Павленко народилася в 1973 році на Львівщині, в родині вчителів. Дитинство пройшло на Черкащині. Після закінчення школи навчалася в Уманському педагогічному інституті імені Павла Тичини. Професію педагога Марина Павленко обрала під впливом своїх батьків, які усе життя присвятили вихованню учнів сільських шкіл, передаючи їм свої знання на уроках української мови і літератури, прищеплюючи любов до рідного слова. Після закінчення вузу у 2000 році працювала вчителькою початкових класів в Уманській міській гімназії.

       Сьогодні Марина Степанівна працює на кафедрі сучасної української літератури та народознавства в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини. Вона доцент кафедри, кандидат педагогічних наук, автор багатьох наукових публікацій, зокрема методичної розробки «У країні Лісових Дзвіночків».

Результат пошуку зображень за запитом "марини павленко  чар папороть"Результат пошуку зображень за запитом "марина павленко півтора бажання"Результат пошуку зображень за запитом "марина павленко півтора бажання"         Марина Павленко захоплюється малюванням. Створила ряд книжок – розмальовок.

Ілюструвала власні книжки «Чар – папороть» і «Півтора бажання» та  книжку свого батька «Вічність така коротка».

 

 

 

 

  1. Результат пошуку зображень за запитом "книги марини павленко"Віртуальний огляд збірок книжок виданих автором.

Пов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "книги марини павленко" Результат пошуку зображень за запитом "книги марини павленко" Пов’язане зображення Результат пошуку зображень за запитом "книги марини павленко"

  1. Робота з підручником (с.114). 

- Прочитайте, що говорить Марина Павленко, звертаючись до читачів.

3. Робота над казкою Марини Павленко « Півтора бажання»  (с. 115-119)

1) Повідомлення вчителя.

- Сьогодні на уроці ми будемо працювати над  казкою  М.Павленко «Півтора бажання («Казки з Ялосоветиної скрині»)». Марина Павленко, зустрічаючись із школярами,  розповідає, що поштовхом до написання книжки «Півтора бажання» («Казок з Ялосоветиної скрині») став ненароком знайдений «творчий» зошит за третій клас». 

2). Первинне сприймання змісту казки учнями  Слухання уровку аудізапису казки                                                                    (  http://youtube.com/watch?v=8Iab_cBiDOM).                                                        (Учні слідкують текст казки).

 - Чому таку назву має казка ? Яко ви собі уявили головну героїню ?                                                                     

                                                                                 Фізкультхвилинка

3.Поглиблений смисловий і структурний аналіз тексту

1). Самостійне читання тексту казки.

2). Словникова робота.  Пояснення значення слів. Поорати, крам, шевська смола, ліврея, лизень, очіпок, екіпаж.

Читання слів «луною» за вчителем, скоромовкою в парі.

3).Поділ казки на частини відповідно плану.                                                                                   

- На скільки частин поділено казку? Про що йтиметься у першій частині. Яку назву можна дати цій частині?  (Зустріч із чарівницею.)

- Про що йшлося в казці далі?  Як назвемо другу   частину? (Одне бажання збулося.)

- Про що буде третя частина казки? Як назвемо? (Незвичайний виїзд Секлети.)

4) Гра « Будь уважним».

- Розмістити малюнки в тій послідовності в якій розготаються події в казці.                          Взаємоперевірка.

5.Метод «Робота в групах». (Кожна група отримує ілюстрацію до казки. Завдання : виписати з тексту кказки речення, які характеризують зображене  на ілюстрації)

6). Характеристика головного героя.                                                                      Метод «Асоціативний кущ»

- Читаючи твір, якою ви собі уявили Секлкту ?  Які риси характеру притаманні головній героїні  Секлеті?

        Позитивні якості героїні                                                      Негативні якості героїні 

 

       СЕКЛЕТА

Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці? Що вас найбільше вразило?  Які риси характеру засуджуються?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

(с. 115-119 ). Підготувати детальний переказ казки. 

 

docx
Додано
14 березня 2019
Переглядів
2164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку