2 клас. Математика Тема Ділення нуля. Неможливість ділення на нуль. Задачі, що передбачають суми трьох і двох чисел. Задачі на дві дії, що передбачають знаходження невідомого компо

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із діленням нуля на число; пояснити неможливість ділення на 0; удосконалювати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати інтерес до предмета.
Перегляд файлу

2 клас. Математика

Тема Ділення нуля. Неможливість ділення на нуль. Задачі, що передбачають суми трьох і двох чисел. Задачі на дві дії, що передбачають знаходження невідомого компонента (№№ 988-994).

Мета: ознайомити учнів із діленням нуля на число; пояснити неможливість ділення  на 0; удосконалювати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати інтерес до предмета.

Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання підручники, завдання для додаткової та індивідуальної роботи, таблиці відповідно  до теми уроку, відеопрезентація (фізкультхвилинка)

                                                                                   Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Перевірка домашнього завдання (с. 146-147, завдання 986, 987 )                 Метод «Ланцюжковий контроль»

Завдання 986 (с. 146)  — Прочитайте вирази з однаковими відповідями; з відповідями — круглими числами; решту виразів прочитайте у порядку зростання відповідей.      Взаємоперевірка: 4,5,1,1,10,90,1,7.

Завдання 987 (с.147)

  1. Скільки всього було цибулі вдвох ящиках ?                                                          48+24 = 72(кг)
  2. Скільки цибулі розклали у ящики ?                                                                        5х8 = 40 (кг)
  3. Скільки кг цибулі ще треба розкласти ?                                                                 72-40 = 32 (кг)

                                                                                Відповідь : 32 кг цибулі ще треба розкласти в ящики

2.Математична розминка «Бліцконтроль»

1) Познач правильний варіант значення виразу 56 : 7 + 1.                     а) 9;   б) 6;   в) 7.

2) Розв’яжи приклад, у якому невідоме ділене.                                       а) 64 :  = 8; б)  · 8 = 64;  в)  : 8 = 8.

3) Яке з чисел не є результатом таблиці множення?                               6; 12; 18; 20; 23; 30.

4) При якому значенні а рівність а · 8 = 48 буде правильною?              а) 6;   б) 5;   в) 7.

5) Познач вираз, значення якого більше, ніж 25.                                      а) 83 – 9 · 4;  б) 7 · 5 – 15;  в) 5 · 9 – 23.

6) Порівняй: 42 : 6  48 : 8.                                                                           а) <;   б) >;   в) = .

7) З гаража виїхало 12 автомобілів, а залишилося — в 2 рази менше, ніж виїхало. Скільки автомобілів було у гаражі?                                                                                                       а) 12 + 12 : 2 =  ;     б) 12 – 12 : 2 = .

8) Батькові 40 років, а син у 5 разів молодший. Скільки років синові? а) 3;   б) 8;   в) 35.

9) Маса відра снігу 4 кг, а відра солі — в 7 разів більше. На скільки кілограмів важче відро солі, ніж відро снігу?                                                                                                             а) 4 · 7 – 4;               б) 4 · 7 + 4.

3. Хвилинка каліграфії — Запишіть три числа, кожне з яких ділиться на 3:                                       6; 9; 12. 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛНЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося із діленням нуля на число.

IV. СПРИЙМАННЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ УРОКУ

 1. Робота за підручником (с. 147–148)

Завдання 988 (с.147).. Колективне опрацювання матеріалу Учні пояснюють, як склали приклади на ділення. Ознайомлюються з висновками: при діленні нуля на будь-яке число в частці дістаємо нуль.

Запам’ятай! Ділити на нуль неможливо!

Завдання 989(с.147) . Письмове виконання завдання з коментуванням правил                        0,4,0,0,0,1,20,15.

Завдання 990 (с.147)  Учні складають вирази та обчислюють їх значення.                 Взаємоперевірка : 64,7.

Завдання 991.(с.147)  Самостійна робота .                                                      Самоперевірка : 44,7, 40,23,59,7.

Фізкультхвилинка

V.УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота над задачами

1) В Івана було кілька машинок. Коли йому подарували ще 9 машинок, то у нього їх стало 18. У скільки разів менше було машинок у Івана спочатку?

2) Школярі посадили 4 сливи, 2 яблуні, а вишень — у 9 разів більше, ніж слив і яблунь разом. Скільки всього саджанців посадили школярі?

2. Порівняння виразів  64 : 8 … 8        18 : 9 … 15        28 : 7 … 6     72 : 9 … 9       45 : 9 … 5       54 : 9 …. 1

3.Завдання 992*(с.147). Вартість трьох іграшок 80 грн. Лялька й пінгвін коштують 50 грн, а м’яч і пінгвін — 55 грн. Скільки гривень коштує кожна іграшка?

1) 50 + 55 = 105 (грн) — коштують лялька, м’яч і 2 пінгвіни; 2) 105 – 80 = 25 (грн) — коштує пінгвін; 3) 50 – 25 = 25 (грн) — коштує лялька; 4) 55 – 25 = 30 (грн) — коштує м’яч.

VІ.ПІДСУМОКУРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. с. 147–148, завдання 993; 994.

 

docx
Додано
6 травня 2019
Переглядів
1673
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку