2 клас. Математика Тема Коло і круг. Побудова кола за поданим радіусом. Розв’язування вправ і задач на вивчені випадки арифметич¬них дій

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із кругом і колом; навчати відрізняти круг і коло; вчити працювати з циркулем; формувати вміння розв’язувати приклади і задачі на вивчені випадки арифметичних дій; розширювати геометричні уявлення учнів; розвивати пам’ять, логічне та наочно-образне мислення учнів; виховувати культуру спілкування.
Перегляд файлу

2 клас. Математика

Тема Коло і круг. Побудова кола за поданим радіусом. Розв’язування вправ і задач на вивчені випадки арифметич­них дій (№№ 533-540).

Мета: ознайомити учнів із кругом і колом; навчати відрізняти круг і коло; вчити працювати з циркулем; формувати вміння розв’язувати приклади і задачі на вивчені випадки арифметичних дій; розширювати геометричні уявлення учнів; розвивати пам’ять, логічне та наочно-образне мислення учнів; виховувати культуру спілкування.

Тип уроку. Комбінований урок.

Обладнання підручники, завдання для додаткової та індивідуальної роботи, таблиці відповідно  до теми уроку, циркуль, геометричний матеріал: коло, круг, відеопрезентації та слайдова  презентація.

                                                              Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Перевірка домашнього завдання.                                                           Метод «Ланцюжковий контроль»

Завдання 531 (с.83)

  1. Скільки таких покривал можна пошити з 16 м тканини?  16: 2 = 8 (покривал)

                                                                                                                                          Відповідь : 8 покривал.                                                       

  1. Завдання 532 (с.83) — Прочитайте рівності, в яких ви виправили помилки.

2.Математична розминка . Усне розв’язування задач

1) Смужку паперу завдовжки 14 см розділили на частини, по 2 см кожна. Скільки вийшло частин?  14:2=7

2) Знайдіть масу п’яти однакових кавунів, якщо маса одного кавуна 3 кг.  3х5 =15 (кг)

3) Один пакет вміщує 3 кг борошна. Скільки кілограмів борошна увійде в 9 таких пакетів? 3х9=27 (кг)

3. Хвилинка каліграфії        — Кожне з чисел зменшіть на 7.  14; 23; 35; 40; 51; 62; 76.  ( 7,16, 28,33,44,55,69)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про коло, круг та їх елементи.IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

IV. ВИВЧЕННЯ МАТЕРІАЛУ  УРОКУ.

1. Робота з геометричними фігурами. Назвіть геометричні фігури ( трикутник, прямокутник, п'ятикутник)

— Чи можна покатати ці фігури? Чому ? (бо вони мають кути і не круглі).

— Назвіть предмети, у яких немає кутів. (Монети, кільце, тарілка) — Ці предмети на аркуші можна намалювати за допомогою циркуля. Центр — це місце, в яке циркуль упирається гострою ногою. Коло — лінія, яку малює циркуль другою ногою.

Результат пошуку зображень за запитом "Як накреслити коло"Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

  1. Відеопрезентація «Круг і коло». ( www. ssyoutube.com/watch?v=e_r86ld_4so)

-Повторення правил поведінки з циркулем. (Як педавати циркуль? Чому не можна наставляти циркуль один на одного?)

  1. Робота з підручником (с. 84–85)

Завдання 533.(с. 84)                                                                                            Колективне опрацювання матеріалу — Прочитайте пояснення про круг і коло. На малюнку зображено круг із центром О. Лінія, яка є межею круга, називається колом. Коло креслять за допомогою циркуля. Точка О, в якій розміщується голка циркуля,— центр кола. Відрізок ОА — радіус кола і круга. Відрізок ВС — діаметр кола і круга. — Чи є діаметром відрізок КМ?

  1. Практична робота. Креслення кола вчителем на дошці , коментуючи інструкцію.

                                                       Інструкція «Як накреслити коло»   (відеопрезентація)

а) Розвести ніжку циркуля і вістря олівця на величину заданого радіуса. Для цього голку треба встановити на нульове ділення лінійки, а вістря олівця — на ділення, числове значення якого дорівнює радіусу.

б) Установити голку в задану точку. Для цього правою рукою треба тримати олівець, а пальцем лівої руки направити вістря голки у задану точку.

в) Коло креслять за годинниковою стрілкою, нахиливши циркуль дещо вперед у напрямі руху олівця. Починати креслити треба від нижньої точки кола (від себе).

г) Креслити коло треба однією рукою, тримаючи олівець за верхній кінець.

Пов’язане зображенняд) Лікоть правої руки спочатку відведений від корпуса, а по мірі наближення вістря олівця до кінця кола поступово наближатися до нього.

Результат пошуку зображень за запитом "Як накреслити коло"Результат пошуку зображень за запитом "Як накреслити коло"Пов’язане зображенняПов’язане зображення

 Завдання 535 (с. 84)                                                                                  . Колективне опрацювання матеріалу — Скільки точок перетину має пряма з колом? Покажіть їх. — Які фігури лежать у середині кола; поза колом?

             Фізкультхвилинка   (повторення таблиці множення на 3 ) http://youtube.com/watch?v=tz0JT0LDP6U

V. . УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.Завдання 534(с. 84)                                                                         Практична робота під керівництвом вчителя.

Учні будують коло, радіус якого 2 см, і проводять у ньому два радіуси. Будують коло, радіус якого на 1 см більший. — Яка довжина діаметрів у цих колах? — Скільки радіусів можна побудувати в колі?

— Скільки діаметрів у крузі?

2. Завдання 536. (с.84)                                                                                  Фронтальне вивчення змісту задачі

  1. Скільки всього виразів обчислив учень ?                                             3х4 =12 (виразів)
  2. Скільки всього виразів обчислив учень ?                                              3+4 = 7 (виразів)          

3.Завдання 537 (с. 85) Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання.

  1. Скільки аркушів паперу витратили на першому уроці ?                            18+2 =20 (аркушів)
  2. Скільки всього аркушів паперу витратили на двох уроках ?                     20+20 = 40(аркушів)

                                                                                                                              Відповідь : 40 аркушів паперу.           

4.Завдання 538 (с.85).   Самостійне виконання завдання Один учень працює біля дошки.               12,18,34,44

5.Практичні завдання

— Накресліть коло (радіус 5 см).

— Накресліть 3 кола, щоб у них був спільний центр.

— Накресліть коло (радіус 3 см), позначте на колі 4 точки і таким чином з’єднайте, щоб вийшов чотирикутник. Розфарбуйте чотирикутник.

VІ.  ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. 

С. 85, завдання 539; 540.

 

 

 

docx
Додано
24 січня 2019
Переглядів
17272
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку