2 клас. Математика
Тема Вирази з дужками на дії різного ступеня. Вимірювання і порівняння довжин відрізків. Вправи на запам’ятовування таблиці множення числа 3 (№№ 541-546).
Мета: навчати учнів знаходити значення виразів з дужками на дії різних ступенів; закріпити знання таблиці множення числа 3; формувати вміння розв’язувати і пояснювати розв’язання задач; розвивати увагу, пам’ять; прищеплювати інтерес до математики.
Тип уроку. Комбінований урок.
Обладнання підручники, завдання для додаткової та індивідуальної роботи, таблиці відповідно до теми уроку, відеопрезентація (фізкультхвилинка).
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.Перевірка домашнього завдання (с. 85, завдання 539; 540)
Завдання 539 (с. 85) — Прочитайте вирази у порядку зростання відповідей. 20,12,9,0
Завдання 540 (с.85)
Відповідь: на 17 грн більше заплатили за блокноти
2. Математична розминка . Метод «Робота в групах» У кожної групи — по дві картки. На першій записаний початок визначення, на другій — їх продовження. Картка 1
Коло — замкнена лінія, ...
Круг — це частина площини, ...
Радіус — це відрізок, що сполучає...
Картка 2
...усі точки якої знаходяться на однаковій відстані від центру.
...обмежена колом.
...центр кола з будь-якою точкою на колі.
Перевірка правильності відновлення визначень.
Взаємоперевірка. 27,24,21,18,15,12,9,6,3.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Робота за підручником (с. 85–86)
Завдання 541(с.85). Усне виконання завдання
Завдання 542(с. 85) . Коментоване розв’язування прикладів Перевірка 18, 27,40,27
Завдання 543.(с.85) Метод « Робота в парах» — Покажіть спільну точку відрізків ВС і СД. Виміряйте і запишіть довжину найбільшого відрізка.
Завдання 544 (с.85)
1) Під час повторення умови один учень записує коротку умову. Після цього пояснюється розв’язання задачі, наведене у підручнику.
2) Після колективного ознайомлення зі змістом задачі сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують її розв’язання у зошити. Решта учнів разом з учителем розглядають план розв’язання і визнача- ють дії.
1) Скільки вийшло пакетів із борошном ? 18: 2 = 9 (п)
2) Скільки пакетів борошна залишилося ? 9-3= 6 (п)
Відповідь: 6 пакетів залишилося
Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ Виконання завдань на картках
1. Знаходження значень виразів з дужками і без дужок (з коментуванням)
3 · (2 + 5) (12 – 9) · 9
3 · 7 + 79 (61 – 58) · 8
2. Розв’язування задач
1) Було — 20 м
Пошили — 6 сук. по 2 м
Залишилося — ?
2) Два соми і чотири карасі важать 14 кг. Карась важить 3 кг. Скільки важить кожен сом, якщо вони важать порівну? (1 кг)
Офтальмологічна пауза
4. Розв’язування логічних задач
1) У Маші 5 горіхів. Один вона віддала сестрі, і у них стало горіхів порівну. Скільки горіхів було у сестри спочатку? (3)
2) Шість тістечок розділили між братами і сестрами так, що у братів їх виявилося на два менше, ніж у сестер. Скільки у кого?
Розв’язання. Задачу можна розв’язувати вгадуванням. Проте бажано дати і розв’язання з питаннями. Це можна зробити, намалювавши два відрізки, один з яких на дві клітини більше за інший. Як дізнатися, скільки клітин має бути в кожному відрізку?
Сума цих трьох відрізків має дорівнювати 6 клітинам. Отже, сума двох рівних відрізків дорівнює 6 – 2 = 4, а кожен з них — 2. Якщо учням це міркування незрозуміле, доцільно записати його за питаннями і діями.
1) Скільки було б тістечок, якби у сестер було стільки ж, скільки у братів? (6 – 2 = 4)
2) Скільки було тістечок у братів? (4 : 2 = 2)
3) Скільки було тістечок у сестер? (2 + 2 = 4, або 6 – 2 = 4).
Відповідь: у братів — 2, у сестер — 4.
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. С. 86, завдання 545; 546.