2 клас. Математика
Тема Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 3. Порівняння задач (№№ 524-532).
Мета: формувати в учнів навички табличного множення числа 3; вправляти у розв’язуванні прикладів і задач; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; виховувати акуратність.
Тип уроку. Комбінований урок.
Обладнання підручники, завдання для додаткової та індивідуальної роботи, таблиці відповідно до теми уроку, палички для лічби,відеопрезентація.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Завдання 522 (с.82) Взаємоперевірка : 90,35,66,0,4,18,52,30.
Завдання 523 (с.82) Взаємоперевірка 1) Скільки заплатив за зошити Миколка ? 3х5 =15 (грн)
2)На скільки більше заплатив Миколка ? 15-12 – 3 (грн)
Відповідь : на 3 грн більше заплатив Миколка.
Йшли 4 їжаки,
Кожен ніс по три грибки.
Скільки всіх було грибків
В чотирьох цих їжаків? (12)
Йшло 4 віслюки,
Кожен ніс по два мішки.
Скільки всіх було мішків
В чотирьох цих віслюків? (8)
В кожну миску 3 котлети
Клала лиска Віолетта.
Мисочок у лиски 6. А котлет?
Хто відповість? (18)
На столі — 4 миски,
В кожній з них по 3 сосиски.
Скільки всіх сосисок там
Знати хочеться котам. (12)
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
— Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю множення числа 3.
IV. ВИВЧЕННЯ МАТЕРІАЛУ УРОКУ.
1.Робота за підручником (с. 82–83)
Завдання 524 (с. 82) Учні з місця складають і розв’язують задачу за малюнком.
Завдання 525 (с.83) Учні «ланцюжком» порівнюють вирази. Завдання 526.(с. 83) Колективне розв’язування задачі Аналіз умови задачі, запис скороченої умови. — Що означають слова «п’ять трилітрових банок»? — Що треба дізнатися спочатку? Чому? — Чи вистачить цих банок, щоб розлити сік? Чому? — Змініть числові дані в задачі так, щоб банок не вистачало.
Відповідь: потрібно 6 трилітрових банок, щоб розлити 18 л соку.
Завдання 527 (с.83) Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання.
Відповідь : 40 грн заплатили за всю покупку.
Завдання 528 (с.83) Учні усно розв’язують і порівнюють задачі.
Завдання 529.(с.83) Самостійна робота Самоперевірка : 26,26,24,27,24,30,15,24
Фізкультхвилинка (повторення таблиці множення на 3 ) http://youtube.com/watch?v=tz0JT0LDP6U
V. . УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
1. Розв’язування прикладів з коментуванням
(64 – 50) : 2 12 : 2 · 3 10 : 2 + 87 (36 – 18) : 2 2 · 8 + 42 3 · 9 + 47
2. Розвязування логічної задачі практично. (Використання паличок)
Завдання 530*(с. 83) — Скільки паличок потрібно, щоб побудувати 4 трикутники? Олесь використав для побудови всього 9 паличок. Накресліть, як він це зробив.
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. С. 83, завдання 531; 532. Принести на наступний урок циркуль.