2 клас. Математика
Урок № 56
Тема Ознайомлення учнів із дією ділення. Знак ділення. Розв'язування задач (№№ 461-467).
Мета: ознайомити учнів з дією ділення за допомогою розв'язування задач на ділення на вміщення та зі знаком «ділення»; розвивати обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі, розвивати мислення і пам'ять учнів; виховувати працьовитість, прищеплювати інтерес до предмета.
2 клас. Математика
Урок № 56
Тема Ознайомлення учнів із дією ділення. Знак ділення. Розв’язування задач (№№ 461-467).
Мета: ознайомити учнів з дією ділення за допомогою розв’язування задач на ділення на вміщення та зі знаком «ділення»; розвивати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі, розвивати мислення і пам’ять учнів; виховувати працьовитість, прищеплювати інтерес до предмета.
Тип уроку. Комбінований урок.
Обладнання підручники, завдання для додаткової та індивідуальної роботи, таблиці відповідно до теми уроку
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Завдання 459 (с.73) — Скільки всього учнів у першому ряді? 2х5= 10 (учнів)
Завдання 460 (с.73)— На скільки метрів більша сторона трикутника коротша від суми довжин двох менших сторін? Найдовша сторона – 50 см. Сума двох інших сторін (40+25 = 65 (см). 65 -50 = 15 (см)
2. Усна лічба
1) Який числовий вираз «зайвий» і чому? 3 + 3 + 3 + 3 4 + 3 + 4 + 4 4 + 4 + 4 2 + 2 + 2 + 2
Діти відповідають, що другий вираз «зайвий», тому що його не можна замінити множенням.
3.Метематична розминка. Повторення табличних випадків множення числа 2.
4.Гра «Угадай слово».
— Якщо правильно виконаєте завдання,— дізнаєтеся, що вивчатимемо на уроці.
(56 – 7) – 9 Е 100 – (23 + 8) Д 100 – (64 – 5) Л 100 – (11 + 19) Я 2 · 3 + 36 І 2 · 7 – 6 Н 69 42 41 40 8 8 70 (Ділення)
5Хвилинка каліграфії з логічним завданням 5 12 17 19 16 10 3 14 8 18
— Спишіть числа, які є у відповідях таблиці множення на 2.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми познайомимося з дією ділення.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Завдання 461 (с.74). Колективне опрацювання матеріалу Було 6 груш. Їх розклали на 3 тарілки порівну. Скільки груш на кожній тарілці?
— Для розв’язання задачі потрібно з’ясувати, скільки разів по 2 вміщується у 6. Така задача розв’язується дією ділення. (:) — знак ділення.
Розв’язання 6 : 3 = 2 (гр.) Відповідь: 2 груші.
— Записи (рівності) на ділення читають так: «Шість поділити на три дорівнює двом».
Завдання 462 (с. 74) Учні ланцюжком читають рівності.
Завдання 463 (с.74). Учні з місця складають й записують за малюнком вираз на ділення. Для розв’язання задачі потрібно з’ясувати, скільки буде, якщо 12 розділити на 4 рівні частини. Розв’язання 12 : 4 = 3
Завдання 464 (с.74). Учні вимірюють довжину смужки та її частин, а потім складають задачу на ділення. Креслять відрізок завдовжки 10 см і ділять його на 2 рівні частини. Один учень біля дошки пояснює.
Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Завдання 465 (с.75) Учні скдадають і розв’язують задачу за таблицею. Привезли — по 2 л 6 б., ? л
Витратили — 9 л
Залишилося — ?
Відповідь : 3 літри соку залишилося
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Що нового дізналися на уроці? — Чого навчилися?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 75, завдання 466; 467. Повторити таблицю множення на 2.