18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

2 клас. Розвиток зв'язного мовлення. «Чарівні слова».

Про матеріал
закріпити і узагальнити словниковий запас першокласників з теми «Чарівні слова»; розвивати вміння правильно будувати речення, формувати вміння спілкування державною мовою; виховувати культуру поведінки під час спілкування з іншими людьми в різних життєвих ситуаціях.Виховувати шанобливе ставлення до оточуючих, доброзичливість,інтерес до вивчення рідної мови.
Перегляд файлу

Розвиток зв'язного мовлення.

 «Чарівні слова».
 

Мета: узагальнити словниковий запас першокласників з теми «Чарівні слова»; розвивати вміння будувати діалог, формувати вміння спілкування державною мовою; виховувати культуру поведінки під час спілкування з іншими людьми в різних життєвих ситуаціях.Виховувати шанобливе ставлення до оточуючих, доброзичливість,інтерес до вивчення рідної мови.

Тип уроку: урок формування вмінь та навичок..

Хід уроку

  1. Організація класу

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі

Діти – просто молодці!

2. Гра «Будь уважним!».

— Подивіться на дошку. Ваше завдання: викреслити букви, що повторюються. Тоді ви прочитаєте тему нашого уроку.

МБМБВМБВМБІМБЧМБЛМБИМБВМБІМБМСМБЛМБОМБВМБАМБМ

— Що у вас утворилося? (Ввічливі слова.)

— А чи знаєте ви, що таке ввічливі слова?

— Коли і навіщо їх уживають?

— Назвіть, які ввічливі слова вам відомі.

3. Складання «асоціативного куща» «Слова ввічливості». Робота в групах

4. Вправа «Мікрофон»

— Продовжте фразу: «Я вважаю, що на цьому уроці  я навчуся..».

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Робота з підручником.

— Поясніть, коли його потрібно вживати, та наведіть конкретні ситуації, у яких це слово буде доречним. (Наприклад: «будь ласка» вживаємо, коли щось просимо або просто просимо допомоги).

·     2) «Запиши ввічливі слова».

— Запишіть слова ввічливості в робочих зошитах, коментуючи їхнє написання.

— Поміж записаних слів найдіть та прочитайте ті, якими вітаються під час зустрічі.

— Найдіть та прочитайте ті слова, за допомогою яких прощаються.

— Доберіть близькі за значенням слова до виразу до побачення. (До зустрічі! На все добре, щасливо! Будьте здорові!)

Фізкультхвилинка

Будь ласка, будьте уважні. Рухи слід виконувати тільки тоді, коли почуєте слова ввічливості.

·    Присідайте!

·    Поверніться ліворуч!

·    Поверніться праворуч!

 

·    Руки вгору, будь ласка!

·    Руки вперед, будь ласка!

·    Пострибайте, будь ласка!

·    Руки за голову!

·    Нахили праворуч та ліворуч, будь ласка!

·    Посміхніться, будь ласка!

3) Вправа на встановлення відповідності.

Завдання: з'єднати стрілочками близькі за значенням увічливі слова.

Пальчикова гімнастика «Сонечко»

Ясне сонечко в кімнату

Дивиться в віконечко.

Дуже раді всі малята,

Плескають в долонечки.

(Руки перехрещені тильним боком долоня до долоні. Спочатку пальці обох рук стиснуті в кулаки, потім пальці-«промінці» розкриваються, руки повертаються праворуч — ліворуч. Наприкінці вірша діти плескають у долоні.)

5) Гра «Добери ввічливе слово».

Один учень читає опис ситуації, а решта першокласників добирають увічливі слова, що потрібно вживати при цьому.

(Зверніть увагу! Таких слів може бути декілька).

Якщо наступив на ніжку

Хоч випадково, хоч трошки,

Відразу говори: «Вибачте»

Або краще – «Вибачте».

«Ласкаво просимо» гостям,

Говорять і тут, і там.

Гості їдуть додому

«Щасливої дороги!» бажаємо.

Якщо спечемо печиво,

Всім друзям на гостину,

Скажімо ми їм: «Не соромтеся,

На здоров’я пригощайтеся!»

  1. Давайте пограємо.

     Умова: Якщо ви чуєте те, що роблять ввічливі люди, то піднімаєте зелену цеглинку LEGO, якшо ні, то піднімаєте червону цеглинку LEGO.

Прибери мерщій в кімнаті,

Й чистим, вмитим за сніданком

Привітайся до матусі:

— Рідна, з добрим ранком!

Потім радісним, привітним

Поспішай до трав, до квітів.

А щоб день пройшов не марно —

З усіма поводься гарно.

Без запрошення йди в гості,

Не вітайся там ні з ким.

І нізащо слів «Будь ласка!»

І «Пробачте!» не кажи!

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Бесіда

— Що таке ввічливі слова?

— Навіщо вони потрібні?

— У яких ситуаціях їх доречно вживати?

— Поміркуйте, як ввічливі слова допомагають людям у житті?

— Що думають і кажуть про тих людей, які вживають ввічливі слова, і тих, які цього не роблять? 

2. Рефлексія. Вправа «Мікрофон».

— Як ви вважаєте, з чого складається настрій на весь день?

Що потрібно робити, щоб у людини був гарний настрій упродовж дня?

 — Ви маєте рацію. Гарний настрій у людини залежить від того, як до неї привіталися, як посміхнулися, чого побажали.

Вправа «Закінчи речення»

·    Сьогодні я дізнався (дізналася)...

·    Найбільше мені запам'яталося…

·    Тепер у своєму мовленні буду використовувати такі ввічливі слова..

Урок хочу закінчити словами вірша В. Гринька «Мова».


Сію дитині
В серденько ласку.
Сійся-родися
Ніжне «Будь ласка»,
Вдячне «Спасибі»,
«Вибач» тремтливе —
Слово у серці,
Як зернятко в ниві.
«Доброго ранку!»,
«Світлої днини»,—
Щедро даруй ти
Людям, дитино.
Мова барвиста,
Мова багата,
Рідна і тепла,
Як батьківська хата.
 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 квітня
Переглядів
48
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку