Виховна година для 3 класу на тему "Доброта – це краса людської душі!"

Про матеріал

Розширити знання учнів про моральні якості добра і доброти. Спонукати до виконання загальнолюдських правил суспільного життя, творити оточуючим добро. Сприяти осмисленню та розумінню дітьми переваг духовних цінностей над аморальними. Розвивати вміння співчувати один одному, говорити теплі слова. Виховувати зерна доброти, людяності, справедливості, щирості людської душі, прагнути доброзичливої атмосфери у класі.

Перегляд файлу

Виховна година 3 клас

Тема.  Доброта – це краса людської душі.

Мета. Розширити знання учнів про моральні якості добра і доброти.  Спонукати до виконання загальнолюдських правил суспільного життя, творити оточуючим добро. Сприяти осмисленню та розумінню дітьми переваг духовних цінностей над аморальними. Розвивати вміння співчувати один одному, говорити теплі слова. Виховувати  зерна доброти, людяності, справедливості, щирості людської душі, прагнути доброзичливої атмосфери у класі.

Обладнання. «Тлумачний словник», Правила Доброти, піктограми обличчя, макети пелюсток квіток, прислів’я про добро і зло, плакат із епіграфом до уроку.

Хід уроку

І.Організація класу до уроку.

   Вчитель.

                 Запам’ятай, моя дитино, з юних літ

                  На все життя, щоб знала, як прожити.

                  Людина для добра приходить в світ,

                  й покликана завжди добро творити.

                  Нелегко це, щоб хто не говорив.

 

                   Й не кожному зробити це вдається.

                   Бо в світі стільки смертних є гріхів,

                   Що доброта не завжди йде до серця.

 

                    Йди з добротою – це собі затям,

                    Із ласкою, прихильністю, привітно.

                    Й не розлучайся з добрим почуттям,

                    Хай доброта в душі твоїй суцвіттям квітне.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Спробуйте прочитати тему уроку (у кожної дитини на парті є надруковане деформоване речення ).

Отже, сьогодні на уроці ми поговоримо про доброту, будемо вчитися співчувати один одному, говорити теплі слова, вивчимо правила доброти.

         Епіграф уроку.

                                      Добрі слова – це сади,

                                      Добрі слова – коріння.

                                      Добрі думки – квіти.

                                      Добрі справи – плоди.

ІІІ. Робота над темою уроку.

  1. Словникова робота.
  • Діти, скажіть, будь ласка, а що таке добро? Доброта?
  • Давайте пояснення цих слів прочитаємо у тлумачному словнику.

Добро – це безкорислива допомога, за яку людина не чекає винагороди.

Доброта – це один із виявів, порухів людської душі, те, що відрізняє людину від звіра.

   Вчитель.

                Тільки людина здатна мислити, співчувати, мріяти. Адже тільки людина починається з добра до інших людей і до всього оточуючого. У житті людина робить різні справи: добрі і не зовсім, погані і просто жахливі. Зазвичай вона бажає іншим добра. Та інколи забуває про всім зрозумілу пересторогу: чини добро – остерігайся зла. Ви палко любите свою країну, і будете робите все, щоб дійсно їй щастило. Я в це вірю, на це сподіваються ваші батьки.

  1. Гра « Так, ні.»
  • А зараз ми пограємо!

Умови гри. Якщо людина повинна робите те, про що я казатиму ви говорите так, а якщо ні, то говорите ні.

             - Бабусі хлопчик допоміг.

             Він, діти, добрий хлопчик? (так)

             -  Тепер усі скажіть мені:

             У сварці жити добре? (ні)

             - А як немає забіяк,

              Тоді усім прекрасно?(так)

             - А як серця у всіх ясні,

              То вам погано, діти? (ні)

              - Співає хлопчик гарно як,

               А вам подобається? (так)

              -  А як обличчя всіх пісні,

              Похмурі, злі? Вам добре? (ні)

              - Реве і трощить все чудак,

               Це теж погано, діти? (так)

              - Тоді і ще скажіть мені:

              Як діти б’ються добре? (ні)

              - Звичайно, краще в мирі жити

              І з усіма дітьми дружити,

              Щоб всі веселими були,

              У мирі й злагоді жили!

3. Аналіз  моральних  ситуацій.

(Діти зачитують оповідання В. Сухомлинського).

1-а дитина.

Кошеня за пазухою

  У класі тихо… Третьокласники самостійно розв’язують задачу.

   Марія Миколаївна підійшла до Зіни. Дивним здалося їй, чому це дівчинка заглядає собі за пазуху, щось ніби перекладає там з місця на місце.

    Учителька аж зворушилася, як на неї глянуло маленьке – маленьке кошеня. Визирнуло, побачило вчительку й заховалось.

    Марія Миколаївна лагідно торкнулася Зіниного плеча ц по-змовницькому підморгнула. Дівчинка зрозуміла: вчителька знає про її таємницю. Вона почервоніла, засоромилася, глянула вчительці у вічі. Марія Миколаївна приклала палець до вуст і похитала головою. Мовляв, мовчи Зіна зраділа…

      Наступного дня Марія Миколаївна відкликала Зіну в куток коридору й питає:

  • Навіщо ти його вчора приносила до школи?
  • Ой, пробачте… Не було нікого вдома… а воно боїться саме залишатись…

- Який висновок можна зробити цієї розповіді?

- Чи любить Зіна тварин?

- А чи  у вас вдома є тваринки?

- Розкажіть, яке добро ви для них робите?

2-а дитина.

На кладці

  Через річку – кладка. Така вузенька, що тільки один може перейти, а двом тісно. І розминутись ніяк.

    З одного берега по кладці йде чоловік у білій сорочці. Йде й весело співає. З другого берега по кладці  йде чоловік у чорній сорочці. Йде, схиливши голову, - сумний, невеселий.

   Зійшлися на середині річки. Чоловік у чорній сорочці каже:

  • Я дуже поспішаю, дай мені дорогу, повернись на берег, а потім перейдеш річку.
  • Куди ти поспішаєш? - запитав чоловік у білій сорочці .
  • У мене вдома велике горе. Син помер.
  • Я теж поспішаю, - сказав чоловік у білій сорочці.
  • Куди ти поспішаєш?
  • У мене вдома велика радість. Син народився.

Довго стояли мовчки на кладці обидва чоловіки, дивилися в очі один одному . Потім  чоловік у білій сорочці тихо сказав:

  • Тобі треба бути вдома швидше.

Сказав це чоловік у білій сорочці, повернувся назад і пішов на берег – куди треба йти чоловікові  у чорній сорочці.

  • Чоловік у якій сорочці поспівчував іншому?
  • Сподобалась вам розповідь?

3-я дитина.

Щоб не наколовся

Дівчинка Зоя гуляла в саду.  Вона підійшла до акації. На акації гострі - прегострі  колючки . Під акацією літає барвистий метелик. ОЦ, як же йому не страшно літати! Налетить на колючку – що ж тоді буде! Підійшла Зоя до акації. Зломила одну колючку, другу, третю.

    Мама побачила й питає:

  • Що ти робиш, Зою? Навіщо колючки зламуєш?
  • Щоб метелик не наколовся, - відповіла Зоя.

- Як ви гадаєте, чи правильно вчинила Зоя?

- Чи можна дівчинку назвати байдужою?

- Чому?

Вчитель.

   Доброта виражається у дружньому ставленні  до навколишнього світу, до тварин і рослин. Адже ти – людина і повинна вміти співчувати, допомагати ближньому, вміти поводити себе з котиком, з песиком, з пташкою чи метеликом.  Добра людина не буде бездушно нищити і ламати деревце чи квітку, лише тому, що їй так захотілося. Не стане ловити яскравого метелика чи співучу пташку для свого задоволення, тому що знає, до все проходить в цей світ для життя. І людина не має права нищити і вбивати, а лише примножувати красу цього світу, берегти його і любити.

4-а дитина.

                                               Не хочу

                                 Метелика ловити я не хочу:

                                 Він – квітка неба, хай живе собі!

                                 Хай крильцями барвистими тріпоче,

                                 Щоб радісно було мені й тобі!

 

                                  І квітку лісову не стану рвати,

                                  Її додому я не понесу,

                                  Бо вдома їй джмеля не погойдати

                                  Й не попити ранками росу!

 

                                  І ні стеблинку гілку чи травинку

                                  Я не ображу: це – страшенний гріх!

                                  Бо в кожній з них живе тремка живинка

                                  Що світиться довірою до всіх!

                                                                                           Анатолій Костецький

 

  • Діти, які почуття викликав у вас вірш?
  • Від чого застерігає поет?

ІV.Фізкультхвилинка.

(Діти разом із вчителем і роблять коло)

           Наше коло, мов сім’я – раз, два, три.

           Друзі ми:  і ти, і я - раз, два, три.

           Руку дай сусіду справа,

           Руку дай сусіду  зліва

           Ми одна сім’я.         

           Наше коло, мов сім’я – раз, два, три.

           Друзі ми:  і ти, і я - раз, два, три.

           Усміхнись сусіду справа.

           Усміхнись сусіду зліва.

           Ми одна сім’я.   

           Усміхнися сонечку,

           Здраствуй золоте!

           Усміхнися квіточці,

           Хай вона росте!

           Усміхнися дощику.

           Лийся, мов з відра.

           Друзям усміхнися

           Побажай добра,

           Бажаю тобі добра! (діти стають парами і бажають один одному добра)

4. Робота  парами.

- А тепер ми попрацюємо парами.

Перед вами лежать пелюсточки, з яких вам потрібно зробити квіточку. Для того, щоб зробити квіточку, потрібно вибрати тільки ті пелюсточки, які характеризують добру людину.

   ( На пелюстках написані такі слова: чуйність, егоїзм, щирість, лицемірство, грубість, терпіння, невихованість, жорстокість, ввічливість).

Діти вибирають правильні пелюсточки і складають квіточки.

  Вчитель.

     Добро можна порівняти із сонцем: як за сонцем ми визначаємо пору року або дня, так і з добром співвідносимо свої слова та вчинки. Протилежністю добра є зло, лихо. Мудрі люди казали, що для того, щоб зрозуміти, що таке добро, необхідно відчути на собі зло.

     Зло – це все погане, недобре. Тому у серці несіть до всіх любов і ласку, чуйність і співчуття, а не лють, не горе і не жорстокість.

5. Робота над прислів’ями.

(Діти пояснюють зміст прислів’їв про добро і зло).

  • Добре роби, добре й буде.
  • Добро довго пам’ятається, а лихо ще довше. 
  • Доброму скрізь добре.
  • Все добре переймай, а зла уникай.

6. Зображення дерев Добра і Зла.

- Діти, у кожного з вас на парті є два невеликі аркуші паперу. Вам потрібно буде намалювати два дерева: дерево Добра і дерево Зла. У цьому вам допоможуть піктограми облич.

(Діти на дошці розглядають піктограми облич і малюють дерева Добра і Зла).

V.  Підсумок  уроку.

- Діти, то ж давайте разом зачитаємо правила Доброти і будемо намагатися і старатися їх дотримуватися щодня.

(Діти виходять до дошки і хором зачитують правила Доброти).

             Запам’ятай!

                     * Ти – людина. На тобі лежить відповідальність за цей світ.

                     * Добра людина схожа на ясне сонечко.

                     * Ти відповідаєш за того, кого приручив.

                     * Людина в світ приходить для добра.

                     * Не накопичуй у серці образ і зла, щоб не стати жорстоким і лютим.                                

                        Умій прощати. 

                     * Будь завжди добрим, носи у своїй душі світле сонечко любові, адже        

                        ти людина .   

Вчитель.

      Я надіюся, що ваші душі будуть чистими, ви зможете побороти все погане й  аморальне засіяти своє поле чистим насінням. Всі ми живемо один раз. Отож, все добро, яке можемо вчинити зараз, не відкладаймо на пізніше.

 

Використана література

  1. Кулик О. О., Фінько Г. М., Ленц Г. І.Уроки етики. – Харків: Видавнича група «Основа», 2009.
  2. Бабовал  Т. І., Рядова С. І. Я і Україна. Уроки громадянської освіти. 3 кл. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2010.
  3. Савченко О. Я. Читанка. 3 кл. – Київ «Освіта», 2003.

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
doc
Додано
15 листопада 2018
Переглядів
4203
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку