Конспект першого уроку для 3 класу на тему "Це наше і це твоє!"

Про матеріал

Формувати в учнів ключові компетентності:

• вміння вчитися: навчати школярів давати визначення таким поняттям «батьківщина», «держава», «незалежність», «державні символи», «народні символи»;

• загальнокультурну: формувати уміння дотримуватися норм мовленєвої культури під час спілкування;

• інформаційно-комунікативну: навчати учнів аналізувати потрібну інформацію;

• здоров'язбережувальну: раціонально планувати час, дотримуватися санітарно-гігієнічних норм під час уроку;

• соціальну: продуктивно співпрацювати в групі, виявляти ініціативу, підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими.

Формувати в учнів предметні компетентності:

• навчальну: сформувати в учнів поняття «гімн», «герб», «прапор», закріпити уявлення про патріотизм;

• розвивальну: сприяти розвитку усного мовлення учнів, умінню чітко формулювати та лаконічно висловлювати власну думку;

• виховну: виховувати любов до рідної землі, мови, почуття гордості за історичне минуле та героїчне сьогодення нашої країни.


Перегляд файлу

 

 

 

Перший урок

«Це наше і це твоє!»

 

                                                                  Вчитель початкових класів

                                                         Харківської  загальноосвітньої

                                                   школи І-ІІІ ступенів № 118

                                              Ященко Інна Вікторівна

 

 

2016

 

Тема. Це наше і це твоє!

Мета.

Формувати в учнів ключові компетентності:

• вміння вчитися: навчати школярів давати визначення таким поняттям «батьківщина», «держава», «незалежність», «державні символи», «народні символи»;

• загальнокультурну: формувати уміння дотримуватися норм мовленєвої культури під час  спілкування;

• інформаційно-комунікативну: навчати учнів аналізувати потрібну інформацію;

• здоров’язбережувальну: раціонально планувати час, дотримуватися санітарно-гігієнічних норм під час уроку;

• соціальну: продуктивно співпрацювати в групі, виявляти ініціативу, підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими.

Формувати в учнів предметні компетентності:

• навчальну: сформувати в учнів поняття «гімн», «герб», «прапор», закріпити уявлення про патріотизм;

• розвивальну: сприяти розвитку усного мовлення учнів, умінню чітко формулювати та лаконічно висловлювати власну думку;

• виховну: виховувати любов до рідної землі, мови, почуття гордості за історичне минуле та героїчне сьогодення нашої країни.

Обладнання: макети народних символів України, карта України, відеоролик «Моя Україна - моя Батьківщина», прапор України.

Тип уроку: усний журнал.

Методичні прийоми та стратегії.

«Акровірш», «Прикрась прапор народними символами», «Незакінчене речення», «Відшукай склад», « Асоціативний кущ», робота в групах.

Хід уроку

І. Створення сприятливого психологічного  комфорту  у класі

1. Привітання з 1 вересня

Слова привітання вчителя СЛАЙД

Розквітають посмішки навколо,
Радісно луна веселий сміх. 
Це моя найкраща школа  
Зустрічає школярів своїх.
Знову свята радісні хвилини, 
Безліч вересневих привітань. 
Здрастуй, школо! Ненька-Україна 
Нас вітає всіх із святом Знань!

- Ось і закінчилося ще одне, сповнене веселощів і радості літо. Якби не впертий календар, то ми б і не повірили в це, адже зелень на деревах ще така свіжа, а небо таке пронизливо синє і високе. І лише замріяні осінні вечори підтверджують правоту календаря. А отже настав час вирушати у нову захоплюючу мандрівку дивовижною країною Знань.

СЛАЙД

      Сьогодні ми будемо говорити про чарівну землю, багату і щедру, співочу, сповнену краси, землю, прекраснішої від якої немає в світі. Діти, давайте прочитаємо вірш і спробуємо назвати країну, про яку буде йти мова на уроці.

Прийом «Акровірш» СЛАЙД

Усіяна маком та житом

Краса її вічно жива.

Росою і сонцем повита,

Аж серце моє завмира!

Їй треба лиш щастя та миру,

Не скорять її вороги,

А ми відстояла свободу!

Тож славим її навіки!!!

Вчитель:

- Яке слово утворилося? (Діти читають)

2. Створення проблемної ситуації. Вправа «Запрошення»

(На парті лежить кольорове запрошення на День народження без  підпису)

 

 

 

 

У Вас на партах є кольорові листівки, прочитайте тихенько, що там написано. (Запрошення)   СЛАЙД

- А хто запрошує Вас на свято? Кому зовсім недавно виповнилося 25 років? (Нашій державі -Україні) . На сьогоднішньому уроці, ми з вами потрапимо на свято,  навчимося як правильно любити свою країну, за що варто її любити, які великі досягнення мають наші земляки. Тема уроку «Це наше і це твоє». СЛАЙД                   

ІІ. Основна частина 

  1. Перша сторінка «Краса оспівана віками»    СЛАЙД
  • Вправа «Подарунок» (побажання для України)

- Про що  найперше треба подумати коли йдемо на День народження? (Про подарунок)

- Звичайно, це подарунок! Що ми можемо подарувати своїй Батьківщині?

        Це будуть не матеріальні подарунки, а просто гарні, щирі слова привітань.

(Учні розказують вірш)СЛАЙД

1. У всьому світі – кожен знає –

Батьківщина лиш одна є.

І в нас вона одна – єдина.

Це наша славна Україна.

2. Вишита колоссям і калиною, СЛАЙД

Вигойдана співом солов’я,

Звешся веселково Україною,

Нене зачарована моя.

Вчитель:

- Діти, а якою ви уявляєте нашу Україну? Давайте спробуємо дібрати слова, що містять у собі  слова  про Україну.

  • Складання асоціативного куща. СЛАЙД

Уквітчана   успішна   красива     найкраща     вільна

 

                                          Україна


      неосяжна   мальовнича   співуча      працьовита

Вчитель:

- Рідна Україна, Батьківщина, Вітчизна. Кожна людина найбільше любить той край, де народилась і живе. Кожен пишається своєю рідною землею, хоче сказати про неї найкраще. Подивіться уважно на карту України. СЛАЙД

      Україна – велика за площею держава – 603,7 тис. км². Розміщена в Центральній і Східній Європі. Із заходу на схід простягається на 1316км, а з півночі на південь – на 839км. Має 7 сусідів: на заході Україна межує з Румунією, Молдовою, Угорщиною, Словаччиною та Польщею; на півночі – з Білоруссю, на сході – з Росією; на півдні – широкий вихід до двох морів: Чорного й Азовського.

  • Перегляд відеоролика «Моя Україна - моя Батьківщина» СЛАЙД

- Хіба може душа бути байдужою до цієї краси? Звичайно, ні. Ми повинні берегти і плекати красу нашого краю.

2. Друга  сторінка «Народні символи рідної землі»          СЛАЙД

- Діти, назвіть, які ви знаєте національні символи України?    

     Народними символами українців є батьківська хата і святий хліб, вишитий рушник і материнська пісня, верба і калина, хрещатий барвінок, дивовижна писанка і віночок, вірний своєму краю лелека і ще багато інших. Всі вони – давні добрі обереги. Знайомство з ними ви будете продовжувати на уроках читання, природознавства. А сьогодні ми назвемо основні, які завжди згадуємо, говорячи про Україну.

  • Відгадування загадок

                                        ****

Запалали в чистім полі,

Наче галстуки червоні.

                                    То палає в полі так

               Польовий червоний...           (Мак)

****

В чистім полі він росте,

На високих ніжках,

В зелених панчішках,

Квіточки блакитні,

     Оченьки привітні.    (Льон)

****

Що два тижні зелениться,
Що два тижні колоситься,
За два тижні одцвітає,
Ще два тижні наливає
І два тижні підсихає? (Жито)

 

- А зараз ми прикрасимо наш прапор  цими народними символами. У кожного на парті шаблони. Розфарбуйте їх та прикріпіть на жовтий колір, яке означає поле. СЛАЙД (музика)

  • Фізкультхвилинка

3. Третя сторінка «Державні символи моєї Батьківщини»  СЛАЙД

- Наша рідна Україна, наша Батьківщина, яка має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції має також неповторні державні символи.

Про них послухайте казку.

      Давним давно жила одна жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї своє життя.

      Підросли вони і вирішили піти в люди і прославити свою матір.

      Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї пам’ятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім’я – Тризуб.

     Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому ім’я – Прапор.

     А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що мати подарувала молодшому сину голос солов’я. І дали йому ім’я – Гімн.

     З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір.

 (Демонстрація державних символів України) 

Вчитель:

- То хто ж ця матір?  (Україна)

Вчитель:

- Кожна країна світу обов’язково повинна мати свої державні символи. Символ – це умовне позначення будь-якого предмета чи явища.

     Перший з них – це Герб - символічний знак, ключ до історії роду, міста, держави. Цей знак свідчить про те, чим славна держава, що символізує її могутність.

(Учень розказує вірш)

Наш Герб – тризуб, це воля, слава й сила.

Наш Герб – тризуб, недоля нас косила.

Та ми зросли, ми є, ми завжди будем.

Добро і пісню несемо ми людям.

Тризуб – немов сім’я єдина.

Де тато, мама і дитина.

Живуть у мира і любові

На Україна вільній, новій!

Вчитель:

- Державний прапор України – другий символ.

(Учень розказує вірш)

Прапор – це державний символ.

Він є у кожної держави.

Це для всіх ознака сили.

Це для всіх ознака слави.

Синьо-жовтий прапор маєм:

Синє – небо, жовте – жито.

Прапор свій оберігаєм.

Він святиня, знають діти.

Прапор свій здіймаєм гордо.

Ми з ним дужі і єдині.

Ми навіки є народом

Українським в Україні.

- Третім символом є Гімн. Наш Гімн має назву «Ще не вмерла Україна».

(Учень розказує вірш)

Слова палкі, мелодія врочиста…

Державний Гімн ми знаємо усі.

Для кожного села, містечка, міста –

це клич один з мільйонів голосів.

Це наша клятва, заповідь священна.

Хай чують друзі й вороги,

Що Україна вічна, незнищенна,

від неї ясне світло навкруги.

      Україна – це наша рідна земля, наша країна зі славною історією й мудрими, талановитими людьми, з мальовничою природою, оспіваною в чарівних піснях. Це найбільша держава в Європі.

Четверта сторінка  «Творимо майбутнє разом»  СЛАЙД

Вчитель:

- Україна – це краплина сонця на карті світу. Наша земля наділена неоціненними скарбами та багатствами родючих земель та повноводних рік.

     Послухайте ось таку притчу.

     Якось, у коробці лежали тюбики з фарбами. Одного разу біла фарба сказала чорній, що в тюбику лежала найближче до неї:

- Сестро, що за біда трапилася з тобою? Чому ти така брудна?

- Я не брудна, такий мій колір, - відповіла чорна фарба.

- Тоді ти неправильна фарба, і колір у тебе неправильний. Подивись на мене, ось яким повинен бути справжній колір, і взагалі, всі кольори походять від білого, тому нема нічого більш витонченого, як білий колір, на котрий повинні прагнути бути схожими усі інші фарби.

     Це зауваження не сподобалось чорній фарбі і вона незадоволено відповіла:

- Ні, це ти неправильна, а мій колір найправильніший. І взагалі, якби не було чорного кольору, то нічого видатного не змогли б намалювати. Спробуй без мене щось намалювати, білий аркуш так і залишиться білим.

    Почувши це, засперечалися інші фарби і навперебій почали доводити, що тільки їх колір правильний і потрібний. Що тільки вони будуть обрані художником для створення шедевру.   

    Довго та запекло вони сперечались, так, що деякі навіть почали вибризкуватись з тюбиків через розбурхану неприязнь.

    Та раптом кришка коробки відкрилась і на тюбики впало яскраве світло. Художник вийняв фарби і видавив їх на палітру. Потім, змішавши їх одна з одною, наніс на полотно, де й відбулося їх примирення. Художнику не було ніякого діла до їх протиріч, він бачив єднання у різноманітності. Для нього були важливі всі кольори. Так був створений великий шедевр, де фарби не протистояли, а взаємодоповнювали одна одну.

     Так і в нашій країні, кожне місто, кожна область – це лише окремий тюбик з фарбою, а разом ми – квітуча, барвиста Україна.

ІІІ. Підсумок уроку    

  • А яким може бути майбутнє України?

       Це залежить від кожного з нас. І ми повинні дбати про неї, щоб вона була багатою, квітучою, яскравою. А для цього нам треба любити її, плекати, захищати.

Ми усі-одна сім’я, неповторні – ти і я !

Будемо усі дружити,в злагоді і в мирі жити!

  • Відеоролик про Україну.
docx
Додано
5 грудня 2018
Переглядів
696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку