32 тиждень НУШ "Вишиванка "

Про матеріал
32 тиждень НУШ Я українець - я європеєць. Конспект уроку " Я досліджую світ "
Перегляд файлу

1 клас

Я досліджую світ

32 тиждень НУШ

Тема:Ми українці – ми європейці.

           Вишиванка

Освітні галузі, які задіяні

- Природнича;

- Мовно-літературна;

- Мистецька ;

-             Математична .

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали, акварельні фарби, кольорові олівці та фломастери, дві ляльки (хлопчик і дівчинка), зображення національного та сучасного одягу.

Предмети, що інтегруються : природознавство, образотворче мистецтво ,математика , українська мова .

І. Ранкова зустріч

1. Привітання

Вітаюся з дітьми та декламую  уривок з поезії :

Вишиття веселкове розквітає над краєм,

Я сорочку з любов’ю до грудей пригортаю.

На ній вишита доля мого славного роду,

Цвіт калини та сонця, ніжна синь небозводу

2. Групове   заняття .  Гра «Передай віночок »

Хід гри: діти стають у коло. Під веселу  українську мелодію передають віночок одне одному. Коли музика зупиняється, дитина, у чиїх руках опинився віночок, виходить на середину і танцює довільні рухи з віночком на голові. Решта дітей весело плескають у долоні. Гра повторюється, доки діти мають бажання танцювати. Гру можна ускладнити: дитина, в якої опинився віночок, обирає собі пару, і вони танцюють удвох.

ІІ. Утворення ключового слова – теми інтегрованого дня

 Пропоную  дітям визначити тему інтегрованого дня. Для цього  вони  розв'язують приклади  і записують букви ,що відповідають певному числу. Із  літер утворюють слово – назву теми інтегрованого дня. Читають  його.

100 – 20 =                     И

34 + 30 =                       В

55 – 4 =                          Ш

40 +54 =                        А

50 + 14 =                      В

20 + 27 =                      Н

79 – 3 =                          К

10 + 84 =                      А

71 +9 =                          И

64

80

51

80

64

94

47

76

94

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вишивала мама синіми ниткам, -

зацвіли волошки буйно між житами.

Узяла матуся червоненьку нитку, -

запалали маки у пшениці влітку.

 -Як ви думаєте  , діти , що вишивала мама ?

- Отже, тема сьогоднішнього  уроку  «Вишиванка»

• Запитую у  дітей, чи знають вони, що в Україні щороку у третій четвер травня відзначають  День вишиванки.

Сьогодні, діти, ми з вами зустрілися знову,

Про маленьких українців поведем розмову.

Про теплий, рідний, любий дім

І вишиваночки у нім.

 

ІІІ. Перегляд відео  «Українська вишиванка»

https://www.youtube.com/watch?v=Bq45NwC2mBs

 

 Прошу  дітей висловити свої здогади, для чого слугувала вишивка.

 Діти  переглядають відео https://www.youtube.com/watch?v=Bq45NwC2mBs

  і визначають, яку чарівну силу мала вишивана сорочка.

ІV. Розглядання зразків вишивки на рушниках, скатертинах, сорочках тощо .

 Пропоную дітям розглянути зразки вишивок на предметах побуту та одязі.

 Запитую, що зазвичай зображують на рушниках? Сорочках? Які кольори

переважають?

 Розказую  дітям, що для воїна вишиванка — особливий оберіг, який не лише захищає

від усього лихого, а й нагадує про близьких людей, рідну домівку, куди він

обов’язково має повернутися після всіх пригод та небезпек .

Мамина вишиванка

Проводжала сина у дорогу

І молилась щиросердно Богу,

І казала: «Де б не був, синочку,

Бережи матусину сорочку».

Гаптувала в пору злив і грому,

Щоб здоровим повернувсь додому.

Вишивала, укладала чари,

Щоб в полон не брали яничари.

Малювала галки і зозулі,

Щоб летіли мимо вражі кулі.

Вишивала день і ніч по краплі

Лиш би тіло не рубали шаблі.

Дарувала сонця щедрі блиски,

Щоб покласти внука до колиски.

Щоб вернувсь до рідного порога —

Вишивала і просила Бога:

«Отче Боже і святая Мати,

Хай синочок вернеться до хати!».

...Через роки син прийшов додому,

Наче сонце вишиття на ньому.

Поклонивсь, припавши на коліна,

Та й промовив тихо: «Мамо рідна!

Не оця б з молитвами сорочка,

Не було б ні внука, ні синочка».

 Розказую , що в багатьох українських родинах вишиванки передаються з

покоління в покоління. Цікавлюся, чи є в них вишиванки, які дісталися у спадок

від бабусі, прабабці?

 Пропоную дітям прочитати текст і обговоріть з ними зміст прочитаного.

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=XUUTStWB8Gk

Крісло автора

Найбільша кількість людей у вишиванках, які зібрались в одному місці,

– саме такий рекорд встановили на день Незалежності в 2006 році на

центральній площі Рівного — майдані Незалежності. Організаторам акції

вдалося зібрати святкового дня на майдані аж 3 298 людей у вишиванках .

V. Створення орнаменту для української вишиванки

 Роздаю дітям шаблони української сорочки  і пропоную

створити власний орнамент для української вишиванки. Зазначаю, що діти можуть

самостійно обрати, для кого вони створюватимуть вишиванку і які символи

закладуть у свій орнамент.

 Провожу виставку дитячих робіт. Під час учнівської демонстрації прошу

дитину розказати, для кого вона створювала вишиванку, з яких символів

складається орнамент і що вони означають.

VI Дидактична гра: «Одягни дівчинку – українку, хлопчика – українця»

. Діти розподіляються на дві команди – хлопчиків та дівчаток і по черзі підходять до ляльок відповідної статі, обирають одяг, називають його та одягають на ту чи іншу ляльку. Примітка: хлопчики одягають хлопчика, дівчатка - дівчинку.

VII  Підбиття підсумків.

 Рефлексія

Підбиття підсумків .

 Як називається один із найдавніших та найбільш поширених видів народної творчості українців?

 Які символи використовувалися у вишиванні?

 На чому вишивали наші предки?

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
13 листопада 2019
Переглядів
1297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку