Трудове навчання
Тема. Колаж. Поняття про колаж. Комбінування різноманітних матеріалів для створення композиції колажу. Матеріали, інструменти та та пристосування для виготовлення колажу. Практична робота. Виготовлення гри-колажу «Пори року».
Мета. Ознайомити учнів з технікою колажу, навчити створювати найпростіші роботи в цій техніці; розвивати творчі здібності, увагу, уяву; виховувати спостережливість, охайність у роботі.
Обладнання: картон (для основи роботи), кольоровий папір, ножиці, клей ПВА, тканина, нитки, вата, кольорові олівці, зразки виробів.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Доброго дня ! Сідайте . Сьогодні урок трудового навчання проведу у вас я. Для того щоб вам було зручно до мене звертатися , запам’ятайте що мене звати Аліна Святославівна.Для кращої співпраці я пропоную скласти правила поведінки на уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Перевіримо, як ви пам’ятаєте техніку безпеки роботи на уроці трудового навчання. Пограємо з вами у гру «Так-ні» якщо відповідь так то ви плескаєте у долоні, якщо ж ні то нічого не робите . Я зачитаю твердження
Молодці, ви готові до уроку.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
— Які матеріали нам сьогодні стануть у пригоді, ви дізнаєтеся, відгадавши кросворд.
Скло, пластмаса, гума, шкіра,—
Всіх здружу я, крім людей.
Здогадались, хто я?.. (Клей).
Яскраво прикрасить життя.
В клітинку буває і в цятку,
І одяг із неї, й взуття. (Тканина)
До свят дарують нас підчас. (Квіти)
В клітинку він або цупкий,
Гладкий, пом’ятий та м’який.
В житті є кожної людини.
Відгадай, хто він такий? (Папір)
IV. Оголошення теми й мети уроку.
Уч и т е л ь. На уроках трудового навчання ми продовжимо ознайомлення з матеріалами та інструментами, з правилами їх використання, з різними художніми техніками. Сьогодні ми ознайомимося з поняттям «колаж». Комбінуватимемо різноманітні матеріали для створення композиції, виготовимо гру-колаж «Пори року».
V. Вивчення нового матеріалу (Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації)
Засвоєння нових знань
— Що таке колаж?
У 20-ті роки ХХ століття техніка колажу набула популярності й досягла свого розквіту. Багато художників (починаючи з Пікассо) використовували газетні аркуші, етикетки і т. ін. для більшої виразності та достовірності композицій.
VI. Фізкультхвилинка
VII.Демонстрація та аналіз зразка.
IX. Практична робота.
X. Виставка кращих робіт за бажанням учнів.
Учитель демонструє роботи учнів та допомагає проаналізувати їх.
— Яка робота сподобалася найбільше?
— Чия робота найохайніша?
— Хто припустився помилки?
XI. Підсумок уроку.
— Над чим ми працювали сьогодні на уроці?
— У якому століття техніка колажу набула популярності ?
- Вдома можна виготовити колаж на іншу тему та з інших матеріалів .
XII. Прибирання робочих місць.