19 січня о 18:00Вебінар: Психологічна допомога дітям і дорослим у кризових станах

4 клас. Практична робота. Виготовлення гри-колажу «Пори року».

Про матеріал
Тема. Колаж. Поняття про колаж. Комбінування різноманітних матеріалів для створення композиції колажу. Матеріали, інструменти та та пристосування для виготовлення колажу. Практична робота. Виготовлення гри-колажу «Пори року». Мета. Ознайомити учнів з технікою колажу, навчити створювати найпростіші роботи в цій техніці; розвивати творчі здібності, увагу, уяву; виховувати спостережливість, охайність у роботі. Обладнання: картон (для основи роботи), кольоровий папір, ножиці, клей ПВА, тканина, нитки, вата, кольорові олівці, зразки виробів.
Перегляд файлу

Трудове навчання

Тема. Колаж. Поняття про колаж. Комбінування різноманітних матеріалів для створення композиції колажу. Матеріали, інструменти та та пристосування для виготовлення колажу. Практична робота. Виготовлення гри-колажу «Пори року».

Мета. Ознайомити учнів з технікою колажу, навчити створювати найпростіші роботи в цій техніці; розвивати творчі здібності, увагу, уяву; виховувати спостережливість, охайність у роботі.

Обладнання: картон (для основи роботи), кольоровий папір, ножиці, клей ПВА, тканина, нитки, вата, кольорові олівці, зразки виробів.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Доброго дня ! Сідайте . Сьогодні урок трудового навчання    проведу у вас я. Для того щоб вам було зручно до мене звертатися , запамятайте  що мене звати  Аліна Святославівна.Для кращої співпраці я пропоную скласти правила поведінки на уроці.

  1. Правило «піднятої руки».
  2. Правило «плеск в долоні».

ІІ. Актуалізація опорних знань

Перевіримо, як ви пам’ятаєте техніку безпеки роботи на уроці трудового навчання. Пограємо з вами у гру «Так-ні» якщо відповідь так то ви плескаєте у долоні, якщо ж ні то нічого не робите . Я зачитаю твердження

  • На робочому столі має бути порядок. (ТАК)
  • - Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці. (ТАК)
  •   Кладемо ножиці так, щоб вони не виступали за край   робочого місця. (ТАК)
  • Ножиці мають бути тупими, а також зі слабким кріпленням. (НІ)
  • Коли ріжеш, широко не розкривай ножиці. (НІ)
  • У процесі різання уважно слідкуй за розміткою. (ТАК)
  •  У процесі роботи тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза. (ТАК)
  •  Не розмахуй ножицями, ножем, під час різання не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює. (ТАК)
  • Передаємо ножиці тільки у закритому вигляді, кільцями (ручкою) вперед. (ТАК)
  • Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі, так само як ніж. (ТАК)
  • Клей наносимо на виріб дуже товстим шаром. (НІ)
  • Працюючи з клеєм користуємося пензликом і серветкою. (ТАК)

Молодці, ви готові до уроку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

— Які матеріали нам сьогодні стануть у пригоді, ви дізнаєтеся, відгадавши кросворд.

  1. Щоб жили всі дружно в мирі:

Скло, пластмаса, гума, шкіра,—

Всіх здружу я, крім людей.

Здогадались, хто я?.. (Клей).

  1. Вона натуральна та штучна,

Яскраво прикрасить життя.

В клітинку буває і в цятку,

І одяг із неї, й взуття. (Тканина)

  1. Завжди ми радуємо вас,

До свят дарують нас підчас. (Квіти)

  1. Він кольоровий або білий,

В клітинку він або цупкий,

Гладкий, пом’ятий та м’який.

В житті є кожної людини.

Відгадай, хто він такий? (Папір)

  1. Літом виростає, а взимку опадає. (Листя)
  2. Два пани наділи одні штани. (Ножиці)

 

IV. Оголошення теми й мети уроку.

Уч и т е л ь. На уроках трудового навчання ми продовжимо ознайомлення з матеріалами та інструментами, з правилами їх використання, з різними художніми техніками. Сьогодні ми ознайомимося з поняттям «колаж». Комбінуватимемо різноманітні матеріали для створення композиції, виготовимо гру-колаж «Пори року».

— Ви влітку збирали квіти та виготовляти гербарії. Сьогодні на уроці будемо використовувати квіти і травичку, що ви принесли.

 

V. Вивчення нового матеріалу (Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації)

Засвоєння нових знань

— Що таке колаж?

Колаж — це прийом в образотворчому мистецтві, коли ціле створюють з фрагментарного. Фрагментами можуть бути фотографії, глянцеві журнали, різнокольоровий папір різних фактур, тканина та фольга, квіти тощо.

До речі, може здатися, що колаж — це відносно новомодне віяння. Аж ніяк! Ще в Стародавньому Китаї були поширені композиції з кольорового паперу, сухого листя і квітів.

У 20-ті роки ХХ століття техніка колажу набула популярності й досягла свого розквіту. Багато художників (починаючи з Пікассо) використовували газетні аркуші, етикетки і т. ін. для більшої виразності та достовірності компо­зицій.

— Хто використовує колажі? Художники-ілюстратори; художники-дизайнери; мультиплікатори; фотографи та ретушери; поліграфісти; web-дизайнери; будь-яка людина — вільний художник, із безліччю творчих ідей та потенціалу.

VI. Фізкультхвилинка

  • Зупиняємо урок — робимо зарядку:
  • Руки вгору, руки вниз —
  • Все у нас в порядку.
  • Рухи в боки — нахиляйся,
  • Наче м’ячик покрутились ,
  •  За хвилинку відпочили
  • І за парти тихо сіли.

 

VII.Демонстрація та аналіз зразка.

  1. Інструктаж учителя.

 

  1. Розгляньте зразок на дошці.
  2. З цупкого аркушу паперу виріжте круг діаметром приблизно 20 см.
  3. Виріжте другий круг діаметром приблизно 10 см.
  4. Усередині більшого круга наклейте менший діаметром 10 см.
  5. Розділіть на 4 рівні частини більший круг (пори року).
  6. Менший круг розділіть на 12 частин так як роказано на зразку (місяці).
  7. Напишіть на кожному з 12 частин назву місяця.
  8. На великому крузі на кожній з чотирьох частин створіть ознаки пір року за власним бажанням . Використовуйте різні матеріали які присутні у вас на партах.

 

 

IX. Практична робота.

  • Отже, ми починаємо роботу. Кожна робота буде неповторна, адже ви самостійно доберете матеріал і колір свого виробу. Удачі і творчого натхнення.

X. Виставка кращих робіт за бажанням учнів.

Учитель демонструє роботи учнів та допомагає проаналізувати їх.

— Яка робота сподобалася найбільше?

— Чия робота найохайніша?

— Хто припустився помилки?

XI. Підсумок уроку.

— Над чим ми працювали сьогодні на уроці?

У якому століття техніка колажу набула популярності ?

- Вдома можна виготовити колаж на іншу тему та з інших матеріалів .

XII. Прибирання робочих місць.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Голян Аліна
Додано
17 листопада 2020
Переглядів
211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку