10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Урок з трудового навчання

Про матеріал
Конспект уроку з трудового навчання в 4 класі на тему " Виготовлення штучних квітів об'ємної форми"
Перегляд файлу

Тема уроку: Виготовлення штучних квітів об’ємної  форми

Об’єкт праці. Робота  з різними матеріалами.  Виготовлення  гіацинтів.

Мета уроку: ознайомити учнів з поняттям «фітодизайн»; навчити виготовляти штучні квіти з паперу; удосконалювати навички роботи з ножицями; розвивати уяву, творчість, естетичні смаки; виховувати любов до природи.

Обладнання і матеріали: мультимедійне обладнання і  презентація,таблиця «Прийоми роботи з ножицями», музичний супровід, зразки виробу, двохсторонній кольоровий папір, ножиці, клей, серветки.

 

                                            

                                                Хід уроку

І. Підготовка робочих місць (до початку уроку).

 ІІ. Організаційний момент.

  1. Привітання

Любі діти, добрий день!

Зичу праці і старання,

А ще, друзі, всім бажаю

Сил, натхнення на весь день!

  1. Перевірка готовності до уроку
  • А працювати  на уроці ми будемо під таким  девізом:

Душу і серце в роботу вклади,

                                          Кожну хвилину ти бережи.

Тобто, ми будемо працювати так, щоб кожна хвилинка була чимось заповнена, щоб ми працювали і отримали результат своєї праці.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  •   Подивіться,  які  гарні речі знаходяться у нашому класі. Чим вони вас

приваблюють? (Красою)Так, вони дуже гарні, а деякі з них  прикрашені квітами.  І всі вони, виготовлені руками людини. Бо наші руки –  найбільше  багатство. З  їхньою допомогою  ми можемо створити багато чудових  виробів. 

 ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

   1. Повідомлення теми і мети уроку

    -  Сьогодні ж на уроці ми з вами спробуємо доторкнутися  до цієї краси, адже тема уроку: «Виготовлення штучних квітів об’ємної форми». Ви маєте  навчитися виготовляти штучні квіти і познайомитеся з поняттям «фітодизайн». 

2.Вступна бесіда

 - Четвертокласники, ми з вами говорили про ті чудові речі, які є у вашому класі, а згадайте скільки таких об’єктів незвичайної краси бачимо  в навколишньому світі.

- А що з уявленого для вас найбільш барвисте, найбільш яскраве, найбільш захопливе?(Квіти)
-  Так, діти квіти зачаровують своєю красою. А яке ще значення цих тендітних рослин? 
- Так, діти, природа лікує душу і тіло. Наші предки не тільки милувалися красою, а й вміли оберігати природу, вивчали лікувальні властивості кожної травинки, квіточки. І перш ніж зірвати рослину, вони говорили: «Батьку небо і мати Земля! Дозвольте мені зірвати цю травичку….» і вказували для якої потреби. В українській хаті завжди знаходилось місце пучечкам запашних трав, які оберігали і  лікували.

    -  Слово «фітодизайн» складається з двох слів: «фіто» - означає рослина і «дизайн» - оформлення, конструювання. Отже,  фітодизайн –  це мистецтво складання квіткових композицій, букетів. Діти, а як  на вашу думку називаються люди, які займаються фітодизайном?(Дизайнери) Так, вірно – це дизайнери.

 - Відійшло у минуле вже літо. Квіти втрачають насиченість своїх кольорів. Але дуже хочеться продовжити розмаїття цвіту, який буяє навколо нас навесні. Це під силу не лише чарівникам, а й нашим майстерним рукам. Хочете сьогодні відчути себе в ролі дизайнера? (Так)

 - Ну, що ж розпочнемо. В моїх руках ось ці, на перший погляд, прості, палички, трубочки, звичайні предмети. Але, якщо подумати, вони можуть стати частинкою чогось красивого, запашного, чарівного, про що вже ми сьогодні говорили на уроці. Ану, подумайте? (Стебло) Так, діти,  вашим завданням  буде прикрасити ці трубочки-стебельця листочками і пелюстками – і має вийти ось така чарівна квіточка. Думаю, що букетик таких квітів прикрасить і ваш клас, вашу кімнату, або ви зможете подарувати їх комусь з рідних чи друзів.

- Хто знає як називаються такі квіти? (Гіацинти.)

3.Демонстрація та аналіз зразка

     - Гіацинти – це перші весняні квіти, які радують нас своєю красою і ніжністю. Уважно подивіться на послідовність виготовлення виробу.

1) Інструктаж учителя

Для  роботи  потрібно: кольоровий  папір, ножиці, клей. Все це є на ваших партах.
1 крок Виготовлення квітки

Візьмемо аркуш  кольорового паперу, складемо його навпіл, а потім відріжемо від нього  смужку.

По довгій стороні   зробимо невеликий загин .
Складемо отриману смужку навпіл і зробимо надрізи у вигляді стрічок, ширина яких повинна бути приблизно 1 см.

Надрізи не повинні перетинати лінію згину.
Тепер розгорнемо порізану смужку. Акуратно починаємо згортати стрічки в тугі спіралі за допомогою олівця.
В результаті  роботи отримаєте  такий елемент квітки.
Наносимо на неї клей біля лінії згину.
Приклеюємо стрічку з пелюстками   навколо  стебла.
Ось що вийде.
2 крок Виготовлення листочків
Тепер виготовимо листочки. Для цього виріжемо  з  зеленого паперу прямокутники .
Рівно складемо прямокутники в «гармошку».
Ножицями вирізаємо листочки, зрізуючи  верхні кути  «гармошки» .
Приблизно ось так повинно у вас вийти.
За допомогою клею приклеюємо наші листочки до стебла гіацинта .
В результаті у вас виходить ось такий гарний весняний первоцвіт .

    4. Повторення правил безпеки під час роботи

Щоб безпечно працювати,

          Треба правила згадати.

 

      1. Ножиці — це небезпечно,

          Тож згадати нам доречно:

          Біля краю не клади,

          Щоб не сталося біди.

 

  1. Вістрям вгору не тримай,

          Другові їх не кидай.

          Якщо він тебе попросить,

          Вперед кільцями подай!

 

  1. Клей наносити потрібно

           З середини до країв.

           Буде дуже добре видно,

           Якщо буде зайвий він.

 

  1. Якщо клей на одяг капнув,

           Паніки не піднімай,

           А швидесенько водою

           Клей з одежі відмивай.

 

  1. На столі лежить серветка.

          Якщо руки забруднив,

          Ти візьми її швиденько

          Й витри все, що замастив.

Фізкульхвилинка

Ви старанно потрудились,

Мабуть вже усі втомились.

Час прийшов для відпочинку,

Розпочнем фізкультхвилинку.

(Фізкультхвилинка проходить під музичний супровід)

Відпочинок закінчили

І за парти тихо сіли.

ІV. Практична робота учнів

На ваших партах лежить технологічна карта, за допомогою якої ви зможете виготовити свою квітку. Колір для гіацинта вибираєте самостійно. Якщо знадобиться моя допомога піднімайте руку, я до вас підійду.

(Діти працюють під музичний супровід.)

V. Підсумок уроку

1. Демонстрація виробів

                          Подивіться, скільки квітів

                          в класі нашім тепер є.

                          Кожна квітка – ми це знаєм –

                          радість всім нам принесе.

                          І нехай розквітнуть квіти

                          і на клумбі, й  у дворі,

                         дякувать за це ми будем

                         любій нашій дітворі.

                         О. Придаток

2.Бесіда

  • Чого ви навчилися на уроці?
  • Що таке фітодизайн?
  • Де ми можемо використати мистецтво фітодизайну?
  • Сподіваюсь,  виготовляючи  штучні  квіти, ви  зрозуміли, яке  безцінне

 багатство – природа, її краса і неповторність, чому необхідно її берегти. Тож завжди будьте мудрим другом для природи. Ми з нею – одне ціле, і розділити нас неможливо, тому бережіть свою зелену планету.

(прибирання робочого місця)

docx
Додано
25 листопада 2020
Переглядів
323
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку