4 нових підходи у викладанні англійської мови

Про матеріал
Методична стаття про чотири сучасні підходи у викладанні англійської мови. Допоможе вчителеві вдосконалити знання про актуальні методи навчання та їх ефективне впровадження на уроці.
Перегляд файлу

Мамонтова Наталія Францівна

учитель вищої категорії

НВК № 4 місто Хмельницький

 

4 нових підходи у викладанні англійської мови

     На сучасному етапі найбільш популярним підходом у викладанні англійської мови є логічний, класичний і зрозумілий Presentation Practice Production (презентація, практика, продукування). Але розповсюдження соціальних мереж та інтернету загалом змінило спосіб вивчення іноземних мов в кращий бік. Тому вчителю потрібно враховувати потреби та інтереси сучасних учнів. Хоча традиційні  методи, такі як аудіо-мовленнєвий і прямий методи все ще пропонують корисні елементи, вони явно застарілі в сучасному класі. Комунікативний підхід, який був дуже популярний в кінці 90-х років, до цього часу розглядається як останнє досягнення у викладанні англійської мови. Але стає зрозумілим, що потреби сучасних учнів потребують нових стратегій.

 Отже, розглянем 4 нових підходи у викладанні англійської мови.

1 Підхід на основі завдань TBL (Task Based Learning).

Традиційна розробка навчальних програм і планування занять базувалася на темах, які вважались корисними для учнів. Це означало, що учні повинні були вивчити граматику та лексику яку, на думку педагогів, учні повинні знати. Внесок учня був мінімальний. Тому дуже важливо складати плани уроків, які прив’язані до діяльності, де всі учні можуть відчувати себе конфортно. Підхід, який базується на завданнях, акцентується на навичках і компетенціях. TBL ізолює індивідуальні навички і компетенції, щоб навчати матеріалу, який учні повинні знати для досягнення свої цілей і завдань. Прикладами завдань можуть бути: замовлення в кафе, підготовка до вечірки чи більш складні завдання, такі як критика фільму чи висловлювання думки про якусь відому людину. При такому підході мова яка вивчається, використовується для самого завдання, а не навпаки. Щоб цей метод працював, вчителі мають розуміти потреби і очікування своїх  учнів, щоб розробляти уроки, які допоможуть їм досягти успіху. Граматика, словниковий запас і мовленнєві навички-це тільки ті засоби, які дозволяють учням досягти своїх кінцевих результатів. Перед тим, як використовувати підхід, що базується на завданнях, вчителі мають запитати себе: «Чому мої учні вивчають англійську»? Потім вчитель повинен знайти спосіб допомогти своїм учням у досягненні їх цілей.

2 Проектний підхід (Project Approach)

Як і підхід, що базується на завданнях, проектний підхід застосовується для задоволення реальних потреб учнів шляхом адаптації мови до навичок і компетенцій, які їм дійсно необхідні особисто. Застосування цього підходу починається з визначення конкретної мети яка поставлена одним чи групою учнів. Наприклад, у нас є клас підлітків, яким не цікаво навчатись. Розпочнемо з оцінювання потреб, виявлення, що їх цікавить і які теми їм насправді потрібно знати. Ця оцінка виведе нас до розробки одного всеохоплюючого проекта, який буде кінцевим результатом семестра чи навчального року. Цей проект може бути чим завгодно від усної презентації до вистави. В будь-якому разі проект повинен складатись із окремих завдань, які приведуть учня до конкретної мети. Сприймайте проект, як всебічне, кінцеве оцінювання. Беріть до уваги, що невеликі тести чи виконання окремих завдань є кумулятивними оцінками. Критерії оцінювання мають бути чіткими, для того, щоб учні знали як їх оцінюють. Проектний підхід найкраще працює з великою кількістю додаткових матеріалів, таких, як наприклад, ресурси знайдені у Fluent U. Додавши суміш реальних відео, живих діалогів відповідного змісту, ми можемо пожвавити урок англійської мови і дати учням матеріал необхідний для успіху.

3 Лексичний підхід (Lexical Approach).

Це досить нове віяння у викладанні англійської мови. При використанні лексичного підходу вивчення нових слів і структур не ізольоване а в складі змістовних лексичних і граматичних блоків, що несуть певне значення. Наприклад, недостатньо вивчити слово make і всі його значення у словнику. Це мало допоможе. Якщо ж вивчити фрази з make від найпростіших (make a mistake, make a sandwich)до більш просунутих (make up your mind, make believe, it makes me feel good)  то таким чином іде поступове збагачення словника, що дозволить учням успішно розуміти і вживати автентичну мову. Ей підхід використовують на етапі презентації нового матеріалу. Лексичний підхід більш орієнтований на лексику ніж граматику. Увага учнів більше акцентується на ситуаціях і фразах які доречно в них вживати ніж на правилах і структурах. Лексичний підхід дозволяє нам використовувати одну і туж лексичну одиницю в різних контекстах, вправах і абсолютно на всіх рівнях вивчення мови.

4 Використання смартфонів на уроці

Так як майже в кожного є доступ до інтернету, заборона смартфонів може в кінцевому результаті може бути втраченою можливістю для подальшого підвищення якості навчання. Смартфони вже є частиною сучасного життя. Багато вчителів вважають, що вони відволікають учнів. Але ці гаджети мають багато корисних функцій для учнів: таких як словник перекладач і додатки граматичних довідників. Але учні також повинні розуміти, що їх телефони призначені не для ігор, а для використання як засіб навчання. Так  чудовим довідником по словнику є мобільний додаток Word Reference.Крім перекладів тут є словник і форум, де користувачі коментують складні слова і вирази. Учні також можуть використовувати свої телефони для доступу до безкоштовних онлайн-вправ, які закріплюють навички набуті на уроці. Головне-це творчий підхід у використанні смартфонів. Але знову ж таки, важливо переконатись, що учні використовують свої технології для навчальної діяльності в класі і не відволікаються від неї.

Отже на сьогоднішній день вчителеві потрібно постійно вдосконалювати власні знання про методи навчання іноземних мов, впроваджувати у власну викладацьку практику новітні освітні концепції та йти  в ногу з часом. 

docx
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
1133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку