Урок української мови
Тема. Вживання різних відмінкових форм прикметників у множині.
Мета: закріпити знання учнів про відмінювання прикметників у множині; вчити правильно вимовляти і записувати відмінкові форми прикметників; вдосконалювати вміння розпізнавати, визначати відмінок прикметників; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до мови.
Обладнання: блок-схема «Прикметник», картки для індивідуальної роботи, малюнки.
Тип уроку. Комбінований
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
1.Інтерактивна вправа «Експрес – опитування»
Прикметник означає …
Відповідає на питання …
В реченні завжди зв’язаний з …
Виступає (яким?) членом речення ?
Змінюється за … і …
Має різні … у відмінкових формах
Усі прикметники множини в Н.в. мають закінчення …
2. Гра «Впізнай предмет»
Холодний, пронизливий (вітер)
Яскраве, сліпуче, гаряче (сонце)
Легенькі, пухнасті, водяні (сніжинки)
III. Повідомлення теми і завдань уроку
IV. Вивчення нового матеріалу
З неба летіли на землю легенькі сніжинки. Поступово земля вкривалася білою ковдрою.
а)підкреслити прикметники і слова, якими вони зв’язані в реченні
б) визначити відмінок словосполучення легенькі сніжинки
3. Творча робота (усно) Дане словосполучення поставити в різних відмінках
Н.в. легенькі сніжинки
Р.в. легеньких сніжинок
Д.в. легеньким сніжинкам
З.в. легенькі сніжинки
О.в. легенькими сніжинками.
М.в. на легеньких сніжинках
4.Робота за підручником. Вправа №5
Тлумачення слова юннати (діти, що люблять природу, дбають про неї)
Дібрати найвлучніші прикметники . Юннати (які?) допитливі, дбайливі, доброзичливі, старанні)
V. Закріплення вивченого матеріалу
1.Робота по картках.
Списати речення, підкреслити прикметники і вказати відмінок.
№1. Люблю я тихі українські ночі.
№2.Над Карпатським краєм пісня радісно дзвенить.
№3.Важкі, чорні хмари пливли по небу.
№4.Зображення дубових листочків ми бачимо в орнаменті.
№5.Стоять фортеці на цих старих землях.
№6.Зимуючим пташкам холодно і голодно взимку
2.Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».
Прочитати речення, у яких прикметники у множині вжито в різних відмінках.
( учні по черзі читають вибірково)
3.Робота в групах. (малюнки)
Дібрати як найбільше прикметників
1гр. Калина (яка?) червона, пишна, цілюща, лікарська, корисна
2гр.Соняшник (який?) жовтий. Високий,широколистий. Культурний, сонячний
VI. Домашнє завдання (диференційовано)
Вправа №6
1гр.Виписати речення , у яких різні відмінкові форми прикметників.
2гр.Прикметники в реченні вжиті в одному відмінку.
VII. Підсумок уроку Саморефлексія
Знаю : прикметники в множині вживаються в різних відмінкових формах.
Вмію: визначати відмінок прикметників в множині.
Ціную: свою роботу і роботу товаришів на уроці.