Тема тижня. Весняні свята. Великдень Тема дня. Звук [дж], буквосполучення дж. Читання складів, слів, словосполучень і тексту з вивченими літерами

Про матеріал

Урок з української мови НУШ. Тема тижня "Весняні свята. Великдень". Урок розроблений для 1 класу за програмою під керівництвом Р. Шияна. на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.

Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________            Українська мова  1  клас

 

Тема тижня. Весняні свята. Великдень

Тема дня. Звук ­­[дж], буквосполучення дж. Читання складів, слів, словосполучень

і тексту з вивченими літерами

Мета: закріплювати навички звуковимови [дж] та його буквене позначення;

відпрацьовувати навички складового читання та читання цілими словами; вчити записувати слова з буквосполученням дж; розвивати фонематичний слух і навички правильної артикуляції; зв’язне мовлення; збагачувати активний словник учнів; виховувати бережне ставлення до природи.

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

- Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету прослуханих творів засвоювати правила поведінки в суспільстві;

-Здоровязбережувальну компетентність шляхом гармонійного існування в суспільстві.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Обговорює сюжетно-рольову гру, в якій брав/-ла участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось)

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя) або побаченого (про спостереження за чимось/ кимось)

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Продовжує текст (казка, оповідання тощо) за ілюстраціями

Читає слова із вивченими буквами

Читає вголос короткі тексти, складені з 3–4 речень. Інтонує кінець речення, враховуючи розділовий знак (крапка, знак питання, знак оклику)

Розгадує ребуси

Відтворює графічні знаки за зразком

Записує слова з вивченими буквами, вимова і написання яких збігаються

Записує короткі речення (3–4 слова з вивченими буквами), пишучи перше слово з великої букви і використовуючи в кінці речення відповідний розділовий знак

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів (мультфільм, світлини)

Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним або позиція приголосного в кінці слова)

Бере участь в мовних іграх з творення нових слів (наприклад, міняє послідовність звуків або складів)

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Наче вулик, наша школа.

Вся вона гуде, як рій.

І здається, що довкола

Розквітають квіти мрій.

Бігають, сміються діти,

Та лиш дзвоник задзвенить,

Стане тихо, ніби в квіти

Поховались бджоли вмить. Д. Павличко

Вправа «Настрій джмелика»

G:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Читання ІІ семестр\Урок №34\смешная-ми-ая-пче-а-шаржа-эмоции-тоск-ивость-утеха-хохот-sarcas-61142308.jpg

 

ІІ. Етап цілепокладання

G:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Читання ІІ семестр\Урок №34\2ca2945e9637a2d5849816cd53055e6e.jpgСьогодні ми з вами побуваємо у гостях у джмелика. Він розповість багато цікавого про себе і свою родину. Але в гості потрібно йти з якимось подарунком чи смаколиками. Відгадайте, що ми з собою візьмемо?

Влітку ягід так багато. 

 Їх спочатку будем рвати, 

Потім з цукром перетрем

 Ось смачний і вийде  ...  джем

Розділи слова: Вивчаємозвукдж.

Оголошення теми та очікуваних навчальних результатів.

– Ми розпочнемо роботу зі звуком [дж]. Будемо читати і записувати слова зі злитим [дж]. Спишемо вірш про джмеля рукописними буквами.

А ще завітаємо до джерельця.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Читання віршика з таблиці.

Світла стелиться стежинка.

Дзюркотить джерельце дзвінко:

– Я біжу, я біжу!

Срібне дзеркальце держу,

Щоб дивились в нього друзі,

Синьоока квітка в лузі.

Розчитування.

Робота з таблицею складів.

Повторення скоромовки.

Як дзвіночок задзвенить,

дзвінко джмелик задзижчить:

“Бджоли, бджоли, бджоленята,

вилітайте погуляти!”

Робота з чистомовкою:

Джа-джа – джаз.

Дза-дза – кукурудза.

Дже-дже – джем.

Дзи-дзи – дзиґа.

Джи-джи – джин.

Дзе-дзе – дзеркало.

Перевірка навички читання. Робота з текстом, що на дошці.

Я сиджу у саду. Їм смачну булку з джемом. Раптом як задзижчить джміль.

Я швидко заходжу до хати. Раджу всім не дражнити джмеля.

• Читання разом з учителем.

• Добір заголовка.

• Самостійне напівголосне читання із завданням: “Знайти слова із буквосполученням дж”.

Джмелі – найкращі опилювачі рослин. Деякі рослини можуть запилити тільки вони, наприклад, конюшину, віночок якої густий і великий. Користь від цих комах дуже велика. Тому джмелі потребують людської уваги і піклування.

А родичами джелика є бджоли

Етична бесіда за змістом прислів’я “Хто любить бджолу, повинен любити і біду”.

– Чи вміють бджоли захищатися? Як саме? Бджоли жалять (не кусаються!). На кінці черевця є тоненька голочка-жало. Коли бджола жалить тварину чи людину, в ранку потрапляє отрута, яка спричиняє біль. Жало так і залишається в ранці. Тому бджола гине.

Але боятися бджіл не варто. Потрібно бути тільки уважнішим та обережнішим, коли граєшся коло квітів.

Бджоли – корисні комахи. Їх потрібно охороняти.

Перегляд відео про бджіл

https://www.youtube.com/watch?v=cvOfgcuNDnQ

Вправа «Що про бджілку знаємо те в соти складаємо»

Робота з лего у групах

Складіть із лего вулика віконечком посередині.

Вправа «Складання сотів»

Роздати дітям соти, щоб вони написали чи намалювали, що дізналися про бджіл.

honeycombs-297874_960_720

Учні групами виходять на середину класу виносять свій вулик із лего. Зачитують чи показують соти і по черзі закидають у вулик (у віконечко). Виграє та група, яка принесла більше меду, тобто написала та намалювала більше сот.

Звуко-буквений аналіз слів. Робота у 3-х групах:

1 група – сиджу; 2 група – джем; 3 група – раджу.

Джемпер, бджоленята, джерельце.

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=xuQl0_qA2fQ

Сприймання на слух вірша.

Лісове джерельце

Лісове джерельце,

Добре в нього серце,

Всім дає водиці:

І звірятку, й птиці,

Дереву, травині,

Квітці і людині,

Тому й не міліє,

Дзюркотить, радіє

Із лісів дзвінкою

Витіка водою. М. Чепурна

Заучування загадки-добавлянки зі слів учителя.

Хто з вас може здогадаться?

Найсолодша в мене праця.

Я не пташка-перепілка,

Я – маленька чесна … (бджілка).

Робота за букварем.

Робота за сюжетним малюнком.

– Хто на малюнку? (Хлопчик, песик, козеня, мишка.)

– Відгадайте загадку і скажете, що в центрі малюнка:

З-під землі біжить водичка,

Але це не озерце.

Не струмочок і не річка,

А цілюще… (джерельце).

– Що біля джерельця? З чим прийшов хлопчик до джерела? Чому? Що зробив хлопчик?

– Для кого він розчистив джерело? Якою стала вода у джерельці?

– Придумайте підпис до малюнка.

Динамічна пауза.

а) Читання слів із букваря: джерело, джерельце, джерельна.

Робота над віршем “Джерельце”.

Читання вірша вчителем.

Робота над змістом вірша.

Читання за розміткою.

( ___ логічно наголошене слово, / – коротка пауза, // – довга пауза; коли читаємо з паузами, можна виділяти їх оплесками: коротка – 1 оплеск; довга – 2 оплески).

Джерельце під вербою  виблискує водою. //

Прийду до нього й до ладу

порозчищаю, / обкладу. //

І задзвенить, / і заспіва

вода джерельна, / мов жива. //

Самостійне читання. Конкурс “Я – артист!”

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

Сприйняття на слух уривка казки Г. Сковороди. Етична бесіда за прочитаним.

Бджола та Шершень

– Скажи мені, Бджоло, чого ти така нерозумна? Чи знаєш ти, що плоди твоєї праці не стільки собі самій, як людям корисні, а тобі часто й шкодять, приносячи замість нагороди мед. Багато у вас голів, але всі безмозкі. Видно, що ви без пуття закохані в мед.

– Ти поважний дурень, пане раднику, – відповіла Бджола.– Мед любить їсти й ведмідь, а Шершень теж не проти того. І ми могли б по-злодійському добувати, як часом ваша братія й робить, коли б ми лише їсти любили. Але нам незрівнянно більша радість збирати мед, аніж його споживати. До сього ми народжені і будемо такі, доки не помремо. А без сього жити, навіть купаючись у меду, для нас найлютіша мука...

Читання вірша “Синьооке джерело” О. Клаптюх.

(Учитель повідомляє, що Олеся Клаптюх – молода вінницька поетеса.

Вона ще зовсім юна, і тому її вірші дуже люблять діти. У віршах Олесі діти і природа, птахи, звірі – веселі, добрі, дотепні.)

Барвисте літо відцвіло,

Пече серпнева спека,

А синьооке джерело

Всміхається здалека.

Вода у ньому крижана,

Хоч сонце припікає,

Така цілюща і смачна –

Враз втому забирає.

Схилились трави запашні,

Квітки пісні співають.

На серці сонячно мені,

Надії розцвітають.

Вправа «Допоможи бджілці»

G:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Читання ІІ семестр\Урок №34\Labirint-Pchela.jpg

Вправа “Мікрофон”: “Сьогодні я навчився…”

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 лютого
Переглядів
414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку