3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

Тема тижня. Весняні свята. Великдень Тема дня. Написання слів з буквосполученням дз, складів, слів і речень з вивченими буквами. Списування друкованого речення

Про матеріал

Урок з української мови НУШ. Тема тижня "Весняні свята. Великдень". Урок розроблений для 1 класу за програмою під керівництвом Р. Шияна. на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.

Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________            Українська мова  1  клас

 

Тема тижня. Весняні свята. Великдень

Тема дня. Написання слів з буквосполученням дз, складів, слів і речень з вивченими

буквами. Списування друкованого речення

Мета: ознайомити з написанням буквосполучення «дз», його звуковим  значенням,

навчити писати слова з буквосполученням «дз»; розвивати мислення, увагу, пізнавальні інтереси, мовлення учнів; виховувати  самостійність і організованість.

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

-Загальнокультурну компетентність для дотримання норм української

літературної мови та мовленнєвого етикету.

-Інформаційну компетентність шляхом роботи з підручником та різними

джерелами інформації;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом формування каліграфічних навичок.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Обговорює сюжетно-рольову гру, в якій брав/-ла участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось)

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя) або побаченого (про спостереження за чимось/ кимось)

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Продовжує текст (казка, оповідання тощо) за ілюстраціями

Читає слова із вивченими буквами

Читає вголос короткі тексти, складені з 3–4 речень. Інтонує кінець речення, враховуючи розділовий знак (крапка, знак питання, знак оклику)

Розгадує ребуси

Відтворює графічні знаки за зразком

Записує слова з вивченими буквами, вимова і написання яких збігаються

Записує короткі речення (3–4 слова з вивченими буквами), пишучи перше слово з великої букви і використовуючи в кінці речення відповідний розділовий знак

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів (мультфільм, світлини)

Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним або позиція приголосного в кінці слова)

Бере участь в мовних іграх з творення нових слів (наприклад, міняє послідовність звуків або складів)

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Вправа «Настрій дзвіночка»

G:\Закази\Матеріали НУШ\Ілюстрації\Настрій звіночка\school_bell_1.pngG:\Закази\Матеріали НУШ\Ілюстрації\Настрій звіночка\school_bell_3.pngG:\Закази\Матеріали НУШ\Ілюстрації\Настрій звіночка\school_bell_7.png

 

ІІ. Етап цілепокладання

Бесіда.

- Чи всі букви ми вивчили?

- Бджілки розмістили літери у різні дзвіночки.

G:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Письмо ІІ семестр\Урок №27\14674157.pngG:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Письмо ІІ семестр\Урок №27\163bacccde6b.png

G:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Письмо ІІ семестр\Урок №27\cartoon-bee-holding-honey-dipper_42886-3.jpgG:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Письмо ІІ семестр\Урок №27\14674157.pngG:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Письмо ІІ семестр\Урок №27\163bacccde6b.png

 

G:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Письмо ІІ семестр\Урок №27\399.jpgG:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Письмо ІІ семестр\Урок №27\163bacccde6b.png

- Які букви у першій та другій квіточках? Чому я, ю, є, ї  бджілки поклали окремо? Які букви у п’ятій квіточці? Чому дві букви бджілки поклали самих самі?

- Подивіться уважно: в п’ятій квіточці вагоні не вистачає двох букв.  Саме про них і буде наш сьогоднішній урок. Знайдіть, які ж це букви?

(Коли діти знаходять букви, вчитель вивішує медові літери на вулик «д» і «з»)

C:\Users\777\Downloads\Мед алфавит\Д.pngC:\Users\777\Downloads\Мед алфавит\З..pngG:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Письмо ІІ семестр\Урок №27\18234.009.jpg

- Діти, ви любите гратись? Букви «д» і «з» теж люблять гратись. Давайте з ними пограємось.

Проблемна ситуація (робота в групах)

Розкласти малюнки по вуликах:

C:\Users\777\Downloads\Мед алфавит\З..pngC:\Users\777\Downloads\Мед алфавит\Д.pngG:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Письмо ІІ семестр\Урок №27\depositphotos_117196400-stock-illustration-bee-flying-and-beehive-with.jpgG:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Письмо ІІ семестр\Урок №27\depositphotos_117196400-stock-illustration-bee-flying-and-beehive-with.jpg

1- слова, які починаються буквою «д», 2 – слова, які починаються буквою «з».

Слова: диван, зірка, дерево, дятел, дзеркало, дзиґа, дзвінок, диня, зубр, дзьоб, змія, зима, заєць.

Перевірка роботи.

Назвіть слова, що починаються буквою «д».  (Кожна група оголошує результати). В кожній групі результати різні.

- Звідки ми можемо дізнатись, як правильно пишуться ці слова?

G:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Письмо ІІ семестр\Урок №27\hqdefault.jpg             G:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Письмо ІІ семестр\Урок №27\hqdefault (1).jpg

Перевірка виконаного завдання (робота в групах)

Перша група читає текст і підкреслює слова з буквосполученням «дз», друга працює з орфографічними словниками, третя читає слова на картках.

- Тепер назвіть слова, в яких  букви «д» і «з» стоять поруч. (Діти знаходять слова, які починаються буквосполученням «дз».)

- Чи довелось вам перекладати малюнки з однієї групи в іншу?

Оголошення теми, мети, завдань уроку.

- Для того, щоб в подальшому уникнути таких помилок, ми сьогодні на уроці навчимось писати слова з буквосполученням «дз».

 

ІІІ. Етап цілереалізації

- Але спочатку потренуємо наші пальчики.

Пальчикова гімнастика.

«Дзеркало»

Ти у дзеркальце дивись,

Рухи всі повторюй.

Пальці вгору – пальці вниз,

Раз – угору, знову – вниз,

В кулачки збирайтесь,

Потім випрямляйтесь.

(Долоні рук на ребрі стоять одна проти другої. Далі рухи за текстом.)

Робота в робочому зошиті.

Списування з друкованого тексту.

На дошці записані друковані слова:

Дзвін, дзюрчить.

- Запишіть ці слова в зошит.

- Як ви з’єднали букви «д» і «з»? (Декілька учнів  одночасно пишуть з’єднання на дошці)

- Як ви гадаєте, яке з’єднання правильне?

- Давайте перевіримо за прописом.

Каліграфічна хвилинка.

Написання з’єднань.

G:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Письмо ІІ семестр\Урок №27\2598a82f9b84f64147658924858f23a6.jpg

G:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Письмо ІІ семестр\Урок №27\сота-png-1.png

Звуковий аналіз слова.

- Викладіть звукову схему слова «дзвін» 

- Перевірте, чи така у вас схема:    - = • -

- Чому наші схеми відрізняються? (Діти роблять висновок, що буквосполучення «дз» позначає один звук, читають правило: «Буквосполучення «дз» позначає один звук»

- Не забуваючи це правило, зробимо звуко-буквений аналіз слова «дзюрчить».

Дзюрчить – 2 скл, 8 б., 6 зв.

сота-png-1

Релаксаційна пауза.

- Покладіть голівки на парти і уявіть, що ви в вулику де живе буквосполучення «дз».

Прослуховування аудіозапису

https://www.youtube.com/watch?v=TWUEtoEnyaI&list=PLFdcSWWEczWeCkhMe8ayzn2aP03PDlMJ-&index=4

https://www.youtube.com/watch?v=r3cH4Y-pzw0&list=PLFdcSWWEczWeCkhMe8ayzn2aP03PDlMJ-&index=3

Робота в групах

Діти витягують картки і відповідно до них діляться на групи

G:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Письмо ІІ семестр\Урок №27\2BB440244E85B7935A35026C21E9903F32AE77AD5CFE9E344330A8206AA18BB5.jpg G:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Письмо ІІ семестр\Урок №27\Безымянный-1.jpg

Одна група відвідає будиночок, а інша сільське господарство. Бутьте уважні, які предмети, в назвах яких є «дз», ви могли б там побачити? Давайте запишемо ці слова.

Диктант слів з буквосполученням «дз».

Дзеркало, дзиґа, кукурудза, дзвоник, ґудзик, дзьоб, дзвінок, дзвіночок.

- Підкресліть у словах буквосполучення «дз».

сота-png-1

Творче завдання.

- Зі слів кожного рядка складіть речення.

Столі, дзеркало, стоїть, на.

Нас, кличе, школи, дзвоник, до.

- Запишіть ці речення в зошити. Позначте звук [дз] в словах.

Гра «Сигнальник» (робота в парах).

( На дошці слова – дзиґа, ґудзик, дзвінок, дзеркало.

- Покажіть, скільки букв і скільки звуків в цьому слові. (Один учень показує кількість букв, а інший – кількість звуків).

Розвиток мовлення.

- Складіть маленьку розповідь, але таку, щоб в ній обов’язково були слова «дзиґа», «ґудзик», «дзвінок» і «дзеркало».

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

Робота з лего у групах

Складіть із лего вулика віконечком посередині.

Вправа «Складання сотів»

Отже, складемо всі наші соти-відкриття сьогоднішнього уроку. А тепер я роздам вам соти намалюйте або напишіть, що ми сьогодні вивчали і що вам найбільше сподобалося.

G:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Письмо ІІ семестр\Урок №27\honeycombs-297874_960_720.png

 

Учні групами виходять на середину класу виносять свій вулик із лего. Зачитують чи показують соти і по черзі закидають у вулик (у віконечко). Виграє та група, яка принесла більше меду, тобто написала та намалювала більше сот.

Список використаних джерел

  1. https://vseosvita.ua/library/urok-pismo-bukvospolucenna-dz-90700.html
  2. https://ru.osvita.ua/school/lessons_summary/initial/8294/

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 лютого
Переглядів
251
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку