5 кл_УМ_Вживання апострофа та м’якого знаку (практично)

Про матеріал
Практичні завдання для закріплення правил вживання апострофа та м’якого знаку стануть у нагоді як п'ятикласникам, так і одинадцятикласникам.
Перегляд файлу

Практична робота   

Вживання апострофа та м’якого знаку

І варіант

  1. Устав, де потрібно, апостроф.

Подвір…я, дзв…якати,  роз…їсти, тьм…яніє, Лук…янівна, р…юкзак, р…ясно, поголів…я, св…ятковий, під…їзд, п…юре,  бур…я, пір…я, солов…ї, зв…ялити, цв…ях, бур…як, Лук… ян.               

 

  1. Установи відповідність між правилом і прикладами. Апостроф пишемо:

А) у слові Лук’ян і похідних від нього.                                           

Б) після букви р, що позначає твердий звук.

В) після префіксів і першої частини складних слів.

Г) після б, п, в, м, ф перед я, ю, є, ї.

Д) у іншомовних словах для роздільної вимови.

  1. Пір’їна, матір’ю, Захар’їн, подвір’я, сузір’я.
  2. Комп’ютер, миш’як, Руж’є, п’єдестал
  3. В’юн, м’ясо, п’ється, б’ють, в’ється.
  4. Дит’ясла, роз’їзд, пів’їжака, трьох’ярусний, об’їсти.
  5. Лук’яненко, Лук’янчук, Лук’янець, Лук’янівка.

 

3. Спишіть речення, вставте за потреби ь та підкресліть його.

1. Яке глибоке щас..тя – жить, буть гідним імені людини, народу й людс..кос..ті служить! 2. Зеленійся, рідне поле, україн..с..ка ниво! 3. Велетен..с..кі бачу цілі я на обріях с..вітів. 4. На сон..ці ясени горят.., спадают.. ягоди з шовковиц… 5. Запарувала рілля, т..мяно заблищали на сон..ці одвернуті лемешами скиби землі.

 

 

Практична робота   

Вживання апострофа та м’якого знаку

І варіант

  1. Устав, де потрібно, апостроф.

Подвір…я, дзв…якати,  роз…їсти, тьм…яніє, Лук…янівна, р…юкзак, р…ясно, поголів…я, св…ятковий, під…їзд, п…юре,  бур…я, пір…я, солов…ї, зв…ялити, цв…ях, бур…як, Лук… ян.               

 

  1. Установи відповідність між правилом і прикладами. Апостроф пишемо:

А) у слові Лук’ян і похідних від нього.                                           

Б) після букви р, що позначає твердий звук.

В) після префіксів і першої частини складних слів.

Г) після б, п, в, м, ф перед я, ю, є, ї.

Д) у іншомовних словах для роздільної вимови.

  1. Пір’їна, матір’ю, Захар’їн, подвір’я, сузір’я.
  2. Комп’ютер, миш’як, Руж’є, п’єдестал
  3. В’юн, м’ясо, п’ється, б’ють, в’ється.
  4. Дит’ясла, роз’їзд, пів’їжака, трьох’ярусний, об’їсти.
  5. Лук’яненко, Лук’янчук, Лук’янець, Лук’янівка.

 

3. Спишіть речення, вставте за потреби ь та підкресліть його.

1. Яке глибоке щас..тя – жить, буть гідним імені людини, народу й людс..кос..ті служить! 2. Зеленійся, рідне поле, україн..с..ка ниво! 3. Велетен..с..кі бачу цілі я на обріях с..вітів. 4. На сон..ці ясени горят.., спадают.. ягоди з шовковиц… 5. Запарувала рілля, т..мяно заблищали на сон..ці одвернуті лемешами скиби землі.

doc
Додано
28 липня 2023
Переглядів
317
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку