Календарно - тематичне планування
Українська мова
5 клас (НУШ)
4 години на тиждень (140 годин на рік)
Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
Об'єкти і форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Критерії оцінювання |
|||||||||
Фронтальні види контрольних робіт |
||||||||||||
Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями мовних знань і компетентностей |
4 |
4 |
- |
|||||||||
1.Сприймає усну інформацію на слух/Аудіювання |
1 |
1 |
400-500 слів(4-5 хв.) |
|||||||||
2.Усно взаємодіє та висловдюється /Говоріння |
|
|
|
|||||||||
діалог |
1 |
- |
6– 7 реплік |
|||||||||
усний переказ |
1 |
- |
3-5 хвилин |
|||||||||
усний твір |
- |
1 |
3-5 хвилин |
|||||||||
3.Сприймає письмові тексти/Читання |
|
|
|
|||||||||
читання вголос |
- |
1 |
80-120 слів за хвилину |
|||||||||
читання мовчки |
1 |
- |
360–450 слів |
|||||||||
4.Письмово взаємодіє та висловлюється/Письмо |
|
|
|
|||||||||
переказ |
1 |
- |
100-150 слів |
|||||||||
твір |
- |
1 |
0,5-1,0 сторінки |
|||||||||
диктант |
1 |
1 |
90-100 слів |
|||||||||
І СЕМЕСТР
|
||||||||||||
№ |
Дата |
Зміст програмного матеріалу
|
Опис видів навчальної діяльності |
Опис результатів навчання |
Компетентності |
Критерії оцінювання |
||||||
Тема №1 ВСТУП Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова — державна мова України (5 год)
|
||||||||||||
1 |
|
Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови. Мовні й немовні засоби спілкування.
|
Міркування та відповіді на запитання за змістом висловлень відомих людей про значення мови в житті людини й суспільства (усно).
|
Розуміє та відтворює зміст почутого повідомлення, толерантно реагує, використовуючи формули мовного етикету, етично висловлює власне ставлення до почутого. |
Вільне володіння державною мовою
|
Додаток 1 |
||||||
2 |
|
Значення української мови як державної в житті Української держави та її громадян. Зміст статті 10 Конституції України |
Пояснення функцій мови та змісту статті 10 Конституції України |
Доброзичливо висловлює своє ставлення до думок інших осіб, зважаючи на неповноту або уперечливість почутої інформації. Вільне володіє державною мовою |
Вільне володіння державною мовою
|
Додаток 1 |
||||||
3 |
|
РМ. Мовлення і спілкування. Загальне уявлення про мовлення як діяльність. Види мовленнєвої діяльності. Різновиди мовленнєвого спілкування. Мета спілкування та адресат мовлення |
Записування речень, висловлень |
Обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
||||||
4 |
|
РМ. Складання та розігрування діалогів, зокрема: - в онлайн-середовищі відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів із використанням етикетних формул; - телефонних розмов, що передбачають уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам; - за ілюстрацією (або коміксом). |
Формулювання правил спілкування на основі прочитаних крилатих висловів.
|
Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними мовними нормами взаємодіє з іншими особами в цифровому середовищі, дбаючи про безпеку дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування |
Вільне володіння державною мовою
|
Додаток 3 |
||||||
5 |
|
РМ. Читання мовчки тексту, аналіз прочитаного, відповіді на запитання за змістом прочитаного, виконання тестових завдань |
Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами. |
Читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання |
Екологічна компетентність
|
Додаток 4 |
||||||
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ Текст. Речення. Слово (7 год) |
||||||||||||
6 |
|
РМ. Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема, тематичне речення. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка). |
Добирання заголовка тексту Формулювання теми й основної думки тексту. Визначення мікротем і тематичних речень Колективне складання простого плану прослуханого або прочитаного тексту. Визначення ключових слів у тексті. Аналіз будови тексту, виділення зачину, основної частини та кінцівки |
Визначає головну і другорядну інформацію у прочитаному тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті); формулює тему та основну думку тексту; виокремлює в тексті мікротеми; розрізняє тексти різних стилів і типів |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
||||||
7 |
|
Текст. Поділ тексту на речення |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
||||||||
8 |
|
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. |
Робота зі словниками та довідковими джерелами. Обмін враженнями щодо здобутої в них інформації. Тлумачення лексичного значення слова. |
Уміння вчитися впродовж життя
|
Додаток 1 |
|||||||
9 |
|
Слово як частина мови. Граматичні форми слів різних частин мови (практично) |
Розв’язання ситуаційних завдань,пов’язаних із неправильним уживанням слів |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
|||||||
10 |
|
РМ. Типи мовлення: розповідь, опис, роздум.Аудіювання тексту художнього стилю. |
Аналіз та оцінювання прочитаного чи прослуханого тексту. |
Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними лексичними, граматичними,орфографічними нормами |
Уміння вчитися впродовж життя
|
Додаток 2 |
||||||
11 |
|
РМ. Особливості будови опису предмета. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним простим планом. Редагування переказу. |
Колективне складання простого плану прослуханого або прочитаного тексту. Визначення ключових слів у тексті. |
Вибірково переказує зміст почутого повідомлення; складає простий план почутого; переказує зміст тексту в різний спосіб відповідно до завдання |
Інформаційно-цифрова компетентність
|
Додаток 3 |
||||||
12 |
|
Контрольна робота №1 Вступ.Речення.Слово(тестові завдання) |
Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами. |
Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
||||||
Тема №2 ЛЕКСИКОЛОГІЯ Групи слів за значенням (15 год ) |
||||||||||||
13 |
|
Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). Тлумачний словник |
Тлумачення лексичного значення слова. Зіставлення лексичного та граматичного значення слова. |
Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів; читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
||||||
14 |
|
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення |
Тлумачення лексичних значень багатозначних слів, омонімів і паронімів з урахуванням контексту. |
Інформаційно-цифрова компетентність
|
Додаток 1 |
|||||||
15 |
|
РМ. Особливості будови опису тварини |
Порівнювання текстів щодо наявності в них багатозначних слів, синонімії, антонімії. Редагування речень і текстів (зокрема оголошень), у яких допущено лексичні помилки, з коментуванням |
Вільне володіння державною мовою
|
Додаток 3 |
|||||||
16 |
|
РМ. Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом) |
Аудіювання і читання тексту, у якому використано слова, ужиті в переносному значенні. Аналіз, оцінювання,інтерпретація тексту. Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого. |
Самостійно складає простий план почутого |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 3 |
||||||
17 |
|
Синоніми (повторення і поглиблення). Синонімічний ряд. Роль синонімів у мовленні. Словник синонімів |
Добирання синонімів, антонімів. Доповнення речень словами з урахуванням контексту. |
Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; використовує для розв’язання завдань актуальні та достовірні текстові/медіатекстові джерела інформації |
Інформаційно-цифрова компетентність
|
Додаток 1 |
||||||
18 |
|
Антоніми (повторення і поглиблення). Роль антонімів у мовленні. Антоніми в прислів’ях і приказках. Словник антонімів |
Загальнокультурна грамотніст |
Додаток 1 |
||||||||
19 |
|
РМ. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (або тварини), що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом) |
Аудіювання і читання тексту, у якому використано слова, ужиті в переносному значенні. Аналіз, оцінювання,інтерпретація тексту. Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого. |
Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил |
Компетентності в галузі природничих наук і технологій
|
Додаток 5 |
||||||
20 |
|
РМ. Аналіз письмового переказу |
Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого. |
Інформаційно-цифрова компетентність
|
Додаток 5 |
|||||||
21 |
|
Омоніми (повторення і поглиблення). Розрізнення омонімів і багатозначних слів. Словник омонімів |
Тлумачення лексичних значень багатозначних слів, омонімів і паронімів з урахуванням контексту. |
Відокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, речення, тексти); вирізняє лексичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть |
Інформаційно-цифрова компетентність
|
Додаток 1 |
||||||
22 |
|
Пароніми. Словник паронімів |
Уміння вчитися впродовж життя
|
Додаток 1 |
||||||||
23 |
|
Урок культури мовлення. Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, антисуржик, розрізнення паронімів, точність у використанні синонімів |
Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних із неправильним уживанням слів. |
Віддокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, речення, тексти); вирізняє лексичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; творчо використовує лексичні засоби, обираючи доречні нестандартні рішення
|
Культурна компетентність
|
Додаток 1 |
||||||
24 |
|
Нетрадиційний урок (вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо) |
Ігри зі словами (вікторини; наприклад, відгадування за лексичним значенням, добирання синонімів, антонімів тощо). |
Інноваційність
|
Додаток 1 |
|||||||
25 |
|
Узагальнення вивченого з розділу «Лексикологія». Тренувальні вправи. |
Редагування речень і текстів (зокрема оголошень), у яких допущено лексичні помилки, з коментуванням |
Вільне володіння державною мовою
|
Додаток 1 |
|||||||
26 |
|
Тлумачний словник, словники антонімів, синонімів, омонімів, паронімів (практично). |
Лінгвістичне мінідослідження. Аналіз, оцінювання, інтерпретація тексту. |
Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами
|
Математична компетентність
|
Додаток 1 |
||||||
27 |
|
Контрольна робота№ 2 Лексикологія (тестові завдання)
|
Лінгвістичне мінідослідження.
|
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
|||||||
Тема № 3 БУДОВА СЛОВА. ОРФОГРАФІЯ (17 год)
|
||||||||||||
28 |
|
Основа слова й закінчення. Змінні й незмінні слова (повторення і поглиблення) |
Виділення у слові значущих частин. |
Порівнює тексти щодо наявності в них спільнокореневих слів |
Інформаційно-цифрова компетентність
|
Додаток 1 |
||||||
29-30 |
|
РМ. Контрольна письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю |
Аналізування, оцінювання, інтерпретація тексту. Порівнювання текстів щодо наявності в них спільнокореневих слів. |
Знаходить у тексті відому і нову інформацію; розпізнає основні виражальні засоби; використовує окремі з них обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті |
Уміння вчитися впродовж життя
|
Додаток 5 |
||||||
31 |
|
РМ. Аналіз письмового переказу |
Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 5 |
|||||||
32 |
|
Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова (повторення і поглиблення). Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті |
Добирання спільнокореневих слів, слів з певними префіксами та суфіксами, слів за схемами. |
Вирізняє окремі мовні явища(спільнокореневі слова тощо) у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть |
Спілкування іноземними мовами
|
Додаток 1 |
||||||
33 |
|
Урок культури мовлення. Невиправдане вживання спільнокореневих слів. |
Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання значущих частин слова, записування правильно слів з вивченими орфограмами. |
Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
||||||
34 |
|
Префікс (повторення і поглиблення). Префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності |
Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами |
Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (частини слова, слова, форми слова) |
Підприємливість та фінансова грамотність
|
Додаток 1 |
||||||
35 |
|
Суфікс (повторення і поглиблення). Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності |
Складання мікротексту зі словами, що мають суфікси та префікси, які надають їм емоційного забарвлення і виразності . |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
|||||||
36 |
|
РМ. Особливості твору-опису тварини. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі) |
Створення розповіді про відвідування зоопарку з використанням незмінних слів (назв тварин). |
Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід |
Екологічна компетентність
|
Додаток 5 |
||||||
37 |
|
РМ. Аналіз письмового твору-опису |
Редагування речень і текстів, що містять спільнокореневі слова й форми одного слова (з коментуванням) . |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 5 |
|||||||
38 |
|
Розбір слова за будовою |
Виділення у слові значущих частин. |
Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; відокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (частини слова, слова, форми слова) |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
||||||
39 |
|
Правопис значущих частин слова (повторення). Орфограма. Орфографічний словник |
Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами. |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
|||||||
40 |
|
Написання префіксів пре-, при-, прі- |
Складання речень - компліментів з використанням слів із префіксом пре - (наприклад, для привітання з днем народження). |
Спілкування іноземними мовами
|
Додаток 1 |
|||||||
41 |
|
Тренувальні вправи |
Складання «хмари слів» до теми «Правопис префіксів». |
Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
||||||
42 |
|
РМ. Особливості твору-опису предмета. Усний твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі) |
Складання мікротексту зі словами, що мають суфікси та префікси, які надають їм емоційного забарвлення і виразності . |
Складає власне висловлювання згідно з усталеними словотвірними, орфографічними, стилістичними нормами |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 3 |
||||||
43 |
|
Узагальнення вивченого з розділу «Будова слова. Орфографія». Тренувальні вправи |
Підготовка відеопам’ятки (постер, слайди, відеоролик) про написання префіксів. |
Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
Підприємливість
|
Додаток 1 |
||||||
44 |
|
Контрольна робота № 3 Будова слова. Орфографія (тестові завдання) |
Усне повідомлення на лінгвістичну тему (наприклад, «Префікси-антоніми») |
Математична компетентність
|
Додаток 1 |
|||||||
Тема №4 ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ Звуки мови і звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос (17 год) |
||||||||||||
45 |
|
Звуки мови і звуки мовлення. Відмінність їх від інших звуків, які створює людина. Звуки голосні та приголосні. Фонетична транскрипція |
Записування слова фонетичною транскрипцією. |
Виявляє і відтворює прихований зміст повідомлення, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести, пози), використані для передачі прихованого змісту |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
||||||
46 |
|
Приголосні тверді й м’які, шиплячі (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні |
Визначення належності звуків до певної групи: голосних і приголосних, твердих і м’яких, дзвінких і глухих, шиплячих |
Відокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (звуки, склади слова, слова); порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть |
Уміння вчитися впродовж життя
|
Додаток 1 |
||||||
47 |
|
Приголосні дзвінкі й глухі (повторення). Вимова звуків, які позначаємо буквами ґ і г |
Визначення належності звуків до певної групи: голосних і приголосних, твердих і м’яких, дзвінких і глухих, шиплячих |
Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів |
Математична компетентність
|
Додаток 1 |
||||||
48 |
|
РМ. Особливості будови розповіді. Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі (за планом) |
Складання усного висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією. |
Записує власні міркування або інформацію з інших джерел; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 5 |
||||||
49 |
|
РМ. Аналіз письмового твору-розповіді |
Складання речень і мікротекстів, що містять слова, у вимові яких трапляються помилки. |
Інформаційно-цифрова компетентність
|
Додаток 5 |
|||||||
50 |
|
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт. Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення)
|
Упорядкування за алфавітом прізвищ письменників (співаків, імен героїв улюблених мультфільмів та ін.) |
Відокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (звуки, склади слова, слова); порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
||||||
51 |
|
Фонетичний розбір слова |
Фонетичний розбір слова. |
Інформаційно-цифрова компетентність
|
Додаток 1 |
|||||||
52 |
|
Склад. Основні правила переносу |
Визначення складів у слові. Перенесення слів із рядка в рядок |
Уміння вчитися впродовж життя
|
Додаток 1 |
|||||||
53 |
|
Контрольний диктант за 1 семестр |
Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами. |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 5 |
|||||||
54 |
|
Наголос. Словник наголосів. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням |
Мовленнєвий експеримент (наприклад, зсув наголосу в слові). Визначення наголосу в слові. Використання логічного наголосу для виділення слів зі смисловим навантаженням. |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
|||||||
55 |
|
Орфоепічний словник і словник наголосів. |
Робота з орфоепічним словником і словником наголосів
|
Інформаційно-цифрова компетентність
|
Додаток 1 |
|||||||
56 |
|
Орфоепічна помилка (практично). |
Виправлення орфоепічних помилок. |
Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень |
Громадянські та соціальні компетентності
|
Додаток 1 |
||||||
57 |
|
Урок творчості. Створення малюнків, колажів, коміксів, аудіозаписів тощо про нормативне наголошування слів |
Складання електронної мапи (малюнка) звуків української мови |
Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
Інформаційно-цифрова компетентність
|
Додаток 1 |
||||||
58 |
|
Узагальнення вивченого з теми «Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос». Тренувальні вправи. |
Складання речень і мікротекстів, що містять слова, у вимові яких трапляються помилки. |
Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
||||||
59 |
|
Контрольна робота № 4 Звуки мови і звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос (тестові завдання) |
Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами. |
Визначає основну мету почутого, аргументовано зіставляє почуте із життєвим досвідом; дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів |
Математична компетентність
|
Додаток 1 |
||||||
60 |
|
Нетрадиційний урок (вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо) |
Ігри зі словами (вікторини).Складання тексту, у якому всі слова починаються однаковою буквою. |
Висловлює власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо; записує власні міркування або інформацію з інших джерел створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень |
Цифрова грамотність
|
Додаток 1 |
||||||
61 |
|
Урок культури мовлення. Виразне читання текстів. Вимова звуків, наголошування слів, антисуржик |
Виразне читання текстів з дотриманням правил орфоепії. |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
|||||||
ІІ СЕМЕСТР
|
||||||
№ |
Дата |
Зміст програмного матеріалу
|
Опис видів навчальної діяльності |
Опис результатів навчання |
Компетентності |
Критерії оцінювання |
Тема № 5 Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без- (16 год)
|
||||||
62 |
|
Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів (повторення і поглиблення) |
Орфоепічний тренінг(удосконалення вимови звуків відповідно до правил орфоепії). Читання слів уголос із дотриманням норм орфоепії. |
Вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть визначає спільне і різне в повідомленнях інших осіб
|
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
63 |
|
Тренувальні вправи. Орфограма (практично) |
Робота з орфографічним словником. Виявлення та аналіз орфоепічних помилок (зокрема у вимові дзвінких) у своєму мовленні та мовленні інших людей. |
Розпізнає наявні в почутому повідомленні факти, судження та аргументи
|
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
64 |
|
Вимова приголосних звуків (у тому числі приголосних у префіксах з-, роз-, без-). |
Розпізнавання в словах явищ уподібнення звуків, спрощення, чергування звуків. Лінгвістичне мінідослідження. Добирання слів з уподібненням звуків, спрощенням, чергуванням звуків |
Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
65 |
|
Уподібнення приголосних звуків.. Орфоепічний словник |
Визначення в слові орфограм,обґрунтування написання слів
|
Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
66 |
|
Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без- |
Записування правильно слів з вивченими орфограмами. |
Вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть;визначає спільне і різне в повідомленнях інших осіб |
Уміння вчитися впродовж життя
|
Додаток 1 |
667 |
|
Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-.Тренувальні вправи |
Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами |
Вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; визначає спільне і різне в повідомленнях інших осіб |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
68 |
|
Спрощення в групах приголосних |
Розпізнавання в словах явищ уподібнення звуків, спрощення, чергування звуків Добирання слів з Добирання слів з уподібненням звуків, спрощенням, чергуванням звуків |
Розпізнає наявні в почутому повідомленні факти, судження та аргументи;дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
669 |
|
Спрощення в групах приголосних.Тренувальні вправи |
Вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; визначає спільне і різне в повідомленнях інших осіб
|
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
|
70 |
|
Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків (практично) |
Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами |
Порівнює тексти щодо наявності в них чергувань звуків, засобів милозвучності
|
Уміння вчитися впродовж життя
|
Додаток 1 |
71 |
|
Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків (практично) |
Лінгвістичне мінідослідження. Укладання пам’ятки щодо дотримання найпоширеніших чергувань приголосних звуків. |
Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів
|
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
72 |
|
Основні випадки чергування [у] – [в], [і] – [й] (правила милозвучності) |
Вибір прийменника, сполучника з дотриманням правил милозвучності.
|
Вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть |
Математична компетентність
|
Додаток 1 |
73 |
|
Тренувальні вправи.Уживання прийменника з і його варіантів із, зі, (зо) (правила милозвучності) |
Виявлення і виправлення орфоепічних помилок. |
Вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; визначає спільне і різне в повідомленнях інших осіб |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
74 |
|
РМ. Особливості складання есе. Письмове есе про красу й милозвучність української мови (про транспорт майбутнього, воду в природі тощо) |
Складання усного повідомлення про рослини-символи українського народу з дотриманням правил уживання у – в, і – й (з обґрунтуванням свого вибору). |
Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними орфографічними нормами; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 5 |
75 |
|
РМ. Урок відкритих думок. Представлення власного есе |
Складання висловлення про дружбу чи людські чесноти з використанням слів, у яких відбувається спрощення |
Інноваційність
|
Додаток 5 |
|
776 |
|
РМ.Аудіювання тексту художнього стилю. |
Аналіз та оцінювання прочитаного чи прослуханого тексту. |
Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними лексичними, граматичними,орфографічними нормами |
Уміння вчитися впродовж життя
|
Додаток 2 |
77 |
|
Контрольна робота № 5 Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без- (тестові завдання) |
Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних з уживанням слів. |
Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів |
Уміння вчитися впродовж життя
|
Додаток 1 |
Тема № 6 Уживання м’якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв (20 год) |
||||||
78 |
|
Позначення м’якості приголосних на письмі. Уживання м’якого знака (повторення поглиблення) |
Визначення належності звуків до групи твердих чи м’яких. |
Вказує на конструктивні думки, критично і толерантно ставлячись до різних поглядів |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
79 |
|
Уживання м’якого знака. Тренувальні вправи |
Записування слова фонетичною транскрипцією. |
Наводить кілька аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції, використовуючи типові мовленнєві конструкції, доречні цитати з тексту для увиразнення власних поглядів,ідей,переконань |
Уміння вчитися впродовж життя
|
Додаток 1 |
80 |
|
Сполучення букв йо, ьо |
Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами. Робота з орфографічним словником. |
Наводить кілька аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції, використовуючи типові мовленнєві конструкції, доречні цитати з тексту для увиразнення власних поглядів,ідей,переконань |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
881 |
|
Сполучення букв йо, ьо.Тренувальні вправи |
Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами.
|
Вказує на конструктивні думки, критично і толерантно ставлячись до різних поглядів;
|
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
82 |
|
РМ. Будова елементарного роздуму |
Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами. |
Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
Математична компетентність
|
Додаток 3 |
883 |
|
РМ.Контрольний усний твір-роздум у художньому стилі |
Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами. |
Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
Уміння вчитися впродовж життя
|
Додаток 3 |
84 |
|
Апостроф (повторення і поглиблення) |
Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами. Робота з орфографічним словником. |
Вказує на конструктивні думки, критично і толерантно ставлячись до різних поглядів
|
Уміння вчитися впродовж життя
|
Додаток 1 |
85 |
|
Урок творчості. Візуалізація текстової інформації, переведення текстової інформації в графічну (схема, плакат, постер, малюнок, комікс, мем, мотиватор, фотоколаж, хмара слів, інтелект-карта, сторінка лейпбука, слайд-шоу, відеоролик тощо про вживання апострофа чи м’якого знака) |
Підготовка відеопам’ятки (постер, слайди, відеоролик, схема) для соцмереж про вживання апострофа чи м’якого знака. |
Вказує на конструктивні думки, критично і толерантно ставлячись до різних поглядів
|
Інноваційність
|
Додаток 1 |
86 |
|
Апостроф .Тренувальні вправи |
Складання і проведення словникових диктантів. Орфоепічний тренінг (удосконалення вимови звуків відповідно до правил орфоепії). |
Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть |
Вільне володіння державною мовою
|
Додаток 1 |
87 |
|
РМ. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму (за планом) |
Аналіз, оцінювання, тексту. Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого |
Переказує зміст тексту в різний спосіб відповідно до завдання |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 3 |
88 |
|
РМ. Контрольний письмовий твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів. у художньому стилі (за колективно складеним планом) |
Складання висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією. Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами. |
Записує власні міркування або інформацію з інших джерел; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід |
Уміння навчатися впродовж життя
|
Додаток 5 |
89 |
|
РМ. Аналіз письмового твору-роздуму |
Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами. |
Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними орфографічними нормами |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 5 |
90 |
|
Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних |
Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування |
Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил
|
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
991 |
|
Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних.Тренувальні вправи |
правильно слів з вивченими орфограмами |
Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
92 |
|
Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних |
Робота з орфографічним словником. |
Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил
|
Спілкува |
Додаток 1 |
ння державною мовою
|
||||||
993 |
|
Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних.Тренувальні вправи |
Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами.
|
Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
94 |
|
Нетрадиційний урок (вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо) |
Виконання проєку (наприклад, складання коміксу, казки, плакату, розроблення макету вебсторінки, презентації тощо на тему, пов’язану з фонетикою, орфоепією, орфографією). |
Створює невеликі типові повідомлення на спеціальних (захищених) цифрових сервісах і в соціальних мережах |
Інноваційність
|
Додаток 1 |
95 |
|
Узагальнення вивченого з розділу «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» |
Лінгвістичне мінідослідження Складання «хмари слів» на вивчену орфограму. |
Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень |
Уміння вчитися впродовж життя
|
Додаток 1 |
96 |
|
Контрольна робота № 6 Уживання м’якого знака. Сполучення букв йо, ьо. Апостроф. Подвоєння букв (тестові завдання) |
Проговорювання скоромовок. |
Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил
|
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
97 |
|
РМ.Аналіз контрольної роботи. |
Аналіз, оцінювання, тексту. Висловлення міркувань щодо проблемних питань,пов’язаних з мовними явищами. |
Вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть |
Екологіч |
Додаток 1 |
на компетентність
|
||||||
ВІДОМОСТІ ІЗ СИНТАКСИСУ ТА ПУНКТУАЦІЇ Тема № 7 Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення (20 год)
|
||||||
98 |
|
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. |
Визначення головного й залежного слова в словосполученні. Складання словосполучень за схемами. Конструювання словосполучень з поданих слів з використанням і без використання прийменників. |
Аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу
|
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
999 |
|
Головне й залежне слово в словосполученні |
Конструювання словосполучень з поданих слів з використанням і без використання прийменників. |
Видокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, словосполучення, речення, тексти) |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
100 |
|
Граматична помилка в словосполученнях |
Виправлення типових(найбільш поширених) граматичних помилок у словосполученнях Групування словосполучень залежно від способу вираження головного слова. Заміна словосполучень синонімічними з метою посилення виразності й образності тексту. Розбір словосполучення як синтаксичної одиниці. |
Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
101 |
|
Речення, його граматична основа (підмет і присудок). Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення) |
Визначення в реченні чи тексті вказаних синтаксичних одиниць Підкреслення членів речення. |
Аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них |
Уміння вчитися впродовж життя
|
Додаток 1 |
102 |
|
Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні .Види речень за емоційним забарвленням: окличні і неокличні (повторення). |
Складання у формі спонукальних речень порад, яких мають дотримуватися п’ятикласники , і розміщення цих порад у соцмережах. Виписування з довідникових джерел прислів’їв, приказок у формі спонукальних речень. |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
|
103 |
|
Пунктуаційна помилка. Тренувальні вправи |
Складання речень указаного виду та з визначеними синтаксичними одиницями(зокрема за схемами). Перебудова речень(наприклад, розповідних на спонукальні або питальні) |
Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
104 |
|
РМ. Усний переказ повідомлення ЗМІ з визначенням актуальності й несуперечливості інформації |
Аналіз, оцінювання тексту, який містить вивчені синтаксичні одиниці Переказування тексту за виписаними словосполученнями. |
Визначає актуальність і несуперечливість тексту (наприклад, чи наведена інформація є правдивою, актуальною, не містить суперечностей) на основі власного досвіду та досвіду інших осіб; висловлюється в захищеному цифровому середовищі щодо проблем, пов’язаних із власним життєвим досвідом, зокрема навчанням, читацькою практикою |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 3 |
105 |
|
РМ. Твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому потрібно берегти природу», «Що може зробити мене щасливим», «Чому необхідно знати історію свого народу»). |
Складання висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією, з вибором синтаксичних одиниць (зокрема з метою уникнення конфліктних ситуацій). |
Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними пунктуаційними нормами; знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 5 |
106 |
|
РМ. Аналіз письмового твору-роздуму Редагування твору-роздуму. |
Усне висловлення-роздум з використанням визначених синтаксичних одиниць (наприклад, «Чому потрібно говорити правду?»). |
Уміння вчитися впродовж життя
|
Додаток 5 |
|
107 |
|
Другорядні члени речення. |
Визначення в реченні чи тексті вказаних синтаксичних одиниць. |
Порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками вирізняє окремі синтаксичні явища у своєму та чужому мовленні |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
|
||||||
1108 |
|
Додаток як другорядний член речення |
Підкреслення членів речення.
|
Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них
|
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
1109 |
|
Додаток як другорядний член речення.Тренувальні вправи |
Визначення в реченні чи тексті вказаних синтаксичних одиниць. |
Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
110 |
|
Означення як другорядний член речення |
Підкреслення членів речення.
|
Порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками |
Уміння |
Додаток 1 |
вчитися впродовж життя
|
||||||
111 |
|
Означення як другорядний член речення .Тренувальні вправи |
Визначення в реченні чи тексті вказаних синтаксичних одиниць. |
Вирізняє окремі синтаксичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
112 |
|
Обставина як другорядний член речення |
Підкреслення членів речення.
|
Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил
|
Математична компетентність
|
Додаток 1 |
113 |
|
Обставина як другорядний член речення .Тренувальні вправи |
Визначення частин мови, якими виражено вказані члени речення. Поширення речень додатками,означеннями, обставинами. |
Порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками |
Математична компетентність
|
Додаток 1 |
114 |
|
Синтаксичний розбір простого речення |
Підкреслення членів речення. Синтаксичний розбір речення. |
Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил
|
Спілкування іноземними мовами
|
Додаток 1 |
1115 |
|
Синтаксичний розбір простого речення.Тренувальні вправи |
Синтаксичний розбір речення |
Порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
116 |
|
Контрольна робота № 7 Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення (тестові завдання) |
Лінгвістичне мінідослідження. Відновлення прислів’їв, приказок з певної групи слів. |
Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил
|
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
117 |
|
Урок культури мовлення. Уживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, антисуржик, наголошування слів |
Аналіз, оцінювання тексту, який містить вивчені синтаксичні одиниці. Виразне читання речень відповідно до мети висловлення та інтонації. |
Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил |
Підприємливість
|
Додаток 1 |
Тема № 8 Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складне речення. Пряма мова. Діалог (24 год) |
||||||
118 |
|
Речення з однорідними членами (без сполучників і з найбільш уживаними сполучниками). Кома між однорідними членами речення |
Редагування речень, у яких допущено помилки у вживанні однорідних членів речення (з коментуванням). Доповнення речень однорідними членами. |
Визначає ключові слова в почутому повідомленні; пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового текстового джерела інформації; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
119 |
|
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка перед однорідними членами речення після узагальнювального слова. Тире перед узагальнювальним словом |
Математична компетентність
|
Додаток 1 |
||
120 |
|
Тренувальні вправи |
Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами. |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
|
121 |
|
РМ. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення |
Лінгвістичне мінідослідження. Відповіді на запитання за змістом прочитаного. |
Стисло переказує зміст почутого повідомлення, підпорядковуючи намір висловлення темі та основній думці |
Математична компетентність
|
Додаток 5 |
122 |
|
Звертання. Поширені і непоширені звертання. Розділові знаки для виділення звертань (повторення) |
Доповнення речень звертанням Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами |
Визначає ключові слова в почутому повідомленні; пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового текстового джерела інформації |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
123 |
|
Найбільш уживані вставні слова та сполучення слів (практично). Виділення вставних слів на письмі комами |
Доповнення речень вставним словом. Замінювання вставних слів синонімічними
|
Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них |
Підприємливість
|
Додаток 1 |
124 |
|
Тренувальні вправи |
Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами |
Створює текст за визначеними характеристиками на основі певної графічної інформації (діаграми, графіка тощо) |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
125 |
|
РМ. Лист до рідної людини з використанням звертань і вставних слів |
Складання тексту вітальної листівки з нагоди Дня матері, Дня Землі тощо з використанням звертань. |
Добирає стиль мовлення відповідно до мети, потреб і умов спілкування; дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів; формулює тему та основну думку тексту |
Математична компетентність
|
Додаток 5 |
126 |
|
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком |
Добирання сполучників для зв’язку частин складного речення.
|
Визначає ключові слова в почутому повідомленні; пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового текстового джерела інформації
|
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
127 |
|
Кома між частинами складного речення |
Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами.
|
Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них |
Математична компетентність
|
Додаток 1 |
128 |
|
Пряма мова. Розділові знаки для оформлення прямої мови |
Складання схеми речення з прямою мовою
|
Визначає ключові слова в почутому повідомленні; пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового текстового джерела інформації |
Спілкування іноземними мовами
|
Додаток 1 |
129 |
|
Тренувальні вправи |
Перебудовування речень (наприклад, складних на речення з прямою мовою). |
Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
130 |
|
Діалог. Розділові знаки для оформлення діалогу |
Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації чи за фото з використанням визначених синтаксичних одиниць.
Читання та аудіювання діалогів, а також текстів, які містять визначені синтаксичні одиниц |
Перефразовує репліки в діалозі;добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
1131 |
|
Діалог.Тренувальні вправи |
Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації чи за фото з використанням визначених синтаксичних одиниць.
|
Перефразовує репліки в діалозі;добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення |
Спілкування державною мовою
|
Додаток 1 |
132 |
|
РМ. Створення усного повідомлення за визначеними характеристиками на основі певної графічної інформації (діаграми, графіка тощо) |
Складання розповіді «Мудрі батькові поради» («Улюблені пісні моєї мами», «Чого навчив мене мій тренер») з використанням речень, що містять пряму мову. |
Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів;добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення; |
Математична компетентність
|
Додаток 3 |
1133 |
|
Контрольний диктант за 2 семестр |
Розпізнавання в текстах слів з указаними орфограмами, фонетичними явищами, різних за будовою, а також синтаксичних одиниць. |
Відокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (звуки, склади слова, слова); порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
Спілкування іноземними мовами
|
Додаток 5 |
1134 |
|
РМ.Читання вголос текстів різних стилів |
Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами. |
Читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання |
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 4 |
135 |
|
Узагальнення вивченого з розділу «Відомості із синтаксису та пунктуації» |
Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами.
|
Записує власні міркування або інформацію з інших джерел;
|
Математична компетентність
|
Додаток 1 |
|
||||||
136 |
|
Контрольна робота № 8 Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складне речення. Пряма мова. Діалог (тестові завдання) |
Визначення в реченні чи тексті вказаних синтаксичних одиниць. Визначення пунктограм, обґрунтування вживання розділових знаків, записування правильно речень із вивченими пунктограмами. Підкреслення членів речення. Синтаксичний розбір речення. |
Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними пунктуаційними нормами; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлювання |
Спілкування іноземними мовами
|
Додаток 1 |
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО В 5 КЛАСІ |
||||||
137 |
|
Лексикологія |
Тлумачення лексичного значення ужитих у реченнях (текстах) слів. Добирання синонімів, антонімів. |
Визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі в почутому повідомленн;і порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів (текст, речення, словосполучення, слово, звук) за визначеними ознаками
|
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
138 |
|
Будова слова й орфографія |
Виділення у слові значущих частин. Розбір слова за будовою. |
Вирізняє окремі мовні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть |
Математична компетентність
|
Додаток 1 |
139 |
|
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія |
Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами. Доповнення речень словами з урахуванням контексту. Записування слова фонетичною транскрипцією. Фонетичний розбір слова Розпізнавання в словах явищ уподібнення звуків, спрощення, чергування звуків. |
Визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі в почутому повідомленн;і порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів (текст, речення, словосполучення, слово, звук) за визначеними ознаками
|
Загальнокультурна грамотність
|
Додаток 1 |
140 |
|
Синтаксис і пунктуація |
Визначення членів речення. Синтаксичний розбір речення. Визначення пунктограм, обґрунтування вживання розділових знаків, записування правильно речень з вивченими пунктограмами |
Визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі в почутому повідомленн;і порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів (текст, речення, словосполучення, слов звук) за визначеними ознаками |
Математична компетентність
|
Додаток 1 |