Календарно-тематичне планування з української мови для 5 класу НУШ на 2023-2024 навчальний рік.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української мови для 5 класу НУШ на 2023-2024 навчальний рік за модельною навчальною програмою «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.)
Перегляд файлу

Календарно - тематичне планування

Українська  мова

                                                             5 клас  (НУШ)

4 години на тиждень (140 годин на рік)

Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

 

Об'єкти і форми контролю

І семестр

ІІ семестр

Критерії оцінювання 

Фронтальні види контрольних робіт

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями мовних знань і компетентностей

4

4

-

1.Сприймає усну інформацію на слух/Аудіювання

 

1

 

1

400-500 слів(4-5 хв.)

2.Усно взаємодіє та висловдюється /Говоріння

 

 

 

діалог

1

-

6– 7 реплік

усний переказ

1

-

3-5 хвилин

усний твір

-

1

3-5 хвилин

3.Сприймає письмові тексти/Читання

 

 

 

 

 

 

читання вголос

-

1

80-120 слів за хвилину

читання мовчки

1

-

360–450 слів

4.Письмово взаємодіє та висловлюється/Письмо

 

 

 

переказ

1

-

100-150 слів

твір

-

1

0,5-1,0 сторінки

диктант

1

1

90-100 слів

І СЕМЕСТР

 

Дата

Зміст програмного матеріалу

 

Опис видів навчальної діяльності

Опис результатів навчання

Компетентності

Критерії

оцінювання

Тема №1

ВСТУП

Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова — державна мова України

(5 год)

 

1

 

Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови. Мовні й немовні засоби спілкування.

 

Міркування та відповіді на запитання за змістом висловлень відомих людей про значення мови в житті людини й суспільства (усно).

 

   Розуміє та відтворює зміст почутого повідомлення, толерантно реагує, використовуючи формули мовного етикету, етично висловлює власне ставлення до почутого.

Вільне володіння державною мовою

 

 Додаток 1

2

 

Значення української мови як державної в житті Української держави та її громадян. Зміст статті 10 Конституції України

Пояснення функцій мови та змісту статті 10 Конституції України

   Доброзичливо висловлює своє ставлення до думок інших осіб, зважаючи на неповноту або уперечливість почутої інформації. Вільне володіє державною мовою

Вільне володіння державною мовою

 

 Додаток 1

3

 

РМ. Мовлення і спілкування. Загальне уявлення про мовлення як діяльність. Види  мовленнєвої діяльності. Різновиди мовленнєвого спілкування. Мета спілкування та адресат мовлення

Записування речень, висловлень

   Обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті

Загальнокультурна грамотність

 

 Додаток 1

4

 

РМ. Складання та розігрування діалогів, зокрема: - в онлайн-середовищі відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів із використанням етикетних формул; - телефонних розмов, що передбачають уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам; - за ілюстрацією (або коміксом).

Формулювання правил спілкування на основі прочитаних крилатих висловів.

 

   Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними мовними нормами взаємодіє з іншими особами в цифровому середовищі, дбаючи про безпеку дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування

Вільне володіння державною мовою

 

 Додаток 3

5

 

РМ. Читання мовчки тексту, аналіз прочитаного, відповіді на запитання

за змістом прочитаного,

виконання тестових завдань

Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами.

   Читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання

Екологічна компетентність

 

Додаток 4

ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ

Текст. Речення. Слово  (7 год)

6

 

РМ. Текст. Змістова й

композиційна єдність, зв’язність

тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема, тематичне  речення. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка).

 Добирання заголовка тексту

 Формулювання теми й основної думки тексту.

  Визначення мікротем і тематичних речень

   Колективне складання простого плану прослуханого або прочитаного тексту.   

   Визначення ключових слів у тексті.

   Аналіз будови тексту, виділення зачину, основної частини та кінцівки

   Визначає головну і другорядну інформацію у прочитаному тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті);

   формулює тему та основну думку тексту;  

   виокремлює в тексті мікротеми;

     розрізняє тексти різних стилів і типів

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

7

 

Текст. Поділ тексту на речення

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

8

 

Слово як компонент речення. Лексичне значення слова.

    Робота зі словниками та довідковими джерелами. Обмін враженнями щодо здобутої в них інформації.

   Тлумачення лексичного значення  слова.

Уміння вчитися впродовж життя

 

Додаток 1

9

 

Слово як частина мови. Граматичні форми слів різних частин мови (практично)

   Розв’язання ситуаційних завдань,пов’язаних із неправильним уживанням слів

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

10

 

РМ. Типи мовлення: розповідь, опис, роздум.Аудіювання тексту художнього стилю.

   Аналіз та оцінювання прочитаного чи прослуханого тексту.

   Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними лексичними, граматичними,орфографічними  нормами

Уміння вчитися впродовж життя

 

Додаток 2

11

 

РМ. Особливості будови опису предмета. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним простим планом. Редагування переказу.

   Колективне складання простого плану прослуханого або прочитаного тексту.

   Визначення ключових слів у тексті.

    Вибірково переказує зміст почутого повідомлення;

    складає простий план почутого;

    переказує зміст тексту в різний спосіб відповідно до завдання

Інформаційно-цифрова компетентність

 

Додаток 3

12

 

Контрольна робота №1 Вступ.Речення.Слово(тестові завдання)

 Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами.

     Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

Тема №2

ЛЕКСИКОЛОГІЯ

Групи слів за значенням (15 год )

13

 

Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). Тлумачний словник

Тлумачення лексичного значення слова. Зіставлення лексичного та граматичного значення слова.

    Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів;

    читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

14

 

Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення

Тлумачення лексичних значень багатозначних слів, омонімів і паронімів з урахуванням контексту.

Інформаційно-цифрова компетентність

 

Додаток 1

15

 

РМ. Особливості будови опису тварини

   Порівнювання текстів щодо наявності в них багатозначних слів, синонімії, антонімії.    Редагування речень і текстів (зокрема оголошень), у яких допущено лексичні помилки, з коментуванням

Вільне володіння державною мовою

 

Додаток 3

16

 

РМ. Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом)

    Аудіювання і читання тексту, у якому використано слова, ужиті в переносному значенні.

   Аналіз, оцінювання,інтерпретація тексту.

  Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого.

    Самостійно складає простий план почутого

Спілкування державною мовою

 

Додаток 3

17

 

Синоніми (повторення і поглиблення). Синонімічний ряд. Роль синонімів у мовленні. Словник синонімів

Добирання синонімів, антонімів.

Доповнення речень словами з урахуванням контексту.

   Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них;

   використовує для розв’язання завдань актуальні та достовірні текстові/медіатекстові джерела інформації

Інформаційно-цифрова компетентність

 

Додаток 1

18

 

Антоніми (повторення і поглиблення). Роль антонімів у мовленні. Антоніми в прислів’ях і приказках. Словник антонімів

Загальнокультурна грамотніст

Додаток 1

19

 

РМ. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (або тварини), що містить  синоніми  та  антоніми  (за  самостійно  складеним простим планом)

    Аудіювання і читання тексту, у якому використано слова, ужиті в переносному значенні.

   Аналіз, оцінювання,інтерпретація тексту.

   Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого.

   Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень;

    пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил

Компетентності в галузі природничих наук і технологій

 

Додаток 5

20

 

РМ. Аналіз письмового переказу

Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого.

Інформаційно-цифрова компетентність

 

Додаток 5

21

 

Омоніми (повторення і поглиблення). Розрізнення омонімів і багатозначних слів. Словник омонімів

Тлумачення лексичних значень багатозначних слів, омонімів і паронімів з урахуванням контексту.

     Відокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, речення, тексти);

   вирізняє лексичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть

Інформаційно-цифрова компетентність

 

Додаток 1

22

 

Пароніми. Словник паронімів

Уміння вчитися впродовж життя

 

Додаток 1

23

 

Урок культури мовлення. Вживання 

слів відповідно до їхнього лексичного значення, антисуржик, розрізнення паронімів, точність у використанні синонімів

Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних із неправильним уживанням слів.

    Віддокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, речення, тексти);

   вирізняє лексичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть;

   творчо використовує лексичні засоби, обираючи доречні нестандартні рішення

 

Культурна компетентність

 

Додаток 1

24

 

Нетрадиційний урок (вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо)

 Ігри зі словами (вікторини; наприклад, відгадування за лексичним значенням, добирання синонімів, антонімів тощо).

Інноваційність

 

Додаток 1

25

 

Узагальнення вивченого з розділу «Лексикологія». Тренувальні вправи.

 Редагування речень і текстів (зокрема оголошень), у яких допущено лексичні помилки, з коментуванням

Вільне володіння  державною мовою

 

Додаток 1

26

 

Тлумачний словник, словники антонімів, синонімів, омонімів, паронімів (практично).

Лінгвістичне мінідослідження.

Аналіз, оцінювання, інтерпретація тексту.

   Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

  

Математична компетентність

 

Додаток 1

27

 

Контрольна робота№ 2 Лексикологія (тестові завдання)

 

Лінгвістичне мінідослідження.

 

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

Тема № 3

БУДОВА СЛОВА. ОРФОГРАФІЯ (17 год)

 

28

 

Основа слова й закінчення. Змінні  й незмінні слова (повторення і поглиблення)

 Виділення у слові значущих частин.

   Порівнює тексти щодо наявності в них спільнокореневих слів

Інформаційно-цифрова компетентність

 

Додаток 1

29-30

 

РМ. Контрольна письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю

  Аналізування, оцінювання, інтерпретація тексту. 

   Порівнювання текстів щодо наявності в них спільнокореневих слів.

   Знаходить у тексті відому і нову інформацію;

    розпізнає основні виражальні засоби;

    використовує окремі з них обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті

Уміння вчитися впродовж життя

 

Додаток 5

31

 

РМ. Аналіз письмового переказу

 Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 5

32

 

Корінь  слова. Спільнокореневі слова та форми слова (повторення і поглиблення). Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті

 Добирання спільнокореневих слів, слів з певними префіксами та суфіксами, слів за схемами.

  Вирізняє окремі мовні явища(спільнокореневі слова тощо) у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть

Спілкування іноземними мовами

 

Додаток 1

33

 

Урок культури мовлення.

Невиправдане вживання спільнокореневих слів.

  Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання значущих частин слова, записування правильно слів з вивченими орфограмами.

   Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

34

 

Префікс (повторення і поглиблення). Префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності

Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами

   Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (частини слова, слова, форми слова)

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Додаток 1

35

 

Суфікс (повторення і поглиблення). Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності

Складання мікротексту зі словами, що мають суфікси та префікси, які надають їм емоційного забарвлення і виразності .

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

36

 

РМ. Особливості твору-опису тварини. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають  тексту  емоційного  забарвлення  і  виразності  художньому стилі)

Створення розповіді про відвідування зоопарку з використанням незмінних слів (назв тварин).

   Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід

Екологічна  компетентність

 

Додаток 5

37

 

РМ. Аналіз письмового твору-опису

Редагування речень і текстів, що містять спільнокореневі слова й форми одного слова (з коментуванням) .

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 5

38

 

Розбір слова за будовою

Виділення у слові значущих частин.

   Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил;

     відокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (частини слова, слова, форми слова)

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

39

 

Правопис значущих частин слова (повторення). Орфограма. Орфографічний словник

Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами.

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

40

 

Написання префіксів пре-, при-, прі-

Складання речень - компліментів з використанням слів із префіксом пре - (наприклад, для привітання з днем народження).

Спілкування іноземними мовами

 

Додаток 1

41

 

Тренувальні вправи

Складання «хмари слів» до теми «Правопис префіксів».

    Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень

Загальнокультурна грамотність

      

Додаток 1

42

 

РМ. Особливості твору-опису предмета. Усний твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності художньому стилі)

Складання мікротексту зі словами, що мають суфікси та префікси, які надають їм емоційного забарвлення і виразності .

   Складає  власне висловлювання згідно з усталеними словотвірними, орфографічними, стилістичними нормами

Спілкування державною мовою

      

Додаток 3

43

 

Узагальнення вивченого з

розділу «Будова слова. Орфографія». Тренувальні вправи

Підготовка відеопам’ятки (постер, слайди, відеоролик) про написання префіксів.

   Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

Підприємливість

       

Додаток 1

44

 

Контрольна робота № 3

 Будова слова. Орфографія (тестові завдання)

Усне повідомлення на лінгвістичну тему (наприклад, «Префікси-антоніми»)

Математична компетентність

 

Додаток 1

Тема №4

ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Звуки мови і звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі.

Склад. Наголос  (17 год)

45

 

Звуки мови і звуки мовлення. Відмінність їх від інших звуків, які створює людина. Звуки голосні та приголосні. Фонетична транскрипція

Записування слова фонетичною транскрипцією.

   Виявляє і відтворює прихований зміст повідомлення, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести, пози), використані для передачі прихованого змісту

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

46

 

Приголосні тверді й м’які, шиплячі (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні

Визначення належності звуків до певної групи: голосних і приголосних, твердих і м’яких, дзвінких і глухих, шиплячих

   Відокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (звуки, склади слова, слова);

   порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками;

    вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть

Уміння вчитися впродовж життя

 

Додаток 1

47

 

Приголосні дзвінкі й глухі (повторення). Вимова звуків, які позначаємо буквами ґ і г

Визначення належності звуків до певної групи: голосних і приголосних, твердих і м’яких, дзвінких і глухих, шиплячих

   Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів

Математична компетентність

 

Додаток 1

48

 

РМ. Особливості будови розповіді. Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі (за планом)

Складання усного висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією.

   Записує власні міркування або інформацію з інших джерел;

   створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід

Спілкування державною мовою

 

Додаток 5

49

 

РМ. Аналіз письмового твору-розповіді

Складання речень і мікротекстів, що містять слова, у вимові яких трапляються помилки.

Інформаційно-цифрова компетентність

 

Додаток 5

50

 

Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт. Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї

та щ (повторення)

 

Упорядкування за алфавітом прізвищ письменників (співаків, імен героїв улюблених мультфільмів та ін.)

   Відокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (звуки, склади слова, слова);

    порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками;

    вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть;

   урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

51

 

Фонетичний розбір слова

Фонетичний розбір слова.

Інформаційно-цифрова компетентність

 

Додаток 1

52

 

Склад. Основні правила переносу

Визначення складів у слові. Перенесення слів із рядка в рядок

Уміння вчитися впродовж життя

 

 

Додаток 1

53

 

Контрольний диктант за 1 семестр

Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами.

Спілкування державною мовою

 

Додаток 5

54

 

Наголос. Словник наголосів. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням

  Мовленнєвий експеримент (наприклад, зсув наголосу в слові).

   Визначення наголосу в слові.

   Використання логічного наголосу для виділення слів зі смисловим навантаженням.

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

55

 

Орфоепічний словник і словник наголосів.

Робота з орфоепічним словником і словником наголосів

 

Інформаційно-цифрова компетентність

 

Додаток 1

56

 

Орфоепічна помилка (практично).

Виправлення орфоепічних

помилок.

   Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень

Громадянські та соціальні компетентності

 

Додаток 1

57

 

Урок творчості. Створення 

малюнків, колажів, коміксів, аудіозаписів тощо про нормативне наголошування слів

Складання електронної мапи (малюнка) звуків української мови

   Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

Інформаційно-цифрова компетентність

 

Додаток 1

58

 

Узагальнення вивченого з теми «Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос». Тренувальні вправи.

Складання речень і мікротекстів, що містять слова, у вимові яких трапляються помилки.

   Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

59

 

Контрольна робота № 4

Звуки мови і  звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос (тестові завдання)

Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами.

   Визначає основну мету почутого, аргументовано зіставляє почуте із життєвим досвідом;

    дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів

Математична компетентність

 

Додаток 1

60

 

Нетрадиційний урок (вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо)

Ігри зі словами (вікторини).Складання тексту, у якому всі слова починаються однаковою буквою.

   Висловлює власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо;       

   записує власні міркування або інформацію з інших джерел створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід;

   знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень

Цифрова грамотність

 

Додаток 1

61

 

Урок культури мовлення. Виразне читання текстів. Вимова звуків, наголошування слів, антисуржик

Виразне читання текстів з дотриманням правил орфоепії.

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

 

 

 

ІІ СЕМЕСТР

 

Дата

Зміст програмного матеріалу

 

Опис видів навчальної діяльності

Опис результатів навчання

Компетентності

Критерії оцінювання

 

Тема № 5 Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків.

Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-  (16 год)

 

62

 

Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів (повторення і поглиблення)

Орфоепічний тренінг(удосконалення вимови звуків відповідно до правил орфоепії).

  Читання слів уголос із дотриманням норм орфоепії.

   Вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть

   визначає спільне і різне в повідомленнях інших осіб

  

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

63

 

Тренувальні вправи. Орфограма (практично)

   Робота з орфографічним словником.

   Виявлення та аналіз орфоепічних помилок (зокрема у вимові дзвінких) у своєму мовленні та мовленні інших людей.

 Розпізнає наявні в почутому повідомленні факти, судження та аргументи

 

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

64

 

Вимова приголосних звуків тому числі приголосних у префіксах з-, роз-, без-).

   Розпізнавання в словах явищ уподібнення звуків, спрощення, чергування звуків.

    Лінгвістичне мінідослідження.

   Добирання слів з уподібненням звуків, спрощенням, чергуванням звуків

Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

65

 

Уподібнення приголосних звуків.. Орфоепічний словник

Визначення в слові орфограм,обґрунтування написання слів

 

   Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

66

 

Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-

Записування правильно слів з вивченими орфограмами.

   Вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть;визначає спільне і різне в повідомленнях інших осіб

Уміння вчитися впродовж життя

 

Додаток 1

667

 

Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-.Тренувальні вправи

Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами

 Вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть;   визначає спільне і різне в повідомленнях інших осіб

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

68

 

Спрощення в групах приголосних

   Розпізнавання в словах явищ уподібнення звуків, спрощення, чергування звуків        

   Добирання слів з Добирання слів з уподібненням звуків, спрощенням, чергуванням звуків

   Розпізнає наявні в почутому повідомленні факти, судження та аргументи;дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

669

 

Спрощення в групах приголосних.Тренувальні вправи

   Вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть;

   визначає спільне і різне в повідомленнях інших осіб

 

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

70

 

Найпоширеніші  випадки чергування голосних звуків (практично)

Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами

   Порівнює тексти щодо наявності в них чергувань звуків, засобів милозвучності

  

Уміння вчитися впродовж життя

 

Додаток 1

71

 

Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків (практично)

   Лінгвістичне мінідослідження.   

   Укладання пам’ятки щодо дотримання найпоширеніших чергувань приголосних звуків.

 Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів

 

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

72

 

Основні випадки чергування [у] [в], [і] [й] (правила милозвучності)

 Вибір прийменника, сполучника з дотриманням правил милозвучності.

 

Вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть

Математична компетентність

 

Додаток 1

73

 

Тренувальні вправи.Уживання прийменника з і його варіантів із, зі, (зо) (правила милозвучності)

Виявлення і виправлення орфоепічних помилок.

Вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть;

   визначає спільне і різне в повідомленнях інших осіб

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

74

 

РМ. Особливості складання есе. Письмове есе про красу й милозвучність української мови (про транспорт майбутнього, воду в природі тощо)

   Складання усного повідомлення про рослини-символи українського народу з дотриманням правил уживання у – в, і – й (з обґрунтуванням свого вибору).

   Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; 

   складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними орфографічними нормами;

   добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення

Спілкування державною мовою

 

Додаток 5

75

 

РМ. Урок відкритих думок. Представлення власного есе

   Складання висловлення про дружбу чи людські чесноти з використанням слів, у яких відбувається спрощення

Інноваційність

 

Додаток 5

776

 

РМ.Аудіювання тексту  художнього стилю.

Аналіз та оцінювання прочитаного чи прослуханого тексту.

Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними лексичними, граматичними,орфографічними  нормами

Уміння вчитися впродовж життя

 

Додаток 2

77

 

Контрольна робота № 5 Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без- (тестові завдання)

   Розв’язання  ситуаційних завдань, пов’язаних з уживанням слів.

Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів

Уміння вчитися впродовж життя

 

Додаток 1

Тема № 6 Уживання м’якого знака. Апостроф.

Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв (20 год)

78

 

Позначення м’якості приголосних на письмі. Уживання м’якого знака (повторення поглиблення)

   Визначення належності звуків до групи твердих чи м’яких.

 Вказує на конструктивні думки, критично і толерантно ставлячись до різних поглядів

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

79

 

Уживання м’якого знака. Тренувальні вправи

   Записування слова фонетичною транскрипцією.

Наводить кілька аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції, використовуючи типові мовленнєві конструкції, доречні цитати з тексту для увиразнення власних поглядів,ідей,переконань

Уміння вчитися впродовж життя

 

Додаток 1

80

 

Сполучення букв йо, ьо

   Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами.

   Робота з орфографічним словником.

Наводить кілька аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції, використовуючи типові мовленнєві конструкції, доречні цитати з тексту для увиразнення власних поглядів,ідей,переконань

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

881

 

Сполучення букв йо, ьо.Тренувальні вправи

Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами.

 

Вказує на конструктивні думки, критично і толерантно ставлячись до різних поглядів;

 

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

82

 

РМ. Будова елементарного роздуму

   Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами.

   Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

Математична компетентність

 

Додаток 3

883

 

РМ.Контрольний усний твір-роздум у художньому стилі

Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами.

Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

Уміння вчитися впродовж життя

 

Додаток 3

84

 

Апостроф (повторення і поглиблення)

   Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами.

   Робота з орфографічним словником.

   Вказує на конструктивні думки, критично і толерантно ставлячись до різних поглядів

 

Уміння вчитися впродовж життя

 

Додаток 1

85

 

Урок творчості. Візуалізація текстової інформації, переведення текстової інформації в графічну (схема, плакат, постер, малюнок, комікс, мем, мотиватор, фотоколаж, хмара слів, інтелект-карта, сторінка лейпбука, слайд-шоу, відеоролик тощо про вживання апострофа чи м’якого знака)

   Підготовка відеопам’ятки (постер, слайди, відеоролик, схема) для соцмереж про вживання апострофа чи м’якого знака.

Вказує на конструктивні думки, критично і толерантно ставлячись до різних поглядів

 

Інноваційність

 

Додаток 1

86

 

Апостроф .Тренувальні вправи

   Складання і проведення словникових диктантів.

   Орфоепічний тренінг (удосконалення вимови звуків відповідно до правил орфоепії).

   Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень;

   пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил;

    вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть

Вільне володіння державною мовою

 

Додаток 1

87

 

РМ. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму (за планом)

   Аналіз, оцінювання, тексту.

     Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого

   Переказує зміст тексту в різний спосіб відповідно до завдання

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 3

88

 

РМ. Контрольний письмовий твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів. у художньому стилі (за колективно складеним планом)

   Складання висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією.

   Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами.

   Записує власні міркування або інформацію з інших джерел;

створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід 

Уміння навчатися впродовж життя

 

Додаток 5

89

 

РМ. Аналіз письмового твору-роздуму

   Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами.

 Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними орфографічними нормами

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 5

90

 

Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних

   Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування

   Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил

 

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

991

 

Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних.Тренувальні вправи

правильно слів з вивченими орфограмами  

Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

92

 

Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних

Робота з орфографічним словником.

Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил

 

Спілкува

Додаток 1

ння державною мовою

 

993

 

Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних.Тренувальні вправи

Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами.

 

Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил;  урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

94

 

Нетрадиційний урок (вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо)

   Виконання проєку (наприклад, складання коміксу, казки, плакату, розроблення макету вебсторінки, презентації тощо на тему, пов’язану з фонетикою, орфоепією, орфографією).

    Створює невеликі типові повідомлення на спеціальних (захищених) цифрових сервісах і в соціальних мережах

Інноваційність

 

Додаток 1

95

 

Узагальнення вивченого з розділу «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія»

   Лінгвістичне мінідослідження   

   Складання «хмари слів» на вивчену орфограму.

 Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень

Уміння вчитися впродовж життя

 

Додаток 1

96

 

Контрольна робота № 6 Уживання м’якого знака. Сполучення букв йо, ьо. Апостроф. Подвоєння букв (тестові завдання)

  Проговорювання скоромовок.

 Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил

  

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

97

 

РМ.Аналіз контрольної роботи.

    Аналіз, оцінювання, тексту.  

   Висловлення міркувань щодо проблемних питань,пов’язаних з мовними явищами.

Вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть

Екологіч

Додаток 1

на компетентність

 

ВІДОМОСТІ ІЗ СИНТАКСИСУ ТА ПУНКТУАЦІЇ

Тема № 7 Словосполучення і речення.

Головні та другорядні члени речення (20 год)

 

98

 

Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення.

   Визначення головного й залежного слова в словосполученні.   

   Складання словосполучень за схемами. 

   Конструювання словосполучень з поданих слів з використанням і без використання прийменників.

   Аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу

  

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

999

 

Головне й залежне слово в словосполученні

Конструювання словосполучень з поданих слів з використанням і без використання прийменників.

Видокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, словосполучення, речення, тексти)

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

100

 

Граматична помилка в словосполученнях

   Виправлення типових(найбільш поширених) граматичних помилок у словосполученнях 

   Групування словосполучень залежно від способу вираження головного слова.  

   Заміна словосполучень синонімічними з метою посилення виразності й образності тексту.   

   Розбір словосполучення як синтаксичної одиниці.

Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

101

 

Речення, його граматична основа (підмет і присудок). Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення)

   Визначення в реченні чи тексті вказаних синтаксичних одиниць

   Підкреслення членів речення.

   Аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу;

   розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них

Уміння вчитися впродовж життя

 

Додаток 1

102

 

Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні .Види речень за емоційним забарвленням: окличні і неокличні (повторення).

   Складання у формі спонукальних речень порад, яких мають дотримуватися п’ятикласники , і розміщення цих порад у соцмережах. 

   Виписування з довідникових джерел прислів’їв, приказок у формі спонукальних речень.

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

103

 

Пунктуаційна помилка. Тренувальні вправи

   Складання речень указаного виду та з визначеними синтаксичними одиницями(зокрема за схемами).  

    Перебудова речень(наприклад, розповідних на спонукальні або питальні)

   Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень;

   пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

104

 

РМ. Усний переказ повідомлення ЗМІ з визначенням актуальності й несуперечливості  інформації

   Аналіз, оцінювання тексту, який містить вивчені синтаксичні одиниці

   Переказування тексту за виписаними словосполученнями.

   Визначає актуальність і несуперечливість тексту (наприклад, чи наведена інформація є правдивою, актуальною, не містить суперечностей) на основі власного досвіду та досвіду інших осіб;

    висловлюється в захищеному цифровому середовищі щодо проблем, пов’язаних із власним життєвим досвідом, зокрема навчанням, читацькою практикою

Спілкування державною мовою

 

Додаток 3

105

 

РМ. Твір-роздум  за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому потрібно берегти природу», «Що може зробити мене щасливим», «Чому необхідно знати історію свого народу»).

    Складання висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією, з вибором синтаксичних одиниць (зокрема з метою уникнення конфліктних ситуацій).

   Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід;  

   складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними пунктуаційними нормами;

   знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 5

106

 

РМ. Аналіз письмового твору-роздуму Редагування твору-роздуму.

Усне висловлення-роздум з використанням визначених синтаксичних одиниць (наприклад, «Чому потрібно говорити правду?»).

Уміння вчитися впродовж життя

 

Додаток 5

107

 

Другорядні члени речення.

   Визначення в реченні чи тексті вказаних синтаксичних одиниць.

   Порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками вирізняє окремі синтаксичні явища у своєму та чужому мовленні

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

 

1108

 

Додаток як другорядний член речення

    Підкреслення членів речення.

 

   Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них

 

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

1109

 

Додаток як другорядний член речення.Тренувальні вправи

 Визначення в реченні чи тексті вказаних синтаксичних одиниць.

   Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

110

 

Означення як другорядний член речення

    Підкреслення членів речення.

 

   Порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками

Уміння

Додаток 1

вчитися впродовж життя

 

111

 

Означення як другорядний член речення .Тренувальні вправи

Визначення в реченні чи тексті вказаних синтаксичних одиниць.

Вирізняє окремі синтаксичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

112

 

Обставина як другорядний член речення

Підкреслення членів речення.

 

Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил

 

Математична компетентність

 

Додаток 1

113

 

Обставина як другорядний член речення .Тренувальні вправи

   Визначення частин мови, якими виражено вказані члени речення.  

    Поширення речень додатками,означеннями, обставинами.

Порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками

Математична компетентність

 

Додаток 1

114

 

Синтаксичний розбір простого речення

   Підкреслення членів речення.   

    Синтаксичний розбір речення.

Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил

 

Спілкування іноземними мовами

 

Додаток 1

1115

 

Синтаксичний розбір простого речення.Тренувальні вправи

Синтаксичний розбір речення

Порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

116

 

Контрольна робота № 7

Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення (тестові завдання)

   Лінгвістичне мінідослідження.   

   Відновлення прислів’їв, приказок з певної групи слів.

Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил

 

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

117

 

Урок культури мовлення. Уживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, антисуржик, наголошування слів

   Аналіз, оцінювання тексту, який містить вивчені синтаксичні одиниці.

   Виразне читання речень відповідно до мети висловлення та інтонації.

   Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень;

   пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил

Підприємливість

 

Додаток 1

Тема № 8 Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів.

Складне речення. Пряма мова. Діалог (24 год)

118

 

Речення з однорідними членами (без сполучників і з найбільш уживаними сполучниками).

Кома між однорідними членами речення

   Редагування речень, у яких допущено помилки у вживанні однорідних членів речення (з коментуванням).   

   Доповнення речень однорідними членами.

   Визначає ключові слова в почутому повідомленні;

   пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового текстового джерела інформації;

   розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

119

 

Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами.

Двокрапка перед однорідними членами речення після узагальнювального слова. Тире перед узагальнювальним словом

Математична компетентність

 

Додаток 1

120

 

Тренувальні вправи

    Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами.

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

121

 

РМ. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення

   Лінгвістичне мінідослідження.

   Відповіді на запитання за змістом прочитаного.

   Стисло переказує зміст почутого повідомлення, підпорядковуючи намір висловлення темі та основній думці

Математична компетентність

 

Додаток 5

122

 

Звертання. Поширені і непоширені звертання. Розділові знаки для виділення звертань (повторення)

   Доповнення речень звертанням  

   Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами

   Визначає ключові слова в почутому повідомленні;

   пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового текстового джерела інформації

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

123

 

Найбільш уживані вставні слова та сполучення слів (практично). Виділення вставних слів на письмі комами

   Доповнення речень  вставним словом.

   Замінювання вставних слів синонімічними

 

 

 Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них

Підприємливість

 

Додаток 1

124

 

Тренувальні вправи

   Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами

   Створює текст за визначеними характеристиками на основі певної графічної інформації (діаграми, графіка тощо)

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

125

 

РМ. Лист до рідної людини з використанням звертань і вставних слів

   Складання тексту вітальної листівки з нагоди Дня матері, Дня Землі тощо з використанням звертань.

   Добирає стиль мовлення відповідно до мети, потреб і умов спілкування;   

   дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів;

   формулює тему та основну думку тексту

Математична компетентність

 

Додаток 5

126

 

Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком

   Добирання сполучників для зв’язку частин складного речення.

 

   Визначає ключові слова в почутому повідомленні;

   пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового текстового джерела інформації

 

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

127

 

Кома між частинами складного речення

   Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами.

 

  Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них

Математична компетентність

 

Додаток 1

128

 

Пряма мова. Розділові знаки для оформлення прямої мови

   Складання схеми речення з прямою мовою

  

   Визначає ключові слова в почутому повідомленні;

   пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового текстового джерела інформації

Спілкування іноземними мовами

 

Додаток 1

129

 

Тренувальні вправи

Перебудовування речень (наприклад, складних на речення з прямою мовою).

  Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

130

 

Діалог. Розділові знаки для оформлення діалогу

   Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації чи за фото з використанням визначених синтаксичних одиниць.

 

   Читання та аудіювання діалогів, а також текстів, які містять визначені синтаксичні одиниц

   Перефразовує репліки в діалозі;добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

1131

 

Діалог.Тренувальні вправи

Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації чи за фото з використанням визначених синтаксичних одиниць.

 

Перефразовує репліки в діалозі;добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

132

 

РМ. Створення усного повідомлення за визначеними характеристиками на основі певної графічної  інформації (діаграми, графіка тощо)

   Складання розповіді «Мудрі батькові поради» («Улюблені пісні моєї мами», «Чого навчив мене мій тренер») з використанням речень, що містять пряму мову.

   Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів;добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення;

Математична компетентність

 

Додаток 3

1133

 

Контрольний диктант за 2 семестр

Розпізнавання в текстах слів з указаними орфограмами, фонетичними явищами, різних за будовою, а також синтаксичних одиниць.

   Відокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (звуки, склади слова, слова);

    порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками;

     вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть;

   урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

Спілкування іноземними мовами

 

Додаток 5

1134

 

РМ.Читання вголос текстів різних стилів

Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами.

Читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 4

135

 

Узагальнення вивченого з розділу «Відомості із синтаксису та пунктуації»

Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами.

 

   Записує власні міркування або інформацію з інших джерел;

 

Математична компетентність

 

Додаток 1

 

136

 

Контрольна робота № 8 Речення    з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складне речення. Пряма мова. Діалог (тестові завдання)

   Визначення в реченні чи тексті вказаних синтаксичних одиниць.

   Визначення пунктограм, обґрунтування вживання розділових знаків, записування правильно речень із вивченими пунктограмами.   

   Підкреслення членів речення.

   Синтаксичний розбір речення.

 Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними пунктуаційними нормами;

   добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлювання

Спілкування іноземними мовами

 

Додаток 1

ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО В 5 КЛАСІ

137

 

Лексикологія

   Тлумачення лексичного значення ужитих у реченнях (текстах) слів.

   Добирання синонімів, антонімів.

   Визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі в почутому повідомленн;і

   порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів (текст, речення, словосполучення, слово, звук) за визначеними ознаками

 

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

138

 

Будова слова й орфографія

   Виділення у слові значущих частин.   

    Розбір слова за будовою.

    Вирізняє окремі мовні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть

Математична компетентність

 

Додаток 1

139

 

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія

   Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами.

  Доповнення речень словами з урахуванням контексту.

   Записування слова фонетичною транскрипцією.  

   Фонетичний розбір слова

   Розпізнавання в словах явищ уподібнення звуків, спрощення, чергування звуків.

   Визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі в почутому повідомленн;і

   порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів (текст, речення, словосполучення, слово, звук) за визначеними ознаками

 

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

140

 

Синтаксис і пунктуація

   Визначення членів речення.    

   Синтаксичний розбір речення.

   Визначення пунктограм, обґрунтування вживання розділових знаків, записування правильно речень з вивченими пунктограмами

   Визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі в почутому повідомленн;і

   порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів (текст, речення, словосполучення, слов звук) за визначеними ознаками

Математична компетентність

 

Додаток 1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Білоусова Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Маслякова Олександра Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 липня 2023
Переглядів
2941
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку