Визначаємо час дієслів.

Про матеріал
виділяє дієслово у мовному потоці слів; ставить запитання до дієслів, визначає часові форми та змінює їх; вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання; доречно використовує у власних висловленнях дієслова в неозначеній формі у фразеологізмах ; записує текст ( від руки чи за допомогою клавіатури – за потреби ) в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; удосконалює власний письмовий текст, знаходить і виправляє помилки, редагує зміст тексту ; читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою; з увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі; продовжує текст (казка, оповідання тощо) за ілюстраціями; бере участь в мовних іграх з творення нових слів (наприклад, міняє послідовність звуків або складів); аналізує вплив здорової поведінки та корисних звичок на здоров'я; взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі.
Перегляд файлу
  • Тема. Визначаємо час дієслів.
  • Мета: формування предметних компетентностей: сприяти вдосконаленню вмінь ставити питання до дієслів і визначати їх час; ставити дієслова у три часові форми  ;
  • формування ключових компетентностей:
  • вільне володіння державною мовою: формування вміння висловлювати свої думки у писемному та усному мовленні; розвивати зв’язне мовлення;
  • уміння навчатися впродовж життя:сприяти розвитку здатності до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, уміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення
  • комунікативної: удосконалювати навичками спілкування, уміння налагоджувати взаємодію під час роботи, розвивати вміння обмінюватися думками;
  • громадянськоїсприяти вихованню любові до рідного краю;
  • соціальної: формувати здатність працювати в групах, парах, проявляти ініціативу, підтримувати та управляти власними взаєминами з іншими; виховувати  повагу до думок своїх однокласників.
  • інформаційної: опрацьовувати інформацію на підставі аналізу, синтезу, порівняння.

Очікувані результати:  виділяє дієслово у мовному потоці слів; ставить запитання до дієслів, визначає  часові форми та змінює їх;

вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання;

доречно використовує у власних висловленнях дієслова в неозначеній формі у фразеологізмах ;

записує текст ( від руки чи за допомогою клавіатури – за потреби ) в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел;

удосконалює власний письмовий текст, знаходить і виправляє помилки, редагує зміст тексту ;

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою;

з увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі;

продовжує текст (казка, оповідання тощо) за ілюстраціями;

бере участь в мовних іграх з творення нових слів (наприклад, міняє послідовність звуків або складів);

аналізує вплив здорової поведінки та корисних звичок на здоров'я;

взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі.

 

 

                                                       Хід уроку:

 І. Етап орієнтації, мотивації діяльності:

  1. Організаційний момент.

Хороший гість радість у домі. Завжди раді вас бачити.

2.Створення позитивного психологічного настрою. Вправа               « Бумеранг»

- Зустрічаємо ось цим цікавим предметом. Що це?

Звідки потрапив до нас? Яке його призначення?

Що може стати нашою зброєю на уроці мови? Чому?

Слово чемне кожному приємне. Допоможе переконатися бумеранг. Ця зброя має звичайний вигляд і незвичайну властивість – вона завжди повертається до того, хто її використовує. Давайте побажаємо один одному щось хороше, приємне і воно повернеться до нас обов'язково.

Я бажаю нам позитиву.

Наша сьогоднішня зброя – слово.

ІІ. Етап цілевизначення і планування.

 -І запрошую продовжити мандрівку містом Дієслово. Мешканці цього міста дуже працьовиті. Вони постійно щось роблять і ми до них приєднуємось.

Щоб дізнатися, що ми будемо робити пропоную пограти у гру. А допоможуть нам у цьому фразеологізми

  1. Гра « Одним словом». Презентація 1.

 Викинути з голови - забути

     Сушити голову - думати

Водити за носа - обманювати

Обливатися потом - працювати

Води в рот набрати - мовчати

Пасти задніх - відставати

Зарубати на носі - пам’ятати

Вертітися під ногами  - заважати

Взяти гору - перемагати

Бути на сьомому небі – радіти

-         Які фразеологізми ви візьмете на урок? ( працюватимемо, дізнаємось, пишатимемось )

  1. Скринька знахідок. Дістати годинник і з´ясувати, як годинник пов´язаний з дієсловом.
  2. Тема « Визначаємо час дієслів»
  3. Завдання:

-визначати час дієслова;

- змінювати дієслова за часовими формами;

- добирати і використовувати дієсловами певної часової форми.

ІІІ. Етап цілереалізації (опрацювання навчального матеріалу)

  1. Опорна схема « Часи дієслів» . ( Додаток 1)

-Зараз ми спробуємо узагальнити вивчене про вживання дієслів у різних часах в певну послідовність. Це потрібно для того, щоб правильно і швидко цим користуватись.( Порожня схема)

-Чому вона порожня?

- Які три часи має дієслово?

Хвилинка цікавинка. До речі у ескімосів Північної Америки і Гренландії існує 63 форми дієслів теперішнього часу, А англійці часових форм мають 16.

 

Репродуктивна бесіда за опорною схемою «Часи дієслів»

- Як, на вашу думку, можна відрізнити один час від одного?

  1. Завдання у групах. ( Додаток 2)

-Кожна група буде досліджувати   свою групу дієслів:

*дослідити і записати ознаки, за якими відносимо до певного часу;

*запитання, на які відповідають ці дієслова);

*приклади.

  1. Алгоритм ( певна послідовність дій).

-         Ще раз повторимо, як визначити час дієслова.

+ поставити питання

+ встановити, коли відбувається дія

  1. Вправи з LEGO на визначення часу дієслів. Презентація 2
  2. Динамічна пауза(  вправи, що знімають напругу з очей і тренують очні м´язи )
  3. Торбинка завдань. ( Додаток 3)

-         Утворюєм три часові форми від дієслів у неозначеній формі.

  1. Завдання в парах.

Скласти за ілюстрацією ( роздруковані світлини учнів з шкільних свят, екскурсій, уроквв) 3 речення.

Хвилинка цікавинка. Сучасний тлумачний словник укр мови налічує близько 260 тисяч слів. Значну частину займають саме дієслова. Найбільш уживаніше слово БУТИ.

  1. Робота в групах. Гра «Письменник». ( Додаток 5)

-Чи знаєте ви, що розповісти якусь історію можна, використавши лише одну частину мови? Наприклад, якщо описати ваш ранок, використавши лише дієслова. Ось що вийде. Прокинулась.  Розплющила. Вмилась…

Кожна група отримає тему і вказаний час. Після завершення роботи  пропонується послухати твори кожної та відгадати, про що йшлося в кожному тексті.

Кожна група складає розповідь відповідно до завдання.

ІV. Етап рефлексивно-оцінювальний.

  1. Підсумки ( працюватимемо, дізнаємось, пишатимемось )

Я хочу повернутися на початок нашого уроку. Ось завдання, які ми ставили перед собою.

- У формі якого часу вжито дієслова на дошці?

Як ви гадаєте, чи можна тепер змінити цю часову форму? Якою вона повинна стати?

Чи справдилися наші сподівання?

  1. Самооцінювання. Сходинки успіху. ( Додаток 6)
  2. Домашнє завдання.

 

 

 

Додаток 1

                                         ЧАСИ ДІЄСЛІВ

Минулий

Теперішній

Майбутній

 

 

 

 

 

Додаток 2

Дієслова минулого часу вказують на ____________________

_____________________________________________________,

відповідають на питання ______________________________

_____________________________________________________ .

Наприклад ___________________________________________

Дієслова теперішнього часу вказують на ____________________

_____________________________________________________,

відповідають на питання ______________________________

_____________________________________________________ .

Наприклад ___________________________________________

 

Дієслова майбутнього часу вказують на ____________________

_____________________________________________________,

відповідають на питання ______________________________

_____________________________________________________ .

Наприклад ___________________________________________

 

Додаток 3

Цінувати, розуміти, мріяти, спостерігати,  поважати, гріти,  читати, допомагати, досягати, світити, прилетіти, виглядати, вимагати, грати.

Додаток 4

(мин.ч.) ________________________________________________________________________

( теп. ч.) _________________________________________________

( майб.ч.) ________________________________________________

 

(мин.ч.) ________________________________________________________________________

( теп. ч.) _________________________________________________

( майб.ч.) ________________________________________________

Додаток 5

1 група

                     Перерва ( минуй час)

2 група

                    Урок ( теперішній час)

3 група

                       Прогулянка ( майбутній час)

 

Додаток 6

 

docx
Додано
8 березня
Переглядів
154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку