Пропоную розробки перших занять з майбутніми першокласниками. До кожного уроку додаю картку для індивідуальної роботи. Цікаві ілюстровані завдання спрямовані на пробудження в дітей інтересу до навчання.
Заняття з майбутніми першокласниками
ЗАНЯТТЯ 5
Тема. Людина
Мета: засвоїти слова до зазначеної теми; розвивати мовлення дiтей; ввести поняття попереднє, наступне число, виховувати в дітей пізнавальний інтерес.
Обладнання: ноутбук, телевізор, презентація «Людина», таблиці з математики для 1 класу, з «Я у світі» - «Людина», «Тварини», каковий герой Буратіно, завдання на аркушах, прості і кольорові олівці, «Овочі», «Фрукти», «Посуд», іграшкові каструлі або малюнок.
Хід заняття
1. Організаційний момент.
Дзвінко продзвенів дзвінок,
Всім пора нам на урок.
Все у нас уже на місці –
Залишилось тільки сісти.
2. Повторення матерiалу
Гра «Зваримо борщ», «Зваримо компот».
- Дiвчата стають у коло, передають одна однiй iграшкову каструлю, по черзi називають овочi, якi необхiдно взяти, щоб зварити борщ;
аналогiчно хлопцi «варять компот».
3. Вивчення нового матеріалу
- Дiти, вiдгадайте загадку — i дiзнаєтесь, хто завiтав до нас на заняття.
Загадка про Буратіно
Він сміливий і веселий,
Дружать з ним П’єро, Мальвіна,
Шкода, що не любить школу
Дерев’яний... (Буратіно).
Щоб гратись й гуляти гуртом.
А казка в садочку у нас заблукала.
Давайте про все поговоримо разом.
- А тепер спробуйте вiдгадати загадки.
• Дуже довга в нього шия
Та смугаста, як у змiя.
Через це через паркан
Заглядає, нiби кран. (Жираф)
• Довгi ноги, довгий нiс,
Прилетiв — обiд принiс:
Смачних жабенят
Для своїх малят. (Журавель)
• Довгi вуха, куций хвiст,
Моркву i капусту їсть.
В снiжну зиму залюбки
Обгризає яблуньки. (Зайчик)
• Є голова, та нема волосся,
Є очi, та немає брiв,
Є крила, та не лiтає,
В холодi - не мерзне,
Спеки не боїться. (Риба)
3. Робота зi звуками
Дiти, який перщий звук в словi риба? Сьогоднi ми потренуємося вимовляти цей звук чiтко та виразно.
Чистомовка
Ро-ро-ро — їхали в метро.
Рi-рi-рi — Живемо у добрi.
Ра-ра-ра — Починається гра.
Ру-ру-ру — Дуже хочем грати в гру.
Рi-рi-рi — Новi правила у грi.
4. Фiзкультхвилинка
БУРАТІНО
Буратіно потягнувся,
Раз! — нагнувся, два! — нагнувся.
Руки в сторони розвів,
Мабуть, ключик загубив,
А щоб ключик цей дістати,
Треба нам навшпиньки стати.
(Стали навшпиньки і «дістали» ключик.)
5. Математика
Поняття пепереднє число, наступне число.
6. Фiзкультхвилинка.
Раз, два — дерева,
Три, чотири — вийшли звiрi,
П’ять, шiсть — пада лист,
Сiм, вiсiм — птахи в лiсi.
Дев’ять, десять — це сунички
Пiдвели червонi личка.
7. Робота на аркушах
8. Пiдсумок заняття
Завдання «Розфарбуйте».
Золотий ключик, або пригоди Буратіно
Уривок з казки
Карло ввiйшов у комірку, сiв на єдиний стiлець бiля безногого столу i, покрутивши полiно, почав ножем вирiзати ляльку.«Як би менi її назвати? - мiркував Карло. – Назву я її Буратiно. Це iм’я принесе менi щастя».Насамперед вирiзав вiн на полiнi волосся, потiм лоба, потiм очi...Раптом очi самi розплющилися i вп’ялися в нього поглядом.Карло й виду не подав, що злякався, тiльки ласкаво спитав:
- Дерев’янi очка, чому це ви так дивитесь на мене?
Але лялька мовчала — адже в неї ще не було рота. Карло вистругав щiчки, потiм вистругав носа — звичайного носа...Раптом нiс сам почав витягуватися, рости, i вийшов такий довгий нiс, що Карло навiть крекнув:
- Негарно, задовгий...
І почав зрiзати в носа кiнчик. Та де там! Нiс крутився, викручувався, та такийi залишився — довгий-предовгий, цiкавий, гострий нiс. Карло взявся до рота. Та ледве встиг вiн вирiзати губи,— рот одразу розтулився:
- Хи-хи-хи! Ха-ха-ха!
І висунувся з нього, дражнячись, вузенький червоний язик.Карло, вже не звертаючи уваги на всi цi витівки, i далi стругав, вирiзував…Зробив ляльцi пiдборiддя, шию, плечi, тулуб, руки. Та тiльки-но закiнчив вiн вистругувати останнiй пальчик, Буратiно почав лупцювати кулачками Карло по лисинi, щипати його та лоскотати.
- Слухай,— сказав Карло суворо,— я ж тебе ще не скiнчив майструвати, а ти вже заходився пустувати... Що ж воно далi буде? Га?
І вiн суворо подивився на Буратiно.І Буратiно круглими, як у мишi, очицями, дивився на тата Карло. Карло зробив йому з трiсочок довгi ноги з великими ступнями. Скiнчивши роботу, поставив дерев’яного хлопчика на пiдлогу, щоб навчити ходити...
О. Толстой
ЗАНЯТТЯ 5
Людина
Намалюй у квадраті предмет, якого не вистачає.