Пропоную розробки перших занять з майбутніми першокласниками. До кожного уроку додаю картку для індивідуальної роботи. Цікаві ілюстровані завдання спрямовані на пробудження в дітей інтересу до навчання.
Заняття з майбутніми першокласниками
ЗАНЯТТЯ 8
Тема. Казка. Число і цифра 3.
Мета: ознайомити дiтей iз новими словами; продовжувати розвивати мовлення дiтей; розвивати логічне мислення, допитливість, зосередженість; формувати вміння відповідати на запитання повними реченнями та відтворювати зміст казок за серією картинок; пояснити змiст дiї додавання; ознайомити дітей з числом і цифрою 3, навчати співвідношенню числа й групи предметів; навчити дiтей складати i читати приклади за практичними дiями i малюнками, виховувати в дітей пізнавальний інтерес; виховувати любов до книг, викликати бажання навчитися читати.
Обладнання: ноутбук, телевізор, презентації 8, альбом «Казки», «Склад числа», «Число і цифра 3», таблиці з математики для 1 класу, казковий герой Світлофорик, клубочок, цифри, завдання на аркушах, прості і кольорові олівці.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
В казку вирушим всі разом.
Перешкоди всі пройдем,
А хто буде сумувати,
Із собою не візьмем.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Допомагає людям він вулицю перейти.
Всі для діла, не для гри.
Пішоходи й водії
Знають правила мої.
Коли колір я міняю –
Тих чи інших зупиняю. (Світлофор)
ІІІ. Вивчення нового матерiалу
ЧИСЛО І ЦИФРА ТРИ 1. Легенда про число 3. Ще за багато століть до того, як стародавні араби подарували людству свою математичну абетку – цифри, у багатьох країнах усна лічба велася досить незвичайно. Лічили приблизно так: « Один, два, - а далі говорили: «Багато». Тобто, виходить, наша сучасна «трійка» - це те, що колись вважалося «багато». Отже, з певним припущенням можемо сказати: цифра «три» позначає собою загальновідомі поняття: «багато», «множина», «братство» тощо. 2. Загадки. - утрьох їдуть братці верхом на конячці ( Пальці і олівець) - хто трьома зубами сіно їсть? ( Вила) - один – ллє, другий – п»є, третій – зеленіє та росте (Дощ, земля, трава) - три брати по одній доріжці біжать. Один – попереду, а два – позаду: ці два біжать, але ніяк попереднього наздогнати не можуть ( Колеса дитячого велосипеда) 3. Чого завжди три? ( кожна пора року має три місяці, три « ока» у світлофора) 4. Казки, в назві яких є число три: «Три ведмеді», « Три поросяти», «Три горішки для Попелюшки» 5. Геометрична фігура, яка має три кути: трикутник. 6. Веселі задачі: а) онука, бабуся, дві мами, дві доні Сидять на осонні на довгім ослоні. Очі протер я, - хоч три, хоч не три, - Бачу й тепер я що їх тільки… (три) б) горобець і дві синиці он летять до годівниці. Скільки птахів, підкажіть, будуть вдячні за обід? 7. Логічні задачі. - троє чоловіків чекали поїзда три години. Скільки часу чекав кожен? (Три години) - на столі стояло три склянки. У них – ягоди. Володя з»їв ягоди з однієї склянки. Скільки склянок стоїть на столі? (Три) - троє хлопчиків йшли дорогою і знайшли три гривні. Скільки знайшов би кожний з них, якби йшов один. (Три гривні) - у вазі – три тюльпани і один нарцис. Скільки тюльпанів у вазі? 8. Цифра три: а) на схожа цифра три Перші цифри – дві сестрички, Ось і третя цифра – «Три». Третя – третій із значків – Складена із двох гачків.
б) де заховалась цифра три?
9. Фізкультхвилинка За казками ми пішли, Не одразу їх знайшли! Ніжками ми тупали, Кулачками стукали. Пам’ятають казки нас, Нахилились ми на «раз», А на «два» ми піднялись, І за руки узялись. Усі по колу ми пішли. Наші казочки знайшли. 10. Робота з презентацією «Число і цифра 3» 11. Робота на аркушах. Робота з індивідуальними картками (для кожної дитини особисто) - Домалювати та розфарбувати цифру три. - Розфарбувати кожну третю кульку. - Поєднати малюнок з цифрою. 12. Казка про цифру три. |
|
|
|
Трійка дуже пишається, що схожа на велику букву «зе» або на два місяці, які з’єдналися ріжками.
Якось третього дня тижня пішла трійка до лісу по гриби. Недовго блукала лісовими стежками – а кошик вже повний. Лежать у ньому три боровики, три лисички, три опеньки, три сироїжки, три підберезники. Бачила трійка три мухомори та брати не стала, бо знала, що вони отруйні.
IV. Підсумок заняття
Повертаємось ми нині
Із казкової країни.
У казках герої чемні,
Добрі, ввічливі. Напевно,
Ви такими будете,-
Казки не забудете.
-Чому ви сьогодні вирушили на пошуки казок?
-Які казки вам подобаються?
-На кого з героїв казок ви хотіли б бути схожими? Чому?
- З яким числом і цифрою ми сьогодні ознайомилися?
ЗАНЯТТЯ 8
Казка. Число і цифра 3.