50 способів організації діяльності учнів під час читання твору

Про матеріал

Запропонований матеріал дозволить учителю різноманітно та цікаво організувати роботу учнів з читання тексту на уроці. Ці прийоми покращать рівень мотивації, концентрації уваги, стійкості запам'ятовування.

Перегляд файлу

50 способів організації діяльності учнів під час читання твору

1 Читання всього тексту методом « дзижчання».

2 Читання всього тексту мовчки.

3 Читання всього тексту з позначками: + («я це знав»), — («я це не знав»),

? («не зовсім зрозуміло» або «хочеться про це дізнатися більше»).

 

4 Читання тексту з другом (в парах).

5 Читання-передбачення подій (частинами).

6 Читання-ділення на частини за готовим планом.

7 Читання-ділення на частини. Складання плану.

8 Читання-переказ (частинами).

9 Читання зі скороченням тексту ( діти виключають слова, речення, які , на їх думку, можна пропустити).

10 Читання-стислий переказ (всього тексту).

11Читання «ланцюжком» по реченню.

12 Читання «ланцюжком» по абзацу.

13 Читання-знаходження уривка до малюнку.

14 Читання-відповіді на запитання.

15 Читання уривка тексту, який може допомогти відповісти на запитання.

16 Читання уривка, який найбільше сподобався.

17 Читання уривка, який містить образні вислови.

18 Читання речення за даним початком чи кінцівкою.

19 Читання уривка , що містить дані слова.

20  Читання уривка, до якого можна дібрати прислів’я, приказку, фразеологічний вислів.

21 Читання-визначення головної думки тексту.

22 Читання-виправлення помилки (учитель читає речення або уривок, навмисно замінюючи чи переставляючи слова, учні мають знайти і виправити помилку, прочитати правильно).

23 Читання-встановлення правдивої та вигаданої інформації (для казки, легенди).

24 Читання-знаходження висловів, які стали прислів’ями, приказками (для байки, вірша).

25 Читання-складання сценарію до інсценізації, до серії малюнків.

26 Читання-висловлювання власної думки щодо прочитаного.

27 Читання-формулювання висновків.

28 Читання-встановлення причинно-наслідкових зв’язків між подіями тексту.

29 Читання в особах.

30 Читання-інсценізація з виключенням слів автора.

31 Читання-переказ за допомогою жестів, міміки.

32 Читання-емоційна реакція ( один учень читає, інший мімікою емоційно реагує на почуте).

33 Читання уривка, який відповідає за настроєм одному з малюнків.

orig (3).jpg

 34 Читання уривка з відповідною емоційною інтонацією: радісною, обуреною, сумною, зневажливою, благальною, гнівною…

35 Читання у темпі скоромовки за ведучим.

36 Читання зі зміною  швидкості за сигналом (швидко-помірно-повільно).

37 Читання зі зміною сили голосу за сигналом (тихо – помірно – голосно).

38 Читання-антиципація (учні прикривають третину або половину рядка знизу смужкою цупкого паперу і читають текст, вгадуючи слова за змістом).

39 «День-ніч» (учні читають текст; за командою «ніч» - закривають очі, піднімають голову; за командою «день» - відкривають очі, швидко знаходять місце зупинки та продовжують читати).

40 Виразне читання вголос.

41 Читання з визначенням пауз та інтонаційного малюнка тексту (для віршів).

42 Читання речень з заданою метою висловлювання (питальні, спонукальні) чи інтонацією (окличні).

42 Читання-знаходження слів на задану орфограму.

43 Читання-знаходження найдовшого слова чи найдовшого речення.

44 Читання-знаходження слова, яке називає ведучий.

45 Читання-знаходження дво-, три-, чотирискладових слів.

46 Читання-знаходження словосполучень: іменник+прикметник, іменник+дієслово, займенник+дієслово…

47 Читання-знаходження синонімів (антонімів) до поданих слів на дошці.

48 Читання-виписування слів до словника (нові слова, цікаві словосполучення для запам’ятовування).

49 «Додай від себе» (читання уривка з додаванням власних слів, словосполучень доречних за змістом).

50 Читання-конкурс з визначенням переможця.

 

 

 

docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
1171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку