6 клас. Контрольна робота №2

Про матеріал
Контрольна робота розроблена за підручком Заболотного О.В. для учнів 6 клас НУШ
Перегляд файлу

6 клас

Контрольна робота  " Лексикологія . Фразеологія"                            

     І варіант

Завдання 1-8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний (0,5 бала за кожну правильну відповідь)

1.Лексикологія вивчає:

А слова як частини мови;  

Б лексичне значення й вживання слів;

В граматичне значення слів та словозміну.

2.Діалектні слова – це: 

А слова, які розуміють і вживають усі; 

Б слова, вживання яких обмежене певною місцевістю;

 В слова, які використовують люди певних професій.

3.Застарілі слова – це: 

А слова, які перейшли в українську з інших мов;   

Б слова, які використовують люди певних професій; 

В слова, які вийшли з активного вжитку.
4.Стійкі сполучення слів, які за змістом дорівнюють одному слову,- це:  

А фразеологізми;

Б діалектизми; 

В неологізми.

5.Власне українські слова перелічені в рядку: 

 А душа, сонце, річка, небо; 

 Б мати, батько, брат, спільність;  

 В лелека, мрія, мимохіть, плесо.

6.Неологізми перелічені в рядку:  

А поштамт, ситро, хоровод, інтернат; 

Б мобільник, факс, хіт, діджей, субсидія;  

В чимчикувати, швендяти, вештатись.

7.Діалектні слова входять до складу синонімічного рядка:

 А гарний, вродливий; 

 Б смугастий, басаманистий; 

 В стежка, доріжка.

8.Слова-терміни вжито в рядку:

А суфікс, діалект; 

Б концерт, зірка;

В мовознавство, дзеркало.

9-10 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою (по 2 бали)

9.Встановити відповідність між терміном та прикладом до нього:

1.Фразеологізм

 

А. В чужому оці порошинку бачить, а в своєму й сучка недобачає. (Усна народна творчість)

2.Прислів’я

Б. Або пан, або пропав. (Усна народна творчість)

3.Приказка

В. Знання – сила. (Френсіс Бекон)

4.Афоризм

Г. За царя Гороха

 

 

 

 

10.Встановити відповідність між фразеологізмом та його значенням :

1.Від А до Я

 

А. Зацікавлювати

2.Аж вага з грудей впала

 

Б. Від початку до кінця

3.Впадати в око

 

В. Перешкоджати

4.Вставляти палиці в колеса

 

Г. Стало легше

 

Завдання 11 оцінюється 4 б.

11. Доповнити фразеологізми:

Як з гусака …, облизня …, мало каші …, скринька …, пекти  .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 клас

 Контрольна робота " Лексикологія . Фразеологія", 6 клас                                   ІІ варіант

Завдання 1-8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний (0,5 бала)

1.Лексичне значення слова пояснюється:

А в орфографічних словниках;

Б у тлумачних словниках;

В у фразеологічних словниках.

2.Наукові поняття позначаються:

А діалектизмами;  

Б неологізмами;   

В термінами.

3.Неологізми – це слова:

А які вийшли з активного вжитку;

Б які недавно з’явилися в мові;

В якими користуються жителі певної місцевості.

4.Фразеологія вивчає:

А лексичне значення і вживання слів;

Б лексичне значення і вживання стійких сполучень слів;

В лексичне значення і вживання наукових термінів.

5.Фразеологізмом є таке словосполучення

А побити носа; 

Б побити тарілки;  

В побити горщики.

6.Професійні слова перелічені в рядку:

А рекрут, княгиня, перст;   

Б стенокардія, хірургія, ін’єкція;

В рука, розмова, двері.

7.Діалектні слова входять до складу синонімічного ряду:

А вуйко, дядько;   

Б приємний, чемний;

В горизонт, небокрай.

8.Слова-терміни ужито в рядку:

А мовознавство, дзеркало;  

Б префікс, дефіс; 

В зірка, концерт.

 

> Завдання 9-10 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою. (2 бали)

9. Встановити відповідність між фразеологізмом та його значенням :

1.Від А до Я

 

А. Зацікавлювати

2.Аж вага з грудей впала

 

Б. Від початку до кінця

3.Впадати в око

 

В. Перешкоджати

4.Вставляти палиці в колеса

 

Г. Стало легше

 

 

 

 

 

 

10. Встановити відповідність між терміном та прикладом до нього:

1.Фразеологізм

 

А. В чужому оці порошинку бачить, а в своєму й сучка недобачає. (Усна народна творчість)

2.Прислів’я

Б. Або пан, або пропав. (Усна народна творчість)

3.Приказка

В. Знання – сила. (Френсіс Бекон)

4.Афоризм

Г. За царя Гороха

 

Завдання 11 оцінюється 4 б.

11. Доповнити фразеологізми:

Опускати….., манна …, не бачити далі ... , наламати ...

 

docx
Додано
23 жовтня
Переглядів
2521
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку