6 клас (НУШ) Календарно-тематичне планування уроків української літератури на 2023-2024 н. р.

Про матеріал
6 клас (НУШ) КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ Розроблене за навчальною програмою, укладеною на основі модельної навчальної програми «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Яценко Т. О., Пахаренко В. І., Слижук О. А., Тригуб І. А., Качак Т. Б., Кизилова В. В., Овдійчук Л. М., Дячок С. О., Макаренко В. М.) (наказ МОН № 795 від 12.07.2021) За програмою 70 годин на рік (2 год на тиждень) Українська література : підруч. для 6 класу закладів загальної середньої освіти / Т. О. Яценко, В. І. Пахаренко, О. А. Слижук. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2023. — 256 с. : іл.
Перегляд файлу

6 клас (НУШ)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Розроблене за навчальною програмою, укладеною на основі модельної навчальної програми «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Яценко Т. О., Пахаренко В. І., Слижук О. А., Тригуб І. А., Качак Т. Б.,

Кизилова В. В., Овдійчук Л. М., Дячок С. О., Макаренко В. М.) (наказ МОН № 795 від 12.07.2021)

За програмою 70 годин на рік

(2 год на тиждень)

Українська література : підруч. для 6 класу закладів загальної середньої освіти / Т. О. Яценко, В. І. Пахаренко, О. А. Слижук. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2023. — 256 с. : іл.

Обов’язкова кількість видів контролю

Види контролю

І семестр

ІІ семестр

Діагностичні (контрольні) роботи:

3

3

контрольний класний твір (власне висловлення)

1

1

виконання інших завдань (тестові завдання тощо)

2

2

Уроки розвитку мовлення

2 (1 усно + 1 письмово)

2 (1 усно + 1 письмово)

Уроки позакласного читання

2

2

Уроки виразного читання

2

2

Література рідного краю

1

1

Найцікавіше з літературних новинок

1

1

Перевірка зошитів

4

5

 

п/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

Сторінки у підручнику

Теорія літератури

Мистецький контекст

Міжпредметні зв’язки

Позакласне читання

І семестр

ВСТУП

1

05/09

Художня література як вид

мистецтва.

Своєрідність мистецького світосприймання.  

Художній образ у літературі та інших видах мистецтва. 

Текстуально вивчені в 5 класі та самостійно прочитані учнями художні твори.

3-10

Мистецтво,

художній образ,

література як

вид мистецтва

(загальне

поняття).

Скульптура — Єгор Зигура «Сходи пізнання» (м. Київ), Роман Захарчук, Михайло Шкраб’юк «Скульптура

книги»  (м. Коломия Івано-Франківської обл.). 

 

Самостійно прочитані учнями художні твори.

МІФИ ПРАДАВНЬОЇ УКРАЇНИ

2

06/09

Міф як найдавніша форма

світогляду людини. Міфи про створення світу (космогонічні). «Сокіл-Род» (за Сергієм Плачиндою). Побудова та символіка космогонічних міфів.

11-15

Міф, види міфів.

 

Образотворче мистецтво — ілюстрації до книги «Міфи та легенди давньої України» (художник-ілюстратор — Валерій Войтович); альбом творчості «Світло Пращурів Наших» (художник-ілюстратор

Віктор Крижанівський).

Зарубіжна література

міфи народів світу.

 

 

Сергій Плачинда «Міф і легенди Давньої України».

Дара Корній «Зворотний бік світла».

Валерій Войтович «Міфи та легенди давньої України».

3

12/09

Міфи про створення людини (антропогонічні). «Дажбог і Жива» (за Сергієм Плачиндою).Особливості міфів прадавньої України, пов’язаність їх із давніми заняттями людей, із хліборобством. Протистояння добра і зла у міфах. Їх відмінність від казок і легенд.

15-17

Образотворче мистецтво — Віктор Крижанівський «Вівтар», «Дажбог», «Бог Род»;

скульптура — Віктор Коміссаров «Боги Давньої Русі».   

4

13/09

Дара Корній. «Польовик» (із книги «Чарівні істоти українського міфу. Духи природи»). Коротко про письменницю та її твори для дітей. Химерний світ чарівних істот праукраїнської міфології. Відображення прадавньої міфології, звичаїв та обрядів українців.             

17-21

 

Образотворче мистецтво — ілюстрації до книги «Чарівні істоти українського міфу. Духи

природи» (художниця-

ілюстраторка — Ангеліна

Канкава).  

5

19/09

Розвиток мовлення (усно). Укладання ілюстрованого словничка чарівних істот праукраїнської міфології або складання власних міфів.

 

 

 

 

НАРОДНІ ПІСНІ. КАЛЕНДАРНО-ОБРЯДОВІ ПІСНІ

6

20/09

Народні календарно-обрядові пісні, їх різновиди.

Зимова обрядовість українців. Українські колядки й щедрівки, їх зміст і значення.

«Нова радість стала» (давні й нові варіанти), «Щедрик, щедрик, щедрівочка…».

22-30

Календарно-обрядові пісні та їх види.

Музичне мистецтво — Микола Леонтович «Щедрик»; образотворче мистецтво — Микола  Пимоненко «Колядки», Іван Горобчук «Колядки», «Вертеп», «Різдво», Олег Шупляк «Різдвяний дідух», Ігор Роп’яник «Колядники йдуть», Вікторія Проців «Свята вечеря», «Коляда».

Іноземна мова

календарно-обрядові пісні у

фольклорі народу, мова якого вивчається.

Русальні пісні «Сиділа русалка на білій березі».

Жниварські пісні «Там у полі криниченька». 

7

26/09

Весняні й літні обрядові пісні. Веснянки. Закликання весни, символічне значення відновлення природи. Народні ігри, що супроводжувались піснями. «Благослови, мати, весну закликати», «Кривий танець».

 

31-34

Рефрен, анафора.

Образотворче мистецтво — Костянтин Трутовський «Одягають вінок», Сергій Васильківський «Весна в Україні», Микола Реріх «Весна священна», Вітольд Прушковський «Русалки»; музичне мистецтво — Микола Леонтович «Ой гори, ой світи» (з опери «На Русалчин Великдень»).

8

27/09

Купальські пісні, їх походження, тематика. «Купайло, Купайло, де ти зимувало?», «А де наше Купайло стояло» (за вибором учителя напам’ять). Художні особливості календарно-обрядових пісень.

35-39

 

 

Зошит

9

03/10

Виразне читання напам’ять віршів «Купайло, Купайло, де ти зимувало?», «А де наше Купайло стояло».

 

 

 

 

10

04/10

Позакласне читання. Русальні пісні «Сиділа русалка на білій березі». Жниварські пісні «Там у полі криниченька».

 

 

 

 

11

10/10

Діагностична (контрольна) робота № 1. Міфи прадавньої України. Народні пісні. Календарно-обрядові пісні. Форма — тестові завдання.

 

 

 

 

Тематична

МУДРІСТЬ БАЙКИ

12

11/10

Григорій Сковорода. «Бджола  і Шершень».

Замальовка життєпису письменника. Повчальний характер і художні особливості байки. Ідея спорідненої праці в ній. Алегоричні образи Бджоли і Шершня.

 

 

 

40-45

Байка

(повторення), гумор

(повторення), сатира. Мораль байки.

Образотворче мистецтво — Карпо Трохименко «Григорій Сковорода серед народу», Опанас Заливаха «Григорій Сковорода», ілюстрації до байки «Бджола і шершень» (художниця-

ілюстраторка — Анна Сезон); скульптура — Іван Кавалерідзе пам’ятники Григорію Сковороді (м. Київ, м. Харків, м. Лохвиця Полтавської обл.).

Зарубіжна література, літератури національних меншин байка в зарубіжних літературах та літературах національних меншин.

Євген Гребінка «Лебідь і гуси».

Леонід Глібов. «Вовк і кіт», «Зозуля і півень».

Олена Пчілка «Поет», «Дрібненькі грушки». Володимир Сосюра «Магнат».

Петро Гришко «Потерпілий кіт».

Аркадій Музичук «Рік хвоста».

Микола Білокопитов «Кряко-ко».

13

17/10

Микита Годованець. «Голуб і Лелека» (напам’ять). Коротко про письменника. Тема патріотизму в байці. Діалоги персонажів та їх роль у розкритті алегоричного змісту твору.

46-49

Алегорія (повторення).

Образотворче мистецтво — Павло Волик «Оберег».

 

14

18/10

Виразне читання напам’ять байки М. Годованця «Голуб і лелека».

 

 

 

 

15

24/10

Розвиток мовлення (письмово). Створення власної байки.

 

 

 

 

ЛІРИЧНІ ПОСЛАННЯ УКРАЇНІ

16

25/10

Павло Чубинський. Національний гімн України «Ще не вмерла Україна…». Історія створення гімну як символу держави, розповідь про його автора. Вираження у гімні (славні) патріотизму та прагнення народу до свободи, утвердження справедливості.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

50-56

Громадянська лірика. Гімн. (славень).

Музичне мистецтво — Михайло Вербицький — автор музики Національного Гімну України;

архітектура — Олексій Пергаменщик, пам’ятник Павлу Чубинському (м. Бориспіль Київської обл.).

 

Олександр Кониський, Микола Лисенко «Молитва за Україну».

Номан Челебіджіхан Національний гімн кримських татар.

Спиридон Черкасенко «Дві матері», «Рідний край».

Уляна Кравченко «Думка».

Олександр Олесь «Половці і Отрок», «Пісня» (зі збірки «Княжа Україна»).

Василь Симоненко «Я закоханий палко, без міри».

Леонід Полтава «Абетка з історії України: бо корінням у рідній землі».

Володимир Даник «Починаймося з рідної мови».

Зошит

17

07/11

Позакласне читання. Олександр Кониський, Микола Лисенко «Молитва за Україну» або Номан Челебіджіхан Національний гімн кримських татар або Степан Чернецький «Ой у лузі червона калина похилилася».

 

 

 

 

18

08/11

Тарас Шевченко. «І досі сниться: під горою...». Розповідь про останні роки поета на засланні. Візуалізований образ України у вірші. Пейзажні картини українського села.

 

 

 

 

 

 

57-61

Ліричний герой (поглиблення поняття).

Образотворче мистецтво — Тарас Шевченко «Автопортрет», «Селянська родина»; Володимир Орловський «Вечір над річкою»; Архип Куїнджі «Вечір на Україні»; Йосип Крачковський «Український вечір»; Микола Сергіїв «Яблуні в цвіту»;

музичне мистецтво — «І досі сниться під горою» (слова — Тарас Шевченко, музика — Лесь Тельнюк).

 

 

19

14/11

Іван Франко. «Розвивайся ти, високий дубе…». Розповідь про поетичну творчість Івана Франка, її джерела. Мрії автора про свободу й незалежність України. Символічний зміст вірша, художні особливості, зв’язок із фольклором.

61-65

 

Образотворче мистецтво — Олексій Шовкуненко «Дубовий гай»;

музичне мистецтво — українська народна пісня «Ой, розвивайся та сухий дубе».

 

20

15/11

Микола Вороний. «Євшан-зілля». Коротко про письменника. Літописна основа поеми. Символ євшану. Краса природи рідного краю. Тема національної пам’яті. Роль слова, пісні, історії в житті людини. Поєднання епічних і ліричних рис у поемі «Євшан-зілля».

66-74

Ліро-епічний твір; ліро-епічна поема; ліричний відступ.

Образотворче мистецтво —Архип Куїнджі «Степ»;

музичне мистецтво — «Євшан зілля» (слова — Валерій Мельник, музика — Роман Бікеєв).

 

21

21/11

Михайло Ткач. «Моя Україна». Коротко про письменника, його пісенну лірику. Символічне втілення образу Батьківщини у пісні «Моя Україна». Мотив патріотизму через єднання людини з рідною природою.

 

 

 

75-77

Композиція ліричного твору.

Образотворче мистецтво — Олег Шупляк. «До рідних гнізд»; музичне мистецтво — «Моя Україна» (слова — Михайло Ткач, музика — Ігор Поклад).

Композиція в музичних творах і творах образотворчого мистецтва (музичне мистецтво, образотворче мистецтво (інтегрований курс «Мистецтво»)).

22

22/11

Дмитро Кремінь. «Літа мої і зими…» (уривок із вірша «Книга Буття чи Батия»). Коротко про письменника. Патріотичні мотиви, спадкоємність поколінь, відображена в рідній мові.

77-81

 

Образотворче мистецтво — ілюстрації до книги Дмитра Креміня «Скіфське золото» (художник-ілюстратор — Юрій Гуменний).

Вступ до історії України та громадянської

освіти — відгомін історичних подій у художніх творах.

23

28/11

Діагностична (контрольна) робота № 2. Мудрість байки. Ліричні послання Україні.

Форма — тестові завдання.

 

 

 

 

Тематична

РІЗДВЯНІ ДИВА

24

29/11

Михайло Коцюбинський. «Ялинка» (скорочено). Коротко про письменника. Небезпечні пригоди головного героя твору різдвяної ночі. Сенс різдвяного свята та особливості зображення в творі. Соціальні мотиви в творі. Щасливий фінал твору як особливість різдвяного оповідання.

Контрольна перевірка виразного читання вголос.

82-93

Оповідання (поглиблення поняття), різдвяне оповідання; художня деталь, персоніфікація (поглиблення поняття). 

Образотворче мистецтво — Григорій Зорик «Колядники», Андрій Ліпатов «Різдво», Костянтин Трутовський «Колядки в Україні», Юлія Ящук. «Зелені ялинки в снігу та хатинка лісника»;

музичне мистецтво — Микола Лисенко, операколядка «Різдвяна ніч».

Зарубіжна література — Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі»;

іноземна мова — різдвяні пісні у фольклорі народу, мова якого вивчається.

 

 

 

Микола Гоголь «Ніч перед Різдвом» (зі збірки «Вечори на хуторі поблизу Диканьки»).

Олена Пчілка «Сосонка».

Богдан Лепкий «Святий вечір» (із книжки «Казка мойого життя»).

Надія Гуменюк «Роденія або подорож за веселку».

Богдана Матіяш «Казки Різдва».

Анастасія Нікуліна «Найбільша снігова пригода».

Зошит

25

05/12

Ірина Жиленко. «Підкова». Розповідь про письменницю, автобіографізм її поезії. Життєрадісний настрій різдвяних свят у вірші. Мрії ліричної героїні про здійснення бажань.

93-97

 

Образотворче мистецтво — Микола Глущенко «Зимовий день», «Рання весна»; ілюстрації до збірки Ірини Жиленко «Казки буфетного гнома» (художники-ілюстратори — Ніна Коваль, Олександр Коваль).

 

 

26

06/12

Богдана Матіяш. «Єва і білосніжна квітка лілії». Коротко про письменницю. Характер Єви, її дивовижні здібності. Незвичайні перетворення напередодні Різдва. Тема добра, милосердя та винагороди за них. Ідея різдвяної казки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

97-106

Різдвяна казка.

Образотворче мистецтво — ілюстрації до збірки Богдани Матіяш «Казки Різдва» (художникілюстратор — Володимир Штанко); Олександр Охапкін «Благовіщення», Олег Шупляк «Різдвяний дідух»; Юрій Пацан «Ніч на Різдво», «Різдвяний вечір», «Різдвяна ніч», «Різдво в Україні»;

музичне мистецтво — Микола Лисенко, операколядка «Різдвяна ніч»; Микола Римский-Корсаков, опера «Ніч перед Різдвом»; анімація — мультфільм «Різдвяна казка» (режисер — Анатолій Трифонов).

27

12/12

Олександр Гаврош. «Різдвяна історія ослика Хвостика» (скорочено). Коротко про письменника. Незвичайні пригоди ослика як шлях до мрії. Основні події й дива в різдвяній повісті. Характеристика образів повісті-казки. Яскравість і колоритність персонажів. Художні деталі у творі «Різдвяна історія ослика Хвостика».

107-123

Різдвяна повість-казка.

Образотворче мистецтво — ілюстрації до повісті «Різдвяна історія ослика Хвостика» —художниця-ілюстраторка — Світлана Сова, Святослав Гординський. «Різдвяні листівки».

28

13/12

Аудіювання художнього тексту (тестування, відкриті завдання).

 

 

 

 

29

19/12

Діагностична (контрольна) робота № 3. Різдвяні дива.

Форма — контрольний класний твір.

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ

30

20/12

Художні твори літератури рідного краю (за вибором учителя). Ознайомлення із доступними для сприйняття й спорідненими тематично із вивченими в І семестрі літературними творами письменників-земляків.

 

Інтерпретація художніх творів літератури рідного краю в інших видах мистецтва; літературно-меморіальні музеї.

 

 

НАЙЦІКАВІШЕ З ЛІТЕРАТУРНИХ НОВИНОК

31

26/12

Із сучасної української літератури (твори для читачів-підлітків за вибором учителя та учнів).

 

Музичне мистецтво музика, що слухають герої-ровесники запропонованих художніх творів.

 

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО ЗА І СЕМЕСТР

32

27/12

Текстуально вивчені та самостійно прочитані учнями художні твори. Узагальнення і систематизація вивченого за І семестр.

123-124

Повторення вивчених у І семестрі теоретико-літературних понять.

 

 

 

Зошит

Тематична

Аудіювання

Говоріння

Читання

Письмо

І семестр

Скоригована

ІІ семестр

РОМАНТИКА ПРИГОД І ФАНТАСТИКИ

33

16/01

Леся Воронина. «Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку № 9» (скорочено). Коротко про письменницю. Будні сучасних школярів у повісті.

Основні події та пригоди.  

125-142

Повість як жанр літератури (поглиблення поняття), жанрові форми повісті, пригодницько-фантастична повість.

 

Образотворче мистецтво — ілюстрації до повісті «Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку № 9» (художники-ілюстратори — Володимир Штанко, Сергій Храпов).

 

Зарубіжна література — пригодницько-фантастичні твори зарубіжних письменників.

 

Іван Ющук «Троє на Місяці».

Андрій Бачинський «Неймовірні пригоди Остапа і Даринки».

Галина і Тарас Микитчаки «Джмеленя і Володарка злиднів».

Юрій Ячейкін «Пригоди капітана Небрехи».

34

17/01

Фантастичне у творі. Тонкий гумор у змалюванні неймовірних перетворень.  

125-142

35

23/01

Характери персонажів та засоби їх творення.

125-142

36

24/01

Розвиток мовлення (письмово). Анкета головного героя твору Клима Джури. Його дорослішання.

 

 

 

 

37

30/01

Роль сім’ї у формування життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині.

125-142

 

 

 

 

38

31/01

Володимир Арєнєв. «Сапієнси» (скорочено). Коротко про письменника-фантаста. Зображення буднів Школи зореплавства. Проблема дружби й обов’язку.

143-158

Науково-фантастична повість.

Образотворче мистецтво — ілюстрації до роману Володимира Арєнєва «Сапієнси» (художниця-ілюстраторка — Ліна Квітка).

Зошит

39

06/02

Пригоди друзів Сашка Ненарока й Мишка Неборака. Образи дорослих космонавтів зорельота і вчителів. Мудрість і виваженість вчинків наставників, готовність до самопожертви.

143-158

 

 

 

 

 

 

 

 

40

07/02

Науково-фантастичні елементи, яскраві картини майбутнього у повісті. Науковий шлях до розкриття таємниць буття Всесвіту і людини в ньому.

143-158

41

13/02

Неда Неждана. «Зоряна мандрівка» (скорочено). Коротко про письменницю. Неймовірні міжпланетні мандри двох клоунів. Чарівні істоти та роль цих образів у композиції казки-шоу.

159-174

Драма як рід літератури (поглиблення поняття), фантастична драма-казка.

Образотворче мистецтво — Олег Шупляк «Чумацький шлях», Павло Кандиба «Космос, антигравітація», «Підкорювачі космосу».

42

14/02

Добро і зло у п’єсі «Зоряна мандрівка», групування персонажів. Гуманістичні цінності як шлях до гармонії у Всесвіті.

159-174

 

 

 

 

43

20/02

 Діагностична (контрольна) робота  № 4. Романтика моїх пригод. Форма — контрольний класний твір.

 

 

 

 

Тематична

ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ

44

21/02

Леся Українка. «Тиша морська». Розповідь про письменницю та її подорожі до Криму. Художня майстерність зображення мариністичного пейзажу. Настроєва тональність вірша.

 

 

 

 

 

175-180

Пейзажна

лірика (поглиблення поняття).

Образотворче мистецтво — Віктор Пузирков «Леся Українка», Іван Айвазовський «Штиль на морі», Віктор Пузирков «Ранок на березі моря», Олег Щербаков «Літній день біля моря»;

музичне мистецтво — романс «Тиша морська»

(слова — Лесі Українки, музика — Валерія Квасневського).

Зарубіжна література — пейзажна лірика зарубіжних поетів.

 

 

Яків Щоголів «Косарі».

Іван Франко «Дрімають села», «Розвивайся лозо, борзо», «Червона калино».

Леся Українка «Мрії», «Як дитиною, бувало…».

Максим Рильський «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»), «Осінь-маляр із палітрою пишною…».

Ігор Калинець «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим» (зі збірки «Дивосвіт»).

Ганна Чубач. «Зустріч з літом», «Трава дитинства».

Ірина Жиленко «Жар-птиця».

Анатолій Мойсієнко «Весна», «Випурхнули грози», «Вітер», «Хвиля».

45

27/02

Микола Вінграновський. «Даленіє вечір в бабиному літі…» (напам’ять). Відображення емоційного стану ліричного героя в поезії. Візуальні образи природи та роль словесної палітри кольорів у їх змалюванні.

181-186

Віршовий ритм. Віршові стопи — хорей і ямб.

Образотворче мистецтво — Юрій Пацан «Літом в полі».

46

28/02

Виразне читання напам’ять поезії М. Вінграновського «Даленіє вечір в бабиному літі…». Засоби художньої виразності в поезіях.

181-186

 

 

Зошит

47

05/03

Ліна Костенко. «Дощ полив…» (напам’ять). Розповідь про письменницю. Розкриття в поезії мотиву гармонії людини і природи. Поетичний звукопис у зображенні пейзажу.

 

 

 

187-189

 

Образотворче мистецтво — Олег Щербаков «Осінь», Віктор Коріньок. «Після дощу»;

музичне мистецтво — романс «Осінній день, осінній день, осінній!» (слова — Ліни Костенко, музика — Ольги Богомолець), пісня «Осінній день» (слова — Ліни Костенко, музика — Зої Слободян).

 

 

48

06/03

Виразне читання напам’ять поезії Л. Костенко «Дощ полив…». Засоби художньої виразності в поезіях.

187-189

 

 

 

 

49

12/03

Позакласне читання. Поезія українських поетів про природу.

 

 

 

 

ДИТИНСТВО ВИДАТНИХ УКРАЇНЦІВ

50

13/03

Оксана Іваненко «Тарасові шляхи» (Розділ «Чорний шлях»). Розповідь про письменницю. Історико-біографічні твори в творчій спадщині О. Іваненко.

190-200

Художньо- біографічні твори.

 

 

 

Образотворче мистецтво — Тарас Шевченко «Хата батьків у Кирилівці», «Чумаки серед могил»; Ілля Рєпін «Українська хата»; Іван Айвазовський «Обоз чумаків», «Чумаки на відпочинку»; Марина Михайлошина «Садок вишневий коло хати».

 

Євген Білоусов «Лесина пісня».

Олександр Дерманський «Дитинство без олівців» (про Волта Діснея)».

Оксана Лущевська «Таємниці натураліста. Дитинство Чарльза Дарвіна».

Олександр та Наталя Шевченки «Король Фредді (Про Фредді Мерк’юрі)».

Олександр Гаврош «Останній в’язень. (Дитинство Адальберта Ерделі)».

Ірина Костюченко Серія «Видатні особистості. Біографічні нариси для дітей».

51

19/03

Образ юного Шевченка Інтереси, прагнення, характер, вчинки майбутнього поета в зображенні О. Іваненко.

190-200

52

20/03

Марина Павленко. «Янголи для Павлуся Тичини» (Із книги «Райдуга в решеті. Про Павла Тичину, Надію Суровцову, Василя Симоненка, Василя Стуса, Ірину Жиленко»). Розповідь про письменницю. Світ дитинства талановитої особистості в художньо-біографічних оповіданнях.

201-212

Образотворче мистецтвоілюстрації до книги «Райдуга в решеті. Про Павла Тичину, Надію Суровцову, Василя Симоненка, Василя Стуса, Ірину Жиленко» (художниця-ілюстраторка — Марина Павленко).

 

 

 

 

 

53

02/04

Становлення головного героя в процесі дорослішання.

                                               201-212

54

03/04

Характеристика образів персонажів твору.

                                       

201-212

55

09/04

Аудіювання. Художньо-біографічного твору (уривок) (тестування, відкриті завдання).

 

 

 

 

56

10/04

Розвиток мовлення (усно). Один день із дитячих років відомого українця.

 

 

 

 

57

16/04

Діагностична (контрольна) робота № 5. Поетичне бачення світу. Дитинство видатних українців. Форма — тестові завдання.

 

 

 

 

Тематична

ГУМОР І САТИРА

58

17/04

Остап Вишня. «Перший диктант». Замальовка життєвого шляху письменника. Тонкий ліризм і гумористичне зображення дитинства.

 

                                                                      213-222

Гумор

(повторення), усмішка.

 

Образотворче мистецтво — ілюстрації до усмішки «Перший диктант» (художник-ілюстратор — Віктор Боковня); анімація — мультфільм «Парасолька на полюванні» (режисер — Тадеуш Павленко), мультфільм «Зенітка»  (режисер — Ірина Гурвич).

Зарубіжна література — гумор та сатира у творах зарубіжних письменників.

 

 

 

Павло Глазовий «Кухлик», «Найважча роль».

Борис Комар «Диваки».

Олег Чорногуз «Веселі поради», «Як вибирати ім’я».

59

23/04

Автобіографізм гумористичних творів. Особливості жанру усмішки.

                                      213-222

 

60

24/04

Олександр Виженко. «Небилиця», «Велике Цабе» (один твір за вибором учителя). Розповідь про письменника. Доброзичлива іронія в гуморесках про сучасне життя.

                                     222-227

Небилиця, гумореска.

 

61

30/04

Іван Андрусяк. «28 днів із життя Бурундука» (скорочено).

Контрольна перевірка виразного читання вголос.

227-247

Жанри гумористичних творів: гумористична повість.

Образотворче мистецтво —ілюстрації до повісті Івана Андрусяка «28 днів із життя Бурундука» (художниця-ілюстраторка — Гання Осадко).

Зошит

62

01/05

Коротко про письменника. Захопливі шкільні пригоди Івася Бондарука.

227-247

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

63

07/05

Тема дорослішання в повісті: досвід самостійного мислення, прийняття власних рішень,

відповідальності за їхні наслідки.

                                      227-247

64

08/05

Морально-етична проблематика: повість про самопізнання та вибір справжніх цінностей. Риси гумору.

                                      227-247

65

14/05

Засоби змалювання фантастичного. Казкові мотиви у сучасному сюжеті.

                                      227-247

66

15/05

Позакласне читання. Павло Глазовий «Кухлик», «Найважча роль».

 

 

67

21/05

Діагностична (контрольна) робота № 6. Гумор і сатира. Форма — тестові завдання.

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ

68

22/05

Художні твори літератури рідного краю (за вибором учителя). Ознайомлення із доступними для сприйняття й спорідненими тематично із вивченими в ІІ семестрі літературними творами письменників-земляків.

 

Інтерпретація художніх творів літератури рідного краю в інших видах мистецтва; літературно-меморіальні музеї.

 

 

НАЙЦІКАВІШЕ З ЛІТЕРАТУРНИХ НОВИНОК

69

28/05

Із сучасної української літератури (твори для читачів-підлітків за вибором учителя та учнів).

 

Музичне мистецтвомузика, яку слухають герої-ровесники

запропонованих художніх творів.

 

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО ЗА ІІ СЕМЕСТР

70

29/05

Текстуально вивчені та самостійно прочитані учнями художні твори. Узагальнення і систематизація вивченого за ІІ семестр.

248-249

Повторення вивчених впродовж семестру теоретико-літературних понять.

 

 

 

Зошит

Тематична

Аудіювання

Говоріння

Читання

Письмо

ІІ семестр

Скоригована

Річна

 

docx
Додав(-ла)
Мусиенко Ольга
Додано
11 жовтня 2023
Переглядів
6171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку