7 клас 14 урок Тема: "Етнічні мотиви у класичній і сучасній музиці (2)."

Про матеріал
План-конспект уроку №14 інтегрованого курсу "Мистецтво" компонент "Музичне мистецтво" для 7 класу. Матеріал для художньо-творчої діяльності може варіюватися на погляд учителя. Матеріал для сприймання музичного мистецтва з аудіо-записів я часто заміняю відео-записами, так як учні завзятіше сприймають інформацію. Відеоматеріали вибираю з інтернетресурсів. Часто застосовую відеозаписи з власного архіву періоду студентства, педагогічних практик, іншої музичної діяльності, з попередніх років роботи в ЗОШ. Буду вдячна за схвалення, зауваження або іншу критику.
Перегляд файлу

ККлас

77-а

77-б

77-в

ДДата

 

 

 

Сімаковська Т.В.

учитель інтегрованого курсу «Мистецтво»

(музичне мистецтво)

Кам’янець-Подільського НВК №14

 

Урок 14.

Тема: Етнічні мотиви у класичній і сучасній музиці (2).

 Мета: формування ключових компетентностей:

-загальнокультурна компетентність: оволодіння досягненнями культури;

-міжпредметна естетична компетентність: виявлення естетичного  ставлення до світу в різних сферах діяльності людини;

-вміння вчитися: організовувати своє робоче місце, планувати свої дії;

-предметних компетентностей:

-знайомити учнів з українським народним  мистецтвом, формувати уявлення про народну музику, імітацію, значення голосу людини в розвитку музичного мистецтва.

Розвивати вміння учнів уважно слухати музику та висловлювати власні музичні враження від прослуханого твору, розвивати вміння на слух впізнавати жанрові ознаки музичного твору й характерні засоби музичної виразності та розвиток музичного образу. Розвивати в учнів здібності щодо образного сприйняття музичних творів та навички виконавського розвитку музики. Розвивати творчі здібності учнів, естетичний смак.

Виховувати інтерес до слухання класичної музики та виконання історичних пісень різної тематики, виховувати інтерес та любов до музики як виду мистецтва, повагу до української народної музики. Через музику виховувати інтерес до історії та інших видів мистецтва, зокрема образотворчого.

Обладнання: фортепіано, дошка, комп’ютер, аудіозаписи, мультимедійна презентація, відеозаписи,  ударні інструменти, дитячі шумові інструменти, qr-коди(як роздатковий матеріал або як наочний матеріал), підручники.

Тип уроку: урок поглиблення в  тему.

 

Хід уроку:

І. Вхід учнів до класу під музику І.Стравінський Опера «Соловей» Арія Солов’я.

 

ІІ. Організація класу до уроку.

Музичне вітання.

Перевірка присутніх.

Перевірка домашнього завдання. (Подумати, який зв’язок народної та сучасної музики є на сьогодні . Переглянути фільм-казку за поемою О.С.Пушкіна «Руслан і Людмила».)

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Запитання до учнів:

-Які музичні твори ми слухали минулого уроку?

-Які пісні співали минулого уроку?

-Про якого композитора говорили на попередньому уроці?

 

IV.Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми та мети уроку.

Захоплення європейських композиторів музичним фольклором різних народів світу відкрило слухачам красу і чарівність мелодій та ритмів музики народів Сходу та Африки. Наприклад, відомий вже вам «Турецький марш» В.А.Моцарта, який ми слухали минулого уроку.

Сьогодні ми продовжуємо розглядати  знайому з попереднього уроку вам тему.

 

V. Слухання І.Стравінський Опера «Соловей» Арія Солов’я.

В опері «Соловей» (за однойменною казкою Г.К.Андересена) композитор Ігор Стравінський яскраво стилізує атмосферу Китаю. З одного боку, передає декоративність «фарфорового» імператорського палацу з його кольоровими ліхтариками, маріонетками-придворними, штучним механічним солов’єм у клітці. З іншого боку, зображує живу природу (ліс, морські хвилі) і витончений спів справжнього солов’я. Зміст опери зводиться до змагання живого солов’я і штучного при дворі китайського імператора. Спочатку живий соловей має менший успіх у придворних, ніж механічний. Але коли смерть загрожує імпервтору, справжній соловей співає так ніжно і солодко, що смерть відступає. Імператор повертається до життя.

Слухання.

Запитання до учнів:

-Охарактеризуйте дану мелодію.

-Якими музичними засобами композитор передає спів солов’я?

 

VI. Вокально-хорова робота.

Розспівування.

Ммм... (на мурмурандо) по півтонах  у висхідному і нисхідному порядку.

Мі ме ма мо му... по півтонах  у висхідному і нисхідному порядку. (Звертаю увагу на округленість звуку та артикуляцію.)

До мі соль мі до по півтонах  у висхідному і нисхідному порядку.

До ре до ре мі ре мі ре до по півтонах  у висхідному і нисхідному порядку.

Розучування української народної колядки «Добрий вечір тобі...»

Виконання  пісні «А я пливу у човні» І.Білик.

Виконання пісень вивчених на попередніх уроках.

 

VII. Підсумок уроку.

Запитання до учнів:

-Що нове для себе ви сьогодні відкрили?

-Що сподобалось на цьому уроці вам найбільше?

-Яку музику ми з вами сьогодні слухали?

 

VIII. Домашнє завдання.

У вільний час поцікавитися музичним фольклором різних народів світу.

 

ІХ. Вихід учнів з класу під І.Стравінський Опера «Соловей» Арія Солов’я.

 

docx
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 7 клас (Масол Л.М., Гайдамака О.В., Кузьменко Г.В.. Лемешева Н.А.)
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
1242
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку