7 клас Контрольна робота (тестування) за темою "Діслово"

Про матеріал
Контрольна робота для учнів 7 класу за темою " Дієслово". Пропонована різнорівнева робота допоможе вчителю здійснити контроль над засвоєнням навчального матеріалу учнями, об'єктивно оцінити рівень досягнень семикласників з теми " Дієслово як самостійна частина мови", перевірити знання, уміння , необхідні для використання як в усному, так і в писемному мовленні, удосконалювати навички розпізнавати мовні явища, виконувати завдання на відповідності, групувати їх
Перегляд файлу

7 клас Контрольна робота за темою « Дієслово»

І варіант

І рівень ( 0,5 б.)

1. Визначити правильне твердження дієслова як частини мови :

а) самостійна частина мови, яка означає ознаку за дією і відповідає на питання що робити? що зробити?

б) самостійна частина мови, яка називає дію або стан  предмета і  відповідає на питання що робити? що зробити?

в) самостійна частина мови, яка називає дію або стан  предмета і  відповідає на питання який? яка? яке? які?

г) службова частина мови, яка означає  дію предмета і відповідає на питання що робити? що зробити?

2. Визначити синтаксичну роль дієслова :

а) присудок

б) підмет

в) означення

г) присудок, підмет, додаток, означення, обставина

3. Неозначена форма дієслова відповідає на питання:

а) що робити? що зробити?

б) що робив? що зроблю?

в) що робитиму? що зроблю?

г) що робити? що роблю?

4. У якому рядку всі дієслова доконаного виду:

а) саджати, мріяти, змовчати

б) відходити, співати, подорожувати

в) заспівати, розказати, скласти

г) прагнути, гадати, задумати

5. У якому рядку всі дієслова належать до І дієвідміни:

а) зганьбити, склеїти, зробити

б) порівняти, вимагати, допомогти

в) заспівати, дописати, розводять

г) творити, берегти, плести

6. Позначити рядок, у якому всі дієслова належать до умовного способу:

а) гуляв би, стрибають, запитай

б) придивись, виконую, заспівала б

в) змалюю, напишу, зіграв би

г) порівняв би, доповнила б, вернулась би.

ІІ рівень ( 1 б.)

  1. Установити відповідність між дієсловами та способами :

А) Кричала б, працював би                   1. Наказовий

Б) Поллю, прибираю                              2. Умовний

В) Замети, вивчи                                     3. Дійсний

   2. Установити відповідність між дієсловами та способами їх творення:

           А) перегнати, запросити                        1. Суфіксальний

            Б) Танцювати, нявкати                          2. Префіксально-суфіксальний

  В)  Вистругувати, відбілювати             3. Префіксальний

    3. Установити відповідність між дієсловами та часом:

           А) Закричала, літало                                1. Майбутній                             

           Б) Малюватимеш, будеш зустрічати      2. Минулий

           В) Встаю, закреслюю                               3. Теперішній

   ІІІ рівень ( 1,5 б.)

  1. Переписати, у дієсловах ( де потрібно) вставити букву Ь.

Смієт..ся, запізниш..ся, сяд..те, співа..ймо, злякаєт..ся, соромимос.., захищают..ся, захищаєш..ся, здаєт..ся, клеят.. .

  1. Скласти два речення з безособовими дієсловами. Визначити їх синтаксичну роль.

     ІV рівень ( 3 б.)

Із поданих речень випишіть два дієслова і виконайте їх морфологічний аналіз .

До нас завітала зима, сувора, сніжна, морозна. Захурделило, навіяло, намело у селах і містах снігу.

 

 

 

                                                           

   7 клас Контрольна робота за темою « Дієслово»

ІІ варіант

І рівень ( 0,5 б. )

1.Визначити правильне твердження дієслова як частини мови :

а) службова частина мови, що вказує на дію чи стан предмета і відповідає на питання  що робити? що зробити?

б) самостійна частина мови, що означає предмет і відповідає на питання  що робити? що зробити?

в) самостійна частина мови, що вказує на дію чи стан предмета і відповідає н питання  що робити? що зробити?

г)  самостійна частина мови, яка називає дію або стан  предмета і  відповідає на питання який? яка? яке? які?

2. У якому рядку всі дієслова недоконаного виду:

а) гуляти, відпочивати, списати

б) дивитися, пофарбувати, малювати

в) одягти, йти, вітатися

г) попрощатися, відстати, говорити

3. Позначити рядок, у якому всі дієслова належать до ІІ дієвідміни:

а) робити, доїти, клеїти

б) боятися, малювати, йти

в) стояти, бігти, фарбувати

г) біліти, звучати, закрутити

4. Позначити рядок, у якому всі дієслова належать до наказового способу:

а) зачекай, пиши, працювали б

б) забіліть, постукай, відпочинь

в) замалюй, зафарбуй, зупинили б

г) розповідаю, звари, мовчи

5. Позначити рядок, у якому всі дієслова належать до минулого часу:

а) терпіли, розуміли, виконаю

б) розповідаю, прасувала, читали

в) принесла, відповіли, сказав

г) сміялися, зупинив, подякуй

6. Літеру е (є) треба писати на місці пропуску в дієсловах:

а) бажа..мо, диву..мось

б) буду..мо, кле..ш

в) ско..мо, привіта..мо

г) закри..мо, маст..мо

ІІ рівень ( 1 б.)

1.Установити відповідність між дієсловами та часом:

а) Спостерігаю, попереджаю                        1. Теперішній

б) Будеш  виконувати, засіємо                      2. Минулий

в) Відкрили, започаткував                             3. Майбутній

2. Установити відповідність між дієсловами та способами їх творення:                                                                  а) Накреслити, налити                                1. Префіксальний

б) Запланувати, виспівувати                      2. Суфіксальний

 в) Голосувати, гавкати                               3. Префіксально-суфіксальний

3.  Установити відповідність між дієсловами та способами :

а) Вислухали б, замовкла б                       1. Наказовий

б) Друкую, розгойдалась                           2. Умовний

в) Посміхатимешся, буду кричати            3. Дійсний

ІІІ рівень (1,5 б.)

  1. Перепишіть дієслова, знімаючи риски

 Не/любити, не/навидіти, не/виправити, не/покоїти, не/шанувати, не/ зчутися,

не/воювати, не/хтувати, не/карати, не/добачати, не/допомагати.

  1. Скласти два речення з безособовими дієсловами. Визначити їх синтаксичну роль.

ІV рівень ( 3 бали)

Із поданих речень випишіть два дієслова і виконайте їх морфологічний аналіз .

Після довгої морозної ночі настав погожий ранок. Сонячне проміння засяяло, заблищало на сніговому покриві.

 

 

 

 

 

 

 

   

docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Голуб Н.Б., Шелехова Г.Н., Новосьолова В.Н., Ярмолюк А.В.)
Додано
5 січня
Переглядів
574
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку