7 клас Контрольна робота за темою « Дієслово»
І варіант
І рівень ( 0,5 б.)
1. Визначити правильне твердження дієслова як частини мови :
а) самостійна частина мови, яка означає ознаку за дією і відповідає на питання що робити? що зробити?
б) самостійна частина мови, яка називає дію або стан предмета і відповідає на питання що робити? що зробити?
в) самостійна частина мови, яка називає дію або стан предмета і відповідає на питання який? яка? яке? які?
г) службова частина мови, яка означає дію предмета і відповідає на питання що робити? що зробити?
2. Визначити синтаксичну роль дієслова :
а) присудок
б) підмет
в) означення
г) присудок, підмет, додаток, означення, обставина
3. Неозначена форма дієслова відповідає на питання:
а) що робити? що зробити?
б) що робив? що зроблю?
в) що робитиму? що зроблю?
г) що робити? що роблю?
4. У якому рядку всі дієслова доконаного виду:
а) саджати, мріяти, змовчати
б) відходити, співати, подорожувати
в) заспівати, розказати, скласти
г) прагнути, гадати, задумати
5. У якому рядку всі дієслова належать до І дієвідміни:
а) зганьбити, склеїти, зробити
б) порівняти, вимагати, допомогти
в) заспівати, дописати, розводять
г) творити, берегти, плести
6. Позначити рядок, у якому всі дієслова належать до умовного способу:
а) гуляв би, стрибають, запитай
б) придивись, виконую, заспівала б
в) змалюю, напишу, зіграв би
г) порівняв би, доповнила б, вернулась би.
ІІ рівень ( 1 б.)
А) Кричала б, працював би 1. Наказовий
Б) Поллю, прибираю 2. Умовний
В) Замети, вивчи 3. Дійсний
2. Установити відповідність між дієсловами та способами їх творення:
А) перегнати, запросити 1. Суфіксальний
Б) Танцювати, нявкати 2. Префіксально-суфіксальний
В) Вистругувати, відбілювати 3. Префіксальний
3. Установити відповідність між дієсловами та часом:
А) Закричала, літало 1. Майбутній
Б) Малюватимеш, будеш зустрічати 2. Минулий
В) Встаю, закреслюю 3. Теперішній
ІІІ рівень ( 1,5 б.)
Смієт..ся, запізниш..ся, сяд..те, співа..ймо, злякаєт..ся, соромимос.., захищают..ся, захищаєш..ся, здаєт..ся, клеят.. .
ІV рівень ( 3 б.)
Із поданих речень випишіть два дієслова і виконайте їх морфологічний аналіз .
До нас завітала зима, сувора, сніжна, морозна. Захурделило, навіяло, намело у селах і містах снігу.
7 клас Контрольна робота за темою « Дієслово»
ІІ варіант
І рівень ( 0,5 б. )
1.Визначити правильне твердження дієслова як частини мови :
а) службова частина мови, що вказує на дію чи стан предмета і відповідає на питання що робити? що зробити?
б) самостійна частина мови, що означає предмет і відповідає на питання що робити? що зробити?
в) самостійна частина мови, що вказує на дію чи стан предмета і відповідає н питання що робити? що зробити?
г) самостійна частина мови, яка називає дію або стан предмета і відповідає на питання який? яка? яке? які?
2. У якому рядку всі дієслова недоконаного виду:
а) гуляти, відпочивати, списати
б) дивитися, пофарбувати, малювати
в) одягти, йти, вітатися
г) попрощатися, відстати, говорити
3. Позначити рядок, у якому всі дієслова належать до ІІ дієвідміни:
а) робити, доїти, клеїти
б) боятися, малювати, йти
в) стояти, бігти, фарбувати
г) біліти, звучати, закрутити
4. Позначити рядок, у якому всі дієслова належать до наказового способу:
а) зачекай, пиши, працювали б
б) забіліть, постукай, відпочинь
в) замалюй, зафарбуй, зупинили б
г) розповідаю, звари, мовчи
5. Позначити рядок, у якому всі дієслова належать до минулого часу:
а) терпіли, розуміли, виконаю
б) розповідаю, прасувала, читали
в) принесла, відповіли, сказав
г) сміялися, зупинив, подякуй
6. Літеру е (є) треба писати на місці пропуску в дієсловах:
а) бажа..мо, диву..мось
б) буду..мо, кле..ш
в) ско..мо, привіта..мо
г) закри..мо, маст..мо
ІІ рівень ( 1 б.)
1.Установити відповідність між дієсловами та часом:
а) Спостерігаю, попереджаю 1. Теперішній
б) Будеш виконувати, засіємо 2. Минулий
в) Відкрили, започаткував 3. Майбутній
2. Установити відповідність між дієсловами та способами їх творення: а) Накреслити, налити 1. Префіксальний
б) Запланувати, виспівувати 2. Суфіксальний
в) Голосувати, гавкати 3. Префіксально-суфіксальний
3. Установити відповідність між дієсловами та способами :
а) Вислухали б, замовкла б 1. Наказовий
б) Друкую, розгойдалась 2. Умовний
в) Посміхатимешся, буду кричати 3. Дійсний
ІІІ рівень (1,5 б.)
Не/любити, не/навидіти, не/виправити, не/покоїти, не/шанувати, не/ зчутися,
не/воювати, не/хтувати, не/карати, не/добачати, не/допомагати.
ІV рівень ( 3 бали)
Із поданих речень випишіть два дієслова і виконайте їх морфологічний аналіз .
Після довгої морозної ночі настав погожий ранок. Сонячне проміння засяяло, заблищало на сніговому покриві.