Навчальний проєкт «Відкриваємо віртуальну кав’ярню»
Тема. Активні й пасивні дієприкметники. Творення активних та пасивних дієприкметників
Мета: дати учням поняття про активні та пасивні дієприкметники, пояснити відмінність між ними; формувати загальнопізнавальні вміння утворювати активні та пасивні дієприкметники, визначати способи творення; домогтися правильного написання активних і пасивних дієприкметників; вміння складати речення і тексти з активними і пасивними дієприкметниками ; розвивати критичне та логічне мислення, словниковий запас школярів; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати повагу до рідної мови.
Очікувані результати: учень/учениця розрізняє активні і пасивні дієприкметники; способи їх творення; вирізняє морфологічні одиниці у своєму та чужому мовленні, пояснює їхню суть; порівнює та зіставляє морфологічні одиниці за визначеними ознаками; використовує види дієприкметників в різних повідомленнях у соцмережах;визначає мету повідомлення конструкціями з дієприкметниками; висловлює власні почуття і враження щодо людей, подій, ситуацій, ставлення до них; характеризує свій емоційний стан за допомогою дієприкметників, виявляючи толерантність; використовує репліки в діалозі відповідно до поставленого завдання; арґументує власну оцінку матеріалів , використовуючи дієприкметники .
Компетентності: спілкування державною мовою (уміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів. Здатність реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних , усвідомлення ролі ефективного спілкування);
спілкування іноземними мовами (уміння усно і письмово висловлювати і тлумачити думки говоріння у широкому діапазоні соціальних і культурних контекстів );
математична компетентність (уміння застосовувати математичні числові методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності, здатність до розуміння і використання простих математичних моделей,уміння будувати такі моделі для вирішення проблем) ;
компетентності в природничих науках і технологіях (уміння спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати) ;
інформаційно-цифрова компетентність(критичне застосування ІКТ для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією ,інформаційна й медіа грамотність, навички безпеки в інтернеті та кібербезпеки,розуміння етики роботи з інформацією ;
уміння вчитися впродовж життя (здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, уміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя)
соціальні та громадянські компетентності (уміння працювати з іншими на результат );
ініціативність та підприємливість (уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави,уміння раціонально поводити себе як споживач,приймати доцільні рішення у сфері зайнятості, фінансів) ;
загальнокультурна грамотність (здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва, глибоке розуміння власної національної ідентичності);
екологічна грамотність і здорове життя (уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя).
Обладнання: комп’ютер,підручник, дидактичні матеріали.
Тип уроку: комбінований.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
«Самоідентифікація»
Чому, на вашу думку, сьогодні я обрала такі зображення, як це може стосуватися форми уроку? (Проєкт «Віртуальна кав’ярня»).
Тема сьогоднішнього уроку «Активні і пасивні дієприкметники».
Чого очікуєте від уроку?
поглибимо знання про дієприкметники,
навчимося розрізняти активні й пасивні дієприкметники, їх утворювати ;
розвиватимемо творчі вміння використовувати активні й пасивні дієприкметники у власних висловлюваннях;
виховувати позитивне ставлення до української мови …
Троє чоловіків тягнуть на собі каміння в місто. Піт застилає їм очі, мускули тремтять від напруження. Одного спитали:
— Що ти робиш?
— Тягну цей проклятущий камінь.
Другого спитали, що він робить.
— Заробляю собі і своїй родині на хліб насущний, — бадьоро відповів той.
Третій чоловік усміхнувся і сказав:
— Будую.
Тож сьогодні ми будемо складати цеглинки будівлі, що називається «Світ знань про активні і пасивні дієприкметники».
Та чи можна побудувати будинок без фундаменту?
Тому нашою надійною опорою будуть знання, яких ви набули на попередніх уроках.
1.»Знайди дієприкметник» (Wordwal)
https://wordwall.net/uk/resource/15770378
2.Випадкові карти»(теорія)
https://wordwall.net/uk/resource/64219816
( Робота на інтерактивній дошці Jamboard )
1. Випереджувальне завдання (розповідь учня про активні і пасивні дієприкметники)
Музикант з Авдіївки Стас Корольов до 2014-го року жив та працював у Донецьку. У 2016-му брав участь у шоу "Голос країни". Він створив онлайн- проєкт - віртуальну кав'ярню, де збирає гроші для Збройних сил України. Гості можуть послухати треки Корольова, поспілкуватися з ним та купити віртуальні каву чи страви. І задонатити. Лише за тиждень роботи там збирали понад 43 тисячі гривень.
1.Бізнес –ідея
За поданими зображеннями спрогнозуйте, як зароджується бізнес-ідея.
2. Пропозиція учням - відкрити віртуальну кав’ярню .
3.Об’днання в 5 груп: менеджери, дизайнери,маркетологи, кухарі, офіціанти,екологи).
4.Менеджери обраховують фінансову модель.
ФІНАНСОВА МОДЕЛЬ
Оренда приміщення разом з комунальними послугами - 40000 гривень. Товарообіг - 15% . Якщо в місяці 30 днів, тоді виручка в день повинна … грн.
Який додатковий прибуток в місяць отримає підприємець?
( Враховуємо витрати, такі як реклама, страхування і обслуговування обладнання).
5.Добір персоналу.
Доберіть персонал ( складіть на сайті текст вакансії ,використайте форми словосполучень із активними та пасивними дієприкметниками, відредагувавши подані).
Опис вакансії
Вимоги до співробітника:
Працюючий старанно ,
професійно виконуючий обов’язки,
оперативно реагуючий ,
керуючий процесом,
мобілізуючий усі сили співробітник
обізнаний із стандартами збереженої продукції, маркуваннями, товарним сусідством товарів;
відчуваючий високий рівень відповідальності,
презентуючий заклал.
6.Дизайнери
1.Який стиль інтер’єру використаєте?(Наприклад:лофт)
2.Які елементи будуть доречними в кав’ярні( дібрати картини із описом , використовуючи дієприкметники, визначити їх рід, число, відмінок, час,вид.
3.Написи-рекламні слогани , розміщені на філіжанках у кав’ярні?
Наприклад: Продовжуймо розпочату допомогу армії, щоб наші захисники завжди мали підтримку!
Не зупиняймося, непереможені ворогом,об’єднані спільними зусиллями!
Честь і слава навіки вам, лицарі з палаючими серцями!
7.Музична фізкультхвилинка “Малюю музику словами”
Прослухайте мелодію, опишіть її словами-дієприкметниками (2-3 речення).
Наприклад: зачаровуюча, тривожна, розслаблююча,заряджаюча,гіпнотизуюча, чаруюча,захоплива
8. Маркетологи
Дати поради щодо популяризації кав’ярні у формі поширених і непоширених словосполучень з дієприкметниками.
Наприклад: друковані листівки, заведені сторінки в соціальних мережах,
намальовані на асфальті реклами, запрошені відомі люди, роздані картки постійних клієнтів, привернута увага за тиждень до відкриття,
куплені пакети,дібрані світло і музика.
9.Маркетологи
Для звернення до адресатів складіть акційну рекламу для привертання уваги в соцмережі, використовуючи якнайбільше дієприкметників .
Наприклад: з апрошуємо в кав’ярню, де кожна чашка кави - це справжній шедевр, розпочатий ранок з великою насолодою , неописаний смак якості та комфорту разом з нами! Зроблений ваш день смачним та яскравим ! Отримана знижка - 10% на ваше перше замовлення!
10.Кухарі
1.Проблемне питання: чому піца, броколі без подвоєння, чеддер з подвоєнням?
2.Знайдіть правильне рішення і розфарбуйте торт.
11.Офіціанти
Складіть діалог офіціанта з клієнтом на основі ілюстрацій, правильно наголошуючи іменники – зображення, поєднані з дієприкметниками , використавши етикетні слова.
Наприклад:
-Добрий день! Ласкаво просимо до нашої кав'ярні . Я ваш офіціант сьогодні. Ось наше меню. Я можу вам порекомендувати щось конкретне?
-Дякую, я самостійно оберу.
-Готовий прийняти ваше замовлення. Що б ви хотіли замовити сьогодні?"
- Копчений балик, смажену курятину, тушковану яловичину, свіжозаварену лате, цілющий бузиняний напій, млинці з вареною начинкою , приготований у сметані чорнослив.
- Чи є у вас якісь особливі дієтні обмеження чи алергії, про які мені потрібно знати?
- Ні.
- Ваш рахунок - 500 гривнів . Як ви хочете розрахуватися: готівкою, кредитною карткою ?
- Готівкова оплата. Надлишок залиште як чайові.
- Дякую за відвідування нашої кав'ярні . Бажаємо вам приємного дня !
- Дякую.
12. Екологи
У кав’ярню з перевіркою завітали екологи. Складіть алгоритм дій боротьби із сміттям.
Наприклад:
1. Не використовуйте поліетиленові пакети для пакування .
2. Залишки від провареної кави - добриво для квітів.
3.Відмова від пластикового посуду і перехід на посуд, що розкладається.
4. Використання кави як добрива для грибів.
5. Пропонована знижка 30% усім, хто прийде з власними багаторазовими філіжанками;
6. Використання їстівного горнятка, зробленого з вафельної основи й укритого всередині шоколадно-цукровою глазур'ю .
У результаті – нуль відходів.
VІ. Підсумок «ШІСТЬ КАПЕЛЮХІВ МИСЛЕННЯ» ЕДВАРДА ДЕ БОНО»
VІІ. Самооцінювання в чаті
VІІІ. Домашня робота
Опрацювати § 20, виконати вправу221.
АБО
Створити презентацію одного фото на актуальну тему з підписом, у якому використано дієприкметники.
АБО
*Скласти пам’ятку про поширені помилки у вживанні дієприкметників.
ІХ. Рецепт гарного настрою
Трошки веселощів +дрібку пустощів. Варитимемо 3 хвилини. Додамо частинку синього мирного неба + сонячних зайчиків +кращі сни + ласкавий голос мами. Усе перемішаємо ! Заглянемо під кришку…Там буде ваш відмінний настрій!