Урок-навчальний проєкт "Відкриваємо віртуальну кав'ярню". Активні і пасивні дієприкметники"

Про матеріал
Матеріал уроку-навчального проєкту «Відкриваємо віртуальну кав’ярню». Активні й пасивні дієприкметники. Творення активних та пасивних дієприкметників" призначений для того, щоб дати учням поняття про активні та пасивні дієприкметники, пояснити відмінність між ними; формувати загальнопізнавальні вміння утворювати активні та пасивні дієприкметники, визначати способи творення; домогтися правильного написання активних і пасивних дієприкметників; вміння складати речення і тексти з активними і пасивними дієприкметниками ; розвивати критичне та логічне мислення, словниковий запас школярів; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати повагу до рідної мови.
Перегляд файлу

 

     Навчальний проєкт «Відкриваємо   віртуальну  кав’ярню»  

Тема. Активні й пасивні дієприкметники. Творення активних та пасивних дієприкметників  

           

 Мета: дати учням поняття про активні та пасивні дієприкметники, пояснити відмінність між ними; формувати загальнопізнавальні вміння утворювати активні та пасивні дієприкметники, визначати способи творення; домогтися правильного написання активних і пасивних дієприкметників;  вміння складати речення і тексти з активними і пасивними дієприкметниками ; розвивати критичне та логічне мислення, словниковий запас школярів; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати повагу до рідної мови.

Очікувані результати:  учень/учениця розрізняє активні і пасивні дієприкметники; способи їх творення; вирізняє морфологічні одиниці у своєму та чужому мовленні, пояснює їхню суть; порівнює та зіставляє морфологічні одиниці за визначеними ознаками; використовує  види дієприкметників  в різних повідомленнях у соцмережах;визначає мету повідомлення конструкціями з дієприкметниками; висловлює власні почуття і враження щодо   людей, подій, ситуацій, ставлення до них; характеризує свій емоційний стан   за допомогою дієприкметників, виявляючи толерантність; використовує  репліки в діалозі відповідно до поставленого завдання; арґументує власну оцінку матеріалів , використовуючи дієприкметники .

 

Компетентності: спілкування державною мовою (уміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів. Здатність реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних , усвідомлення ролі ефективного спілкування);

спілкування іноземними мовами (уміння  усно і письмово висловлювати і тлумачити   думки    говоріння  у широкому діапазоні соціальних і культурних контекстів );

математична компетентність (уміння застосовувати математичні числові   методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності, здатність до розуміння і використання простих математичних моделей,уміння будувати такі моделі для вирішення проблем) ;

компетентності в природничих науках і технологіях (уміння   спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати) ;

інформаційно-цифрова компетентність(критичне застосування  ІКТ  для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією ,інформаційна й медіа грамотність,  навички безпеки в інтернеті та кібербезпеки,розуміння етики роботи з інформацією ;

уміння вчитися впродовж життя (здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок,  уміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя)

соціальні та громадянські компетентності (уміння працювати з іншими на результат );

ініціативність та підприємливість (уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави,уміння раціонально поводити себе як споживач,приймати доцільні рішення у сфері зайнятості, фінансів) ;

загальнокультурна грамотність (здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва, глибоке розуміння власної національної ідентичності);  

екологічна грамотність і здорове життя (уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя).

Обладнання: комп’ютер,підручник, дидактичні матеріали.

Тип уроку: комбінований.

                                     ПЕРЕБІГ УРОКУ

  1.                Мотивація навчальної діяльності школярів.

«Самоідентифікація»

Чому, на вашу думку, сьогодні я обрала такі зображення, як це може стосуватися   форми уроку?  (Проєкт «Віртуальна кав’ярня»).

  1.            Оголошення теми й мети уроку

Тема сьогоднішнього уроку «Активні і пасивні дієприкметники».

Чого очікуєте від уроку?

 поглибимо знання  про дієприкметники,

 навчимося розрізняти активні й пасивні дієприкметники,  їх утворювати  ;

 розвиватимемо творчі вміння використовувати активні й пасивні дієприкметники у власних висловлюваннях;

 виховувати позитивне ставлення до української мови …

  1.         Актуалізація опорних знань учнів

Троє чоловіків тягнуть на собі каміння в місто. Піт застилає їм очі, мускули тремтять від напруження. Одного спитали:

— Що ти робиш?

— Тягну цей проклятущий камінь.

Другого спитали, що він робить.

— Заробляю собі і своїй родині на хліб насущний, — бадьоро відповів той.

Третій чоловік усміхнувся  і сказав:

— Будую. 

  Тож сьогодні ми будемо складати цеглинки будівлі, що називається «Світ знань про активні і пасивні дієприкметники». 

Та чи можна побудувати будинок  без фундаменту?

Тому нашою надійною опорою будуть знання, яких ви набули на попередніх уроках.

1.»Знайди дієприкметник» (Wordwal)

https://wordwall.net/uk/resource/15770378

2.Випадкові карти»(теорія)

https://wordwall.net/uk/resource/64219816

 ( Робота  на інтерактивній дошці Jamboard )

  1.         Вивчення нового навчального матеріалу

1. Випереджувальне завдання (розповідь учня про активні і пасивні дієприкметники)

 

  1. Закріплення знань, умінь і навичок

Музикант з Авдіївки Стас Корольов до 2014-го року жив та працював у Донецьку. У 2016-му брав участь у шоу "Голос країни". Він створив онлайн- проєкт - віртуальну кав'ярню, де збирає гроші для Збройних сил України. Гості можуть послухати треки Корольова, поспілкуватися з ним та купити віртуальні каву  чи страви. І задонатити. Лише за тиждень роботи  там збирали понад 43 тисячі гривень.

1.Бізнес –ідея

За поданими зображеннями спрогнозуйте, як зароджується  бізнес-ідея.

   2. Пропозиція учням -  відкрити віртуальну кав’ярню .

3.Об’днання в 5 груп: менеджери, дизайнери,маркетологи, кухарі, офіціанти,екологи).

4.Менеджери обраховують фінансову модель.

ФІНАНСОВА МОДЕЛЬ

Оренда приміщення разом з комунальними послугами -  40000  гривень. Товарообіг - 15% . Якщо в місяці 30 днів, тоді виручка в день  повинна   … грн.

Який додатковий прибуток в місяць отримає підприємець?

( Враховуємо витрати, такі як реклама, страхування і обслуговування обладнання).

5.Добір персоналу.

Доберіть персонал ( складіть  на сайті текст  вакансії ,використайте   форми словосполучень із активними та пасивними дієприкметниками, відредагувавши подані).

Опис вакансії

Вимоги до співробітника:

Працюючий старанно ,

професійно виконуючий обов’язки,

 оперативно реагуючий ,

 керуючий процесом,

мобілізуючий усі сили співробітник

 обізнаний із стандартами збереженої продукції, маркуваннями, товарним сусідством товарів;

 відчуваючий високий рівень відповідальності,

презентуючий заклал.

6.Дизайнери

1.Який стиль інтер’єру використаєте?(Наприклад:лофт)

2.Які елементи будуть доречними в кав’ярні( дібрати картини із описом , використовуючи дієприкметники, визначити їх рід, число, відмінок, час,вид.
 

 

3.Написи-рекламні слогани , розміщені  на філіжанках у кав’ярні?

Наприклад: Продовжуймо розпочату допомогу армії, щоб  наші захисники завжди мали   підтримку!

Не зупиняймося,   непереможені ворогом,об’єднані  спільними зусиллями! 

Честь і слава навіки  вам, лицарі з палаючими серцями!

7.Музична фізкультхвилинка “Малюю музику словами”

Прослухайте  мелодію, опишіть її словами-дієприкметниками (2-3  речення).

Наприклад: зачаровуюча, тривожна, розслаблююча,заряджаюча,гіпнотизуюча, чаруюча,захоплива

 8. Маркетологи 

Дати поради щодо популяризації кав’ярні у формі поширених і непоширених словосполучень з дієприкметниками.

Наприклад: друковані листівки, заведені сторінки в соціальних мережах,

намальовані на асфальті реклами,  запрошені відомі люди, роздані картки постійних клієнтів, привернута увага за тиждень до відкриття,

куплені пакети,дібрані світло і музика.

 9.Маркетологи
Для звернення до адресатів складіть акційну рекламу для привертання уваги в соцмережі, використовуючи якнайбільше дієприкметників .

Наприклад: з апрошуємо в кав’ярню, де кожна чашка кави - це справжній шедевр,  розпочатий   ранок з великою насолодою , неописаний  смак якості та комфорту  разом з нами!   Зроблений ваш день смачним та яскравим ! Отримана знижка -  10% на ваше перше замовлення!

10.Кухарі
1.Проблемне питання: чому піца, броколі без подвоєння,   чеддер  з подвоєнням?

 2.Знайдіть правильне рішення і розфарбуйте торт.

  11.Офіціанти

Складіть діалог офіціанта з клієнтом  на основі ілюстрацій, правильно наголошуючи іменники – зображення, поєднані з  дієприкметниками , використавши етикетні слова.

Наприклад:

-Добрий день! Ласкаво просимо до нашої  кав'ярні . Я ваш офіціант сьогодні.  Ось наше меню.  Я можу вам порекомендувати щось конкретне?

-Дякую, я самостійно оберу.

-Готовий прийняти ваше замовлення. Що б ви хотіли замовити сьогодні?"

- Копчений  балик, смажену курятину, тушковану яловичину, свіжозаварену лате, цілющий бузиняний напій, млинці з вареною начинкою , приготований у сметані чорнослив.

- Чи є у вас якісь особливі дієтні обмеження чи алергії, про які мені потрібно знати?

- Ні.

- Ваш рахунок - 500 гривнів . Як ви хочете розрахуватися: готівкою, кредитною карткою ?

- Готівкова оплата. Надлишок залиште як чайові.

 - Дякую   за відвідування нашої  кав'ярні . Бажаємо вам приємного дня !

- Дякую.

12. Екологи

У кав’ярню з перевіркою завітали екологи. Складіть алгоритм  дій  боротьби із сміттям.

Наприклад:

1. Не використовуйте поліетиленові пакети для пакування  .

2. Залишки від провареної кави - добриво для квітів. 

3.Відмова  від пластикового посуду  і перехід  на посуд, що розкладається.

4. Використання кави як добрива для грибів.

5. Пропонована знижка 30% усім, хто прийде з власними багаторазовими філіжанками;

6. Використання їстівного горнятка, зробленого з вафельної основи й укритого всередині шоколадно-цукровою глазур'ю  .

У результаті – нуль відходів.

VІ. Підсумок «ШІСТЬ КАПЕЛЮХІВ МИСЛЕННЯ» ЕДВАРДА ДЕ БОНО»

 C:\Users\HP\Desktop\показовий урок\0-02-05-c1b385103a9065f81f9e9dc587cb4266a3ffc940d4c94e3c6d159b14c8595c47_e817e84a09006983.jpg

VІІ. Самооцінювання в чаті

VІІІ. Домашня робота

Опрацювати § 20, виконати вправу221.

                        АБО

Створити  презентацію одного фото на актуальну тему з підписом, у якому використано дієприкметники.

                          АБО

*Скласти  пам’ятку  про поширені помилки у вживанні дієприкметників.

 ІХ. Рецепт гарного настрою

Трошки веселощів +дрібку пустощів. Варитимемо 3 хвилини. Додамо частинку синього мирного неба + сонячних зайчиків +кращі  сни +  ласкавий голос мами. Усе перемішаємо ! Заглянемо під кришку…Там буде ваш відмінний настрій!

docx
Додано
6 січня
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку