Клас: 7
Тема: «Мрійники Гріна»
Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення, урок узагальнення вивченого матеріалу.
Форма проведення: урок-літературна регата.
Мета: розвивати навички зв’язного мовлення, висловлювати або обстоювати власні думки щодо прочитаного; формувати прагнення до логічного мислення, художньої уяви; виховувати вдумливого читача.
Очікувані результати
Предметні компетенції: учні характеризують духовно-емоційний світ головних героїв прочитаної повісті, зміни (або незмінність) їхніх внутрішніх якостей; висловлюють власні судження щодо персонажів; виразно читає вірші зарубіжних авторів про кохання, висловлює враження від прочитаних творів.
Ключові компетенції: 1. Спілкування державною мовою - сприймати, розуміти інформацію державною мовою; усно й письмово тлумачити поняття, факти, висловлювати думки, почуття, погляди.
2. Математична компетентність - розвивати абстрактне мислення; перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (текст, графік, таблиця, схема тощо).
3. Уміння вчитися впродовж життя - планувати й організовувати власну навчальну діяльність; постійно поповнювати власний словниковий запас.
4. Загальнокультурна грамотність - дотримуватися норм української літературної мови та мовленнєвого етикету, що є виявом загальної культури людини; створювати тексти, висловлюючи власні ідеї, спираючись на досвід і почуття та використовуючи відповідні зображувально-виражальні засоби.
5. Підприємливість та фінансова грамотність - презентувати власні ідеї та ініціативи чітко, грамотно, використовуючи доцільні мовні засоби.
Обладнання: 2 комплекти лего, 2 розфарбовки з зображенням корабля, ноутбук, 2 «Журнали капітана», папір, кольорові олівці, роздатковий матеріал.
Хід уроку:
Вчитель:
(Відповіді учнів).
Словникова робота. Регата (з італійського regata чи rigata, від riga — ряд, назва походить від традиційних перегонів гондол у Венеції) — спортивне змагання із серії перегонів на вітрильниках чи на веслах.
Використання цього поняття не дуже строге. Часом регатою називаються перегони, що складаються з одного, як правило, досить довгого етапу, також іноді так називають змагання моторних човнів. Характерними, хоч і не обов'язковими рисами регат є традиційність та відкритість. Як правило, більшість або навіть усі учасники не є професіоналами, для них участь важливіша за перемогу. В цілому, хоч регати є спортивними змаганнями, але часто мають також ознаки фестивалів.
Вчитель.
(Проходить формування команд).
(Учні обирають капітанів).
(Відповіді дітей).
Конкурс «Команда мрії»
Персонажі-мрійники:
Дік Сенд – мріяв стати капітаном.
Колобок – мріяв побачити світ.
Попелюшка – мріяла потрапити на бал.
Айвенго – мріяв одружитися на Ровені.
Герда – мріяла знайти Кая та повернути його до дому.
Джулія Новеллі – мріяла про родину та дітей.
Скрудж – мріяв про гроші.
Полліанна – мріяла про власну гарненьку кімнатку (або знову ходити).
Том Сойєр – мріяв бути піратом та знайти скарб.
Гекельбері Фінн – мріяв стати вільним розбійником.
Конкурс «Наш прапор»
(Підводимо підсумки. Розфарбовуємо вітрила. Малюнки розміщуємо на дошці).
Конкурс «Літературний пазл»
(Підводимо підсумки. Розфарбовуємо вітрила).
Конкурс «Зіпсований лист»
(Діти виконують завдання)
(Підводимо підсумки. Розфарбовуємо вітрила).
Конкурс «Маяк»
(Діти виконують завдання).
(Підводимо підсумки. Розфарбовуємо вітрила).
Конкурс «Фінал»
(Діти виконують завдання).
(Підводимо підсумки. Розфарбовуємо вітрила).
Підведення підсумків уроку. Оцінювання
Вправа «Незакінчені речення»
Сьогодні на уроці я дізнався, що …
На уроці я зміг …
Я думаю, що сьогодні я працював…
Додаток 1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 2
Журнал капітана |
||||||||||
Список екіпажу |
Бали за активність |
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 3.