Корнелія Функе. Сторінки життя і творчості . Розкриття загальнолюдських цінностей у книзі « Чорнильне серце » К. Функе.

Про матеріал
Допоможе ознайомити учнів із особистим і творчим життям сучасної письменниці К. Функе, дати поняття «фантастична література», «фентезі», «пригодницький роман», зацікавити учнів жанром фентезі; допомогти учням усвідомити зміст та художнє багатство самостійно прочитаного твору; навчити спостерігати за розвитком подій у творі; підвищувати зацікавленість учнів сучасною літературою, пробудити в дітях бажання читати і поза програмою, сприяти розвитку в учнів кращих людських якостей , виховувати естетичний смак до літератури, як до мистецтво слова.
Перегляд файлу

Тихомирова Анастасія Володимирівна,                          

                                   вчитель зарубіжної літератури  

                                           Звенигородської загальноосвітньої    

                        школи І-ІІ ступенів № 4    

                Черкаської області

 

Урок № 2.

Тема. Корнелія Функе. Сторінки життя і творчості . Розкриття загальнолюдських цінностей у книзі « Чорнильне серце » К. Функе.

 

Мета. Ознайомити учнів із особистим і творчим життям сучасної письменниці К. Функе,  дати поняття  «фантастична література», «фентезі»,  «пригодницький роман», зацікавити учнів жанром фентезі; допомогти учням усвідомити зміст та художнє багатство самостійно прочитаного твору; навчити спостерігати за розвитком подій у творі; підвищувати зацікавленість учнів сучасною літературою, пробудити в дітях бажання читати і поза програмою, сприяти розвитку в учнів кращих людських якостей , виховувати естетичний смак до літератури, як до мистецтво слова.

 

Обладнання: портрет К. Функе, примірник книги «Чорнильне серце», презентація « Життя і творчість Корнелії Функе », літературний дайджест «Популярні книги К. Функе», буктрейлер до книги «Чорнильне серце »

 

Епіграф : Загальнолюдські цінності завжди були і будуть безумовною необхідністю в житті людини.

 

І. Організаційний момент

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

 

1. Бесіда:

  •                  Яку літературу називають сучасною?
  •                  Яких сучасних письменників та їх твори ви знаєте?
  •                  Що означає поняття « художність »?
  •      Які ознаки високохудожнього твору ви знаєте?

2. Перевірка Д/з

     Групова робота

Засідання рекламного агентства « Книжкова полиця »

( учні, об’єднавшись в групи за інтересами, рекламують усно та ілюстративно обраний вид літератури )

І група – науково-популярна література

ІІ група – художня література

ІІІ група – навчальна література

 

ІІІ. Оголошення теми , мети, завдань уроку

      Мотивація навчальної діяльності

 Бесіда:

Як обрати літературу собі до вподоби, ви вже знаєте.

  •                  Що треба зробити, щоб  стати письменником ?

 

ІІІ. Формування нових знань, умінь, навичок

Слово вчителя

          Важко переоцінити роль літератури в житті сучасної людини, адже книги виховали не одне покоління. Саме вони допомагали людям осягнути і навколишній світ, і самого себе, спонукали прагнення до істини, вчили дотримуватись принципів моралі, вчили поважати минуле.

          У художніх творах різних народів ми знаходимо духовні цінності – добро, честь, милосердя та совість, любов до ближнього , відповідальність за свої вчинки та дії, за природу  й долю всього людства.

Яскравим прикладом виховання всіх загальнолюдських цінностей стала література сучасної німецької письменниці Корнелії Функе.

 

1. Огляд презентації « Життя і творчість Корнелії Функе »

 

2. Робота зі статею підручника про Корнелію Функе.

Самостійно опрацюйте матеріал підручника про життя і творчість Корнелії Функе та дайте відповіді на запитання:

 

  •                  Ким би стала Корнелія, якби не стала письменницею? Чому?
  •                  Що і чому Корнелія протиставляла в своїй творчості ?
  •                  Що, на думку Функе, треба зробити аби стати письменником ?
  •                  В якому літературному жанрі писала свої твори Корнелія Функе ?

 

3. Літературний дайджест « Популярні книги К. Функе »

 

4. Словникова робота

 

Фантастична література— сукупність літературних напрямків, що описують явища, котрі вважаються наразі неможливими (наукова фантастика), вважаються нездійсненними та принципово неможливими відповідно до загальноприйнятих даних сучасної науки (фентезі, казка, містика ).

 

Фентезі – різновид фантастичної літератури, заснований на використанні міфологічних і казкових мотивів. Найпопулярнішого розвитку жанр фентезі набув у XX столітті.

Пригодницький роман - роман, сюжет якого насичений незвичайними подіями й характеризується їхнім несподіваним поворотом, великою динамікою розгортання. Для пригодницького роману характерні мотиви викрадення й переслідування, атмосфера таємничості й загадковості, ситуації припущення й розгадування.

Слово вчителя

  •                  З якими творами жанру фентезі ви вже знайомі?
  •                  Вам особисто відомий світ фантазії ?
  •                  Про що найчастіше ви фантазуєте?

1. Інтерв’ю з Корнелією Функе

         Давайте разом поринемо в чарівний світ фантазії. Уявіть, що Корнелія Функе зараз присутня на уроці (роль якої виконує заздалегідь підготовлена учениця). І наш репортер візьме у неї інтерв’ю.

  •                  Шановна Корнелія, чим зацікавив вас світ фантазії?

Відповідь Функе:

    Коли я прикрашала своїми малюнками дитячі книжки, мені не завжди подобався їх зміст. А коли  працювала з особливими дітьми, які потребували кропіткого ставлення до себе, то не могла бути байдужою,  залишити їх без турботливої уваги, цікавих історій з вигаданими істотами, розповідями про людей з надзвичайними можливостями.  Я по-справжньому усвідомила необхідність існування історій, які б допомогли дітям відволіктися від сумної дійсності й на крилах уяви перенестися в чарівні світи, де вони б могли переживати захопливі пригоди, яких у реальності вони були позбавлені через хвороби. Вважаю, що фізичні вади не є перешкодою для розвитку особистості. Тому і бачу своє покликання в тому, щоб сприяти становленню всіх без винятку дітей, дати їм упевненість у собі, відчути великі можливості  своєї творчої уяви.

- Якими людськими якостями наділені герої ваших творів?

 К.Функе : Персонажі моєї книги « Чорнильне серце » змогли змінити своє життя. Вони мають надзвичайні здібності вичитувати персонажів з книг, подорожувати різними країнами у часі і просторі, розвивають свої таланти та вміння, а головне  - вірять у добро, підтримують одне одного у скрутну хвилину, піклуються про своїх близьких та рідних, бережливо ставляться    до родинних стосунків  боряться зі злом.

- Чи є ваш прототип серед героїв ваших книг ?

К.Функе : Так, як найкраща героїня народних казок, ваша однолітка, Мегі з гідністю проходить через усі випробування, бо має сильний характер, веселу вдачу й допитливий розум. Вона відкрита до спілкування, любить своїх рідних та оточуючих, вміє побороти почуття страху й сміливо йде до власної мети. Усі ці моральні якості вона взяла з книжок, які її скрізь оточують з дитинства і є її найбільшим скарбом.

 

Слово вчителя

   Окрім традиційного казкового сюжету про боротьбу добра і зла, у творі порушується багато актуальних моральних проблем: дружба і любов, стосунки батьків і дітей, прощення і відповідальність за свої дії. Роман К. Функе є своєрідною версією про створення світу, в основі якого – Слово, загальнолюдські цінності. І тільки від людини залежить який вибір вона зробить.

IV. Аналітичне дослідження тексту роману

1. Бесіда на з’ясування рівня первинного сприйняття тексту:

  •                  Чи всі прочитали « Чорнильне серце »?
  •                  Хто переклав книгу українською мовою?
  •                  Чи були в книзі епізоди, які найбільше захопили вас? Чим?
  •                  Хто з героїв вам сподобався найбільше, а хто з них викликав негативні почуття?
  •                  Чи виникали у вас запитання, відповіді на які ви б хотіли почути на уроці?
  •                  Де і коли відбуваються події твору?
  •                  Завдяки чому ми розуміємо, що події в творі відбуваються у сучасному світі?
  •                  Що авторка повідомляє про головну героїню? Чому саме ці факти письменниця вважає такими важливими? ( Читач розуміє, що дівчинка Меггі живе разом з батьком, вона його обожнює – він водночас для неї і батько, і наставник, і учитель, недарма його голос звучить у неї в голові)
  •                  Чому дівчинку описують саме у віці 12 років? ( вік, коли починаєш дорослішати, проте ще віриш у дива )
  •                  Які моральні риси виявили головні герої роману під час випробувань?  ( перекажіть або зачитайте відповідні уривки з тексту роману )

V. Узагальнення вивченого матеріалу

Чи підтверджують своїми вчинками герої роману «Чорнильне серце»                     

К. Функе , думку, що загальнолюдські цінності завжди були і будуть безумовною необхідністю в житті людини ?

VI. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа « Записник для серця і душі »

(сторінки «Записника…» підготовлені заздалегідь)

Давайте створимо « Записник …», на сторінках якого занотуємо загальнолюдські цінності, про які говорить автор у своїй книзі « Чорнильне серце »

Роман К.Функе «Чорнильне серце» є своєрідною версією про створення світу, в основі якого – Слово, загальнолюдські цінності. І тільки від людини залежить який моральний вибір вона зробить.

VII. Аргументація і виставлення оцінок за урок

VIII. Домашнє завдання

  1. Виразно читати, переказувати твір, висловлювати свої думки
  2. Поміркуйте над запитанням : « Чому авторка «оживила» світ Книги? »

 

 

doc
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
27 січня 2022
Переглядів
939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку