Конспект уроку Мистецтва з використанням навчального посібника «Мистецтво 7 клас» Комаровська 2024 підручник інтегрованого курсу для 7-го класу.
1
Конспект уроку Мистецтва з використанням навчального посібника «Мистецтво 7 клас» Комаровська 2024 підручник інтегрованого курсу для 7-го класу
7кл.9 НУШ.І семестр.МУЗИКА В ІНТЕР’ЄРІ ЯК ВІДДЗЕРКАЛЕННЯ ОБРАЗУ ЛЮДИНИ (продовження)
Сприймання: романс А. Кос-Анатольського «Ой ти, дівчино, з горіха зерня» (на вірші І. Франка), Парафаз О. Козаренка «Ой ти, дівчино, з горіха зерня» (на вірші І. Франка)
Виконання: "Вставай" сл.та муз.Сергій Бакай
Мета: виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток мистецьких художніх інтересів, естетичних потреб;формування системи мистецької грамотності, яка відображає видову, жанрову, стильову специфіку і взаємодію мистецтв;розвиток умінь сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ;стимулювання здатності учнів до художньо-творчого самовираження в мистецькій діяльності, до здійснення мистецької комунікації;розвиток художніх мистецьких здібностей, креативного мислення, творчого потенціалу;формування потреби в естетизації середовища та готовності до участі в соціокультурному житті.
Обладнання: ПК
Хід уроку
Створення позитивного психологічного клімату класу.
Вправи для голосу
Повторюємо "Вставай" сл.та муз.Сергій Бакай - ART MUSIC SCHOOL ZABAVA.
1к. Звичайний крок, чи його важко просто зробити?
Зовсім ні, та набагато тяжче через себе переступити.
Кожен з нас, якісь тай має у собі вади.
Але признатись у цьому не може і тому зовсім не радий.
Приспів: Вставай! І побажай цьому світу добра.
Вставай! І змінюй світ починаючи з себе.
Зроби! Щось корисне для свого буття.
врешті решт цінуй своє життя.
2к. Скажи собі, ти можеш світу багато віддати!
Знайди в душі – чарівні сили високо до синього неба літати.
Пам’ятай, для щастя треба не так багато.
Лиш треба віру , любов і надію в своєму серці тримати.
Работа на платформі, повторення https://ua.izzi.digital/DOS/1041960/1092209.html
4.ВНМ (вивчення нового матеріалу)
Чи можна за музичними вподобаннями людини скласти її портрет?Чи звучить музика, коли ви виконуєте домашні завдання, займаєтеся домашніми справами або творчістю?
Інтер'єр відображає людину. Він розповість про смаки, спосіб життя та характер власника.
Будинок – така ж жива істота, як і ми з вами. Кожна людина (брюнет чи блондин, високий просто чи високий в стрибку, відмінник чи гроза вечірок) «виховує» своє житло. Вішає на стіну фотокартки. Лишає всюди улюблені речі. Клеїть сніжинки на вікно. Привозить купу сувенірів із відпустки.
Інтер’єр(від фр внутрішній)-1) організований у функціонально-естетичному відношенні простіру середині будівлі; 2) жанр образотворчого мистецтва із зображенням інтер’єру.
Хто міг би мешкати в цьому будинку? - Якими є професії членів родини? - Чи мешкають діти в цьому будинку? - Які почуття викликає у вас цей інтер’єр?
Людина може музикувати наодинці із собою, вслуховуючись у свої переживання, для задоволення. Або ж музикувати для близьких людей, наприклад, співаючи колискову або граючи на гітарі улюблені мелодії. Таке домашнє музикування отримало назву — «бідермаєр». Його традиції були започатковані в XIX ст.
Якщо камерна музика — це музика «кімнатна», то чи існує музика «меблева»? Виявляється, що так. Цей незвичайний жанр придумав на початку XX ст. французький композитор Ерік Саті. Митець назвав свій винахід «музикою шпалер», адже вважав, що її не треба слухати спеціально, вона створює певний гармонійний звуковий фон. Цікаво, що
твори «меблевої музики» звучать у постійному повторенні одного або кількох мотивів і не обмежені часом для виконання.
Р. Касас. Портрет композитора Еріка Саті
Послухайте романс А. Кос-Анатольського «Ой ти, дівчино, з горіха зерня» (на вірші І. Франка)
Ліричний герой закоханий, він дивується тому, як різні якості характеру поєднуються у його коханої — уста — «тиха молитва», а слово — «гостре, як бритва». Дівчина горда, зрозуміти її і здобути прихильність, — як дістати зернятко із твердого горішка, — дуже важко.
Парафаз О. Козаренка «Ой ти, дівчино, з горіха зерня» (на вірші І. Франка)
Парафраз (із грецької «переказ») — у музиці інструментальна п'єса, яка «переказує» оперні або пісенні мелодії. Автори/авторки парафразів наче коментують музичну тему іншого автора, застосовуючи імпровізаційні прийоми.
Яку роль у створенні музичного образу відіграє імпровізація в парафразі? Можливо, ви також імпровізуєте, співаючи або танцюючи?
Вони зустрілися на пошті, Франко закохався з першого погляду. Целіна Журовська - дівчина-полька, красуня з профілем грецької богині. Але вона всього лише працювала за касовим віконцем і навіть не звертала уваги на закоханого чоловіка. Ставилася до нього зверхньо, казала, що начебто для неї він не годився, бо мав рудувате волосся, а їй подобалися брюнети. Щоб мати привід ще раз побачити гордовиту дівчину, Франко знову і знову писав сам собі листи і сам їх забирав. А вона навіть не прочитала його збірку "Зів'яле листя", що була їй присвячена..В житті Франка були й інші жінки, інше кохання. Але почуття до Целіни було найсильніше. І нехай для поета воно стало нещасливим, та завдяки йому і з'явилися такі прекрасні вірші, як "Ой ти, дівчино, з горіха зерня..."
Бідермаєр, міщанський романтизм — напрям у німецькому та австрійському мистецтві 1830–1840-х. Бідермаєр вважається перехідним періодом між класицизмом і романтизмом.
Бідермаєр у музиці найбільше проявився в численних публікаціях про домашнє музикування. Опубліковані аранжування оперних уривків, німецьких і деяких симфонічних творів, які можна було виконувати на фортепіано без професійної музичної підготовки, ілюстрували розширення охоплення музики цього періоду. Композиторами цього періоду є Бетховен, Шуберт, Россіні, Мендельсон, Шопен, Шуман і Ліст.
5.Практична діяльність учнів
Створення ескізу інтер’єру «Домашнє музикування»
СОЛОМІЯ КРУШЕЛЬНИЦЬКА
Музично-меморіальний музей імені Соломії Крушельницької у Львові при кожному відвідуванні, завжди вражає і, водночас, зачаровує неповторною атмосферою, нагадуючи про ті часи, коли жила і творчо працювала видатна українська співачка світової слави Соломія Крушельницька. Ми завжди маємо нагоду почути її чудесний голос в провідних аріях з відомих опер у фондових записах музею, а коли у Соломіїній салі відбуваються музичні імпрези, то просто «душа співає».
Меморіальний музей С. Крушельницької. Біла, Тернопільска обл.
"У перші десятиріччя двадцятого століття на оперній сцені царювали чотири особи чоловічої статі. І лише одна жінка спромоглася сягнути їх висот і стати врівень з ними. Нею була Соломія Крушельницька. Але у порівнянні із своїми уславленими колегами вона виявилася набагато вищою як особистість.» - писав видатний італійський музикознавець і музичний критик Рінальдо Кортопассі.
Соломія Крушельницька Пісня Сольвейг
https://youtu.be/afGGKRVXYak?list=PLEDGHEppUrVSZ2yNaMcWk0 4RXrhhvg-aP
широкому світі, де вона тріумфально виступала на кращих оперних сценах, її називали "незабутньою Аїдою", "єдиною в світі Джокондою", "найчарівнішою Чіо-Чіо-сан", "неповторною Галькою", "Ідеальною Брунгільдою", "неперевершеною Саломеєю", "вражаючою Валькірією", "винятковою Лорелеєю". Створені нею образи були справді неповторними. За свідченням великого диригента Артуро Тосканіні в операх Вагнера, Штрауса, Піццетті, Каталані, Пуччіні Соломія Крушельницька була неперевершеною.
Народилася Соломія Крушельницька 23 вересня 1872 року в селі Білявинцях Бучацького повіту на Поділлі в сім'ї священика. А дитинство майбутньої співачки проходило в селі Біла під Тернополем, куди незабаром переїхала вся їхня сім'я.
Мати Соломії, Теодора Савчинська, енергійна і дуже працьовита жінка, привчила дітей своїх любити, цінувати будь-яку роботу і, можливо, саме їй Соломія завдячувала своїм умінням трудитися постійно, наполегливо, "до памороків".
Про дитячі роки Соломії Крушельницької згадує Марія Михайлівна Цибульська — знайома Крушельницьких:
«У нас пам'ятають молоду Соломію, як вона вечорами співала в гурті дівчат десь в садку чи на майдані. Вже тоді голос її був сильний, гарний і дуже відрізнявся від інших».
Співати вона почала з юних років. Основи музичної підготовки отримала в Тернопільській гімназії, в якій здавала іспити екстерном. Тут вона зблизилася з музичним гуртком гімназистів, членом якого був також Денис Січинський — згодом відомий композитор, перший в Галичині музикант-професіонал.
17 років Соломія постала перед першим вибором. Тодішні галицькі закони визначали, що доньці священика і нареченій поповича не випадає марити співом та музикою.
Коли дівчина зрозуміла, що її майбутній чоловік, Зенон Гутковський, не поділяє її захоплень та поглядів на світ, вона зізналася, що не хоче того весілля, але боїться зганьбити родину. Батько не дав занапастити свою дитину і відправив дочку до старшої сестри.
1883 році на Шевченківському концерті у Тернополі відбувся перший прилюдний виступ Соломії, яка співала в хорі товариства «Руська бесіда».
1891-1893 роках навчалася у Львівській консерваторії. Вона була старанною, дисциплінованою студенткою, з суворим внутрішнім самоконтролем. Соломія завжди пам'ятала, що вчиться на позичені батьком гроші, які він віддав їй, відриваючи від інших дітей. Вона ж могла віддячити тільки справжнім успіхом і тому працювала, невтомно працювала, а в талант свій вірила щиро.
Ще під час навчання в консерваторії, Крушельницька отримала запрошення від польського Львівського оперного театру. Від дебюту Соломії у ньому всі були в захопленні, родина — щаслива, а сама Соломія розуміла, що не вистачає їй знань і техніки, відчувала, що її артистичні здібності вартують більшого. Восени 1893 року вона поїхала вчитися до Італії.
Вона тріумфально гастролює Європою та Америкою, співає в багатьох столицях і на кращих оперних сценах світу - Львові, Кракові, Варшаві, Петербурзі, Парижі, Лондоні, Римі, Мілані, Флоренції, Берліні, Відні, Мадриді, Лісабоні, Буенос-Айресі, Сантьяго, Каїрі, Александрії та багатьох інших містах.
1910 році С. Крушельницька вийшла заміж за відомого італійського адвоката, мера міста В'яреджо Чезаре Річчоні, який був тонким знавцем музики й ерудованим аристократом. Після одруження Чезаре і Соломія оселилися у В'яреджо. Тут Соломія купила віллу, яку назвала «Salome».
Особливе місце у творчій діяльності спі-вачки займали концерти, присвячені пам'яті Т.Г. Шевченка та І.Я. Франка. Для участі в цих концертах вона часто приїжджала в Західну Україну.
Кожного року Соломія Крушельницька проводила літо на Галичині, не став винятком і 1939-ий рік. Співачка, незважаючи на застереження щодо розвитку війни, приїхала до Львова і вирушила на відпочинок із родиною. У серпні вона відвідала Галичину і через початок Другої сві-тової війни не змогла повернутися в Італію. Після приєднання в листопаді 1939 року Захід-ної України до СРСР, нова влада націоналізу-вала будинок артистки, залишивши їй тільки чотирикімнатну квартиру.
післявоєнний період С. Крушельницька по-чала працювати у Львівській державній консер-ваторії ім. М.В. Лисенка. Мешкаючи й викладаючи в Радянському Со-юзі, Соломія Амвросіївна, не зважаючи на численні звернення, тривалий час не могла отримати радянського громадянства, залишаючись підданою Італії. Нарешті, написавши заяву про передачу своєї італійської вілли й усього майна радянській державі, Крушельницька стала громадянкою СРСР. Віллу відразу продали, компенсувавши власниці мізерну частину від її вартості.
1951 році Соломії Крушельницькій присвоїли звання заслуженого діяча мистецтв УРСР, а в жовтні 1952 року, за місяць до кончини, Крушельницька, нарешті, отримала звання професора. 16 листопада 1952 року перестало битися серце великої співачки.
Поховали С. А. Крушельницьку у Львові на Личаківському кладовищі поруч з могилою Івана Франка.
«Мої тріумфи? Перемоги у житті не можуть бути занадто часті. Тріумф щовечора? Це забага-то. Найважливішим мірилом моїх успіхів зали-шалось часто власне відчуття, що я проспівала свою партію, як вміла найкраще...».
6.ЗВ (закріплення вивченого)
7.Підсумок
8.Рефлексія. Оцініть роботу «Запитання від віртуального друга»
9.ДЗ.Читати стор. підручника 45-.Виконати тестове завдання
На платформі http://join.naurok.ua/ Код доступу 5242064