8 кл. І с.
Контрольна робота
Повторення та узагальнення вивченого
Тест
Варіант І
Початковий рівень (1б+1б+1б)
1. Частини мови вивчає розділ мовознавства: А фонетика; Б морфологія; В графіка;
Г синтаксис.
2. Все збудилось од сну, зустрічає весну… (Самійленко).
Виділене слово у поданому реченні - це: А сполучник; Б частка; В прийменник; Г вигук.
3. З орфографічною помилкою подано слово: А невгаваючи; Б скажи но; В не раз;
Г дехто.
Середній рівень (1б+1б+1б)
1. Вкажіть над кожним словом частину мови, до якої воно належить.
Рідна мово материнська, ти – душа мого народу (Д. Кононенко).
2. Утворіть кличний відмінок від поданих слів: Добродійка, Анастасія, душа, світ.
3. Біжать у далеч верби на шляху (Тичина).
Виділене слово у реченні є: А додатком; Б обставиною; В означенням; Г присудком.
Достатній рівень(1,5б+1,5б)
1.Випишіть із тексту сполучники, частки. Визначте, до якого стилю належить текст.
Якщо ти не любиш свого народу і нехтуєш його мовою, то хто ж тобі повірить, що ти любиш і поважаєш сусідні народи? Мова – це глибина тисячоліть. Це найдорожчий скарб, переданий нам сотнями й сотнями попередніх поколінь, злеліяний у пісні, в переказі, в приказці.
Слово рідне! Мабуть, не було жодного письменника, який би від усього свого людяного серця не висловив любові до рідної мови й своєї тривоги за її долю.
Люби свою мову, плекай її і дбай про неї(З газети).
2. Відредагуйте словосполучення.
Хворий грипом. Пішов за водою. Контрольна по хімії. Чекав чуть не тиждень. Різьбяр на дереві. Зробить любі задачі.
Високий рівень (3б)
Напишіть твір-мініатюру "Без мови рідної, юначе, й народу нашого нема (В.Сосюра)!". Підкресліть службові частини мови у творчій роботі.
8 кл. І с.
Контрольна робота
Повторення та узагальнення вивченого
Тест
Варіант ІІ
Початковий рівень (1б+1б+1б)
1. Словниковий склад мови вивчає розділ мовознавства: А фонетика; Б морфологія;
В фразеологія; Г лексикологія.
2. Гей, ти ж, Земле моя золота! (Багряний).
Виділене слово у поданому реченні - це: А сполучник; Б частка; В прийменник;
Г вигук.
3. З орфографічною помилкою подано слово: А невже; Б атож; В хочаб;
Г тільки-но.
Середній рівень (1б+1б+1б)
1. Вкажіть над кожним словом частину мови, до якої воно належить.
Скажи що-небудь, щоб я тебе побачив (Сократ).
2. Утворіть кличний відмінок від поданих слів: Бабуся, лікар, Олег, дочка.
3. Лови летючу мить життя (Олесь).
Виділене слово у реченні є: А додатком; Б обставиною; В означенням; Г присудком.
Достатній рівень(1,5б+1,5б)
1.Випишіть із тексту прийменники, частки. Визначте, до якого стилю належить текст.
Мова для будь-якого народу стає ніби другою природою, що оточує його, живе з ним всюди і завжди. Без неї, як і без сонця, повітря, рослин, людина не може існувати. Як великим нещастям обертається нищення природи, так і боляче б’є по народові зречення рідної мови чи навіть неповага до неї, що є рівноцінним неповазі до батька й матері.
Мова – основа культури нації, найбільший її скарб. І відібрати її в людини – значить відібрати все минуле й сучасне, позбавити людину й народ майбутнього (За Г. Нудьгою).
2. Відредагуйте словосполучення.
Пішов в завод. Читири хлопців. При любій погоді. Адрес видавництва. Найбільш справедливіший. Рахувати до сто.
Високий рівень (3б)
Напишіть твір-мініатюру "Мова – така ж жива істота, як і народ…(Панас Мирний)!". Підкресліть службові частини мови у творчій роботі.