8 клас. Алгебра
Тема. Степінь з цілим показником.
Стандартний вигляд числа.
Функція .
Мета уроку:
Тип уроку: узагальнення й систематизація знань і вмінь.
Обладнання: комп’ютер, проектор, екран, портрети вчених-математиків, емблеми команд, кросворди команд, картки із завданнями для команд, годинник, сова, на дошці оформлена таблиця у яку заносять результати змагань.
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності школярів
1. Огранізаційний момент.
«Найбільшу радість тілу дає світло сонця, найбільшу радість духовну – ясність математичної істини.» (Леонардо да Вінчі.)
Урок сьогодні незвичайний, ми знову зустрічаємось у інтелектуальному клубі знавців математики «Що? Де? Коли?» У клубі нас зустрічає сова, яка є символом мудрості та глибоких знань.
Привітання команд з початком гри.
На уроці присутні журі, дозвольте вам його представити. Оголосити склад журі (до складу журі запрошуються учні класу - переможці олімпіад, учитель математики), один учень – «хранитель часу», відповідає за дотриманням командами часу на роздуми, відповіді.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
«Алгебра – це поезія.» (Новаліс)
Назва команд, девіз, емблема.
Оцінювання 12 балів. Критерії: оригінальність, інформаційність, акуратність
«Математика – цариця наук.» (К.Гаусс.)
Питання 1 команді
Питання 2 команді
Питання 3 команді
Оцінювання 7 балів. Критерії: правильність відповіді.
ІІІ. Повторення та узагальнення знань
Кожній команді видається картка з завданнями та варіантами відповіді. За 5 хвилин повинні виконати завдання та позначити правильні відповіді у картках.
Питання 1 команді
а |
б |
в |
г |
0,5а6 |
0,25а6 |
4а6 |
2а6 |
а |
б |
в |
г |
1 |
а-1 |
а |
а-15 |
а |
б |
в |
г |
|
7 |
1 |
7-31 |
а |
б |
в |
г |
|
|
|
|
а |
б |
в |
г |
а-16-25 |
а8-25 |
а-8-10 |
а-8-25 |
а |
б |
в |
г |
0,2 |
-0,2 |
5 і -5 |
0,2 і -0,2 |
Питання 2 команді
а |
б |
в |
г |
4а8 |
2а8 |
0,25а8 |
0,5а8 |
а |
б |
в |
г |
1 |
а-1 |
а |
а-15 |
а |
б |
в |
г |
8-1 |
8 |
1 |
8-31 |
а |
б |
в |
г |
|
|
|
|
а |
б |
в |
г |
а-25-14 |
а-10-14 |
а-25-49 |
а-10-49 |
а |
б |
в |
г |
6 і -6 |
6 |
і |
|
Питання 3 команді
а |
б |
в |
г |
0,9а6 |
0,09а6 |
0,3а6 |
а6 |
а |
б |
в |
г |
1 |
а-1 |
а |
а-15 |
а |
б |
в |
г |
|
4 |
1 |
4-31 |
а |
б |
в |
г |
|
|
|
|
а |
б |
в |
г |
а-6-16 |
а9-64 |
а-9-64 |
а-6-64 |
а |
б |
в |
г |
2 |
2 і -2 |
0,5 і -0,5 |
0,5 |
Оцінювання 6 балів. Критерії: правильність відповіді.
Таблиця відповідей
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 команда |
в |
в |
б |
в |
г |
в |
2 команда |
в |
б |
а |
г |
г |
а |
3 команда |
г |
в |
б |
в |
г |
б |
Команди повинні підготувати інформацію, пов’язану з «великими» або «малими» числами, наприклад, маса Землі дорівнює 6.1021, маса атома водовода дорівнює 1,7.10-21.
Інформаційний конкурс (кожна команда отримає 1 хвилину, за цей час потрібно навести якомога більше інформації з теми.) Відповідають учні команди по черзі.
Оцінювання 12 балів. Критерії: кількість інформації, її відношення до теми, правильність.
«Математика – це більше, як наука, це мова наук.» (Н.Бор.)
У капітанів є по дві таблички: «ТАК», «НІ». Якщо учень вірить події, то піднімає табличку «ТАК», якщо не вірить, то піднімає «НІ».
Оцінювання 8 балів. Критерії: правильність, швидкість відповіді.
«Математика – цариця наук. Її улюблениця – істина. Її вбрання – простота.» (Ян Снядецький)
Кожна команда отримає картки з завданнями.
Вправи для 1 команди
Вправи для 2 команди
Вправи для 3 команди
Оцінювання 12 балів. Критерії: правильність розв’язку.
4. «Домашнє завдання»
Домашнє завдання: кросворд
Оцінювання 12 балів. Критерії: оригінальність, научність, оформлення.
ІV. Підсумки уроку
Оголошення журі результатів змагань.
Нагородження.
V. Домашнє завдання: розв’язати вправи:
1) Розв’язати графічно рівняння .
2) Спростити .
3) Обчислити (0,5)-5.4-6:8-2
Бажаємо всім успіхів і вдачі!
Всім дякуємо за гру!