8 клас. Календарно-тематичне планування уроків української літератури

Про матеріал
8 клас КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ Розроблено за програмою: Українська література. 5-9 класи. Програма для загально-освітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. — К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804. За програмою 70 годин на рік (2 год на тиждень) Підручник: Українська література: підруч. для 8 класу закл. загальн. середн. освіти. — 2-ге вид., перероб. / Олександр Авраменко. — Київ : Грамота, 2021. — 240 с. : іл.
Перегляд файлу

8 клас

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 

Розроблено за програмою: Українська література. 5-9 класи. Програма для загально-освітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. — К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804.

 

За програмою 70 годин на рік

(2 год на тиждень)

 

Підручник: Українська література: підруч. для 8 класу закл. загальн. середн. освіти. — 2-ге вид., перероб. / Олександр Авраменко. — Київ : Грамота, 2021. — 240 с. : іл.

 

Види контролю з української літератури у 8 класі

Семестри

І

ІІ

Контрольні роботи у формі:

  • контрольного класного твору;
  • виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)

3

1

2

3

1

2

Уроки розвитку мовлення (РМ)

2 (у + п)

2 (у + п)

Уроки позакласного читання (ПЧ)

2

2

Література рідного краю (ЛРК)

2

2

Виразне читання

1

1

Перевірка зошитів

4

5

 

 

 

 

 

 

№ п/п

Тема уроку

Дата

Сторінки в підручнику

І семестр

ВСТУП

1

Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо). Аналіз художнього твору.

ТЛ: художній образ, художній твір (поглиблено).

МЗ: образотворче мистецтво, музичне мистецтво, театральне та кіномистецтво.

06/09

4-11

УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ

Українські історичні пісні

2

Пісні про звитяжну боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками: «Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко» (на вибір учителя).

ТЛ: історичні пісні.

МЗ: боротьба козаків проти турецько-татарських завойовників, польсько-шляхетського гніту (історія України).

07/09

12-15

3

Пісні про боротьбу проти національного та соціального гніту: «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк».

13/09

15-19

4

Образ гетьмана Богдана Хмельницького в пісні «Чи не той то хміль».

14/09

19-22

5

Лицарські якості народного месника в пісні «За Сибіром сонце сходить».

20/09

19-22

Пісні марусі Чурай

6

Маруся Чурай — легендарна поетеса з Полтави. Особиста трагедія в пісні «Ой не ходи, Грицю».

21/09

23-24

7

Народнопоетичні образи пісень, що стали народними «Віють вітри, віють буйні», «Засвіт встали козаченьки» (напам’ять). Їх фольклорна основа.

27/09

25-27

Напам’ять

«Засвіт встали козаченьки»

8

Розвиток мовлення (усно). Дискусія «За що народ увічнив імена своїх героїв», «Сучасне музичне мистецтво і пісні Марусі Чурай».

28/09

 

Зошит

9

Позакласне читання. Марко Вовчок «Ведмідь» («Сестричка Мелася»).

04/10

 

Українські народні думи

10

Народні думи — героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові). Кобзарі та лірники — виконавці народних дум (О. Вересай, Г. Гончаренко, М. Кравченко та ін.). Сучасні виконавці: Василь та Микола Литвини, Василь Нечепа. Національна капела бандуристів України. Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. Специфічність поетичної форми, ритму.

ТЛ: дума.

05/10

28-30

Фільм

«Поводир»,

2014

11

Героїчний вчинок української полонянки в думі «Маруся Богуславка». Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі.

МК: фільм «Поводир», 2014; режисер О. Санін; мультфільм «Маруся Богуславка», 1966 (кіномистецтво); виконавська діяльність кобзарів та лірників; М. Лисенко. Опера «Маруся Богуславка» (музичне мистецтво); М. Дерегус. «Маруся Богуславка»; І. Айвазовський. «Чорне море» (образотворче мистецтво).

11/10

31-35

Мультфільм

«Маруся

Богуславка»,

1966

12

Розвиток мовлення (письмово). Письмовий твір у формі есе на одну із тем за вибором:

«У піснях — історія мого народу»,

«Маруся Богуславка — зрадниця чи патріотка?»,

«Маруся Чурай — дівчина, що стала легендою»,

«Мій герой  із фольклорної спадщини».

12/10

 

13

Контрольна робота № 1. Усна народна творчість.

Форма — тестові завдання.

18/10

 

Тематична

СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ

Тарас Шевченко

14

Тарас Шевченко. Життєпис поета (історія викупу поета з неволі, участь у Кирило-Мефодіївському братстві, арешт, перебування в казематі, заслання). «Думи мої, думи мої…» (1847) (напам’ять). Усвідомлення власної місії поета.

МК: Т. Шевченко. «Новопетровське укріплення», 1856–1857 рр. (образотворче мистецтво); проект дуету «Сестри Тельнюк» «Наш Шевченко» (музичне мистецтво).

19/10

36-41

Напам’ять

«Думи мої, думи мої…»

15

Цикл «В казематі». Роздуми про власну долю в поезії

Т. Шевченка «Мені однаково, чи буду…». Символіка вірша «Ой три шляхи широкії…».

ТЛ: Філософська лірика.

25/10

41-44

16

Виразне читання. Шевченкова спадщина.

26/10

 

Зошит

Леся Українка

17

Леся Українка. Мужність і сила духу поетеси. Мотиви весни й оптимізму в поезії «Давня весна».

МК: малярські роботи Т. Яблонської (весняної тематики); мариністичний живопис І. Айвазовського (образотворче мистецтво); цикл «Чотири пори року» А. Вівальді, «Пори року» П. Чайковського (музичне мистецтво).

СЛ: поезія Маріанни Кіяновської, Богдани Матіяш, Костя Москальця (вірш та пісня «Вона»).

08/11

45-47

18

Тема гармонійного єднання людини з природою в поезії Лесі Українки «Хотіла б я піснею стати…» (напам’ять).

09/11

48

Напам’ять

19

Ідея вільної творчості, духовної свободи людини в поемі Лесі Українки «Давня казка».

15/11

50-62

20

Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності (ліро-епічна поема «Давня казка»).

16/11

50-62

21

Контрольна робота № 2. Патріотичні мотиви в поезіях Т. Шевченка. Мотиви оптимізму в поезіях Лесі Українки. Контрольний класний твір (на вибір).

22/11

 

Тематична

Володимир Сосюра

22

Володимир Сосюра. Коротко про поета. Патріотичний пафос вірша «Любіть Україну!» (напам’ять).

ТЛ: громадянська лірика.

МК: соціальний ролик «They love Ukraine».

23/11

63-67

Напам’ять

23

«Васильки» — зразок інтимної лірики. Щирість ліричного самовираження в поезії «Осінь» («Облітають квіти, обриває вітер…»). Пейзажні мотиви.

ТЛ: інтимна, пейзажна лірика.

29/11

67-70

Володимир Підпалий

24

Ідеї людяності й бережливого ставлення до природи у вірші Володимира Підпалого «…Бачиш: між трав зелених…». Багатозначність і змістова глибина художніх образів вірша «Зимовий етюд».

МЗ: основи здоров’я.

МК: А. Васнецов «Зимовий сон»; В. Орловський. «Літній день» (образотворче мистецтво).

30/11

71-74

Зошит

Василь Голобородько

25

Василь Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. Художні образи вірша «З дитинства: дощ» («Я уплетений…»).

ТЛ: вільний вірш, верлібр.

06/12

75-77

26

Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. Оригінальність і простота висловлення глибоких почуттів і важливих думок у віршах Василя Голобородька «Наша мова», «Теплі слова».

07/12

77-78

27

Контрольна робота № 3. Поетичні твори В. Сосюри, В. Підпалого, В. Голобородька. Форма — тестові завдання.

13/12

 

28

Позакласне читання. Захопливі історії підлітка у творі Анатолія Дімарова «На коні й під конем».

14/12

 

Література рідного краю

29

Література рідного краю. Поети-земляки.

20/12

 

30

Література рідного краю. Поети-земляки.

21/12

 

31

Літературна вікторина за вивченими в І семестрі творами.

27/12

 

32

Узагальнення і систематизація вивченого за І семестр.

28/12

 

Зошит

Тематична

І семестр

Скоригована

ІІ семестр

ІЗ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ КІНЦЯ XX — ПОЧАТКУ XXІ СТ.

Василь Герасим’юк

33

Глибинний зміст і символіка «Чоловічого танцю» Василя Герасим’юка.

17/01

79-80

Іван Малкович

34

Філософські мотиви віршів Івана Малковича «З янголом на плечі» (напам’ять) й «З нічних молитов». Прагнення зазирнути у світ душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя.

18/01

81-83

Напам’ять

«З янголом на плечі»

Анатолій Мойсієнко

35

Естетична й звукова цілісність вірша Анатолія Мойсієнка «Жовтень жовті жолуді…».

24/01

83-84

Ігор Павлюк

36

Художні образи вірша Ігоря Павлюка «Дівчинка».

25/01

84-85

Галина Кирпа

37

Ангел як оберіг у вірші Галини Кирпи «Мій ангел такий маленький…». Гуманізм вірша «Коли до вас темної ночі…». Віра в людину, яка несе в своєму серці частинку добра.

31/01

85-86

Зошит

38

Виразне читання. Ритмомелодика віршів сучасних поетів. Виразне читання віршів поетів-сучасників.

01/02

 

НАЦІОНАЛЬНА ДРАМА

Іван Карпенко-Карий

39

Іван Карпенко-Карий — короткі відомості про життя і творчість українського драматурга. Трагікомедія «Сто тисяч» —  класичний взірець українського «театру корифеїв».

07/02

87-88

40

Розігрування (читання в ролях) ключових моментів драми.

ТЛ: драматичний твір, (поглиблено), комедія, трагікомедія .

МЗ: Мольєр. «Скупий» (зарубіжна література).

СЛ: Володимир Арєнєв. «Порох із драконових кісток».

08/02

89-113

41

Проблема  влади  грошей, бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи в трагікомедії Івана Карпенка-Карого «Сто тисяч».

14/02

89-113

42

Характеристика образів. Дійові осіб п’єси. Засоби сатиричного змалювання вад героїв трагікомедії Івана Карпенка-Карого «Сто тисяч».

15/02

89-113

43

Контрольна робота № 4. Із сучасної української поезії кінця ХХ — початку ХХІ ст. Національна драма. Форма —  тестові завдання.

21/02

 

44

Позакласне читання. Анна Багряна про Марію Заньковецьку «Життя видатних дітей».

22/02

 

Тематична

З УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗИ

Михайло Коцюбинський

45

Михайло Коцюбинський. Коротко про письменника. Місце, час подій, історична епоха в повісті Михайла Коцюбинського «Дорогою ціною». Роль прологу у творі.

28/02

116-137

46

Проблема волі людини та можливостей її здобуття в повісті Михайла Коцюбинського «Дорогою ціною».

29/02

116-137

Зошит

47

Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив повісті Михайла Коцюбинського «Дорогою ціною». Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв.

06/03

116-137

48

Розвиток мовлення (письмово). Образ Соломії (за складеним планом). Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії в повісті Михайла Коцюбинського «Дорогою ціною».

07/03

116-137

49

Особливості композиції повісті Михайла Коцюбинського «Дорогою ціною».

13/03

116-138

Олександр Довженко

50

Олександр Довженко — видатний український кінорежисер і письменник. «Ніч перед боєм» — оповідання про героїзм, самовідданість і патріотичні почуття українців у роки воєнного лихоліття.

МЗ: Друга світова війна (історія України).

14/03

139-145

51

Образи  діда Платона і діда Савки. Їхній моральний урок для солдатів.

20/03

139-146

Ніна Бічуя

52

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей. Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк.

21/03

147-161

Зошит

53

«Максимальне навантаження» як вияв моральності та відповідальності в житті.

03/04

147-161

54

Проблема особистості в сучасному світі. Особливості композиції твору.

04/04

147-162

55

Розвиток мовлення (усно). Дискусія «Дорослішання. Моральні чесноти. Дружба. Батьки».

10/04

 

Володимир Дрозд

56

Проблема свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії, людини в суспільстві, її знеосіблення в оповіданні Володимира Дрозда «Білий кінь Шептало» (скорочено).

11/04

163-171

57

Алегоричність образу коня Шептала, його характеристика.

17/04

163-172

Юрій Винничук

58

«Місце для дракона» Юрія Винничука — повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони».

18/04

173-192

59

Парадокс: дракон Грицько — поет і християнин. Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви.

24/04

173-192

60

Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя в повісті-казці Юрія Винничука «Місце для дракона».

25/04

173-192

Зошит

61

Контрольна робота № 5. З української прози. Форма — тестові завдання.

01/05

 

Тематична

УКРАЇНСЬКИЙ ГУМОР

Валентин Чемерис

62

Валентин Чемерис «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» (скорочено). Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі.

02/05

195-234

63

Гумористичні ситуації в повісті Валентина Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».

08/05

195-234

64

Дружба й перше кохання, вірність і перший поцілунок у повісті Валентина Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».

09/05

195-234

65

Образи Вітька Горобця, Федька Котигорошка й Галі Козачок у повісті Валентина Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».

15/05

195-234

66

Контрольна робота № 6. Які проблеми дорослішання Валентин Чемерис порушив у повісті «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання?». Контрольний класний твір-роздум.

16/05

 

67

Позакласне читання. Людмила Старицька-Черняхівська «Діамантовий перстень».

22/05

 

Література рідного краю

68

Література рідного краю. Поети-земляки.

23/05

 

69

Література рідного краю. Поети-земляки.

29/05

 

70

Узагальнення і систематизація вивченого за ІІ семестр. Літературна вікторина.

30/05

 

Зошит

Тематична

ІІ семестр

Скоригована

Річна

 

 

docx
Додав(-ла)
Мусиенко Ольга
Додано
10 жовтня 2023
Переглядів
3844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку