Тематичні контрольні роботи з української мови для 8 класу розроблені відповідно до програми поглибленого вивчення української мови.
Адресовані вчителям української мови.Контрольна робота № 3
Головні члени речення
Варіант 1
А Важко віддає плоди шипшина.
Б Біла Церква – моє рідне місто.
В Кілька дівчат скочило до танцю.
Г Бити байдики – улюблена справа ледарів.
1б.
А Слово, чому ти не твердая криця?
Б Скресання криги – завжди свято для дітвори.
В Весело щебетали в гайках пташки.
Г Собор збудували дуже давно.
1б.
А Я не перестаю боятися вітру.
Б Ми не покинемо працювати.
В Будуть акації привітно шуміть.
Г Маленький хлопчик став дорослим.
1б.
А Шуміла осінь жовтими садами.
Б Сьогодні я такий щасливий.
В Я хотів би літати, як птах.
Г Я прийшов провідати друга.
1б.
А Осінь я давно хвалити звик за її веселий звичай.
Б Червона осінь сіла спочивать.
В Був хліб святинею для мене.
Г Лине наді мною небо України.
1б.
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Синтаксична роль
А День був ясний.
Б Хотіла б я піснею стати у сюю хвилину ясну. . В Старий підбадьорював своїх дітей.
Г Вітер весняний пісню співає.
Д Я прийшов подякувати другу. 4б.
А Я по землі люблю ходити босим.
Б Твої очі як зорі.
В А життя це поле несходиме.
Г Говорити – річ нудна.
1б.
Головні члени речення
Варіант 2
А Кожен із нас захоплюється історією рідного краю.
Б Чумацький Шлях освітлює дорогу від Криму до Києва.
В Тут ми з Піратом і кинулись до моркви.
Г Багряне сонце сутінню лісною у просвіт хмар.
1б.
А Десь далеко було видно вогник багаття.
Б Мета життя – зоря на людськім виднокрузі.
В Дівчина розгорнула пиріжки.
Г Шумлять пошерхлі комиші.
1б.
А Море було безбарвне.
Б Гарним був Київ цього свіжого осіннього ранку.
В Будуть тебе кликать у сади зелені хлопців чорночубих диво- наречені.
Г Гірські печери затоплені водою. 1б.
А Птахи залишилися зимувати.
Б Тетяна загадала сестрі полити квіти.
В Осінні хмари починають темніти.
Г Високі гори мають глибокі доли. 1б.
5. Складений іменний присудок ужито в реченні.
А У справедливих армій доля завжди
прекрасна.
Б Будить спогад давня пісня, пада в трави і
зника.
В Художник щоразу все мусить відкривати
заново.
Г Колише хмара втомлені громи.
1б .
6.Яким членом речення є виділене слово.
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
Синтаксична роль
1 підмет
2 компонент складеного
дієслівного присудка
3 компонент складеного
іменного присудка
4 простий присудок
А Непомітно для батьків син став дорослим.
Б Україні, її люду хочу я служити.
В Буду мріяти й жити на крилах надій.
Г На колишній Гетьманщині на Водохреще
парубоцтво сходилося на лід помірятися
силами.
Д Жити – добро робити. 4б.
А Сини як зима і літо.
Б Мова не полова.
В Мова одяг думок.
Г Ти втілення добра.
1б.
2б.