Тематичні контрольні роботи з української мови для 8 класу розроблені відповідно до програми поглибленого вивчення української мови.Адресовані вчителям української мови.
8 клас
Контрольна робота №4
Другорядні члени речення
1 варіант
Стомились хлопці, присіли спочити.
А присудок В означення
Б додаток Г обставина
1б.
А Був хліб святинею для мене.
Б Зорі в небі гомонять з місяцем.
В Квіткам шепоче щось вітер України.
Г Од ренетів духмяність ллється.
1б
А Зіграй мені осінній плач калини.
Б Зелене листя вкриває землю.
В Стоїть в задумі сива мати.
Г Блискучий сніг падає на поле.
1б.
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
Синтаксична роль 1. означення 2 компонент складеного
дієслівного присудка 3 обставина 4 додаток
А Батька попросили оновити старий сценарій.
Б Сашко вийшов сказати кілька слів. .
В Дід любив спати під дубом.
Г Живу бажанням творити добрії діла.
Д Оженитися – не дощик переждати.
4б.
5.Означення, виражене прислівником, є в реченні
А На кожному крилі городу росли кущі барвінку.
Б Зійшов над хатою місяць уповні.
В Нарешті настав час розлучатись.
Г Молодість здатна творити неймовірне.
1б.
6.У якому реченні є обставина місця?
А Уранці випала роса.
Б Здалеку було чути грім.
В Діти побігли збирати груші.
Г Павло здригнувся від холоду.
1б.
7. У якому реченні є прикладка?
А «Кобзар» - настільна книга кожної людини.
Б Кущ осінньої калини паленіє у вікні.
В Недавно я прочитала оповідання « Осінній дощ».
Г Поезія – це праця зрима.
1б.
А звіробій – трава, дівчина – красуня, грузинка – дівчина.
Б жук короїд, жаднюга вовк, трава звіробій.
В хлопець – богатир, Дніпро ріка, вовк – жаднюга.
Г гора Говерла, гриб паразит, заєць русак.
1б.
А І лотоси біліли мов піали.
Б Роса, як сльоза, чиста, прозора.
В А дівчина була як сонце.
1б.
Другорядні члени речення
Варіант 2
Гідність – мудра влада тримати себе в руках.
А підметом В присудком
Б означенням Г додатком
1б.
А Мені поля задумливо шептали свої ніким не співані пісні.
Б Обмерзлі гілки дрімають на деревах.
В Іти полями радісно мені.
Г Під вишнею розлогою струмочок гомонить.
1б.
А Пливе густе надхмар’я, високе та блакитне.
Б На десерт подали кисіль з вишень.
В Троянди – білу, кремову й червону - зрізав я не без жалю.
Г Я вірші став писать під вечір голубий.
1б.
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
Синтаксична роль
1. означення
2 компонент складеного дієслівного присудка
3 обставина
4 додаток
А Звичай робити писанки в Україні виник ще з дохристиянських часів.
Б Поет не міг написати рядка без вогненного перевтілення в образи.
В Він мені казав вивчити напам’ять про Каїна та Авеля.
Г На колишній Гетьманщині на Водохреще парубоцтво сходилося на лід помірятися силами.
Д Співати – це обов’язково, як дихати.
4б.
5.Означення, виражене неозначеною формою дієслова, є в реченні. А Сонце не могло пробитись крізь вікові дерева.
Б Будуть всюди вчуватися мені сумні перебори кобзи.
В Бажання освіжитися підсилювало прохолодне й бурхливе море.
Г Сьогодні білий сніг іти вже поривався.
1б.
6.Обставина мети є в реченні?
А В бідне серце моє закрадається вечір спроквола.
Б Весна снігу сорок лопат привезла для годиться.
В Я тут колись бродив між лепехою.
Г З голоду та холоду і півень не співає.
1б.
7. У якому реченні є прикладка?
А Ми діти сонця і тепла.
Б Озеро Синевир знаходиться В Карпатських горах.
В Львів – столиця Галичини.
Г Найкраще місто на землі для мене ти, мій Львове.
1б.
А Буг-річка, книга «Вир», дівчина-красуня, заєць-русак;
Б озеро-Байкал, мати- природа, дівчина-майстриня, полин-трава.
В учений-документаліст, жук короїд, Лисичка-Сестричка, Дніпро-ріка;
Г велетень дуб, сон трава, журнал «Україна», пісня-чарівниця.
1б.
А Книги – морська глибина.
Б У саду нашім тихо, неначе у вусі.
В Руки дівчини були шорсткі, як дубова кора.
Г Життя прожити не поле перейти.
1б.