8 КЛАС
Контрольна робота №1
Словосполучення. Речення
Варіант 1
У завданнях 1-14 потрібно вибрати одну правильну відповідь
У завданнях 15-18 потрібно встановити відповідність
Вид зв`язку, граматична основа |
Словосполучення, речення |
||
1 |
керування |
А |
благодійний фонд |
2 |
прилягання |
Б |
надворі потеплішало |
3 |
узгодження |
В |
метр полотна |
4 |
підмет і присудок |
Г |
поблизу будинку |
|
|
Д |
опало листя |
Вид присудка |
Речення |
||
1 |
простий дієслівний присудок |
А |
Повітря було наскрізь сухим. |
2 |
складений іменний присудок |
Б |
По синіх водах небес плив місяць. |
3 |
складений дієслівний присудок |
В |
Поле. Гай. Річка. |
4 |
присудка немає |
Г |
Будуть вік стояти посивілі верби. |
|
|
Д |
Читати вголос. |
Речення |
Спосіб вираження підмета |
||
1 |
Минуле свого краю завжди хвилює. |
А |
числівник |
2 |
«Садок вишневий коло хати» – зразок геніальної простоти в поезії |
Б |
займенник |
3 |
Люблю я слухати у полі пісні дівочі на зорі. |
В |
словосполучення |
4 |
Три – просте число. |
Г |
іменник |
|
|
Д |
прикметник у значенні іменника |
Характеристика |
Речення |
||
1 |
розповідне, неокличне, непоширене , ускладнене звертанням |
А |
Співають ідучи дівчата. |
2 |
розповідне, неокличне, поширене, ускладнене однорідними присудками |
Б |
Як співають дівчата! |
3 |
розповідне, окличне, непоширене, неускладнене |
В |
Заспівайте, дівчата. |
4 |
розповідне, окличне, поширене, неускладнене |
Г |
Як співають сьогодні дівчата! |
|
|
Д |
Дівчата повертаються з роботи і співають. |
Варіант 2
У завдання 1-14 потрібно вибрати одну правильну відповідь
У завданнях 15-18 потрібно встановити відповідність
Вид зв’язку, граматична основа |
Словосполучення, речення |
||
1 |
прилягання |
А |
думати про навчання |
2 |
узгодження |
Б |
швидко мчати |
3 |
керування |
В |
свіжа газета |
4 |
підмет і присудок |
Г |
про землю |
|
|
Д |
ми вивчаємо |
Вид присудка |
Речення |
||
1 |
простий дієслівний присудок |
А |
Людина залишає по собі пам`ять. |
2 |
складений іменний присудок |
Б |
Снаряди почали падати в річку. |
3 |
складений дієслівний присудок |
В |
Із-за обрію накочувалися хмари. |
4 |
присудка немає |
Г |
Осінь. Вітер. Шелест листя. |
|
|
Д |
Виконувати завдання. |
Речення |
Спосіб вираження підмета |
||
1 |
Люблю я слухати у полі пісню жайворонка. |
А |
підмета немає |
2 |
На галявину вийшла група студентів. |
Б |
прикметник у значенні іменника |
3 |
Малюю тебе серед малинового раю. |
В |
займенник |
4 |
Вороний не вагається, скаче прямо на Всеволода. |
Г |
словосполучення |
|
|
Д |
іменник |
Характеристика |
Речення |
||
1 |
просте, розповідне, неокличне, ускладнене однорідними означеннями |
А |
Обов`язок пастухів дбати про худобу і знаходити для неї пашу. |
2 |
просте, розповідне, окличне, ускладнене звертанням |
Б |
Увійшло двоє. |
3 |
просте, розповідне, неокличне, неускладнене |
В |
Друзі, бережіть природу! |
4 |
просте, розповідне, неокличне, ускладнене однорідними присудками |
Г |
Лиман уже повністю звільнився від криги! |
|
|
Д |
Погляд у матусі ніжний, лагідний. |