8 клас. Маруся Чурай. Народні думи

Про матеріал
8 клас. Маруся Чурай. Народні думи. Тест за підручником Коваленко 8 клас. Маруся Чурай. Народні думи. Тест за підручником Коваленко
Зміст слайдів
Номер слайду 1

1. До яких творів нале-жать думи? А. До героїчних та фантастичних. Б. До соціально-побу-тових. В. До героїчних та со-ціально-побутових. Г. До романтичних. 1. До яких творів нале-жать думи? А. До епічних. Б. До ліричних. В. До драматичних. Г. До ліро-епічних. ІІ варіант І варіант Пісні Марусі Чурай. Українські народні думи

Номер слайду 2

2. Що таке речитатив? А. Різновид співу. Б. Протяжне напівпро-казування-напівпроспіву-вання. В. Ритмічне читання тексту вірша, що час від часу міняється на лірич-ний вокал. Г. Особливий спосіб гри на кобзі. 2. До якої тематичної групи належить “Дума про Марусю Богуславку”? А. Хмельниччина та Гетьманщина. Б. Соціально-побутові. В. Боротьба проти ту-рецько-татарських загарб-ників. Г. Селянські повстання ХХ століття.

Номер слайду 3

3. У чому проявляється епічність дум? А. У наявності сюжету. Б. У ліричних відсту-пах. В. У висловленні пере-живань оповідача. Г. Думи не є епічними творами. 3. Яка риса не властива думам? А. Різна довжина ряд-ків. Б. Точні рими при пе-рехресному римуванні. В. Переважання діє-слівних рим. Г. Відсутність поділу на строфи.

Номер слайду 4

4. Яка є будова дум? А. Зачин, сюжет, висновок. Б. Славословіє, за-плачка, кінцівка. В. Зачин, основна час-тина, славословіє. Г. Думи не мають уста-леної будови. 4. Як розгортається сюжет думи? А. Із екскурсами в минуле. Б. У хронологічній по-слідовності. В. Зазвичай починає-ться із кульмінації. Г. Думи не мають сю-жету.

Номер слайду 5

5. Які художні засоби мо-влення не характерні для дум? А. Постійні епітети. Б. Повні нестягнені форми прикметників. В. Застарілі слова. Г. Персоніфікації. 5. Який із прийомів ха-рактерний для дум? А. Паралелізм. Б. Обрамлення. В. Суцільна метафори-зація тексту. Г. Використання широ-ких аналогій.

Номер слайду 6

6. Що Іван Сірко зробив із 3000 визволеними з по-лону потурченими бран-цями? А. Повернув додому. Б. Наказав їм знову охреститися. В. Дозволив поверну-тися в Крим. Г. Наказав знищити. 6. Що означають слова “потурчитись, побусур-менитись”? А. Прийняти мусуль-манство. Б. Прийняти християн-ство. В. Прийняти іудаїзм. Г. Відмовитись від будь-якої релігії.

Номер слайду 7

7. Який художній засіб використано в рядках: “То тоді ті козаки теє зачували, білим лицем до сирої землі припадали”? А. Метафора. Б. Гіпербола. В. Постійні епітети. Г. Порівняння. 7. Який художній засіб використано в рядках: “сімсот козаків, бідних не- вольників. То вони трид- цять літ у неволі пробу- вають”? А. Метафора. Б. Гіпербола. В. Постійні епітети. Г. Порівняння.

Номер слайду 8

8. Що означає вислів “у нашій землі християнсь-кій” у “Думі про Марусю Богуславку”? А. У Туреччині. Б. У Московії. В. У Ватикані. Г. В Україні. 8. Звідки родом була Маруся? А. Із міста Богуслава. Б. Із села Богуслава. В. Із Києва. Г. Із Полтави.

Номер слайду 9

9. Визначте розв’язку “Думи про Марусю Богу-славку”. А. Розмова Марусі з козаками. Б. Від’їзд пана турець-кого до мечеті. В. Визволення бранців. Г. Прохання Марусі до козаків. 9. Визначте кульмінацію “Думи про Марусю Богу-славку”. А. Розмова Марусі з козаками. Б. Від’їзд пана турець-кого до мечеті. В. Визволення бранців. Г. Прохання Марусі до козаків.

Номер слайду 10

10. Якої функції не вико-нували кобзарі? А. Посольські місії до європейських держав. Б. Викуп невільників. В. Розвідувальна ді-яльність. Г. Збереження історич-ної пам’яті народу. 10. Яка була найважливі-ша місія кобзарів? А. Розвиток української музичної культури. Б. Викуп невільників. В. Порятунок українсь-кої мови. Г. Збереження історич-ної пам’яті народу.

Номер слайду 11

11. Яка держава найлю-тіше боролася проти кобзарства? А. Московське цар-ство. Б. Російська імперія. В. СРСР. Г. Османська імперія. 11. Чому знищували кобзарів? А. Вони організовували боротьбу проти влади. Б. Вони були конкурен-тами держави. В. Вони влаштовували теракти. Г. Їх не знищували.

Номер слайду 12

12. Із яким кобзарем Ле-ся Українка була знайома особисто? А. Із Остапом Вереса-єм. Б. Із Гнатом Гончарен-ком. В. Із Михайлом Крав-ченком. Г. Із Василем Кирили-чем. 12. Куди Леся Українка спорядила експедицію для запису дум? А. На Поділля. Б. На Буковину. В. На Слобожанщину. Г. На Полтавщину.

Номер слайду 13

13. Хто з цих кобзарів – наш сучасник? А. Гнат Гончаренко. Б. Остап Вересай. В. Михайло Кравченко. Г. Василь Кирилич. 13. Кого вважають най-відомішим кобзарем? А. Гната Гончаренка. Б. Остапа Вересая. В. Михайла Кравченка. Г. Василя Кирилича.

Номер слайду 14

14. Яка річ стала обере-гом О.Вересая? А. Золотий перстень. Б. Коштовний портси-гар. В. Срібна табакерка. Г. Діамантовий мунд-штук. 14. Що зробив для О.Ве-ресая Григорій Галаган? А. Викупив із кріпац-тва. Б. Подарував бандуру. В. Навчив грати на бандурі. Г. Оплатив лікування очей.

Номер слайду 15

15. Що таке Вустинські й Кахтирські книги? А. Книги з переліком усіх кобзарів. Б. Закони життя й по-буту кобзарів. В. Книги із записами текстів дум. Г. Підручники з кобзар-ства. 15. За виконання якої пісні О.Вересая заареш-товували, але потім від-пустили? А. “За Сибіром сонце сходить”. Б. “Пісня про правду”. В. “Чи не той то хміль”. Г. “Нема в світі прав-ди”.

Номер слайду 16

16. Хто з кобзарів не був сліпим? А. Гнат Гончаренко. Б. Остап Вересай. В. Михайло Кравченко. Г. Василь Кирилич. 16. Хто з кобзарів ро-дом з Полтавщини? А. Гнат Гончаренко. Б. Остап Вересай. В. Михайло Кравченко. Г. Василь Кирилич.

Номер слайду 17

17. Де розташований Музей кобзарського мис-тецтва? А. У Києві. Б. У Едмонтоні. В. У Переяславі-Хмельницькому. Г. У Полтаві. 17. Яка подія зображена у фільмі “Поводир”? А. Знищення кобзарів радянською владою. Б. Вивезення кобзарів до Сибіру. В. Поїздка кобзарів на форум до Москви. Г. Повстання кобзарів.

Номер слайду 18

18. Як звали коханого Марусі Чурай? А. Мартин Боруля. Б. Василь Кирилич. В. Гриць Бобренко. Г. Іван Іскра. 18. Яка доля Гордія Чу-рая? А. Дожив до старості. Б. Загинув у бою з ля-хами. В. Страчений у Варша-ві. Г. Пропав безвісти.

Номер слайду 19

19. За що судили Мару-сю Чурай? А. За державну зраду. Б. За вбивство. В. За крадіжку. Г. За відьомство. 19. Яким був вирок суду у справі Марусі Чурай? А. Виправдати. Б. Заслати до Сибіру. В. Віддати в монастир. Г. Повісити.

Номер слайду 20

20. Які художні засоби використано в рядках: “Виплакала Марусенька свої ясні очі”? А. Метафора, порівня- ння. Б. Гіпербола, епітет. В. Паралелізм. Г. Пестливе слово, постійний епітет. 20. Які художні засоби використано в рядках: “Заграв мій кінь воронень- кий, назад сподівайтесь”? А. Метафора, порівня- ння. Б. Гіпербола, епітет. В. Паралелізм. Г. Пестливе слово, постійний епітет.

Номер слайду 21

21. Установити відпо-відність. 1) Постійний епітет. 2) Повна нестягнена форма прикметника. 3) Пестливе слово. 4) Паралелізм. А. Тільки, прошу я вас, одного города Богуслава не минайте, моєму батьку й матері знати давайте. Б. Нехай достанеться Гриць сирій землі. В. Із чотирьох дощок ду-бовая хата. Г. Прийшов вівторок – зіллячко зварила. Д. Не сива зозуля заку- вала, як дівка Санджаківна коло пристані походжала... 21. Установити відпо-відність. 1) Експозиція. 2) Зав’язка. 3) Кульмінація. 4) Розв’язка. А. Оце ж тобі, Грицю, за теє заплата – із чотирьох дощок дубовая хата! Б. Нащо ж Гриць, мамо, разом двох кохає. В. У неділю рано зілля-чко копала. Г. Як прийшов четвер – та вже Гриць помер. Д. Котра дівчина чорні брови має, то тая дівчина усі чари знає.

ppt
Додано
22 квітня 2020
Переглядів
1398
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку