1. До яких творів нале-жать думи? А. До героїчних та фантастичних. Б. До соціально-побу-тових. В. До героїчних та со-ціально-побутових. Г. До романтичних. 1. До яких творів нале-жать думи? А. До епічних. Б. До ліричних. В. До драматичних. Г. До ліро-епічних. ІІ варіант І варіант Пісні Марусі Чурай. Українські народні думи
2. Що таке речитатив? А. Різновид співу. Б. Протяжне напівпро-казування-напівпроспіву-вання. В. Ритмічне читання тексту вірша, що час від часу міняється на лірич-ний вокал. Г. Особливий спосіб гри на кобзі. 2. До якої тематичної групи належить “Дума про Марусю Богуславку”? А. Хмельниччина та Гетьманщина. Б. Соціально-побутові. В. Боротьба проти ту-рецько-татарських загарб-ників. Г. Селянські повстання ХХ століття.
3. У чому проявляється епічність дум? А. У наявності сюжету. Б. У ліричних відсту-пах. В. У висловленні пере-живань оповідача. Г. Думи не є епічними творами. 3. Яка риса не властива думам? А. Різна довжина ряд-ків. Б. Точні рими при пе-рехресному римуванні. В. Переважання діє-слівних рим. Г. Відсутність поділу на строфи.
4. Яка є будова дум? А. Зачин, сюжет, висновок. Б. Славословіє, за-плачка, кінцівка. В. Зачин, основна час-тина, славословіє. Г. Думи не мають уста-леної будови. 4. Як розгортається сюжет думи? А. Із екскурсами в минуле. Б. У хронологічній по-слідовності. В. Зазвичай починає-ться із кульмінації. Г. Думи не мають сю-жету.
5. Які художні засоби мо-влення не характерні для дум? А. Постійні епітети. Б. Повні нестягнені форми прикметників. В. Застарілі слова. Г. Персоніфікації. 5. Який із прийомів ха-рактерний для дум? А. Паралелізм. Б. Обрамлення. В. Суцільна метафори-зація тексту. Г. Використання широ-ких аналогій.
6. Що Іван Сірко зробив із 3000 визволеними з по-лону потурченими бран-цями? А. Повернув додому. Б. Наказав їм знову охреститися. В. Дозволив поверну-тися в Крим. Г. Наказав знищити. 6. Що означають слова “потурчитись, побусур-менитись”? А. Прийняти мусуль-манство. Б. Прийняти християн-ство. В. Прийняти іудаїзм. Г. Відмовитись від будь-якої релігії.
7. Який художній засіб використано в рядках: “То тоді ті козаки теє зачували, білим лицем до сирої землі припадали”? А. Метафора. Б. Гіпербола. В. Постійні епітети. Г. Порівняння. 7. Який художній засіб використано в рядках: “сімсот козаків, бідних не- вольників. То вони трид- цять літ у неволі пробу- вають”? А. Метафора. Б. Гіпербола. В. Постійні епітети. Г. Порівняння.
9. Визначте розв’язку “Думи про Марусю Богу-славку”. А. Розмова Марусі з козаками. Б. Від’їзд пана турець-кого до мечеті. В. Визволення бранців. Г. Прохання Марусі до козаків. 9. Визначте кульмінацію “Думи про Марусю Богу-славку”. А. Розмова Марусі з козаками. Б. Від’їзд пана турець-кого до мечеті. В. Визволення бранців. Г. Прохання Марусі до козаків.
10. Якої функції не вико-нували кобзарі? А. Посольські місії до європейських держав. Б. Викуп невільників. В. Розвідувальна ді-яльність. Г. Збереження історич-ної пам’яті народу. 10. Яка була найважливі-ша місія кобзарів? А. Розвиток української музичної культури. Б. Викуп невільників. В. Порятунок українсь-кої мови. Г. Збереження історич-ної пам’яті народу.
11. Яка держава найлю-тіше боролася проти кобзарства? А. Московське цар-ство. Б. Російська імперія. В. СРСР. Г. Османська імперія. 11. Чому знищували кобзарів? А. Вони організовували боротьбу проти влади. Б. Вони були конкурен-тами держави. В. Вони влаштовували теракти. Г. Їх не знищували.
12. Із яким кобзарем Ле-ся Українка була знайома особисто? А. Із Остапом Вереса-єм. Б. Із Гнатом Гончарен-ком. В. Із Михайлом Крав-ченком. Г. Із Василем Кирили-чем. 12. Куди Леся Українка спорядила експедицію для запису дум? А. На Поділля. Б. На Буковину. В. На Слобожанщину. Г. На Полтавщину.
15. Що таке Вустинські й Кахтирські книги? А. Книги з переліком усіх кобзарів. Б. Закони життя й по-буту кобзарів. В. Книги із записами текстів дум. Г. Підручники з кобзар-ства. 15. За виконання якої пісні О.Вересая заареш-товували, але потім від-пустили? А. “За Сибіром сонце сходить”. Б. “Пісня про правду”. В. “Чи не той то хміль”. Г. “Нема в світі прав-ди”.
17. Де розташований Музей кобзарського мис-тецтва? А. У Києві. Б. У Едмонтоні. В. У Переяславі-Хмельницькому. Г. У Полтаві. 17. Яка подія зображена у фільмі “Поводир”? А. Знищення кобзарів радянською владою. Б. Вивезення кобзарів до Сибіру. В. Поїздка кобзарів на форум до Москви. Г. Повстання кобзарів.
20. Які художні засоби використано в рядках: “Виплакала Марусенька свої ясні очі”? А. Метафора, порівня- ння. Б. Гіпербола, епітет. В. Паралелізм. Г. Пестливе слово, постійний епітет. 20. Які художні засоби використано в рядках: “Заграв мій кінь воронень- кий, назад сподівайтесь”? А. Метафора, порівня- ння. Б. Гіпербола, епітет. В. Паралелізм. Г. Пестливе слово, постійний епітет.
21. Установити відпо-відність. 1) Постійний епітет. 2) Повна нестягнена форма прикметника. 3) Пестливе слово. 4) Паралелізм. А. Тільки, прошу я вас, одного города Богуслава не минайте, моєму батьку й матері знати давайте. Б. Нехай достанеться Гриць сирій землі. В. Із чотирьох дощок ду-бовая хата. Г. Прийшов вівторок – зіллячко зварила. Д. Не сива зозуля заку- вала, як дівка Санджаківна коло пристані походжала... 21. Установити відпо-відність. 1) Експозиція. 2) Зав’язка. 3) Кульмінація. 4) Розв’язка. А. Оце ж тобі, Грицю, за теє заплата – із чотирьох дощок дубовая хата! Б. Нащо ж Гриць, мамо, разом двох кохає. В. У неділю рано зілля-чко копала. Г. Як прийшов четвер – та вже Гриць помер. Д. Котра дівчина чорні брови має, то тая дівчина усі чари знає.