Презентація. 8 клас. Практична робота "Розв'язування експериментальних задач"

Про матеріал

Презентація. 8 клас. Практична робота "Розв'язування експериментальних задач". Сама назва «експериментальна задача» вказує на специфіку виконання цього виду роботи, а саме: такі задачі розв'язують дослідним шляхом. Мета роботи: навчитися розпізнавати речовини, встановлювати їхній якісний склад; добувати речовини й досліджувати їхню хімічну природу; робити висновки.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Практична робота №2 Розв′язування експериментальних задач

Номер слайду 2

Інструктаж з правил безпеки під час роботи в хімічному кабінеті З правилами техніки безпеки ознайомлений(-на) і зобов‘язуюсь їх повністю виконувати. _______(підпис)

Номер слайду 3

Завдання 1. Визначте, у якій з пробірок міститься розчин кислоти, лугу та води. https://www.youtube.com/watch?v=u1S5bc9ANt0

Номер слайду 4

Дослід. Хід роботи: У пробірки з досліджуваними речовинами додаю кілька крапель лакмусу. Спостереження, висновки: У першій пробірці фіолетове забарвлення лакмусу змінилося на рожеве, отже у цій пробірці є кислота. У другій пробірці – синє забарвлення, отже там є луг. У третій пробірці індикатор не змінив свого забарвлення, отже там є вода.

Номер слайду 5

Завдання 2. Визначте, у якій з пробірок міститься натрій карбонат, а у якій – натрій хлорид. https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=cZkpAKF4gyQ&feature=emb_logo

Номер слайду 6

Дослід 1. Хід роботи: Розчини з досліджуваними речовинами ділю на дві пробірки. В одну пару пробірок додаю 1 мл розчину хлоридної кислоти. Спостереження, висновки: У першій пробірці виділився газ. 2HCI + Nа2СО3 = 2NаCl + СО2↑ + H2О Вуглекислий газ – це безбарвний газ, без смаку і запаху. Кислоти взаємодіють з солями менш сильних кислот при умові виділення газу або утворення осаду - спільна властивість усіх кислот. У другій пробірці змін не відбулося, отже там є розчин натрій хлориду, бо хлоридна кислота не взаємодіє зі своїми солями. HCI + NаCl ≠

Номер слайду 7

Дослід 2. Хід роботи: В іншу пару пробірок додаю кілька крапель розчину аргентум(І)нітрату. Спостереження, висновки: У першій пробірці випав білий сирнистий осад. AgNO3 + NаCl = AgCI↓ + NaNO 3 Утворення осаду аргентум(І)хлориду – якісна реакція на хлоридну кислоту та її солі. У другій пробірці змін не відбулося, отже там є натрій карбонат, бо між цими солями реакція не відбувається так як умовою є утворення осаду чи виділення газу.

Номер слайду 8

Завдання 3. Здійсніть хімічні перетворення за такою схемою: Сu → CuO → CuSO4 → Cu(OH)2

Номер слайду 9

Дослід 1. Хід роботи: Прожарюю мідний дріт в полум‘ї спиртівки. https://www.youtube.com/watch?v=JRjVVdbWWk0 (див. Завдання 4) Спостереження, висновки: Поверхня дроту вкрилася чорним нальотом. 2Cu + O2 = 2CuO Чорний наліт – нова речовина купрум(ІІ) оксид.

Номер слайду 10

Дослід 2. Хід роботи: Занурюю мідний дріт в пробірку з розчином сульфатної кислоти. https://www.youtube.com/watch?v=uZcsVlqqcoc Спостереження, висновки: Поверхня дроту очистилася, а в пробірці утворився блакитний розчин. CuО + Н2SO4 = CuSO4 + Н2О Купрум(ІІ)сульфат – розчинна сіль блакитного кольору. Кислоти взаємодіють з основними оксидами, розчиняючи їх.

Номер слайду 11

Дослід 3. Хід роботи: Доливаю у пробірку 2 мл розчину натрій гідроксиду. https://www.youtube.com/watch?v=rfoPt_t6SfQ&t=36s Спостереження, висновки: У пробірці утворився синій осад. CuSO4+ 2NаОН = Nа2SO4+ Cu(ОН)2↓ Купрум(ІІ)гідроксид – нерозчинна основа у вигляді синього осаду. Луги взаємодіють із розчинними солями при умові виділення газу або утворення осаду.

Номер слайду 12

Загальні висновки: Під час виконання практичної роботи ми: поглибили знання про фізичні й хімічні властивості основних класів неорганічних сполук; експериментально визначили рівень засвоєння знань про речовини; самостійно склали план проведення досліджень, спрогнозували передбачувані результати та підтвердили їх достовірність за допомогою експерименту.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Совпель Ольга Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Карякова Марина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Черновська Оксана Феофанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Пась Любов Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
ppt
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
8558
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку