Презентація. 8 клас. Практична робота "Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук"

Про матеріал

Презентація. 8 клас. Практична робота "Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук". Підтвердити знання властивостей оксидів, кислот, основ і солей; формувати вміння та навички експериментального вивчення властивостей речовин; спостерігати ознаки перебігу реакцій; складати рівняння реакцій, що підтверджують властивості речовин; робити висновки.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Практична робота №1 8 клас Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук

Номер слайду 2

Мета: закріпити знання правил техніки безпеки при роботі в кабінеті хімії; формувати уміння правильного поводження з речовинами і лабораторним обладнанням; поглибити знання про фізичні й хімічні властивості основних класів неорганічних сполук ; експериментально визначити рівень засвоєння знань про речовини.

Номер слайду 3

Речовини та обладнання: Штатив з пробірками Залізо Хлоридна кислота Натрій гідроксид Лакмус Купрум(ІІ)оксид Цинк Мідь Купрум(ІІ)хлорид Крейда

Номер слайду 4

Завдання 1. Інструктаж з правил безпеки під час роботи в хімічному кабінеті.   З правилами техніки безпеки ознайомлений(-на) і зобов‘язуюсь їх повністю виконувати. _______(підпис)

Номер слайду 5

Інструктаж з техніки безпеки Без указівки вчителя не змішуйте не відомі вам речовини. Речовини не можна брати руками й перевіряти їх на смак. Особливої обережності дотримуйтесь під час роботи з кислотами й лугами. Якщо кислота або луг випадково потрапить на руки чи одяг, то негайно змийте їх великою кількістю води. Під час розведення кислот водою завжди пам'ятайте чітке правило: під час змішування слід повільно тонким струменем наливати кис­лоту у воду, а не навпаки. Завжди користуйтеся тільки чистим лабораторним посудом. Залишки речовин не висипайте і не вливайте назад у посудину з чис­тими речовинами.

Номер слайду 6

Завдання 2. Дослідіть хімічні властивості хлоридної кислоти. Які з них є спільними з властивостями солей цієї кислоти? https://www.youtube.com/watch?v=HpZhalmnq2I

Номер слайду 7

Дослід 1. Хід роботи: У пробірку наливаю 1 мл розчину хлоридної кислоти і додаю кілька крапель лакмусу. Спостереження, висновки: Фіолетове забарвлення лакмусу змінилося на рожеве. Хлоридна кислота змінює колір індикаторів – спільна властивість усіх кислот.

Номер слайду 8

Дослід 2. Хід роботи: У дві пробірки наливаю по 1 мл розчину хлоридної кислоти і додаю в одну трохи порошку магнію, а в іншу – шматочок міді. Спостереження, висновки: У першій пробірці виділяється газ, а в другій змін не відбулося. 2HCI + Mg = MgCl2 + H2↑ НСІ + Сu ≠ Водень – це безбарвний газ, без смаку і запаху. Хлоридна кислота реагує з металами, які в ЕХРНМ стоять до Н - спільна властивість усіх кислот.

Номер слайду 9

Дослід 3. Хід роботи: У пробірку наливаю 1 мл розчину хлоридної кислоти і додаю трохи порошку купрум(ІІ) оксиду. Спостереження, висновки: Чорний порошок розчинився, утворився розчин блакитного кольору. 2HCI + СuО = СuCl2 + H2О Кислоти взаємодіють з основними оксидами з утворенням солі та води - спільна властивість усіх кислот.

Номер слайду 10

Дослід 4. Хід роботи: У пробірку наливаю 1 мл розчину натрій гідроксиду, додаю кілька крапель фенолфталеїну і 2 мл розчину хлоридної кислоти. Спостереження, висновки: Фенолфталеїн стає малиновим. Розчин знебарвлюється HCI + NаОH = NаCl + H2О Це реакція нейтралізації з утворенням солі та води - спільна властивість усіх кислот.

Номер слайду 11

Дослід 5. Хід роботи: У пробірку наливаю 1 мл розчину хлоридної кислоти і додаю шматочок крейди. Спостереження, висновки: Виділяється газ. HCI + СаСО3 = СаCl2 + СО2↑ + H2О Вуглекислий газ – це безбарвний газ, без смаку і запаху. Кислоти взаємодіють з солями менш сильних кислот при умові виділення газу або утворення осаду - спільна властивість усіх кислот.

Номер слайду 12

Дослід 6. Хід роботи: У дві пробірки наливаю по 1 мл розчинів хлоридної кислоти та натрій хлориду, додаю кілька крапель розчину аргентум(І)нітрату. Спостереження, висновки: В обох пробірках випав білий сирнистий осад. HCI + AgNО3 = AgCl↓ + HNО3 NaCI + AgNО3 = AgCl↓ + NaNО3 Однакові ефекти обох реакцій свідчать про спільну властивість хлоридної кислоти та її солі. Це якісна реакція на хлоридну кислоту та її солі.

Номер слайду 13

Завдання 3. Дослідіть здатність активних металів цинку та заліза витісняти менш активний - мідь з розчину її солі. https://www.youtube.com/watch?v=6LrBX4VvOvU

Номер слайду 14

Дослід. Хід роботи: Наливаю у дві пробірки по 1 мл розчину купрум(ІІ) сульфату і додаю в одну пробірку пластинку цинку, а в іншу - залізну скріпку. Спостереження, висновки: Метали цинк і залізо замістили мідь в розчині її солі, утворивши свої солі. Мідь виділилась на поверхні цинку у вигляді бурої маси, а на поверхні заліза – у вигляді рожево-червоного осаду. Fe + CuSO4 = FeSO4 + Cu Zn + CuSO4 = ZnSO4 + Cu Активні метали, які в ряді активності стоять лівіше, витісняють менш активні, які стоять у кінці ряду, з розчинів їх солей.

Номер слайду 15

Загальні висновки: Під час виконання практичної роботи ми: поглибили знання про фізичні й хімічні властивості основних класів неорганічних сполук; експериментально визначили рівень засвоєння знань про речовини; самостійно склали план проведення досліджень, спрогнозували передбачувані результати та підтвердили їх достовірність за допомогою експерименту.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Карякова Марина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
7430
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку