8 клас. Тематичне оцінювання "Усна народна творчість"

Про матеріал
Тематичне оцінювання покликане оцінити рівень знань учнів з теми "Усна народна творчість". Робота містить завдання з одним варіантом відповіді, на встановлення відповідності, роботу з тестом і творче завдання.
Перегляд файлу

8 клас                    Контрольна робота «Усна народна творчість»

 

І рівень

 

Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді ( по 0,5 б.)


 

1.  З ким порівнюється військо запорозьке, яке вирушає в похід (пісня «Ой Морозе, Морозенку»)?

а) з соколами

б) з яструбами

в) з орлами

г) з чайками

 

2.  Яку чисельність війська зібрав Максим Залізняк у місті Жаботині (пісня «Максим козак Залізняк»)?

а) десять тисяч

б) двадцять тисяч

в) тридцять тисяч

г) сорок тисяч

 

3.  Хто «зібрав собі славних хлопців» для боротьби з поневолювачами (пісня «За Сибіром сонце сходить»)?

а) Сірко

б) Кармалюк

в) Морозенко

г) Хмельницький

 

4. Особливий спосіб виконання дум – це:

а) тирада

б) славословіє

в) піснеспів

г) речитатив

 

5.  Кого просять невольники вислухати «у просьбах щирих, у нещасних молитвах (дума «Маруся Богуславка»)?

а) Марусю

б) один одного

в) Бога

г) пана турецького

 

6.  З якого твору слова: «Тяжко жити без милого У чужій сторонці!»?

а) «Ой не ходи, Грицю»

б) «Віють вітри, віють буйні»

в) «Зажурилась Україна»

г) «Буря на Чорному морі»

 

 

7.  Хто був союзником війська Б.Хмельницького у битві під Жовтими Водами (пісня «Чи не той то хміль»)?

а) турки

б) москалі

в) ляхи

г) татари

 

8.  Відновіть зміст цитати: «Попереду Морозенко … конем виграває» (пісня «Ой Морозе, Морозенку»)?

а) білим

б) чорним

в) сивим

г) гнідим

 

9.  Що досить «панові-братові» малювати (пісня «Зажурилась Україна»)?

а) ґринджоли

б) ілюзії

в) щастя

г) план дій

 

10.  Дівчина полетіла б до милого, але… (пісня «Віють вітри, віють буйні»)?

а) він її не кличе

б) не має крил

в) не має бажання

г) її не відпускають

 

11.  Думи виконуються у супроводі:

а) скрипки

б) флейти

в) бандури

г) арфи

 

12.  Чому «потурчилась, побусурменилась»  Маруся Богуславка  (дума «Маруся Богуславка»)?

а) силою примусили

б) захотіла розкішного життя

в) на зло батькам

г) заради помсти

 


ІІ рівень

 

Установіть відповідність між цитатою та її автором (1 б.)

 

1. «Не вернувся й … Голова завзята,                                 А. Кармалюк

    Замучили молодого Вороги прокляті».

2. «Втікали … Погубили шуби…                                       Б. Пани-ляхи

    Становили собі … дубовії хати».

3. «Більше вони людей б’ють,                                            В. Морозенко

    Ніж я гріхів маю».

4. «Вислухай, Боже, у просьбах щирих,                            Г. Маруся Богуславка

    У нещасних молитвах нас…»

5. «Темницю відмикає, Всіх козаків,                                 Ґ. Хмельницький

    Бідних невольників, На волю випускає»…

                                                                                               Д. Козаки-невільники

 

ІІІ рівень

 

Доповніть твердження (2 б.)

 

   Дума – великий ____ твір переважно ____ характеру, який виконується ____ у супроводі ____ , ____ , ____ . Дума складається із ____ , ____ ____ та ____ . Оскільки у ____ йдеться про якусь трагічну подію, то він ще має назву « ____» (від слова «плакати»). В ____ ____ задушевно розповідається про певну подію. ____ зветься «____» , оскільки наприкінці твору автор звеличує і прославляє героїв твору.

 

IV рівень

 

Напишіть твір-роздум на одну з тем:

 

1.  «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що своя» (Сенека)

 

2. «Усвідомлена любов до свого народу не поєднується з ненавистю до інших» (Д.Лихачов)

 

3. «Задля батьківщини треба жертвувати навіть славою» (Латинське прислів’я)

 


 

docx
Додано
14 жовтня 2020
Переглядів
4584
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку