Узагальнення і систематизація з теми: « Усна народна творчість. Збережена мудрість народу» Варіант 1
Рівень І (1б.) Оберіть одну правильну відповідь.
А) ліричний твір, у якому відтворено історичне минуле народу.
Б) ліро-епічний твір, у якому відтворено історичні події чи конкретні історичні постаті та висловлено ставлення народу до них.
В) ліро-епічний твір, у якому відтворено історичні події чи конкретні історичні постаті.
2. Пісня « Зажурилась Україна» відображає
А) Тяжке становище українського народу під час турецько-татарських нападів.
Б) Виступ козацького війська на чолі з Сірком у похід на кримського хана.
В) Повстання українського народу 1768 року проти національного та соціального поневолення.
3. У якій пісні Маруся Чурай героїня розмірковує над власним щастям?
А) « Ой не ходи Грицю» Б) «Віють вітри, віють буйні» В) Засвіт встали козаченьки»
4. Думи мають усталену будову, яка складається із…
А) вступ, основна дія, кінцівка Б) заплачки, основної частини, славословія
В) основної думки, аргументації, величальної частини, кінцівки.
Рівень ІІ (1б) Встановіть відповідність
5. З якої історичної пісні рядки
А) «А я ляхів не боюся, і гадки не маю…» 1) «Максим, козак Залізняк»
Б) «Ой не плачте, не журітесь, 2) «Чи не той то хміль»
В тугу не вдавайтесь…»
В) «Як вдарили з семи гармат 3) «Засвіт встали козаченьки»
У середу вранці --
Накидали вороженьків 4) «Ой не ходи, Грицю…»
Повнісінькі шанці!»
Г) « Унеділю вранці зіллячко копала»
6. Яка історична постать забражена в пісні?
А) ватажок козацького війська Морозенко 1) «Та, ой, як крикнув же та козак Сірко»
Б) гетьман Богдан Хмельницький 2) «За Сибіром сонце сходить»
В) народний месник Устим Кармелюк 3)»Чи не той то хміль»
Г) полководець Іван Сірко 4) «Ой Морозе, Морозенку»
Рівень ІІІ ( 2б) Дайте повну відповідь на питання.
7. Назвіть тему та ідею пісні «Засвіт встали козаченьки»
8. Які тематичні групи дум Ви знаєте.
Додаткове завдання підвищеної складності.
Напишіть твір-мініатюру на тему: « Маруся Богуславка – патріотка чи зрадниця»
Узагальнення і систематизація з теми: « Усна народна творчість. Збережена мудрість народу» Варіант 2
Рівень І (0,5б.) Оберіть одну правильну відповідь.
А) ліро-епічний твір, у якому відтворено історичні події чи конкретні історичні постаті та висловлено ставлення народу до них.
Б) ліро-епічний твір героїчного або соціально побутового змісту.
В) епічний твір про героїчну боротьбу народу проти поневолення.
2. Пісня «Та, ой, крикнув же та козак Сірко» відображає
А) Повстання українського народу 1768 року проти національного та соціального поневолення.
Б) Виступ козацького війська на чолі з Сірком у похід на кримського хана.
В) Тяжке становище українського народу під час турецько-татарських нападів.
3. Яку пісню Марусі Чурай вважають автобіографічною?
А) « Ой не ходи Грицю» Б) «Віють вітри, віють буйні» В) «Засвіт встали козаченьки»
4. Історичні пісні поєднали в собі ознаки двох літературних родів. Це…
А) драма і епос. Б) лірика і епос В) лірика і драма
Рівень ІІ (1б) Встановіть відповідність
5. З якої історичної пісні рядки А) « Унеділю вранці зіллячко копала»
1) «Максим, козак Залізняк» Б) «Ой не плачте, не журітесь, 2) «Чи не той то хміль»
В тугу не вдавайтесь…»
В) «А я ляхів не боюся, і гадки не маю…»
Г) «Як вдарили з семи гармат 3) «Засвіт встали козаченьки»
У середу вранці --
Накидали вороженьків 4) «Ой не ходи, Грицю…»
Повнісінькі шанці!»
6. Яка історична постать забражена в пісні?
А) ватажок козацького війська Морозенко 1) «За Сибіром сонце сходить»
Б) гетьман Богдан Хмельницький 2) «Ой Морозе, Морозенку»
В) народний месник Устим Кармелюк 3) «Та, ой, як крикнув же та козак Сірко»
Г) полководець Іван Сірко 4) »Чи не той то хміль»
Рівень ІІІ ( 2б) Дайте повну відповідь на питання.
7. Назвіть тему та ідею думи «Маруся Богуславка»
8. Які тематичні групи історичних пісень Ви знаєте.
Додаткове завдання підвищеної складності.
Напишіть твір-мініатюру на тему: « Маруся Богуславка – патріотка чи зрадниця»