8 клас. Відкритий Урок з інформатики "Сучасні мови програмування. Знайомство з середовищем програмування C#"

Про матеріал

Розгорнутий конспект відкритого уроку з інформатики з теми Програмування C#.

Перегляд файлу

8 клас

Відкритий урок з інформатики

Тема: Сучасні мови програмування. Знайомство з середовищем програмування.

Цілі:

  • навчальна: ознайомлення з мовами програмування; сформувати поняття: середовище програмування сформувати вміння користуватися послугами середовища програмування для створення програм;
  • розвивальна: розвивати логічне мислення та креативність;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань .

Обладнання та наочність: дошка, дошка Jamboard, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація, онлайнові вправи на Learningpps

Програмне забезпечення: браузер, середовище С#, дошка Jamboard.

Структура уроку:

  1. Організаційний етап

 

  1. Відтворення і коригування опорних знань

 

  1. Оголошення теми, мети і завдань уроку

 

  1. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 

  1. Практична робота за комп’ютером

 

  1. Домашнє завдання

 

  1. Підсумки уроку

 

  1. Оцінювання роботи учнів

 

 

Хід уроку

“Варто мені щось проковтнути,

як тут же відбувається щось цікаве…”

                                Аліса з “Країни чудес”

 

І. Організаційний етап

  • привітання перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Робота в парах (по одному запитанню Слайд 2 - 3 хв

діти отримують завдання + обговорюють у парі + дають відповідь на запитання)

  • що називають алгоритмом;
  • що називають  програмою;
  • що або хто може бути виконавцем алгоритму;
  • у якій формі можна подати алгоритм;
  • що називають середовищем виконання алгоритму;
  • як створюють програми та проєкти в середовищі Скретч.

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

(перегляд відео https://youtu.be/Fh0ZgUvmofU - український програміст Максим Левчин)

Після перегляду відео задаю питання:

1. Про що ми будемо сьогодні говорити ?

2. Як Ви вважаєте, що маємо навчитись? Яка буде сьогодні мета?

І я сама ще крім того говорю свою думку про програмування: Насправді, список причин, навіщо вчити дітей програмуванню є досить довгим. Навчання дітей програмуванню стає все сильнішою тенденцією в усьому світі. Воно означає інвестування в їх професійне майбутнє, а також можливість придбати нові таланти для ІТ-індустрії.

Все частіше програмування визначається як «мова майбутнього», і навички кодування можуть незабаром опинитися одним з найбільш затребуваних роботодавцями. Все більше і більше країн, розуміючи це, вводять уроки програмування в школах. На щастя, в Україні також був відзначений потенціал програмування і його позитивний вплив на розвиток дітей

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

  1. Що таке програмування?

Для опису алгоритмів, що орієнтовані для виконання за допомогою комп'ютера, використовують спеціальну мову програмування. Алгоритм, записаний мовою програмування, називають програмою.

Мова програмування — це система позначень для точного опису алгоритму, який потрібно виконати за допомогою комп'ютера.

Мова програмування, як і будь-яка інша мова, має такі складові:

  • набір символів, з яких утворюють слова та речення цієї мови — алфавіт;
  • сукупність спеціальних слів, які мають однозначне пояснення та застосування — словник;
  • систему правил складання базових конструкцій мови — синтаксис;
  • правила семантики, що пояснюють, яке смислове значення має опис кожної з вказівок програми і які дії повинен виконати комп'ютер під час виконання кожної з таких вказівок.

Наприклад, щоб отримати слово «Привіт!», на Скретч треба використати команду https://lh3.googleusercontent.com/iZwEBktJVkWck8MBSfqxHy4-_pNax-ueS-7G0ytRCDR9ZrX81mnWXuuf-3ce6CPKRy7-QWRahNCkzhBXuYxtI3HNdX6GIqA_f-HTOTmxpHu2iXR4-DrSwJbEkhMDTfH3JbX-d99C, а на Паскалі написати writeln(‘Привіт!’);

Щоб команди програми могли виконуватися за допомогою комп'ютера, слід дотримуватись усіх правил обраної мови програмування. Якщо при складанні програми використати символи, які не входять до алфавіту обраної мови програмування, неправильно написати спеціальні слова чи скласти із цих слів структуру алгоритму, не дотримуючись прийнятих правил, це буде сприйнято як помилка і програма не виконається.

  1.   Чим відрізняються мови програмування?

Мови програмування можна поділити на дві групи:

  • Машинно-залежні (низького рівня) (Машинні, Асемблер)
    • Машинна мова — набір команд, які виконуються безпосередньо центральним процесором. Працювати людині-програмісту з такою мовою важко через велику кількість команд у двійковій формі. Машинні коди були основним засобом програмування від моменту створення комп'ютерів.
  1. Машинно-незалежні (високого рівня) (Універсальні та спеціалізовані мови)
    • Програма, записана мовою програмування високого рівня, містить команди, що схожі на звичайні слова, записані англійською мовою. Наприклад, Readln, Writeln, While, if

Програми, описані мовами високого рівня, дають можливість формулювати завдання для виконання на комп'ютері у звичному та зрозумілому для людини вигляді, а самі мови зробили використання комп'ютерів доступним широкому колу людей, які не є фахівцями в галузі програмування.

2. Робота в групах!

Проведення невеличкого дослідження дітьми

"Визначити, які є сучасні мови програмування?" (працюють з пошуком інформації в Інтернеті і після цього оформляємо знайдену інформацію на дошці Jamboard - кожна група із своїм завданням) Після роботи вона стає заповненою!

Універсальні мови:

  • C++, С#,  
  • Python, 
  • Pascal, 
  • Delphi, 
  • Java тощо

Мови програмування високого рівня(за технологією програмування) розрізняються:

Процедурні мови: Pascal, C, PL/1 (програма складається із набору підзадач (процедур), які реалізують завдання;)

Об’єктно-орієнтовані мови: C#, C++, Java, Delphi, VB.Net, Swift, Python

 (головними елементами алгоритму є клас — новий тип даних, що розширює мову, й об'єкт, що має властивості та методи — дії, які виконуються об'єктом;)

Декларативні мови (непроцедурні): Lisp, Prolog(мови створення програм зі штучним інтелектом;)

Мови скриптів (сценаріїв): Perl, PHP, JavaScript (мова, розроблена для запису «сценаріїв» — послідовностей команд, які користувач може виконувати на комп'ютері.)

ВПРАВИ для ОЧЕЙ

  1. Які засоби необхідні для виконання створених програм?

Для перетворення команд мови програмування, яка відрізняється від машинної мови, використовують спеціальні програми — транслятори.

Транслятор (від англ. translation — переклад) — програма, яка записує команди програми, описаної деякою мовою програмування, машинною мовою.

Розрізняють два способи трансляції:

Компіляція

Компілятор зчитує одразу всю програму й переписує її машинним кодом або мовою асемблеру. Відбувається один раз, і результат перекладу зберігається в окремому файлі.

Інтерпретація

Інтерпретатор зчитує вихідний код програми по одній команді й одразу намагається їх «перекладати» та виконувати. Займає більше часу.

  1.                Які засоби необхідні для створення програм?

Для створення програм, редагування, пошуку помилок та їх виправлення, а також виконання програм, написаних мовою програмування, використовують середовище програмування.

 

(Запускаю середовище Сі-Шарп і на ньому пояснюю та демонструю!!!)

 

Середовище програмування — це комплекс програм, що містить засоби автоматизації процесів підготовки та виконання програм користувача, а саме:

  • редактор текстів програм — у ньому можна створювати й редагувати текст програми;
  • довідково-інформаційну систему про мову програмування та середовище;
  • Бібліотеки у яких зберігаються найбільш уживані фрагменти програм або цілі програми;
  • компілятор чи інтерпретатор, використання якого дає змогу швидко знайти в програмі помилку та виправити її; 
  • покроковий «виконавець» програми.

Прикладом обєктно-орієнтованого середовища програмування є С#.

ОСОБЛИВУ УВАГУ ЗВЕРТАЮ на:

- саме середовище

- як створити новий проєкт

- як зберегти проєкт

- як відкрити збережений проєкт

 

V. Засвоєння нових знань, формування вмінь

1. Практична робота за ПК

(діти працюють разом із вчителем, який усе демонструє, а учні повторюють за ним)

1. Запустити середовище С#  та створити першу програму: Прізвище та ім'я і напис Перша програма

- Запустити програму на виконання.

- Відкрити потім свою програму.

 

2. Виконання онлайнових вправ LearningApps: блог вчителя Парфенюк О.Р.   http://parfenyukor.blogspot.com/ і виконують 2 вправи:

1) Інтерактивна вправа на сайті LearningApps

    БУДОВА ВІКНА СІ ШАРП (С#) https://learningapps.org/display?v=pxx50gc5k21

2) Інтерактивна вправа на сайті LearningApps

    МОВИ ПРОГРАМУВАННЯ 

https://learningapps.org/display?v=p7z1q30qa21

 

VI. Підсумки уроку (виставлення оцінок)

Рефлексія

  1. Під час уроку я... 
    • дізнався...
    • зрозумів...
    • навчився...
  2. Найбільше мені сподобалося...
  3. На занятті найкраще в мене виходило...
  4. Я мав труднощі з...
  5. Я хотів би ще дізнатися про...
     

VІІ. Домашнє завдання

Підручник §6.1 стор. 148-151, проінсталювати С#

Творче завдання "Відомі сучасні українці програмісти"

 

1

 

docx
Додано
8 грудня 2021
Переглядів
4495
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку