Конспект уроку містить цікавий і змістовний матеріал до уроку читання, артикуляційні вправи, вправи для мовленнєвої розминки, загадки, скоромовки, вправи для розвитку дихання,різні ігри. Підібрані різні форми і методи роботи. що сприяють розвитку навичок швидкого, виразного читання і розуміння прочитаного.
Урок літературного читання
Проведений в 2 класі
Адампільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.
Тема:При сонці теплло,а біля матері добре.
А. Костецький «Все починається з мами». В. Гринько «Мама».
Підготувала вчитель 2 класу
Ярош Наталія Євграфівна
Тема: При сонці тепло, а біля матері добре.
А. Костецький «Все починається з мами». В.Гринько «Мама».
Мета: удосконалювати навички читання поетичних творів; продовжити роботу над образними висловами; учити формулювати оціночні судження; розвивати вміння чітко визначати головну думку твору; виховувати почуття любові й пошани до матері.
Обладнання: презентація, куб, запис пісні «Квіти для мами»,
відеозапис фізкульхвилинки.
Хід уроку :
Вч. Любі діти,добрий день,
Зичу праці і пісень,
А ще , друзі, вам бажаю
Сил,натхнення на весь день.
Уч. Добрий день,добрий день,
Дякуєм за побажання,
На урок візьмем з собою
Знання,вміння і старання.
Вч. У наш клас завітали гості щирі,
Привітаймо в добрий час гостей
Посмішкою й миром.
Уч. Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас,
І запрошуєм сьогодні
На урок у другий клас.
Вч. – Пролунав дзвінок. Починається урок.
З чого нам його почати?
Діти: - Скоромовку розказати.
Вч. - Потренуєм язички, щоб не плутались значки.
-2-
Де ж наш пустунчик язичок?
Ліг на бочок і мовчок
А ми його зараз розбудимо!
Наварили смакоти-
Будем їсти я і ти.
А сороки і ворони
Будуть їсти макарони.
Лінь лежить у Ліни в ліжку,
Каже: « Я посплю тут трішки».
Через неї лежебока
Ледь не відлежала боки.
Тишком нишком
Вийшла мишка із нори.
В шкряботушки ніс і вушка догори.
Вибіг Гришка на доріжку,
На доріжці сидить кіщка.
Взяв з доріжки Гришка кішку-
Хай спіймає кішка мишку.
Жив жучок між бурянами,
Жив без тата і без мами.
Жив і жив і не тужив-
Жовтим листям ворушив.
Жаба квакнула: - «Попався»,
Жук завмер- так налякався. -3-
«задми свічку»
«понюхай квітку»
«пий чай із блюдця»
«Подми на кульбабку»
«насос»
«годинник»
Зіграти хочеться мені
З тобою, друже, в «Так чи ні?»
Тобі питання задаю,
Готуй же відповідь свою.
Відповідай, коли мастак,
Єдиним словом — «ні» чи «так».
- Скажи, співає сом пісні?
Не гайся з відповіддю! (Ні!)
- Чи вміє плавати гусак?
Ну, що на це ти скажеш? (Так!)
Бу -…(зок) моло-…(ко) ма …
бу-…(кет) моло-…(дець) мА -…
бу- …(лава) моло-…(дий) мА -…
бу-…(динок) моло-…(ток) мА - …
бу-…(лка) моло-…(чай) мА- …
Будинок - … білка -… яблуко -…
Лев -…. Зірка - … дерево - …
Пиріг - … бабуся - … мама -…
3.Перевірка домашнього завдання.
4. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку. -4-
— Складіть і прочитайте прислів'я.
Дитина плаче, а дитя — матері.
Мати одною рукою б'є, а матері боляче.
У кого є ненька, а другою гладить.
Птах радіє весні, в того голівонька гладенька.
2.Читання «Павутинки» .
- Прочитайте тему уроку записану на дошці.
3. Розповідь учителя .
— Мама — порадниця і рятівниця. Її сердечність, ніжність, душевна теплота — особливі. Вона довічна, непідкупна, істинна. Мати — найближча людина, яка піклується про нас, незалежно від нашого віку, статусу, сімейного стану, майже єдина людина, яка любить нас безумовною, щирою любов'ю.
Кожної другої неділі травня відзначають поважне свято — День Матері. Це міжнародне свято. Історія свята така: у 1908 році молода американка Анна Джервіс з Філадельфії виступила з ініціативою вшанування матерів у пам'ять про свою матір, яка передчасно померла. В 1910 році штат Вірджинія перший визнав День Матері як офіційне свято. В Україні його офіційно відзначають, починаючи з 2000 року.
Повідомлення, підготовленне учнем про А.Костецького.
-Перш ніж ми розпочнемо працювати над поетичним твором, ближче познайомимось із життєвим і творчим шляхом української поетеси Анатолія Костецького.
-Мої помічники чи підготували інформацію про відому особистість.
Для дітей поет видав збірки віршів .
-Пригадайте, які твори поета ви читали ?
(«Хвостата мова», «Батьківщина», ).
— Анатолій Костецький вклав у вірш свою душу,думку, почуття.
— З якою інтонацією слід читати вірш? (Урочисто, впевнено).
Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем.
Літо гору починається здолати
Штурмом моря моря пустелі
Перетворити найдорожче океани
Здолати — підкорити, приборкати. Хащі — густі зарості кущів, дерев.
5. Фізкультхвилинка .
- зверніть увагу між реченнями слід робити більшу паузу,а всередині – коротшу.
Самостійне напівголосне читання вірша учнями, кожен — у своєму темпі.
— У яких словах передається головна думка твору?
Читання окремих учнів.
Читати текст, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів.
Зробити — літо; здолати — узяти; хащі — нізащо; словами — мами.
7. Гра «Розвідники».
1–ша група - «можна»
2-га група -«мами».
3-тя група - змінити за зразком
Очі-очки, зима – (зимонька), літо - …, мама - …, сонце …
Вправи для очей.
Робота над віршем В. Гринько «Мама».
Я й не запитую кого ви любите найбільше, тому що відповідь буде одна - … про те ж скажіть як ви називаєте свою найдорожчу, найкращу, наймилішу ? (Кожна дитина називає).
6. Підсумок уроку. Рефлексія .
Кубування .
Я люблю свою маму за те...
Я бажаю всім мамам на світі..
7. Домашнє завдання.
Скласти розповідь про маму, використовуючи виділені слова вірша В.Гринько «Мама».