Конспект уроку містить цікавий і змістовний матеріал до уроку читання,артикуляційні вправи, вправи для мовленнєвої розминки. Підібрано різні форми і методи роботи, що сприяють розвитку швидкого, виразного читання і розуміння прочитаного.
Тема. Українська народна казка «Лисиця та їжак».
Мета: формувати вміння виразно читати казку за
особами ,відтворювати зміст прочитаного,
інтонаційно передавати мову дійових осіб,
формувати вміння відповідати на запитання
повними реченнями, знаходити спільне та
відмінне в образах, бачити у вчинках героїв
приклад для наслідування, розвивати увагу ,
пам’ять, виховувати відповідальність, уміння
знайти вихід зі складних ситуацій.
Обладнання: таблиці складів, малюнки лисиці і їжака
картки зі словами для характеристики героїв.
Хід уроку
1.Вступна частина.
1)Організаційний момент.
2)Артикуляційні вправи.
а)Розчитування за складовою таблицею.
б)Робота над скоромовкою.
в)Вправи на розвиток швидкості сприймання.
3)Перевірка домашнього завдання.
-Який розділ ми почали вивчати?
-Що таке казка? Які казки є найдавнішими?
-Хто є героями цих казок?
-З якою казкою ознайомилися?
-Хто її автор?
-Чи можна її віднести до групи казок про тварин?
Доведіть.
а)Переказ казки.
2.Основна частина.
1)Повідомлення теми і мети уроку.
-Відгадайте загадки.
В мене шубка з колючок,
В мене сіра спинка,
Ніс, як чорний п’ятачок,
Очі –намистинки.
Здогадався ,мабуть всяк,
Що зовуть мене … (їжак).
Очі в неї вузенькі,
Ніжки в неї тоненькі,
Жовтувато-рудий кожушок,
Хвіст у неї розкішний,
І пухнастий, і пишний,
А на кінчику – білий пушок. (лисиця)
-Що ви знаєте про цих тварин?
-Сьогодні ми продовжимо ознайомлення із українськими народними казками.
-Як ви вже здогадалися, героями цієї казки будуть їжак
та лисиця.
2)Робота над заголовком.
3)Виразне читання вчителем.
-Чи сподобалась вам казка? Що вас здивувало? Вразило?
4)Словникова робота.
а)Пояснення слів.
б)Читання слів у «пірамідах»
в)Читання ланцюжком.
г)Бесіда за змістом прочитаного.
5)Фізкультхвилинка.
6)Вибіркове читання.
-Виберіть і прочитайте окличні речення, питальні .
7)Читання казки за особами.
8)Робота в парах. Складання характеристики героїв.
Діти обирають слова, які характеризують лисичку і
їжака, прикріплюють біля малюнків героїв.
Добр…Хиж…Кмітлив…Хитр…Розумн….Голодн…
Винахідлив…Підступн…Зл…Дотепн…Безсоромн….
-Кому в цій казці більше симпатизуєте?Чому?
3.Заключна частина.
а)Скринька прислів’їв.
б)Робота в групах.Гра «Намалюй карту».
в)Рефлексія.
Інтерактивний прийом «Незакінчене речення»
-Ми ознайомилися з казкою…
-Вона вчить нас…
-Мені сподобалося…
-У мене виникло бажання…
-Я би порадив лисичці…..
г)Домашнє завдання.
Читати казку в особах.
Намалювати ілюстрацію до казки.