Інтегрований урок "Літературне читання та оразотворче мистецтво"

Про матеріал

Інтегрований урок з літературного читання та образотворчого мистецтва спрямований на глибоке засвоєння школярами навчального матеріалу з теми "Осінь", ознайомлення з поетичним твором Олександра Олеся, поняттям "Живопис" тощо.

Перегляд файлу

Комунальний заклад

 «Рубанівський опорний заклад загальної середньої освіти

 І-ІІІ ступенів»

Великолепетиської районної ради

Херсонської області

 

Інтегрований урок з літературного читання та образотворчого мистецтва

2 клас

 

                             Вчитель

початкових класів

Євглєвська І.Г.

 

 

Тема: О.Олесь «Ліс восени». Початкове уявлення про живопис. Практична  робота «Золота осінь».

Мета: ознайомити учнів з поетичним твором О.Олеся, дати поняття «живопис», удосконалювати навички виразного читання віршованих творів, формувати вміння знаходити порівняння у творі, сприймати та аналізувати колір, змішувати фарби для отримання потрібного кольору;  розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу; художній смак; підтримувати в дітях бажання малювати.

Обладнання: таблиці Шульте, портрет О.Олеся, карта України, ілюстраційний матеріал з осінніми пейзажами, репродукції картин.

Хід уроку

І. Організація класу.

   1. Вправа «Долоньки». Простягніть, будь ласка, праву долоньку – на ній подаруйте свою творчість і старанність, простягніть, будь ласка, ліву долоньку – на ній я вам дарую свою любов і повагу, а тепер обміняймося дарунками – доторкнімося долоньками до долоньки. Дякую!

   2. Вправа «Очікування»

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 Мовленнєва розминка

  1. Вправи для дихання

Уявіть на долоньці осіннє листячко. Зробіть глибокий вдих і постарайтеся здути якомога більше листочків.

  1. Робота над чистомовкою

Ець – ель –ець – подув сильний вітерець,

         Аї – аї – аї – облітає листя в гаї,

         Го – го –го – ми збираємо його,

         Ас – ас – ас – принесем його в клас.

  1. Робота в парах над скоромовкою

           Край узлісся на осичці –
Листя шелестіло,
Лисенятам і лисичці –
Стежинку золотило.

  1. Робота з таблицями Шульте.

ІІІ. Мотивація навчальної  діяльності.

  • Діти, скільки пір року ви знаєте?
  • Яка пора улюблена?
  • Сьогодні ми присвятимо урок одній з улюблених пір року, а якій саме ви дізнаєтесь відгадавши загадку

Гостя до лісу прийшла

Фарби з собою несла.

В неї роботи чимало —

Золотом ліс фарбувала,

Сонечко вниз опустила,

І павутинки пустила. (Осінь)

  • Як ви гадаєте, чому саме про осінь ми будемо вести мову на уроці?

ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Діти, сьогодні у нас незвичайний урок – інтегрований, на якому  ми поєднаємо літературне читання з образотворчим мистецтвом, а саме  будемо працювати над поетичним твором О.Олеся «Ліс восени» та малювати композицію «Золота осінь».

V. Робота над матеріалом уроку.

  1. Ознайомлення з біографією О.Олеся, показуючи на карті міста та країни з      якими пов’язана була доля поета.

 Народився 4 грудня 1878 року в м. Білопілля Сумської області в чумацько-селянській сім’ї. Закінчив початкову школу й двокласне училище, а у віці 15 років вступив до хліборобської школи у містечку Деркачі неподалік Харкова. З 1919 року оселяється за кордоном оселяється і періодично живе в Будапешті, Відні, Берліні, Празі, видає ряд збірок, основна тема яких — туга за Україною, її миловидними краєвидами. 22 липня 1944 року Олександр Олесь помер у Празі.

2. Робота над віршем О.Олеся «Ліс восени»

    а)  Словникова робота

Шум — тут: те саме, що піна.

Вколо — навколо, навкруги.

    б) Виразне читання вірша вчителем

  • Який настрій викликав у вас вірш?

 в) Читання вірша учнями

*  «Ланцюжком»

* «Мовчки»

- Знадіть у вірші порівняння.

- Чому поет дібрав саме ці порівняння?

Фізкульхвилинка

г) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання

- Як автор описує ліс, лани, степи?

- Як передав полохливісь зайця?

- Голоси яких пташок почув поет?

д) Гра «Диктор» - виразне читання вірша.

е) Робота з ілюстраційним матеріалом.

- Якими б рядками  вірша  описали ілюстрації?

3. Актуальне інтерв’ю «Чи любите ви осінь і чому?»

4. Перегляд демонстраційного матеріалу з коментарем учителя.

- Осінь особливо м'яка, ніжна, як гарна мелодія. Слухаєш, спостерігаєш природу в ці дні й відчуваєш усю її урочисту красу. У ній поєдналися чарівність барв теплого літечка з першими подихами наступних холодів зими. О цій порі природа, немов справжній художник, малює різнокольоровим листям, наче фарбами. Можливо саме цьому осінь – яскрава й улюблена пора багатьох художників, тому вони і люблять її малювати.

   Сьогодні ми познайомимося зновим поняттям – живопис.

Живопис, малярство — вид мистецтва, створення зорових образів за допомогою фарб, нанесених на будь-яку поверхню: натягнуте на раму полотно, папір, поверхню стін, посуд тощо. Живопис – найпопулярніший вид образотворчого мистецтва. Найважливішим його засобом є колір, який нерозривно позв’язаний з малюнком. Саме колір дає можливість передати різнобарв’я навколишнього світу.

5. Сприймання творів мистецтва

   Микола Бурачек «Золота осінь» - художник майстерно передає барви, ніби наповнені золотом, які тремтять від повітря і наповнюють весь постір. Такий пейзаж можна створити лише уважно спостерігаючи за природою.

   Ілля Остроумов «Золота осінь» - чарівна палітра. яку використав автор, дає змогу нам відчути теплий осінній день, гарну й багату рідну природу, її миловидні краєвиди.

  1. Словесне малювання осінніх пейзажів.
  2. Поетапне виконання композиції вчителем.
  3. Практична діяльність учнів – малювання композиції «Золота осінь»
  4. Перегляд та аналіз малюнків учнів.
  5.  Виставка робіт «Осінній вернісаж».

VІ. Підсумок уроку.

  1. Вправа «Скринька»

Продовжуючи фразу «Тепер я буду …» учні кидають у скриньку жетони.

  •  Чи здійснились ваші очікування?

 Ось і закінчено урок,

І дзвенить для вас дзвінок!

Працювали добре, друзі,

Відпочиньте по заслузі!

VІІ. Домашнє завдання.

Виразно читати вірш О.Олеся «Ліс восени». Намалювати ілюстрацію до вірша.

 

 

Джерело: http://ukrclassic.com.ua/katalog/o/oles-oleksandr/2286-oleksandr-oles-biografiya-skorocheno Бібліотека української літератури © ukrclassic.com.ua

 

docx
Додано
17 грудня 2018
Переглядів
811
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку