Адам Міцкевич. Балада "Світязь"

Про матеріал
Розробка уроку зарубіжної літератури представлено у вигляді технологічної карти. Урок є продовженням у серії уроків на тему "Літературна балада"
Перегляд файлу

1

 

Технологічна карта уроку

 

 

Тема.  Адам Міцкевич «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму  в баладі А.Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору в баладі. 7 клас

 

Мета: формування предметних компетентностей: розширювати читацький досвід учнів, розвивати їхні почуття, мислення, мовлення;  виховувати толерантне ставлення до іншої точки зору;

розвивати уміння здобувати інформацію з різних літературних джерел та застосовувати її для індивідуального розвитку та самовдосконалення;

формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; вміння швидко й ефективно шукати інформацію, використовувати різні види читання для здобуття нових знань; розуміння ролі читання для власного інтелектуального зростання.

 

Тип уроку: комбінований

Основні терміни та поняття: балада, фольклор, символ.

Міжпредметні зв’язки: географія,історія України, інформатика.

Обладнання: відео, ілюстрації, текст твору.

 

Етап уроку

Час,

хв.

Завдання етапу

Зміст

Методи і прийоми

ФОНД

Діяльність
учителя

Діяльність
учня
 

І. Орієнтація, мотивація діяльності

 

2 хв

Підготувати учнів до роботи на уроці в цілому і на кожному окремому етапах

Оголошення теми і мети уроку

 

Ф

Оголошення теми і мети уроку, налаштування учнів на роботу на уроці

Запис у зошит дати, теми уроку, епіграфу

 

8 хв

Встановити рівень засвоєння знань учнів з попередніх уроків теми, ліквідувати прогалини в знаннях

Перевірка домашнього завдання

Літературний диктант із взаємоперевіркою

І

П

Задає питання, пов’язані з темою «Балада».

Дає вірні відповіді учням для взаємоперевірки.

Записує в зошиті продовження речень, учні обмінюються зошитами, перевіряють відповіді

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Цілепокладання   

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготовка учнів до сприйняття нового матеріалу

8 хв

Організувати і спрямувати діяльність учнів на досягнення мети навчальної діяльності

Мотивація навчальної діяльності

 

Проблемне патання

Перегляд відеофільму про озеро Світязь

https://www.youtube.com/watch?v=mta2_-JXmqo

Ф

Демонструє відео

  • Ваші враження від побаченого.
  • Як ви думаєте, для чого нам знадобляться

отриманні під час перегляду знання?

Перегдяд відео, відповіді на питання (очікування від уроку)

ІІІ. Цілереалізація

  

 

 

15 хв

Дати учням конкретне уявлення про елементи предметно-наукових знань (терміни,факти),міжпредметні знання.

Виробляти  вміння інтелектуального і практичного характеру. Вміння, необхідні для самостійного опрацювання навчального матеріалу.

Знайомство з біографією А.Міцкевича.

 

 

 

 

 

 

 

 

Проблемне

Питання

 

 

 

 

 

 

 

 

Знайомство з текстом твору, визначення жанру твору

 

Віртуальна  екскурсія по місцях перебування

А.Міцкевача

 

 

 

 

 

 

 

До збірки «Кримські сонети» автор бере епіграф «Хто прагне зрозуміти поета, той має відвідати країну поета».

 https://www.youtube.com/watch?v=X7VPM6xTbOQ

 

Ф

І

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Що незвичайного було у повідомленні про Міцкевича?

Чи можете ви стверджувати, що Міцкевич дуже полюбляв мандрувати?

 

 

 

Яку саме країну має на увазі поет? Чи ,можливо, він згадує різні країни, які поєднує за певною ознакою?

 

 

 

Спільне складання схеми з визначенням жанру твору.

Записати на дошці, які країни згадувалися  у зв’язку з життям Міцкевича.

Виявляють, що переїзди автора були пов’язані з  історичними подіями в країнах, де він перебував.

 

Місця, які зазнавали ворожого нападу, мешканці змушені захищати батьківщину, незалежність, життя.

 

Прослуховування тексту твору, знаходження жанрових ознак твору: розповідь про героїчне минуле + напружений сюжет + пейзажна замальовка + значна роль діалогу = балада

ІV. Рефлексивно-оцінюючий.    

 

12 хв

Перевірити розуміння учнями знань, що засвоюються, надати індивідуальну допомогу учням, які її потребують

Обговорення змісту твору

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мозковий штурм (Групова робота)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Повторення понять «фольклор», «символ»

 

 

 

 

Оцінювання роботи учнів на уроці

 

 

 

 

 

Очікування

Бесіда, яка передбачає використання тексту твору

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Чому розповідь ведеться від дівочоїособи?
  2. Що сталося з дівчатами та жінками після того, як місто вкрила вода? Де ще ми зустрічаємо схожі перетворення?
  3. Чому у баладі не говориться про долю воїнів-чоловіків

Робота зі словником літературознавчих термінів

 

 

 

 

Використання карток оцінювання

 

 

 

Мікрофон

 

П

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Г

-Які звуки чути над озером вночі?

- Хто наблизився до розгадки тамниці?

-Чому іншим це вдавалося?

-Про який вчинок захисників міста автор розповідає з повагою?

- Хто допомагає захисникам?

-Що для мешканців міста страшніше за смерть?

-Як вища сила врятувала мешканців міста?

 

Контролює і коригує роботу груп

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перетворення людини на рослину часто зустрічається в фольклорних творах (казках, піснях, міфах і т.д.)

 

Оцінка вчителем роботи на уроці

 

 

 

 

 

Чи справдилися очікування на уроці

 

 

Учні дають відповіді на питання, підтверджуючи їх цитатами з твору.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні в групі обговорюють питання, записують варіанти відповідей, представляють їх перед класом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Приводять приклади «перетворень»

 

 

 

 

 

 

Учні виставлять

Оцінку за літ.диктант, самооцінка роботи на уроці

 

 

Висловлюють думки з приводу уроку, побажання

 

V. Домашнє завдання

  1.  

3 хв

Повідомлення змісту домашнього завдання, роз’яснення  форм його виконання

Робота з текстом

  1. Виразне читання
  2. повторити художні засоби і привести приклади використання художніх засобів у творі (табличка

3)*створити презентацію «Мій улюблений герой балади»

І

Повідомляє зміст домашнього завдання, приводить конкретні приклади

Занотовують д\з,

З’ясовують незрозумілі моменти

*ФОНД - форма організації навчальної діяльності (Ф - фронтальна, І - індивідуальна, П - парна, Г - групова).

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ковтун Тетяна Вікторівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
15 червня 2021
Переглядів
1009
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку