Заняття арт-студії «Сімейне читання»
Хід заняття
1. Вступ.
Я за відродження студії сімейного читання!!! А у вас є сімейне читання? І не говоріть, що ви читаєте казку чи оповідання наніч. Не плутайте читання вголос ( мати - сину, чи син- матері) і сімейне читання ( сімейні вечори ).Читайте в колі сім'ї! Читайте! Те, що пропонує телевізор чи комп'ютер, це вони пропонують, а книгу ви обираєте за своїм уподобанням. І повірте мені, саме читання об'єднає вас разом- і батьків і дітей!. "Ми повинні читати вголос нашим дітям. Читати їм те, що їх радує. Читайте їм історії, , говоріть різними голосами, зацікавлюйте їх і не припиняйте читати тільки тому, що вони самі навчилися це робити. Зробіть ЧИТАННЯ ВГОЛОС моментом єднання, коли ніхто не витріщається в телефони, а спокуси світу відкладені кудись подалі" (Ніл Ґейман - англ. письменник-фантаст)
Сьогодні я вас всіх запрошую у студію сімейного читання і пропоную разом – і діти і батьки – провести час за читанням книги.
2). Основна частина.
Як ви думаєте, кому люди ставлять пам’ятники?
- За що люди заслуговують такої шани, честі?
- А за що, на ваш погляд можна поставити пам'ятник книжці? Який би ви поставили пам'ятник? Показати слайд №1
- І саме такої честі заслуговує творчість письменника О. Генрі. В місті Грінзборо в США стоїть кам'яна книга висотою 2 метри. Пам'ятник на честь письменника не нагадує стандартний монумент тому чи іншому письменнику, а все через те, що центральне місце в композиції займає розкрита книга. На лівій сторінці зображена ілюстрація «Дари волхвів» і цитата з нього, а на правій – вступ до оповідання «Вождь червоношкірих”. Сам О.Генрі присутній на монументі у натуральну величину.
3.І сьогодні ми познайомимся з цією чудовою новелою і спробуємо зрозуміти, що ж за незвичайна таїна в «Дари волхвів» і чому цій книзі поставили пам'ятник? Оповідання має біблійну назву «Дари волхвів». Давайте згадаємо, хто такі волхви? (За біблійною легендою - це мудреці, які прийшли привітати Ісуса Христа з Днем народження, це мудреці, віщуни ).
Читання новели(показ ілюстрацій по ходу читання)
«Волхви, ті, що принесли дари немовляті у яслах, були, як ви знаєте, мудрі люди, надзвичайно мудрі люди. Вони винайшли звичай робити різдвяні подарунки. Бо вони були мудрі, і дари їхні були мудрі, не виключено, що їх можна було навіть замінити, якщо траплялися два однакових подарунки. А я розповів вам нічим не примітну історію про двох дурненьких дітей, які жили у восьмидоларовій квартирі і зовсім немудро пожертвували одне для одного найдорожчими своїми скарбами. Але до відома мудреців наших днів слід сказати, що з усіх, хто робив подарунки, ці двоє були наймудріші. З усіх, хто приносить і приймає дари, наймудріші тільки такі, як вони. Це всюди так. Вони і є волхви».
4). Звучить музика «Аве Марія», «Юнона і Авось»
Тренінг «Асоціаціі зі словом «дар», «дарунок» «.
«Ви чекаєте коштовностей , які , як манна небесна, упадуть до вас у вигляді золотих доларів чи хрустких кредиток, а між тим у кожного з вас є найдорожчі цінності, які ми мало цінуємо». О.Генрі
5. Робимо подарунки своїми руками
А зараз я пропоную, не маючи грошей, своїми руками виготувати подарунки . Головне - об’єднатися: батьки і діти! Давайте дружити сім’ями. Можна приготувати подарунок сім’ї, або один одному, або мамі чи бабусі на 8-е березня, або своєму вчителю. На роботу відводиться 15 хвилин, потім презентація подарунків і їх вручення.
«Кращий подарунок у моєму житті», «Хто більше щасливий: той, хто дарує, або хто приймає подарунок?»
6. Підсумок заняття .
Кожна сім’я презентує свою роботу, дарує її за бажанням.
Мені здається, що сьогодні у нас з вами відбулася дуже щира і відверта розмова про любов, людяність і щастя. І я сподіваюся, ви зрозуміли, у чому полягає справжня мудрість. Здатність відмовитися від скарбу заради коханого, заради того, щоб у свято принести йому (чи їй) найбільше задоволення - ось сенс стосунків між людьми. І чим більше жертва, тим сильніше наша любов. Це мудрість нашого серця, здатного на велике, всеперемагаюче кохання.