«Адаптація учнів 5-А класу »
Період адаптації школярів у 5-му класі – один із найважчих етапів шкільного навчання. Це обумовлено збільшенням навчального навантаження, зміною режиму дня. Різними вимогами з боку вчителів-предметників, зміною стилю спілкування вчителів із дітьми.
Наслідки таких змін можуть бути негативними. Тому перехід учнів від початкової до основної школи потребує від вчителів особливої уваги.
Ситуація новизни завжди є тривожною. Дитина переживає в таких умовах емоційний дискомфорт, довготривалу внутрішню напругу, що може закінчитися шкільною дезадаптацією, погіршенням здоров’я, зниженням успішності, відчуженням від школи. Це означає, що правильна організація адаптаційного періоду під час переходу учня із початкової школи в основну не відбулася.
Наступність між початковою школою та основною базується на збереженні й послідовному збагаченні досвіду учнів. Початкова школа забезпечує розвиток у молодших школярів якостей необхідних для навчання у старшій школі.
Адаптація під час переходу учня від початкової школи до основної є процесом взаємодії особливості учня й освітнього середовища основної школи, в результаті чого встановлюється оптимальне відношення можливостей, нахилів , інтересів, знань, умінь і навичок школяра, отриманих на попередньому етапі навчання, виховання і розвитку, а також умов освітнього середовища.
Результатом такої взаємодії є збагачення суб’єктивного досвіду дитини, розвитку її індивідуальності, бажання ходити до школи, брати участь в суспільному житті, спілкуватись з учителями, стійкий позитивний настрій, а успішність не нижча, ніж в початковій школі.
Критеріями успішної адаптації п’ятикласників є:
- Емоційне благополуччя;
- Вдоволення міжособистісними стосунками з однокласниками та вчителями;
- Успішне засвоєння учнями навчального матеріалу.
На початку навчального року я дізналася , що буду класним керівником 5-А класу. Взагалі не знаючи цих дітей я звернулася за допомогою до класного керівника в початковій школі Ганіч Алли Євгеніївни.Вона мені детально розповіла про кожного учня, та склала для мене психологічний портрет класу, що дало мені змогу швидко знайти з ними спільну мову. Самостійно я вивчила характеристики дітей в їх особових справах. До речі, з Аллою Євгеніївною ми працюємо і зараз. Якщо мені потрібна допомога, вона завжди дає мені пораду щодо дітей. Велику підтримку і допомогу також мені надає Плющ Наталія Володимирівна – в нашому класі вона є помічником учителя.
На початок поточного року, в класі навчається 22 учня.Нещодавно прибув 1 хлопець ,перейшов з іншої школи. Також в класі є сімейна форма навчання і інклюзивна.
За майже 2 місяці навчання учні показали не погані результати. В цілому діти намагаються вчитися на такому ж рівні знань, як це було і в початковій школі. Якщо з якихось предметів знижується успішність, вчителі записують зауваження в щоденник, або говорять мені. Я постійно підтримую зв’язок з батьками учнів і при нагоді дзвоню їм, якщо це потрібно.
Більшість учнів 5-го класу організовані, виконують домашні завдання, але є деякі учні класу, які забувають записувати домашні завдання в щоденник.
Більшість дітей вміють добре висловлювати свою думку, мають хороший лексичний запас та пам’ять. Серед дітей спостерігається бажання вчитися добре, але лінь та без контроль батьків дає свої результати.
Діти приймають активну участь в шкільному житті, виступають на концертах і приймають участь у заходах. Діти, в незалежності від їх поведінки, дуже чуйні, дружні та відповідальні. Відкликаються на прохання допомогти.
В класі благо приємна атмосфера, хоча й бувають невеличкі конфлікти між учнями, особливо хлопцями. Але спільними зусиллями намагаємось ці конфлікти гасити,на корню.
Підсумовуючи все сказане, можу зробити висновок, що адаптація учнів пройшла успішно. Діти готові до навчання в основній школі, готові брати й надалі активну участь в житті школи та класу.