*Я люблю Україну*. Пізнавально - розважальна програма.

Про матеріал
Мета заходу : поглибити знання здобувачів про неньку Україну, розвивати вміння творчо мислити, працювати в команді,виховувати почуття гордості за талановитих людей України.
Перегляд файлу

Конкурсно-розважальна програма

 «Я люблю Україну»

… Буває, часом сліпну від краси.

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, -

Оці степи, це небо, ці ліси,

Усе так гарно, чисто, незрадливо,

Усе як є – дорога, явори,

Усе моє, все зветься Україна.

Така краса, висока і нетлінна,

Що хоч спинись і з Богом говори…

 (На сцені з 'являється мати-Україна і троє синів)

Ведучий. Давно-давно жила жінка і було у неї три сини. Росли вони чесними, сміливими, дуже любили свою матусю. Готові були віддати за неї своє життя

Син 1. Мамо, піду я межи люди, подивлюся світ

Україна. Ну, що ж, сину, іди, та пам'ятай рідну домівку, а на згадку візьми золоту корону, з трьома промінцями Хай в далекому краї зігріває вона тебе.

 Ведучий. Минув час, син став князем і дали йому ім'я Тризуб, а знак, що дала йому мати назвали гербом.

 Син 2. Пустіть, мамо, мене світ подивитися

 Україна. Візьми, сину, в дорогу жовто-блакитний одяг і своїми ділами прославляй матір.

 Ведучий. Одержав син імення – Прапор. А там, де був наймолодший син завжди лунала дзвінкоголоса пісня

 Україна. Подарую, я тобі, сину, соловейків голос

Ведучий. І одержав син за свій голос і величний спів  ім'я – Гімн.

Знак країни головний –

Це тризубець золотий.

Він – як сонце в небі синім,

В ньому слава, в ньому сила,

В нім священне слово «воля»,

Що рятує від недолі.

Синьо-жовтий прапор України –

Це безхмарне небо, синє-синє,

А під небом золотіє нива,

І народ – і вільний, і щасливий.

Лине пісня незабутня,

Горда, величава.

В ній – надія на майбутнє,

України слава.

До нових здобутків кличе

Пісня Україну,

А зовуть її велично

Всі Державним Гімном

Слово вчителя.

         Послухайте легенду.

  Якось Господь Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи вибрали елегантність і красу, угорці — любов до господарювання, німці - дисципліну і порядок. Дітям Польщі - здатність до торгівлі, італійці одержали хист до музики...

    Обдарувавши всіх, підвівся Господь бог зі святого трону і раптом побачив у куточку дівчину. Фона була боса, одягнута у вишивану сорочку, руса коса переплетена синьою стрічкою, а на голові багрянів вінок з червоної калини.

     - Хто ти? Чого плачеш? - запитав Господь.

 -    Я — Україна, а плачу, бо стогне моя земля від пролитої крові і пожеж. Сини мої на чужині, на чужій роботі, вороги знущаються з вдів та сиріт, у своїй хаті нема правди й волі.

- Чого ж ти не підійшла до ллєш скоріш? Я всі таланти вже  пороздавав. Як же  зарадити твоєму горю?

   Дівчина хотіла вже йти, та Господь бог, піднявши правицю, зупинив її:

- Є у мне найцінніший дар, який уславить тебе на цілий світ. Це - пісня.

    Узяла дівчина Україна дарунок і  міцно притиснула його до серця. Поклонилася низенько Всевишньому із ясним обличчям і вірою понесла пісню в народ.

Пісня «Моя Україна»

Учитель.                                                                                                                    - А з чого для вас починається Україна?

Учні

1. Це та стежина, що йду я ранком в школу нею. Це  вулиці і будинки мого рідного села, це береги річки Вілія, це голубе плесо ставків, і всі ті кущики і дерева, що разом зі мною співають пісню мого дитинства.

2. Це мама рідна — найближчий порадник, вишитий рушник, а на тім рушникові - святая святих кожної сім’ї – хліб свіжий. Бо, як мовлять народні вуста, коли черствіє хліб, то і душі черствіють.

 «Наш рід»

( з’являється жінка, яка вишиває рушник і біля неї маленький хлопчик )    Ведучий. Мама вишиває на білому полотні зелений барвінок, чорнобривці, сині волошки.

Івасик. - Щo це буде, матусю?

Мати. - Українська святкова сорочечка.

Івасик. - Чому українська? -

Мати. — Бо вишиваю такі квіти, які ростуть на  нашій землі. А земля наша зветься Україною. І ти  - маленький українець.

Івасик. - А ви, мамо?

Мати. - А я українка, і татко, й бабуся, й дідусь. Ми - українського роду і любимо нашу землю, нашу мову, наші квіти.

Вишиванку я візьму,

швидко одягнуся

і піду обніму

я свою матусю.

 

   «Наша Україна»  відео

 

Любі діти, шановні гості, ми раді зустрічі з вами на конкурсно-розважальній програмі «Я люблю Україну».

Сьогодні ми з вами поведемо розмову про найдорожче серцю кожної людини – Батьківщину. Її героїчне минуле, солов’їну мову та чарівну пісню, запальний танець, найдавніші амулети щастя і гаразду -  обереги.

Учитель.

У нас  сформовано дві команди.  Вони займають жовтий та синій сектори.

Представлення команд. Команди зачитують свій девіз.

1 команда «синіх»

«Сопілка»

Грай, сопілко, краще грай.

В соловейків вигравай.

                                              

2 команда «жовтих»

«Соловейки»

Соловейки:тьох-тьох-тьох.

Супротивник: ох-ох-ох!

                                          

Учитель.

Щоб змагання пройшли успішно, треба провести коротеньку розминку.

Я пропоную відповісти  на запитання. Кожна правильна відповідь приносить команді 1 бал (по 4 запитання)

«Сопілка»

1. Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці. (Гімн)

2. Який із найдревніших знаків є малим гербом України? (Тризуб)

3. Автор слів гімну України. (П. Чубинський)

4. День визволення селища Троїцьке від фашистських загарбників. (18 січня)

«Соловейки»

1. Які кольори державного прапора України? (Синій, жовтий)

2. Яка назва гімну України. («Ще не вмерла Україна»)

3. Назвіть композитора, який поклав вірші Чубинського, що стали гімном, на музику? (М. Вербицький)

4. Коли відзначають День Соборності України. (22 січня)

Журі підводить підсумки

 Слайд 11

Раунд 1. Щире слово, добре діло душу й серце обігріло

Учитель. До неоціненних коштовностей українського фольклору належать прислів'я та приказки — короткі влучні вислови.

      Завдання першого нашого конкурсу – продовжити прислів’я. Прошу капітанів команд вибрати прислів’я, яке знаходиться у цій макітрі.

За кожну правильну відповідь – один бал.

«Сопілка»

1. Над товаришем не смійся, бо над собою ... (заплачеш)

2. За роботою добро ходить, а за лінощами ... (зло)

3. Хотів зробити спішно, а вийшло... (смішно)

4. Літо дає коріння, а осінь… (насіння)

5.Від теплого слова і лід … (розмерзається).

6.Або пан ...(або пропав)

7. Більше діла - … (менше слів).

8.Слово до слова — складається … ( мова).

9.Шабля ранить голову, а слово -… (душу).

 «Соловейки»

  1. Слово не горобець…(вилетить не спіймаєш).
  2. Вовків боятися …(в ліс не ходити ).
  3. Дарованому коневі …(в зуби не заглядають).
  4. Хочеш їсти калачі, …(не сиди на печі).
  5. Дурний язик голові не …(приятель).
  6. Удар забувається, а слово…(пам’ятається)
  7. . Ягнят хвалять весною, а курчат ... (восени)
  8. . Дружба і братство цінніші за ... (багатство)
  9. . Умієш говорити, то вмій ... (слухати)
  10.  Зерно розсипав – збереш, сказав слово - ... (не вернеш)

 

 

                                         Журі підводить підсумки раунду.

Слайд 12

Раунд 2. Хто співає, той журбу проганяє

 

Учитель. Українські народні пісні століттями самовіддано плекали національну гідність. У них виявляється багатство духовного життя українського народу, його талановитість, обдарованість, що є невід'ємною частиною культурної спадщини України.

Наступне завдання виявить знавців  української народної пісні. Раунд складається з трьох частин.

Слайд 13

Перша частина передбачає відповіді на запитання.

 «Сопілка»

  1. Чого хотів милий, чорнобривий? (вареничків)
  2. Хто стояв під вишнею, під черешнею? (старий з молодою)
  3. Що потрібно робити хлопцям, розпрігши коні? (лягати спочивати)

 

Слайд 14

«Соловейки»

  1. Де стоять два дубки? (на горі)
  2. Хто в’ється за Галею? (Іванко)
  3. Куди запрошувала дівчина хлопця в понеділок? (по барвінок)

Слайд 15

У другій частині раунду необхідно за малюнком угадати пісню.

«Сопілка»

«Розпрягайте, хлопці, коней»

«Грицю, Грицю, до роботи»

«Несе Галя воду»

Слайд 16

«Соловейки»

«Варенички»

«Їхав козак за Дунай»

«Веселі гуси»

Фінальна частина музикального раунду запрошує учасників упізнати пісню за «мінусовкою»

Слайд 17

 «Сопілка»

«Ніч яка місячна»

«Одна калина» С. Ротару

«Як у нас на Україні» К. Бужинська

 Слайд 18

«Соловейки»

«Пісня про рушник»

«Мій рідний край» Світлана Весна

«Папала» Наталія Валевська

 

Учитель. Отже, і з цим завданням ми впоралися. А зараз — музична пауза, але без балів. Сильна стать нашого класу пропонує вашій увазі

                                 пісню «Доки в нас цвіте калина»

Журі підводить підсумки раунду.

Слайд 20

 

Раунд 3. Моя Україна -   козацькая слава!

Учень. Ми роду козацького діти,

             Ми любимо сонце і квіти,

             І сонце нам шле свій привіт.

             Ми роду козацького діти —

             Землі української цвіт.

Учитель. Раунд також має декілька рівнів.

 

Перший рівень

На екрані портрети видатних історичних осіб. Командам необхідно пригадати їх прізвища, записавши на аркушах та подати журі


 


  1. К. Розумовський
  2. Княгиня Ольга
  3. Б. Хмельницький
  4. М. Грушевський
  5. П. Сагайдачний
  6. В. Хвойка

Учитель.  Другий рівень

Назвати речі, які зображені на екрані


1. Булава

2. Пектораль

3. Козацька чайка

4. Бунчук

Учитель.  Третій рівень -це відповіді на запитання

Запитання для команди «Сопілка»


  1. Хто заснував Запорозьку Січ? (Дмитро Вишневецький)
  2. Острів на Дніпрі, який належав до володінь Запорозької Січі (Хортиця)
  3. Останній гетьман Запорозької Січі. (Кирило Розумовський)
  4. Кому не дозволялося заходити на територію Запорозької Січі? (Жінкам)
  5. Холодна зброя з вигнутим лезом, яку виготовляли безпосередньо на Запорізькій Січі (шабля).
  6. Що означає для козака слово «чайка»? (Човен)

 

 

 

Запитання для команди «Соловейки»

  1. Хлопчики-підлітки, які виховувалися у козацькому війську? (Джури )
  2. Козацькі коштовності (клейноди)
  3.  Українська козацька держава (Військо Запорізьке)
  4. Що означає слово – козак?  (вільна, озброєна людина)
  5. Хто очолив Національно-визвольну війну? (Б. Хмельницький)
  6. Хто і коли наказав руйнувати Січ? (Російська цариця Катерина ІІ в 1775 році.)

Журі підводить підсумки раунду.

Слайд 24

  1. Конкурс «Сильний духом»

-         Ви знаєте з історії, що наші козаки славні були силою духу. Перевіримо наших юних козаків.

( учасники дмуть у повітряну кульку, аж поки вона не лусне).

 

  1. А зараз конкурс для наших дівчат конкурс «Забави кошоварів» Слід якомога швидше відділити горох, квасолю, кукурудзу

 

Раунд 4. Мого серця святий оберіг

Учитель.  Обері́г — найдавніший амулет щастя і гаразду, чарівний предмет, що призначений захищати свого власника. Також вважається, що він може принести удачу, попередити про небезпеку, поліпшити стан здоров'я. Через це обереги зажили неабиякої популярності ще з давніх-давен.

А які обереги знаєте ви?

Зараз ми спробуємо сплести віночок.


Слайд 25


Учень. У віночку нашім 
             Різнобарвні квіти -
             Символ України 
             І дарунок літа.

 

Учень. Ми зробимо віночок 
             Із квітів та стрічок, 
             Тай може затанцюєм 
             Веселий гопачок. 

 

Учень. Віночок український 
             У райдужній красі. 
             У нього в нашій школі 
             Закохані усі. 

Учень. Хоч квіти паперові, 
             Та їхні кольори 
             Дарують гарний настрій 
             Всій нашій дітворі

 

 

Учитель.  Ви отримуєте конверти, у яких є квіточки та стрічки. Командам потрібно «сплести» вінички дуже красиві, ще й швиденько.

А щоб робота спорилася, у допомогу вам пісенька «Сонячний віночок».

Доки вона лунатиме, ви повинні закінчити роботу.

  То ж, до роботи.

Час вийшов. Підведемо підсумки даного раунду. Слово журі.

Журі підводить підсумки раунду

Слайд 26

Раунд 5. Сплівши віночок, ми підемо у таночок

Учитель.  Це останній раунд. Я гадаю наша конкурсно-розважальна програма «Я люблю Україну» пройшла у запеклій боротьбі. Та завершення має бути феєричним. Прошу вийти у центр класної кімнати капітанів. Зараз лунатиме музика, вам необхідно затанцювати під неї, використавши елементи українських танців.

А тепер це завдання виконати зі своїми командами.

Капітани танцюють разом зі своїми друзями

Учитель.  Отже, і з останнім завданням ви впоралися. Журі підбиває підсумки сьогоднішніх змагань. А  я пропоную заспівати усім пісню про нашу квітучу Україну!

Усі разом виконують фінальну пісню «Квітуча Україна»

Я люблю Україну! У світі єдину! До тебе завжди повертаюся! Я люблю Україну! Найкращу! Єдину! Тобою, країно, пишаюся! Я люблю Україну!!!

 

  1. Я – українка. Є у мене право

На рідну мову та свою державу,

На гордий прапор золотисто-синій,

На щастя жити у такій країні.

 

 

 

  1. Я – українець. Право знати маю

Про тих, кого героями вважаю,

Що людство рятували від руїни,-

Синів і дочок , гідних України.

 

 

  1. Я – українець. Хочу право мати

Завжди усе, що думаю, казати,

На незалежну та міцну державу,

На все, що гарантовано по праву.

 

  1. Я – українка. І моє це право

Любити землю горду й величаву,

 

  1. Та дух свободи набирати в груди.

Я – українець. Був ним,є, і буду!

Учитель.. Боротьба за незалежність України продовжується і зараз . На Донеччині  і Луганщині на превеликий жаль гинуть наші патріоти- добровольці та воїни української армії. 
Схилімо голови низько перед пам’яттю і подвигом славних синів України- героїв УПА ,героїв небесної сотні і героїв АТО і промовмо молитву за  душі загиблих.


 

 

Флешмоб.

 

 

Учитель. Після сьогоднішніх наших змагань в нас залишається світла пам'ять про славні подвиги наших предків. Отож, пам'ятаєте, дорогі діти, що ви є нащадками славних українських козаків. То ж любіть Україну, шануйте її народ. Хай кожен з вас своїми добрими справами і вчинками доведе, що козацькому роду нема переводу! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

docx
Додано
26 грудня 2023
Переглядів
345
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку